Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:04

kaatjemuts schreef:
ik gebruik daarvoor een beetje schapenwol, eerlijk gejat van de schapenscheerder :D Dit is erg vet en laat een mooie glans achter, zonder het haar vet te maken...

Dat werkt idd super.
Voor de mensen die geen schapenhouders in de buurt hebben: een handschoen van lamsvel, babyolie op de handschoen en dat over je paard halen. NIET WAAR JE ZADEL LIGT ANDERS EINDIG JE MET ZADEL EN AL OP ZIJN KONT!!!! :')

marjotje82

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:18

Ok bedankt!
Gaan t zeker proberen urielle!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:48

Voor stof uit de vacht halen gebruik ik een natte (oude) handdoek. Werkt fijn en kan ook gewoon onder het zadel weghalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:03

mistid schreef:
Voor stof uit de vacht halen gebruik ik een natte (oude) handdoek. Werkt fijn en kan ook gewoon onder het zadel weghalen.

Helpt dat ook nog na het wassen dan? Want ik was netjes van te voren maar bij zwarten en donkerbruinen zie je wel dat ze na het wassen stofvrij zijn, maar dat echte glanzende zwart/donkerbruin, dat blijft dus niet tot op concours :+ (en al helemaal niet bij het losrijden := )

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:32

Ja bij mij wel :) niet een zeiknatte doek want dan is je hele paard nat (ziet er ook zo gek uit :+ ) maar gewoon een natte doek je die uitwringt zegmaar, die haal je over je paard heen met de haren mee en dan is het stof uit de vacht.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:33

Oke, gaat er voortaan een vochtige handdoek mee om erover te halen voor we de ring ingaan :Y)

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:54

Dit is nog eens een handig topic! ga ik zeker volgen,
heb helaas geen tips voor jullie :')

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:12

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:31

Iemand hoe ik een paard dat rampzalig met haar staart is, dus nu weer enorm vies is en de dag voor de wedstrijd gewassen wordt schoon kan houden. Wordt denk ik opbinden, idee hoe ik dat veilig kan doen. Weet namelijk niet of ze in de stal staat die avond of in de wei.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:34

Het beste wat ik kan bedenken is vlechten en dan omgeslagen in een been van een dikke panty of maillot doen, stevig vastknopen en hopen dat het blijft hangen... maar of dat op de wei blijft hangen vraag ik me af hoor! De lichte paarden doe ik toch ook altijd alleen de dag zelf, dan maar 's nachts op stal staan.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:41

Ja het is dat haar enige stalgenoot met het warme weer s'avonds en s'nachts naar buiten moet en mijn paard kan niet alleen binnen staan, ieder geval nog niet een lange tijd.
Zou het liefst ook de dag zelf doen, maar helaas red ik dat niet.
Zat zelf te denken aan bandageren en dan een dikke laag tape erom heen hangen maar weet niet of dat ze handig is.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:53

Moonlight17 schreef:
Iemand hoe ik een paard dat rampzalig met haar staart is, dus nu weer enorm vies is en de dag voor de wedstrijd gewassen wordt schoon kan houden. Wordt denk ik opbinden, idee hoe ik dat veilig kan doen. Weet namelijk niet of ze in de stal staat die avond of in de wei.

Een staartbeschermer met staartzak! Ik heb er één van Kentucky die bij mijn ene paard standaard op de trailer omgaat omdat die bagger schijt. Met een minimini dun staartje kan je het nog uitborstelen, maar met die megadikke staart van dat paard begin ik daar niet meer aan op concours.
Desnoods moet je nog even een extra klittenbandje aan de staartzak maken.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:02

mistid schreef:
Moonlight17 schreef:

Een staartbeschermer met staartzak! Ik heb er één van Kentucky die bij mijn ene paard standaard op de trailer omgaat omdat die bagger schijt. Met een minimini dun staartje kan je het nog uitborstelen, maar met die megadikke staart van dat paard begin ik daar niet meer aan op concours.

Die krijg ik denk ik nergens in 1 dag te voorschijn getovert, maar voor de lange termijn wel een goede optie :D Hier ook zo'n dikke staart, schitterend mooi maar geen succes met een viespeuk. :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:07

Moonlight17 schreef:
Ja het is dat haar enige stalgenoot met het warme weer s'avonds en s'nachts naar buiten moet en mijn paard kan niet alleen binnen staan, ieder geval nog niet een lange tijd.
Zou het liefst ook de dag zelf doen, maar helaas red ik dat niet.
Zat zelf te denken aan bandageren en dan een dikke laag tape erom heen hangen maar weet niet of dat ze handig is.

Bandageren moet je niet doen, een staartbandage te lang om is echt gevaarlijk en de kans op loskomen zou ik ook niet willen nemen.

maximebailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:10

Ik volg ! Handige tips, Thanks !

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:14

Moonlight17 schreef:
mistid schreef:

Die krijg ik denk ik nergens in 1 dag te voorschijn getovert, maar voor de lange termijn wel een goede optie :D Hier ook zo'n dikke staart, schitterend mooi maar geen succes met een viespeuk. :')

Hier is een lijst met Kentucky dealers in Nederland, in Noord-Brabant zitten er best veel. In Limburg zelf niet zo veel. Handige is dat de nummers er bij staan, dus dan kan je gewoon bellen of ze de staartzak op voorraad hebben :) http://www.jrsport.nl/merken/dealerlijs ... tucky.html

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:22

Moonlight17 schreef:
mistid schreef:

Hier is een lijst met Kentucky dealers in Nederland, in Noord-Brabant zitten er best veel. In Limburg zelf niet zo veel. Handige is dat de nummers er bij staan, dus dan kan je gewoon bellen of ze de staartzak op voorraad hebben :) http://www.jrsport.nl/merken/dealerlijs ... tucky.html

Dank je zal is even kijken. Voor mijn toekomstige dressuurwedstrijden wel wat, wordt zaterdag m'n eerste onofficiele wedstrijd met dit paard . ;) Dus veel geld uitgeven terwijl ik nog niet zeker ben of ik haar verder ga is starten zie ik nog niet zitten, tenzij ze goedkoop zijn.

Edit: Is dit hem http://www.divoza.com/collectie/paard/dekens/accessoires/6324_kentucky-staartbeschermer.html mistid???

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:14

teza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:30

hey allemaal
WAT MOET JE DOEN ALS JE DE BAK IN KOMT IK BEDOEL DE WEDSTRIJD BAK OF HET DAN OOK HEET

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:31

Op je paard blijven zitten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:37

teza schreef:
hey allemaal
WAT MOET JE DOEN ALS JE DE BAK IN KOMT IK BEDOEL DE WEDSTRIJD BAK OF HET DAN OOK HEET

Helemaal niks je melden bij de jury en wachten tot je mag beginnen :')

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:53

Witte benen en staart wassen met zilver shampoo van kruidvat eigen merk 5 min intrekken en uitspoelen werkt super bij mijn paarden

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:55

SuperAssie schreef:
Mousaka schreef:
Heeft er iemand tips om mijn witte verzorgpony wit te krijgen?

Zilvershampoo! Ik heb die van kruidvat, paars flesje voor 2 euro ongeveer. Als ik de benen, staart en manen van mijn haflinger daarmee was is hij daarna oogverblindend wit!

Dat spul ken ik!! :Y)

Toen ik aan het wassen was zag het er best oke uit, maar na ht pdrogen zag het er nog erger uit an van te voren op mijn witte pony

Te vergelijken met dit; https://www.google.nl/search?q=gele+paa ... B640%3B480 En dan de onderkant zeg maar

Het zag er niet uit, paard super mooi wit,, perfect pluisvrij/krullende gele staart :') :Y)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:05

mistid schreef:
Ja bij mij wel :) niet een zeiknatte doek want dan is je hele paard nat (ziet er ook zo gek uit :+ ) maar gewoon een natte doek je die uitwringt zegmaar, die haal je over je paard heen met de haren mee en dan is het stof uit de vacht.

Zo maak ik het hoofd ook stofvrij, flink wrijven met een vochtige handdoek (mijne wil geen slang op zijn hoofd..).

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:12

Voor witte benen/voeten werkt betadine shampoo ook erg goed :)