Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knetterhard schreef:Maar daar word toch voor gekozen? Ben je zelf wel eens op een koudbloedwedstrijd geweest? Dan kun je meemaken dat de sfeer wat gemoedelijker is dan op gewone wedstrijden!
Citaat:Het was een normale Knhs wedstrijd met normale punten! Wij worden met rinkers afgerekend omdat we wedstrijden rijden met tinkers. We beginnen al met -10 of meer omdat we starten met iets anders dan een warmbloed. Ik ben naar deze wedstrijd gegaan omdat het mijn tweede wedstrijd ooit was en bij de tinkermensen oftewel koudbloed mensen de sfeer toch wel heel anders is. Een stuk relaxter, waardoor ik minder gestresst was en we fijn gereden hebben. Daarbij werd ook de tinkercompetitie gereden, hier start ook wel de tinkers die sowieso in de sport lopen. Laten we zeggen crème de la crème van de tinkers!
listiglistje schreef:Ik vergeet vaak mijn collega ruiters succes te wensenmaar dat is omdat ik helemaal gefocused ben op mezelf...
Ik rijd nl de proeven uit mijn hoofd (M2) en ben vooraf de onderdelen/voorbereiding door aan het nemen in mijn hoofd,
plus ik moet altijd zelf in de gaten houden wanneer ik de ring in moet en meestal ook nog afstemmen met de ringmeester hekje open/hekje dicht.
Eenmaal de ring inrijden is ook optimale concentratie/focus, daardoor vergeet ik wel eens de rest...
Maar met losrijden of na de proef maak ik gerust een praatje, is geen verwaandheid/arrogantie of een ander niets gunnen
tita schreef:ik ken ze wel genoeg hier in de randstad net niet mee komen met regulier maar wel de punten bij elkaar halen via deze wedstrijden.
En ach het mag, je komt jezelf toch wel tegen.
Wat wel typisch is dat er bijna nooit verliespunten worden gegeven op een koudbloedwedstrijd
Maar behalve koudbloed hebben we ook Welshdag, arbierenweekend, NF dag... tellen allemaal mee als winstpunten.
fraske schreef:als organisatie ga je zowiezo geen jury vragen voor een koudbloed wedstrijd die erom bekend zijn dit niet te waarderen.
je probeert een jury te vinden waarvan je denkt he die waardeert het wel,maar dat betekend niet dat ze de punten zomaar weg moeten geven.
wij zelf zeggen altijd hebben liever een jury die een 8 durft te geven en daar tegen over ook een 4 of lager, dan een 6jes jury![]()
bijvoorbeeld bij een middendraf, dit kan/mag meer maar voor dit paard/pony zijn bouw is dit heel correct uitgevoerd en krijg je een 7 of een 8
maar laat je niks zien geef dan ook een 4 of lager.
Anoeska schreef:fraske schreef:als organisatie ga je zowiezo geen jury vragen voor een koudbloed wedstrijd die erom bekend zijn dit niet te waarderen.
je probeert een jury te vinden waarvan je denkt he die waardeert het wel,maar dat betekend niet dat ze de punten zomaar weg moeten geven.
wij zelf zeggen altijd hebben liever een jury die een 8 durft te geven en daar tegen over ook een 4 of lager, dan een 6jes jury![]()
bijvoorbeeld bij een middendraf, dit kan/mag meer maar voor dit paard/pony zijn bouw is dit heel correct uitgevoerd en krijg je een 7 of een 8
maar laat je niks zien geef dan ook een 4 of lager.
Maar dat maakt natuurlijk wel meteen een groot verschil. Op iedere normale KNHS wedstrijd moet je maar afwachten of een jury van jouw type paard en rijden gecharmeerd is (met wat voor type paard je ook rijdt). Als je daar je jury al op gaat selecteren dan ben je op een koudbloedenwedstrijd natuurlijk wel meteen in het voordeel.