Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
enomis123 schreef:een sportpaard is naar mijn inziens een warmbloedpaard, die kwaliteit heeft om op minimaal M niveau goed te presteren. en of er nou een dikke vacht op zit of niet, vind ik daar niet toe doen. als hij maar presteert.
superwoman schreef:M_D_H schreef:ik ken er anders aardig wat die met geen enkele ruiter op concours hoeven te gaan, gewoon omdat ze er niet geschikt voor zijn...
nogmaals, waarom dan niet?
Neonlight schreef:Barcelano schreef:Ik vraag me af he.....denken mensen dat de paarden"sport" uit alleen Dressuur of springen bestaat
Ik in ieder geval niet, maar ja, mijn tak van paardensport is ook de aangespannen sport.
Me vriend zou zeggen alleen maar een beetje zitten op zo kar
Barcelano schreef:Neonlight schreef:
Ik in ieder geval niet, maar ja, mijn tak van paardensport is ook de aangespannen sport.
Me vriend zou zeggen alleen maar een beetje zitten op zo kar
![]()
Nou ja ik hoor alleen maar kreten zoals vanaf het Z of wat...
Maar naar mijn weten heeft de Western sport dat niet en de Ren en Draf sport ook niet of Endurance sport...( benamingen zoals Z)
Jeetje noem ik nu opeens 3 sporten erbij die ook bestaan
Faya__ schreef:Of de TREC, Working Equitation etc.
Maar wát ik me vooral afvraag na het lezen van dit topic, waaróm maken zoveel mensen er zo'n item van of zijn/haar paard een sportpaard of niet is? Gaan ze daar opeens beter van lopen als ze die 'naam' erbij krijgen?
Ruga schreef:Over het algemeen zijn sportpaarden de paarden van mensen die zichzelf sportruiter noemen. Het paard zelf is eigenlijk gewoon een paard mocht je het aan hem vragen