Paroeska schreef:caro29 schreef:De organisaties die ik ken Laren gewoon de reguliere B proef rijden. Is ook fijner voor de jury. Ik denk dat ik voor januari nog wel een keer BB start. Zal vanaf januari wel weer gezeur krijgen dat ik B rij. Ik heb veel paarden in de M2 gereden en maar 1 in de Z2. Ik krijg heel vaak de vraag of ik wel B mag starten
Dan heb jij gewoon geluk dat je nog B mag! Maar dit is eigenlijk net zo goed oneerlijk tegenover de B ruiters, want het zijn ook nog eens veel paarden in de M2. Je hebt misschien nog wel meer ring ervaring dan een ruiter die toevallig met een pony en een paard 2x Z is geweest. Eigenlijk zou de KNHS ook gewoon een regel moeten maken bij 5x M2 ofzo geen B meer. Ik denk dat er dan een stuk minder B ruiters zullen zijn!
Maar verder, ik geef je groot gelijk hoor om straks weer in de B te gaan rijden
Maar waar leg je dan de grens? Nu is de grens 2x Z en daar is discussie over. Stel je zou de grens verlagen naar 2x of 5x M2, dan is daar ook weer discussie over, dat blijft het lastige aan dit verhaal. Een ervaren ruiter die veel verschillende paarden rijdt, heeft altijd zijn ervaring als voordeel ten opzichte van de ruiter die maar 1 paard heeft en misschien wel voor het eerst wedstrijden rijdt.

Maar om geen B te mogen starten zou deze persoon 2x Z moeten zijn geweest. En met een nieuw ongestart paard mogen ze lager starten. Als het paard ook op niveau heeft gelopen en de ruiter ook, is het je eigen keuze om een paard op niveau te kopen. Deze regel vind ik juist wel goed dat je dan niet meer in de lagere klasses mag starten.