craiester schreef:bah wat een reacties hier, ik doe mee als iedereen rond mij stil is zal ik ook stil zijn op zoiets. maar eerlijk, mijn vriend heeft een oorlog meegemaakt. is met zijn famillie moeten vluchten toen hij nog jong is, maar hij zal geen stilte pakken voor zoiets daar denk je gewoon vaker aan per jaar dan die 2 minuten. ik vind het eigenlijk erger dat sommige maar 2 minuten verplicht nadenken over zoiets. beter die 2 minuten werken en er vaker bij stil staan, en echt iets betekenen voor mensen die er nog zijn. dan mensen herdenken op een 'verplichte' dag die toch dood zijn. niet respectloos bedoelt maar leven en laten leven. en trouwens de uitdrukken die mensen zijn gestorven om jouw een betere wereld te geven is echt een stomme uitdrukking. iedereen zal vechten voor zijn leven en dat van zijn geliefde, mijn opa heeft ook gevochten en houdt van ons zoals we zijn dat is altijd waard om voor te vechten, maakt niet uit hoe de generatie uitgroeit.je vecht geen oorlog voor respect je vecht voor vrijheid en bescherming!
En op deze manier klinkt die mening opeens niet zo gek meer. 
Blijf wel vinden zoals eerder gezegd dat de dag om anderen draait en niet om mij zelf dus die twee min hou ik mn snater wel even.