Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:16

Ladygiroc schreef:
Mijn punten zijn altijd in dezelfde lijn of ik nu 1 of 2 juryleden had.
Ook snap ik de redenatie niet dat als je de eerste proef 185 hebt, je dat dan de 2e proef ook maar krijgt als er 1 jury zit :?

Volgens mij wordt een jury opgeleid om objectief te kijken naar het gereden onderdeel en daar een cijfer voor geeft, dan kun je toch nooit van te voren weten wie hoeveel punten krijgt? Dat van te voren vaak de uitslagenlijst voorspelbaar is komt misschien wel door de kwaliteit van de combi, ipv door de jury.
Ik kan het niet meer dan logisch vinden dat een paard dat rijtechnisch beter voor mekaar is dan de mijne hoger eindigt dan ik.

Ik vind het erg jammer dat dit elk lid van de KNHS treft, imo worden de jury's ondergewaardeerd waar de startende leden de 'dupe' van worden door deze krankzinnige maatregel.

Misschien een tweede sportbond erbij, goed voor de concurrentie. Dan kan de KNHS niet zomaar verzinnen wat ze willen omdat leden toch geen andere keus hebben..

AMEN _/-\o_

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 06:55

Beste mensen, ik heb een antwoord van de KNHS en niet van de minste en geloof mij, deze regeling gaat ondanks dat 90 % van de leden het hiermee oneens is gewoon door als het aan de KNHS ligt. Er is echt totaal niet ingegaan op de argumenten die ik heb aangevoerd.
Alleen maar: we willen schaalvergroting, kleine wedstrijden staan ons niet aan, de dressuursport moet naar een hoger niveau (we doen het nl. heel slecht in de wereldtop :+ )
De KNHS laat haar leden gewoon in de steek, ze hebben een gedachte en denderen hierbij over de achterban van de hobbyruiter heen.
Heel fijn.

Het wordt tijd voor een tweede bond, een andere conclusie kan ik niet trekken.

EllyC

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 07:48

Tja, dit gevoel had ik van het voorjaar ook al.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 07:50

Volgens mij bepalen de leden welke kant de bond heen moet gaan, of heb ik het mis.

Vreemde zaak dat dus niet naar de leden, dus degenen die hun inkomen betalen, willen luisteren.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:18

dat idee voor een tweede bond klinkt zo slecht nog niet, de KNHS helpt de basissport gewoon om zeep, dus misschien wordt het tijd voor een massaal protest/ boycot van de KNHS?????

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:28

Niet te geloven!
Vooral dat stukje hierboven van Fitzroy..

We hadden het er op de club ook al even over, dat gaat zeker starts kosten en dus inkomsten. Dan gaat natuurlijk iedereen 1 proef starten, dat scheelt de helft.

En het is ook belachelijk dat een jurylid niet serieus wordt genomen door de KNHS, die ze notabene zelf opleid..

Ik kan me wel voorstellen dat ze dit er ook zo door drukken, net als de startcoupons etc. Inschrijven werkt nog steeds niet digitaal, laat ze daar eerst maar eens aan werken :P

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:39

Zeer starre en m.i. kortzichtige houding om je achterban , waar je het tenslotte van moet hebben, zo te negeren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:58

Maar het is dus niet zo dat de aparte sectoren of regio's dit ook moeten ondersteunen? Ze zetten het gewoon door ook als alle regio's tegen stemmen?

Over een paar jaar is het zowiezo gedaan met de KNHS. De paardensport loopt hard terug. En dan zie ik ook nog eens in een artikeltje tussen de regels door staan dat ze de schuld aan de verenigingen geven...
Als er geen ponyruiters meer zijn, zijn er over een paar jaar ook geen paardenruiters meer, en dus ook geen leden meer voor de KNHS.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:13

Het is toch al jaren zo dat de KNHS precies dat doet wat zij willen en geen rekening houdt met wensen en ideeën van de ruiters/leden?!?
Denk aan het afschaffen van de 40 meter baan voor het Z, de startpas en de stapels ongebruikte coupons die iedereen nog heeft liggen...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:47

Zijn er eigenlijk andere landen die met meerdere bonden werken en waar dat goed gaat? Een paar pagina's eerder las ik dat dit nog gehamerd moest worden, oftewel er moet nog over gestemd worden... Als er tegen wordt gestemd dan kan het toch niet zomaar doorgaan of ben ik nou gek?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:49

Schijnbaar wel bij de KNHS.

_Vienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:44

Pff ik hoop maar dat ze hier nog eens héél goed over na gaan denken!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:50

DromenLies schreef:
Een paar pagina's eerder las ik dat dit nog gehamerd moest worden, oftewel er moet nog over gestemd worden... Als er tegen wordt gestemd dan kan het toch niet zomaar doorgaan of ben ik nou gek?

Bij een hamerstuk is er juist geen discussie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamerstuk_(vergadering)

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:51

simpie schreef:
Of in het geval je maar 2 ringen hebt maar iedereen wel 2 proeven wilt laten starten, kun je 2 jury's inzetten. De 1e proef zit jury A te jureren en jury B schrijft (wat dat mag per 1 april) en tweede proef wordt er gewisseld. Als we het zo gaan doen als vereniging heb je dus 2 keer zoveel juryleden nodig, en zullen we dus meer jury's moeten vragen.

De KNHS heeft dus niet zoveel vertrouwen in de eigen juryleden, dat ze deze maatregel nodig achten.
En dan wel de jury's bij elkaar laten schrijven. Nee daar wordt het vast objectiever van....
(Als je dus al twijfelt aan het objectief beoordelen.)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:50

Is er ergens nog een vergadering waar er bijvoorbeeld wat van worden gezegd. Ik ben het echt met iedereen hier eens, maar wat we hier op bokt zeggen.. heeft geen impact..

Misschien masaal mail sturen?

Iedereen met dezelfde tekst en onderwerp .. tegen het besluit van de KNHS over het indoorseizoen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:01

Fitzroy schreef:
Beste mensen, ik heb een antwoord van de KNHS en niet van de minste en geloof mij, deze regeling gaat ondanks dat 90 % van de leden het hiermee oneens is gewoon door als het aan de KNHS ligt. Er is echt totaal niet ingegaan op de argumenten die ik heb aangevoerd.
Alleen maar: we willen schaalvergroting, kleine wedstrijden staan ons niet aan, de dressuursport moet naar een hoger niveau (we doen het nl. heel slecht in de wereldtop :+ )
De KNHS laat haar leden gewoon in de steek, ze hebben een gedachte en denderen hierbij over de achterban van de hobbyruiter heen.
Heel fijn.

+:)+

Ik kan er niks aan doen, (wil niemand stuipen op het lijf jagen maar ik ben er mee eens hoor) maar even los van alles (alleen over mijn onderlijnd stukje) hoeveel mensen rijden wel niet in een klasse die daar totaal niet thuis horen?!?!?! Er lopen paarden in het Z waarvan heel de basis mist?! Sorry maar ik vind dat KNHS er dan goed aan doet om op te treden. In mijn ogen wordt er soms te snel een winstpunt gegeven

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:02

Annekeee schreef:
Fitzroy schreef:
B
Ik kan er niks aan doen, (wil niemand stuipen op het lijf jagen maar ik ben er mee eens hoor) maar even los van alles (alleen over mijn onderlijnd stukje) hoeveel mensen rijden wel niet in een klasse die daar totaal niet thuis horen?!?!?! Er lopen paarden in het Z waarvan heel de basis mist?! Sorry maar ik vind dat KNHS er dan goed aan doet om op te treden. In mijn ogen wordt er soms te snel een winstpunt gegeven

Als dat het probleem is, kun je ook andere oplossingen bedenken zoals bijv. het aantal verplichte winstpunten verhogen van 10 naar 20.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:04

Fitzroy schreef:
Heel fijn.

Echt niet te geloven :(
Het draait toch zeker niet allemaal om die enkele wereldtop ruiter. ;)
Ik denk dat de KNHS juist draait op de hobby ruiters, deze zijn in de meerderheid. Dus het zou wel heel dom zijn als ze zo dr eigen glazen in gaan gooien. :j
Denk dat er dan vele af zullen haken , ivm met de hoge kosten, en de tijd die er in gaat zitten, voor 1 enkele proef. -O-

En wat betreft cadeautjes uitdelen, kom op het is basissport hoor :? , we hoeven echt niet allemaal wereldtopruiters te worden. :( wat kan die KNHS die punten nou schelen die ik bv met mn tinkertje rijd. Zal waarschijnlijk toch nooit op de Olympische spelen belanden :')
En als je dan twee keer winst rijd , dan zal je het wel verdient hebben , want er zijn ook zat jury s die ze echt niet cadeau geven.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:05

Annekeee schreef:
Fitzroy schreef:
Heel fijn.

+:)+

De mensen die op die manier rondrijden zijn vaak degenen die er jarenlang over hebben gedaan om daar te komen. Die mensen gaat het echt niets meer uit maken of ze er nu 6, 7 of 8 jaar over doen om Z te gaan rijden hoor...Degenen die hun paarden gewoon voor elkaar hebben, rijden ook zonder die 2e proef hun winstpunt wel. Maar als je dan 10 wedstrijden moet starten in plaats van 5, ben je wel 2x zo veel geld kwijt...

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:06

simpie schreef:
Annekeee schreef:

Als dat het probleem is, kun je ook andere oplossingen bedenken zoals bijv. het aantal verplichte winstpunten verhogen van 10 naar 20.[/quote]
Nee, want er zijn ruiters die 4x in t weekend weg gaan (vrij, za, zo, ma) En als je jaren in de zelfde klasse rijdt, kom je op ten duur wel aan die 20 wp's! ;)

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:14

Het wordt er niet leuker op... Hier in de provincie Utrecht mag er ook maar op 1 dag 1 Z wedstrijd uitgeschreven worden.In de afgelopen 2 jaar voel ik me al behoorlijk gekort in mn keuzes.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:23

Maar, Annekee, krijg je de sport op een hoger niveau door nog maar 1 poef te kunnen rijden?
Voor mensen met voldoende tijd en geld, die gaan dan gewoon 2 x zoveel wedstrijden rijden (over paardvriendelijk gesproken).

Als ik dan het commentaar op bv HE proeven bekijk van de hoge heren/dames dan vonden die de gemiddelde jury nog te laag punten. Dat zou dus inhouden dat men nog makkelijker/sneller in de volgende klasse kan komen als we dat advies gaan hanteren.

De overgang enkele jaren geleden van 5 naar 10 punten vond ik destijds ook niet goed. Moet eerlijk zeggen dat ik dat nu wel mee vind vallen. Die 10 punten zijn ook zo gehaald.
Zou dan wellicht ook de overvang van gemiddeld 15 proeven/8 wedstrijden naar 15 wedstrijden ook gaan meevallen?
Misschien wel maar dat neemt niet weg dat je voor de amateurs die gewoon lekker willen starten in de B/L zonder eigen trailer het wel erg duur zo niet onmogelijk maakt.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:32

En de amateurs in de andere klasses :o !!

Het kost dan relatief veel tijd en geld voor een proef, en ik ben ook nog zo'n ruiter die haar eerste proef vaak minder rijdt dan de 2e..
En de wedstrijden zijn ook vaak niet meer "om de hoek" door het afschaffen van de 20x40 accomodaties..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:34

Ik weet niet of het allemaal voor jou betaald wordt, Anneke. Maar de meeste hobbyruiters moeten het allemaal zelf bekostigen. En de KNHS wordt zo dus alleen maar een bond voor de topsporters en ruiters/amazones die hun geld hiermee verdienen. Als ze willen blijven bestaan zullen ze toch wat anders in het leven moeten gaan staan. Denk dat ze zo geen lang bestaan meer hebben. En zich binnen een paar jaar kunnen gaan opdoeken, omdat ze helemaal geen leden meer hebben.

Als ze vinden dat er te snel wordt gepromoveerd. Dan moeten ze maar weer in gaan voeren dat er pas bij 15 of 20 winstpunten mag worden overgegaan naar de volgende klasse.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:02

Mensen, het enige wat wij als hobbyruiters nog kunnen doen is de LEDEN van deLEDENRAAD zover krijgen om tegen te stemmen.
Dus als jullie mensen kennen uit de Ledenraad, laat vooral weten hoe maar liefst 90 % van de leden erover denken en of ze zich nog willen herinneren voor wie ze eigenlijk in de Ledenraad zitten. Want ik heb toch vaak het idee, met het gemak waarmee al het beleid van de KNHS wordt aangenomen, dat het een ons-kent-ons clubje is en laten we vooral geen kritiek hebben, want je positie zal toch ter discussie staan.
Dit geldt natuurlijk niet voor Lola, maar als ik zie hoe makkelijk ingrijpende maatregelen aangenomen worden heb ik echt mijn twijfels bij de hele Ledenraad.