Lauura schreef:Gister was hier kur op muziek op de club. Na afloop gaf de jury nog even een praatje met tips&trics wat hem opviel, beter moet, anders kan etc. Ik zal ze hier ook even neerzetten.
Hij vertelde dat je op een kampioenschap met een proef zo'n 3% los kan winnen, met een goede alternatieve kur kan je makkelijk 6% los krijgen. De choreografie kon veel beter volgens hem, variatie en niet alles wat iedereen al heeft!
Zo zag je ook dat er veel bij dezelfde maker vandaan kwam, allemaal dezelfde soort muziek en proeven. Volgens hem; hier reden wij 50 jaar geleden ookal op!
- niet te proefgericht. Eerder dingen op de binnenhoefslag gaan doen. Moeilijkheidsgraad van de oefeningen omhoog. Zo ook de oefeningen eens op een andere manier. Dus hij moet niet denken oh nu is er een SB geweest, ze gaat van hand veranderen nu.
- Muziek niet te treurig alsof je naar een begravenis kijkt.
- Verschil met deuntjes bij verschillende oefeningen, keertwendingen en piroutte met een ''riedetje'' etc. Hij zei, ik moet mijn ogen dicht kunnen doen en horen wat er gebeurd.
- Muziek goed op het paard afstemmen
- Wanneer jij zeld druk in je lijf bent, rustige muziek om het te compenseren.
- Intro moet erg belangrijk zijn, pakkend en hij moet kunnen denken wo hier komt wat!
Dit is even blijven hangen, volgens mij was er nog wel wat maar dat komt even niet in mij op!
Wederom een reden om voor een op maat gemaakte kur te gaan. Nogmaals, dit hoeft niet duur te zijn en wanneer je het qua lijnen slim aanpakt kun je met een op maat gemaakte kur een hele tijd vooruit. Bedankt voor de tips and tricks Lauura.
Gr. Jeroen