[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:09

Wat ontzettend leuk voor je, Lien! Kan me voorstellen dat je helemaal happy naar je paard hebt gekeken. En wie weet wat voor leuks je erbij mag rijden en waar je dat brengt!

Al het goed komt langzaam, Sharon! Dus ook die wissels komen vanzelf wel en dan knal je het Z2 in en door!

Wel foto's maken, Michelle, van je clinic! We willen je springkunsten wel zien!

Lieuwkje_90

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:12

Inderdaad, ik wil ook foto's zien :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:18

Gaaf hoor Lien. Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje ervan. Anders stuur je die in een PB naar ons zodat je geen gezeur krijgt over de slof! Mijn instructrice heeft gezegd dat ik er zaterdag ook even een slofje aan moet hangen. Vorige keer hebben we in de les veel aan de wissels gewerkt waardoor hij ze op een gegeven moment zelf al wilde gaan springen en als ik dat wil voorkomen komt ie tegen de hand. Ik vind het altijd rot rijden met slof, maar ze heeft het nu al een paar keer gezegd en ik denk dat ik maar eens naar haar moet gaan luisteren :o Haha.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:22

Is goed girls, ga ik zeker doen!
Op mijn FB heb ik wel wat cross en spring foto's :j

Idd, je kan het filmpje ook via pb sturen Lien :)

Komt goed Sharon!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:26

Inderdaad, via PB kan het wel. Ik rij wel regelmatig eens met een s lof, bijna elke les heb ik hem er wel aanhangen. Maar meestal hangt'ie los. Daarom laat ik hem thuis tegenwoordig gewoon uit. Als ik hem toch niet gebruik.. Soms kan het wel eens een handig hulpmiddeltje zijn. Gelukkig let m'n lesgever er wel op dat ik hem niet teveel gebruik. Want als hij aanhangt heb ik wel de neiging om hem te snel te gebruiken, vooral bij Bono. Maar omdat ik nu toch wel vind dat ik het zonder moet kunnen, laat ik hem uit :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:27

AnoukvW schreef:
Balen zeg Mavantos, ook in Bodegraven geweest toevallig?

Als we gaan springen/crossen ben ik vd partij, met mijn vorige Z2 paard ook L gesprongen (en best wat punten en prijzen :D) en met m'n andere vorige Z2 paard best wat crosslesjes gehad.. Dus die mag ik vast nog wel ff lenen voor een cross-lesje! :)
Die ik nu Z2 rij kan ook redelijk goed springen (Calvados he :P) dus die kan ook mee :)

Nee, ik loop hier in de buurt bij de dierenarts. Bij veterinair centrum honserlesdijk (of iets dergelijks).
Maar ik baal er echt van, heb nu een paard met een heel verhaal. Januari zou hij afgekeurd worden omdat hij atactisch zou zijn en artrose in de hals, toch best leuk dat ik dan dat weekend voor de afkeuring nog een springwedstrijd had gereden, foutloos. Nouja, uiteindelijk dus second opinion van mijn eigen dierenarts en niet kreupel te krijgen! Niet afgekeurd gelukkig. Nu weten ze waar het zit (weke delen rond de kogel, 4 punts verdoving is hij rad) maar op de röntgen is niets te zien en de scan is ook goed. Dus straks ben ik 8 weken verder en dan weten we nog niet wat het is ;(.
En dat bij mijn liefste vriendje <3

Hij is zo stoer met de cross, maar die hoge sprongen verwachtte ik niet _/-\o_

Afbeelding
Afbeelding

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:32

Woh, mooie stoere foto's! Echt super vet!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:45

Gave foto's!!

Doe je dat met je dressuurzadel? dat zit toch niet fijn :P

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:01

Jup, met mijn albion met lekkere diepe zit x'P. Nee, is niet erg fijn, maar ik sprong ook maar 1x per 2 weken voor de afwisseling.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:19

Gave foto's mavantos! Heb jij nou meerdere paarden? Ik ben het even kwijt. Het paard waarmee je nu Z2 mag is toch niet kreupel? Sorry als ik iets doms zeg hoor!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:42

Ik heb er 3 :). Wise Guy is degene waar ik Z2 mee mag, Gameboy is m'n 2 jarige en Challenge is kreupel.

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:38

Daar was ik weer! Na lang uitstellen hebben we afgelopen zondag toch echt ons Z2-debuut gehad. Ik verwachte er weinig van omdat mijn merrie moeite heeft om de rust te houden in de wissels, tempowisselingen en appyementen. Het viel me 100% mee en had in 1 proef zelfs 201pnt! Jeehjj bijna een winstpunt! Klinkt misschien heel stom maar dit was hoger dan wat ik had verwacht. Nu moeten we de proef nog 'eigen' maken en meer afwerken, maarrr de kop is eraf! fjoeewww.. Op naar de volgende wedstrijd, zolang ze nog bij me is.... (ze is te koop namelijk)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:52

Oh ja, zo zat het in elkaar mavantos. Hopelijk wordt ie snel beter!

Joslinn dat is niet verkeerd, 201 :D Fijn dat de kop eraf is! Waarom staat je paard te koop als ik vragen mag? :)

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:56

Sharon_quiz: Ze staat te koop omdat ik a.s september ga beginnen met de HBO-V en dit naast mijn werk ga doen. Dan blijft er helaas, in mijn geval, geen tijd over voor een paard op Z2-niveau. Ik blijf Manuel wel in de B rijden, maar die is niet van mij en heb ik niet de volledige verantwoordelijkheid.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:34

Wat jammer voor je! Zal wel moeilijk voor je zijn. Het kost inderdaad een hoop tijd allemaal! Hopelijk lukt het je om nog punten in het Z2 te rijden voordat ze verkocht wordt. Dat zou wel zo leuk zijn :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:13

Nog een puntje, dat komt goed hoor!!!

Lien, geweldig hè... en dan mss nog een derde paard erbij, cool. Wel veel werk, maar je hebt een goeie manager (papa) en een goeie lesgever!!!

mavantos, balen zeg!! hopelijk weer snel genezen. En hopelijk blijft hij braaf bij het stappen!

Joslinn, met goeie uitslagen zal ze wel snel verkocht geraken! Wel spijtig dat ze weg moet!

Coole crossfoto!! En dan nog met een dressuurzadel!!

Ik zal niet mee crossen, dat overleeft mijn rug niet en gezien Aristo's "lompigheid" :P hier een boompje alleen voor de shoot :
(had zijn noodsprong niet verwacht :D )

Afbeelding

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:44

Nathalie, die foto is geweldig hé :P

Ik duim ook voor het puntje!!

Joslin, ik ga mee met Nathalie, als je zo'n uitslagen blijf hebben zal je paard wel snel verkocht zijn..

Als Montie 3 is ga ik met Bono enkel nog in de zomer rijden. Die kunnen we makkelijk in de winter 'stil' zetten (= één of twee keer in de week het bos in) en dan stilletjes terug opbouwen tegen de zomer. Dat deden we tot deze winter eigelijk al drie jaar en heeft altijd al goed uitgepakt. Dus in de zomer heb ik er dan drie, in de winter twee. Moet normaal wel lukken :P

Bono sprong trouwens zijn eerste goede wissel daarstraks. Ik = happy! (we moeten alleen nog maar eventjes uit die M2 graken :P)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:45

Ohja, Nathalie, we kunnen samen naar de Mac Rider cup gaan! Ik ga dan ook :P

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:46

lienbono schreef:
Ohja, Nathalie, we kunnen samen naar de Mac Rider cup gaan! Ik ga dan ook :P

massenhoven?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:48

Stond gij nie bij Fiechter bij?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:50

euh.. waar staat dat??? ben het zelf kwijt :-)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:51

Op de lijst met namen die ingeschreven zijn :D
Den 1e juni staat gij er op in Merksplas.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:52

waar staat die lijst??? heb ik nergens gevonden...
Wist het zelf niet meer zeker. Wou eigenlijk daar gaan waar jij niet reed, dan maak ik nog kans :-)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:54

Gewoon kijken naar waar ge moet inschrijven en dan op deelnemerslijst drukken.
Ik dacht er eerst aan om in Massenhoven te gaan rijden, tot ik zag wie er allemaal mee deed :D Ben dan maar voor Merksplas gegaan. + Ik wil daar bij Fiechter wel eens gaan kijken :P

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:58

Heb net de lijst bekeken... nou dan vind ik de deelnemerslijst voor massenhoven nog veiliger!!