[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:35

Leuk topic!
Ik meld me ook :)
Mijn M1 debuut staat 9 februari gepland, nu vooral heel erg met de oprichting aan het werken.
Mist nog wat kracht hier en daar.
En vind dat middendraf doorzitten toch nog wel lastig :o

3timesmom

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:27

dat vind ik ook erg lastig dat doorzitten in de middendraf. Mijn paard kan het super maar ik zit haar in de weg helaas. Misschien iemand tips om dit te verbeteren?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:28

Oprichting is hier ook een werkpuntje hoor, en mijn debuut is volgende week al :')
Paardje is dinsdag verhuisd dus nu is het voor hem vooral wennen aan de nieuwe locatie en bak. Echt aan proefgericht trainen ben ik dus nog niet toegekomen, eerst maar eens aan de ontspanning werken.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:50

Het rijden ging gisteren zó fijn! <3 Heel goed aan mijn been, en middendraf ging geweldig! Volgende week weer wedstrijd, hoop dat we dan een winstpuntje rijden :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:54

Fijn nynke! :)

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:48

Ik had nu als tip voor het doorzitten in middendraf, er gewoon niet op letten dat je moet doorzitten.
Klinkt heel stom maar als je er inderdaad niet teveel over na gaat denken leek het al een stuk makkelijker te gaan.
Nog niet helemaal soepel maar oke, wel al beter :o

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:41

Mag ik mij ook melden? :D

Ik zal me wel eventjes voorstellen. Ik ben Anke en rijd nog met mijn E pony bij de ponys. Als ik een wp heb gehaald in de M1 zal ik ook starten met een paard in de M1 en met m'n E pony wss ook nog even door bij de paarden :)
Ik heb afgelopen week mijn M1 debuut gemaakt, helaas geen winstpunt, wel fotos!
[RIJ-ITP] Voor de eerste keer M1!

Halthouden en achterwaarts hebben we deze week hard op geoefend en zondag zal ik weer M1 starten, dit keer 2 proeven :)

Zijn er hier meer die de proeven uit het hoofd rijden? :)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:41

Chantal1609 schreef:
Leuk topic!
Ik meld me ook :)
Mijn M1 debuut staat 9 februari gepland, nu vooral heel erg met de oprichting aan het werken.
Mist nog wat kracht hier en daar.
En vind dat middendraf doorzitten toch nog wel lastig :o

Ik vind doorzitten in de middendraf wel fijn, dan blijft die van mij er vanachter meer ondertreden.
Succes met de voorbereidingen.

3timesmom schreef:
dat vind ik ook erg lastig dat doorzitten in de middendraf. Mijn paard kan het super maar ik zit haar in de weg helaas. Misschien iemand tips om dit te verbeteren?

Veel oefenen, en probeer goed door te ademen tijdens de middendraf. Soms vergeet ik adem te halen, dan verkramp ik en zit ik tegen in de beweging.

Aranel schreef:
Oprichting is hier ook een werkpuntje hoor, en mijn debuut is volgende week al :')
Paardje is dinsdag verhuisd dus nu is het voor hem vooral wennen aan de nieuwe locatie en bak. Echt aan proefgericht trainen ben ik dus nog niet toegekomen, eerst maar eens aan de ontspanning werken.

Spannend! succes :)

ankehoix schreef:

Ik zal me wel eventjes voorstellen. Ik ben Anke en rijd nog met mijn E pony bij de ponys. Als ik een wp heb gehaald in de M1 zal ik ook starten met een paard in de M1 en met m'n E pony wss ook nog even door bij de paarden :)

Halthouden en achterwaarts hebben we deze week hard op geoefend en zondag zal ik weer M1 starten, dit keer 2 proeven :)

2 proeven vind ik altijd fijn, helaas hebben we dat hier niet veel in de buurt.
Ik zoek eigenlijk alleen de concoursen op waar twee proeven gereden kunnen worden.
Vind het teveel werk om voor 1 proef op pad te gaan.
Ik ga je topic even bekijken.
Ik ken mijn proeven wel uit het hoofd, maar op concours word ik voorgelezen (stel dat ik wat vergeet)

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:03

Vandaag is het zover, onze laatste L2 wedstrijd. :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:21

Oeh spannend!!! Suc6 :D

Ik mag een week niet rijden... Maar paard is wel weer lekker behandeld door de osteopaat :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:06

Ik heb zaterdag mijn debuut, moet om 22.45 pas starten :') Hopelijk valt paardlief niet in slaap, haha.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:02

Ik ga volgende week zaterdag het M1 debuut maken met mijn middelste paard. Ben heel benieuwd, ze loopt van nature graag op de voorhand. Met mijn vorige paard ging het M1 heel vlot, het enige waar ik tegenaan liep was het aangaloperen op de lange zijde.

Vandaag even de middendraf doorzittend geoefend maar ze snapte het niet helemaal, sprong iedere keer aan. Ben echt heel benieuwd.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:18

Welkom alle nieuwe M1 debutanten :)

Jeetje Aranel wat een tijd. Paard zal wel denken, baasje het is bedtijd. Hopelijk denkt ie dat niet natuurlijk en gewoon goed zn best doen. Succes alvast iig.

Mijn debuut is nog niet gepland. heb 9 februari pas weer wedstrijd, hopelijk kan ik daarna mijn debuut inplannen. waarschijnlijk wordt t maart of in het buitenseizoen. Ligt ook aan het weer natuurlijk. Want we hebben alleen een buitenbak.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:19

Ik ga morgen! Vind het echt heel spannend maar ook super leuk!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:24

Juuuuul_Xx schreef:
Vandaag is het zover, onze laatste L2 wedstrijd. :)

en hoe is het gegaan?

ArGieVai schreef:
Oeh spannend!!! Suc6 :D

Ik mag een week niet rijden... Maar paard is wel weer lekker behandeld door de osteopaat :D

Ook lekker voor je paard! :)

Aranel schreef:
Ik heb zaterdag mijn debuut, moet om 22.45 pas starten :') Hopelijk valt paardlief niet in slaap, haha.

Jemig wat laat zeg! Ik heb dat één keer gehad, nou dat doe ik nooit weer.

Chefke schreef:
Ik ga volgende week zaterdag het M1 debuut maken met mijn middelste paard. Ben heel benieuwd, ze loopt van nature graag op de voorhand. Met mijn vorige paard ging het M1 heel vlot, het enige waar ik tegenaan liep was het aangaloperen op de lange zijde.

Vandaag even de middendraf doorzittend geoefend maar ze snapte het niet helemaal, sprong iedere keer aan. Ben echt heel benieuwd.

Dat aanspringen op de lange zijde vind ik ook lastig. Hoe doen jullie dat?

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:24

lianne__ schreef:
ankehoix schreef:

2 proeven vind ik altijd fijn, helaas hebben we dat hier niet veel in de buurt.
Ik zoek eigenlijk alleen de concoursen op waar twee proeven gereden kunnen worden.
Vind het teveel werk om voor 1 proef op pad te gaan.
Ik ga je topic even bekijken.
Ik ken mijn proeven wel uit het hoofd, maar op concours word ik voorgelezen (stel dat ik wat vergeet)

Ja snap ik heel goed, alleen zetten ze met binnenwedstrijden vaak neer "onder voorbehoud 2 proeven, bij teveel deelname 1 proef". Ik gok het er meestal op en geef me toch op, soms heb je geluk!

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:26

Aranel schreef:

Wow dat is laat!
Nouja heb in ieder geval tijd genoeg voor vlechten/wassen :')

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:08

Voor doorzitten tijdens middendraf doe ik het volgende, goed op t achterbeen zetten in de hoek, scherp maken, bij t wenden zelf goed recht boven je paard zitten en paard rechtstellen, daarna wegrijden en ook goed naar voren kijken en je paard bergop houden.
En idd niet aan het doorzitten an sich denken ;)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:16

Nibbit schreef:
Voor doorzitten tijdens middendraf doe ik het volgende, goed op t achterbeen zetten in de hoek, scherp maken, bij t wenden zelf goed recht boven je paard zitten en paard rechtstellen, daarna wegrijden en ook goed naar voren kijken en je paard bergop houden.
En idd niet aan het doorzitten an sich denken ;)

Doe ik ook! Ik probeer niet te letten op het doorzitten zelf.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:23

Zo doe ik het indd ook :+

Aanspringen op de lange zijde doe ik (gaat heel hard nadenken).... Goed rechthouden op de buitenteugel, paard springt al aan als ik mijn buitenbeen op een bepaalde manier naar achter doe, dus voor de rest goed op t achterbeen houden, been naar achter, en hup daar gaat hij.. :')

shinealight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:33

Ik heb nou al denk ik 3 wedstrijden M1 gestart. Niet allemaal winstpunten maar wel verbeterpuntjes. Mijn pony is erg lenig en leert eigenlijk alles best wel snel. Ze kan echt goed wijken en schouderbinnenwaarts gaat ook goed. We zijn zelfs al beetje bezig met de keertwendingen en travers, en dit vangt ze ook super op. Tis alleen net de oprichting, het berg op draven. Pony heeft eigenlijk altijd op de voorhand gelopen en dat krijg je inderdaad niet zo maar goed.. Maar het gaat met de dag beter (; 11 januari hebben we weer een M1 wedstrijd.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:15

@lianne het ging niet erg fijn. Het zadel ligt niet goed, (deze week achter gekomen) dus hij liet vandaag merken dat het niet lekker ligt doorzn rug te ontlasten door voor iets te veel te pakken. Geen slechte proef gereden maar wel wat rommelig. De zadelmaakster komt volgende week en dan kunnen we weer lekker aan de bak. Ik heb vandaag wel gereden omdat ie niet eerder aangaf last te hebben. Maar ondanks de niet hele fijne aanleuning toch 184 punten weten te rijden. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:15

Scheelt dat er in de proeven van januari niet op de lange zijde aangesprongen hoeft te worden :D
Mijn paard vindt dat soms ook nog lastig namelijk.
Hier gaat de training matig, dinsdag is hij verhuisd dus hij is nog net wat te kijkerig in de bak en ik ben vooral bezig om hem erdoorheen te zetten in de hals. Lang leve die Friezennek :+

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:24

Aranel schreef:
Scheelt dat er in de proeven van januari niet op de lange zijde aangesprongen hoeft te worden :D
Mijn paard vindt dat soms ook nog lastig namelijk.
Hier gaat de training matig, dinsdag is hij verhuisd dus hij is nog net wat te kijkerig in de bak en ik ben vooral bezig om hem erdoorheen te zetten in de hals. Lang leve die Friezennek :+

Jawel in proef 16 moet je op de lange zijde aanspringen! Ik vind ze wel fijn, voor mij zijn dat m'n gegarandeerde 7ens. :)
Jammer dat het wat minder gaat, even lekker laten wennen dan is ie er vast zo weer!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:31

Oh de tweede proef dan? :) Ik rij zaterdag maar 1 proefje en daar is het E afwenden, X aanspringen in andere galop.