Ik meld me ook
Mijn M1 debuut staat 9 februari gepland, nu vooral heel erg met de oprichting aan het werken.
Mist nog wat kracht hier en daar.
En vind dat middendraf doorzitten toch nog wel lastig
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heel goed aan mijn been, en middendraf ging geweldig! Volgende week weer wedstrijd, hoop dat we dan een winstpuntje rijden

Chantal1609 schreef:Leuk topic!
Ik meld me ook![]()
Mijn M1 debuut staat 9 februari gepland, nu vooral heel erg met de oprichting aan het werken.
Mist nog wat kracht hier en daar.
En vind dat middendraf doorzitten toch nog wel lastig
3timesmom schreef:dat vind ik ook erg lastig dat doorzitten in de middendraf. Mijn paard kan het super maar ik zit haar in de weg helaas. Misschien iemand tips om dit te verbeteren?
Aranel schreef:Oprichting is hier ook een werkpuntje hoor, en mijn debuut is volgende week al
Paardje is dinsdag verhuisd dus nu is het voor hem vooral wennen aan de nieuwe locatie en bak. Echt aan proefgericht trainen ben ik dus nog niet toegekomen, eerst maar eens aan de ontspanning werken.

ankehoix schreef:Mag ik mij ook melden?
Ik zal me wel eventjes voorstellen. Ik ben Anke en rijd nog met mijn E pony bij de ponys. Als ik een wp heb gehaald in de M1 zal ik ook starten met een paard in de M1 en met m'n E pony wss ook nog even door bij de paarden
Ik heb afgelopen week mijn M1 debuut gemaakt, helaas geen winstpunt, wel fotos!
[RIJ-ITP] Voor de eerste keer M1!
Halthouden en achterwaarts hebben we deze week hard op geoefend en zondag zal ik weer M1 starten, dit keer 2 proeven
Zijn er hier meer die de proeven uit het hoofd rijden?

Juuuuul_Xx schreef:Vandaag is het zover, onze laatste L2 wedstrijd.
ArGieVai schreef:Oeh spannend!!! Suc6
Ik mag een week niet rijden... Maar paard is wel weer lekker behandeld door de osteopaat

Aranel schreef:Ik heb zaterdag mijn debuut, moet om 22.45 pas startenHopelijk valt paardlief niet in slaap, haha.
Chefke schreef:Ik ga volgende week zaterdag het M1 debuut maken met mijn middelste paard. Ben heel benieuwd, ze loopt van nature graag op de voorhand. Met mijn vorige paard ging het M1 heel vlot, het enige waar ik tegenaan liep was het aangaloperen op de lange zijde.
Vandaag even de middendraf doorzittend geoefend maar ze snapte het niet helemaal, sprong iedere keer aan. Ben echt heel benieuwd.
lianne__ schreef:ankehoix schreef:Mag ik mij ook melden?
Ik zal me wel eventjes voorstellen. Ik ben Anke en rijd nog met mijn E pony bij de ponys. Als ik een wp heb gehaald in de M1 zal ik ook starten met een paard in de M1 en met m'n E pony wss ook nog even door bij de paarden
Ik heb afgelopen week mijn M1 debuut gemaakt, helaas geen winstpunt, wel fotos!
[RIJ-ITP] Voor de eerste keer M1!
Halthouden en achterwaarts hebben we deze week hard op geoefend en zondag zal ik weer M1 starten, dit keer 2 proeven
Zijn er hier meer die de proeven uit het hoofd rijden?
2 proeven vind ik altijd fijn, helaas hebben we dat hier niet veel in de buurt.
Ik zoek eigenlijk alleen de concoursen op waar twee proeven gereden kunnen worden.
Vind het teveel werk om voor 1 proef op pad te gaan.
Ik ga je topic even bekijken.
Ik ken mijn proeven wel uit het hoofd, maar op concours word ik voorgelezen (stel dat ik wat vergeet)
Nibbit schreef:Voor doorzitten tijdens middendraf doe ik het volgende, goed op t achterbeen zetten in de hoek, scherp maken, bij t wenden zelf goed recht boven je paard zitten en paard rechtstellen, daarna wegrijden en ook goed naar voren kijken en je paard bergop houden.
En idd niet aan het doorzitten an sich denken

Aranel schreef:Scheelt dat er in de proeven van januari niet op de lange zijde aangesprongen hoeft te worden![]()
Mijn paard vindt dat soms ook nog lastig namelijk.
Hier gaat de training matig, dinsdag is hij verhuisd dus hij is nog net wat te kijkerig in de bak en ik ben vooral bezig om hem erdoorheen te zetten in de hals. Lang leve die Friezennek

Ik rij zaterdag maar 1 proefje en daar is het E afwenden, X aanspringen in andere galop.