Bixiedag 2012 2 mei, wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:50

_Tamara schreef:
Mijn moeder heeft nog niets te horen gekregen, zullen binnenkort wel wat horen. Ben wel benieuwd of we nog een bokker in de ring krijgen!

Ik had vandaag de officiële bevestiging in mijn mail box !

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:48

Ik schreeuwde alweer te hard :Y) Hij zat gewoon in de mail! Mijn moeder moet 's middags het A-springen doen, dus dat is wel leuk :)

nemoSophia

Re: Bixiedag 2012 2 mei, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:52

Ook een een vriendin doen ook mee op mijn shetlander...
KLassa a springen cat. a!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:12

Citaat:
17.30 - 17.45 Ponyversierwedstrijd ring bij strodorp

17.45 - 18.00 Prijsuitreiking middagprogramma mogelijk gemaakt door Divoza Horseworld ring bij strodorp
18.00 - 18.00 Einde Bixiedag

Prijsuitrijking middagprogramma?? en geen prijsuitrijking ochtendprogramma? Er was toch geen prijsuitreiking? :+

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:29

In de mail wie ik zojuist in mijn mailbox kreeg:

Prijsuitreiking
Het doel van de Bixiedag is om kinderen te stimuleren en te motiveren voor de ponysport. Meedoen is belangrijker dan winnen, daarom wordt er geen klassement opgemaakt. Alle deelnemers ontvangen dezelfde prijs, deze prijzen worden ter beschikking gesteld door Divoza Horseworld.

Maar er zullen toch ook wel prijsjes zijn voor het ochtendprogramma? Misschien zijn ze het alleen vergeten in het programma te zetten..

Zoals ik ook uit de mail begrijp is er dus geen verkleed wedstrijd, maar een ponyversierwedstrijd. En deze is dus echt aan het einde van de dag
Laatst bijgewerkt door apollootje op 24-04-12 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:31

Ja ik lees het ook net. Maar dan vind ik het toch vreemd dat ze dat erbij zetten.

En overigens zie ik maar 1 keer versier'wedstrijd' niet bij het ochtendprogramma..

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:34

Klopt! Er is dus maar 1 versierwedstrijd, aan het einde van de dag.

En ik denk dat ze toch ook wel een 'meedoen'prijsuitreiking hebben van het ochtendprogramma, daar ga ik toch wel vanuit..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:36

Nou als het er niet opstaat niet dus... want bij middagprogramma staat het er wel duidelijk op.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:42

Zou toch jammer zijn als alleen de deelnemers van het middagprogramma een presentje krijgen, dan doen mijn ruitertjes toch echt aan het verkeerde programma mee :P

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:49

heb ik een andere mail dan jullie?

Beste deelnemer,

Leuk dat je meedoet aan de vierde editie van de KNHS Bixiedag op woensdag 2 mei 2012 op het KNHS-centrum in Ermelo. Heel veel ruiters, amazones en menners hebben zich de afgelopen maanden aangemeld voor dit geweldige evenement. Met deze mail willen we jouw deelname officieel bevestigen.

Aanmelden

Op woensdag 2 mei word je minimaal een uur voor aanvang van je eerste onderdeel verwacht op het secretariaat. Het terrein aan De Beek 125 in Ermelo is toegankelijk vanaf 7.00 uur. Het secretariaat bevindt zich naast de hoofdpiste springen op het buitenterrein. Hier dien je het inschrijfgeld te betalen. Let op, er kan uitsluitend contant betaald worden. Het secretariaat is geopend vanaf 7.30 uur.

Startbescheiden

Voor deelname aan de begeleidingsproeven en de AA/A/B1-dressuur of springen heb je een Bixiestart/stempelkaart nodig. Als je deze nog niet hebt, dan kan je deze gratis aanvragen via de KNHS website.

Stal huren

Je kunt een stal huren op de Bixiedag. De kosten hiervoor zijn € 22,50 per dag per stal (in de Beatrix- of Prins-Willem Alexanderhal). Voor stroomaansluiting voor bijvoorbeeld een vrachtwagen brengen wij € 7,- in rekening. Dit bedrag kun je betalen bij aankomst, wanneer je je aanmeldt op het secretariaat. Op het KNHS-centrum is een stalmeester aanwezig die je de stal kan wijzen. De organisatie probeert zoveel mogelijk rekening te houden met de voorkeur voor stro of zaagsel. Tijdens de Bixiedag zijn de stallen alleen toegankelijk voor de deelnemers die een stal hebben gehuurd. In de bijlage vind je het stalreserveringsformulier.

Shows en clinics

Jolanda Adelaar en Super Guus geven dit jaar een show op de Bixiedag. Jolanda is met Guus de eerste amazone in Nederland die met een Fjord uitkwam in de Subtop dressuur. Je kunt meer informatie over haar vinden op http://www.superguus.com. Het Shetlander stamboek zal een korte demonstratie geven over de veelzijdigheid van het Shetlander ras en de bekende meidengroep Jump! geeft tussen de middag een optreden met allemaal paardenliedjes. Daarnaast is er een gezellig strodorp met verschillende stands.

Ponyversierwedstrijd
De Bixiedag wordt afgesloten met een ponyversierwedstrijd waar je leuke prijzen kunt winnen! De versierwedstrijd is om 17.30 uur. Je moet hiervoor wel je eigen toiletteerspullen en versierselen meebrengen. Let bij het uitkiezen van de versierspullen wel goed op de veiligheid. Zorg er bijvoorbeeld voor dat alles goed vastgemaakt kan worden, zodat je pony niet kan schrikken van loszittende onderdelen. Het gebruik van verf of glitters op de vacht, manen of staart van de pony is niet toegestaan. Alle deelnemers aan de Bixiedag mogen meedoen aan de versierwedstrijd, die plaatsvindt in de demonstratiering bij het strodorp op het buitenterrein. Je hoeft je hiervoor niet aan te melden. De deelnemers aan de versierwedstrijd worden in twee leeftijdsgroepen verdeeld van 6 t/m 9 jaar en 10 t/m 13 jaar. Zorg ervoor dat je op tijd klaar staat met je versierde pony bij de demonstratiering. Ga je bij de versierwedstrijd op je pony zitten dan moet je natuurlijk wel je cap op.

Prijsuitreiking

Het doel van de Bixiedag is om kinderen te stimuleren en te motiveren voor de ponysport. Meedoen is belangrijker dan winnen, daarom wordt er geen klassement opgemaakt. Alle deelnemers ontvangen dezelfde prijs, deze prijzen worden ter beschikking gesteld door Divoza Horseworld.

Programma
De startlijsten kun je vinden op http://www.knhs.nl/Bixiedag.

Kleding
Als deelnemer moet je een correct trainingstenue dragen bestaande uit in ieder geval rijlaarzen of chaps en een veiligheidshelm. De veiligheidshelm moet ook gedragen worden door de menners en de begeleiders van de menners. Als je meedoet aan de crosslessen ben je verplicht een bodyprotector te dragen, ook voor de marathonles wordt het dragen van een bodyprotector aangeraden. De spelletjes en de voltigelessen vinden binnen plaats. De men-, spring- en dressuurrubrieken buiten. Houd het weerbericht in de gaten en neem warme kleding mee. Voor de voltigeles raden we aan om flexibele schoenen of sokken te dragen in plaats van rijlaarzen. Bij deelname aan de Bixierubrieken dressuur en springen gelden de regels uit het Bixieboekje. Het dragen van sporen is dan ook niet toegestaan.

Overig

Wanneer je op het KNHS terrein op je pony zit is een zadel, hoofdstel en een cap verplicht. Omdat er veel pony’s deelnemen tijdens de Bixiedag willen we je vragen je pony niet mee te nemen naar andere plekken dan de rubrieken of lessen waaraan je deelneemt.

Als je naar aanleiding van deze mail nog vragen hebt neem dan contact op met Ingrid Wilting via evenementen@knhs.nl of tel.nr: 0577-408381.

Veel plezier op de Bixiedag!

Met vriendelijke groet,

Ingrid Wilting

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:51

apollootje schreef:
Klopt! Er is dus maar 1 versierwedstrijd, aan het einde van de dag.

En ik denk dat ze toch ook wel een 'meedoen'prijsuitreiking hebben van het ochtendprogramma, daar ga ik toch wel vanuit..

volgens mijn mail is er geen prijs uitreiking.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:54

Prijsuitreiking

Er word dus wel een soort 'prijs' gegeven als teken van deelname. In het programma staat dus dat er een 'prijsuitreiking' is van het middagprogramma, dan zullen de kinderen van het middagprogramma op dat moment hun 'prijsje' krijgen?

Bij de bixies hier in de omgeving zie je dat ook vaak. Dan is er aan het einde van het programma een 'prijsuitreiking' met een toespraakje dat iedereen goed zijn/haar best heeft gedaan en dat ze daarom allemaal iets krijgen. En dan word er dus aan iedere deelnemer een prijsje gegeven, meestal is dat een emmer of tas met wat promotiedingetjes

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:59

vorig jaar was gewoon betalen kind krijg tas en dat is het, of ze nu rijden of niet.
en dat zal nu ook zijn, ik lees nergens dat middag prijzen worden uit gereikt alleen het verkleed.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:06

Alles heeft natuurlijk voor en nadelen...
Maar wat ik nog wel eens jammer vind van deze manier van prijzen, is dat ze vaak per deelnemer een prijsje geven ongeacht aan wat ze mee hebben gedaan. Zo had mijn ruitertje laatst op een bixie mee gedaan aan 5 onderdelen met twee verschillende pony's en zij kreeg aan het einde van de dag dus ook een gevulde emmer, met oa een voerschep, zakje voer, borstel en een lint. Heel leuk natuurlijk! Maar hiervoor heeft haar moeder wel 25euro aan schrijfgeld betaald.
Het meisje had wel een hele leuke dag en was helemaal trots op haar en de pony's. Dat maakt dan gelukkig ook wel weer veel goed :)

Maar bv op andere clubs..
Daar doen ze standaard een gevulde tas van een ruitershop aan elke combinatie + dat ze per onderdeel waar ze aan mee doen nog iets kunnen 'winnen'. Meestal is dat: 1e prijs een beker, 2e & 3e prijs een medaille en de rest een borstel met natuurlijk voor iedereen een lint.
Dat is nog veel leuker! Die kleintjes zijn vaak al erg blij met die borstel en dat lint, maar juist helemaal apetrots als ze een keer zo'n medaille of zelfs die beker winnen.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:09

loes wbt die prijsuitreiking op de bixiedag..
Als je het programma bekijkt op knhs.nl/bixiedag, daar staat dus wel dat er aan het einde van de dag een prijstuitreiking is van het middagprogramma.

Daar hadden wij het dus over ;)
In de mail staat dat er geen prijsuitreiking is, dat heb ik inderdaad ook zo gelezen

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:16

dan moeten ze officeel knhs wedstrijden voor punten gaan rijden.
dan heb je dat.
ze willen juist jalours heid onder de kinderen weg nemen.
dat concurerende, zoals mijn ouders hebben veel meer geld dus ook een mooie sportpony die lekker alle prijzen in de wacht slepen.
wat je dan krijgt willen de kinderen met een lekkere oude sul zonder sport bloed niet meer willen rijden omdat we dan toch niks meer winnen.
en dat is wat ze willen voorkomen, iedereen is gelijk dus ook gelijke prijzen.
en beter voor de ruiters klaar lekker naar huis of wachten om mee te doen met verkleed.

apollootje schreef:
loes wbt die prijsuitreiking op de bixiedag..
Als je het programma bekijkt op knhs.nl/bixiedag, daar staat dus wel dat er aan het einde van de dag een prijstuitreiking is van het middagprogramma.

Daar hadden wij het dus over ;)
In de mail staat dat er geen prijsuitreiking is, dat heb ik inderdaad ook zo gelezen

daar had ik niet gekeken.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:30

Ben ik met je eens hoor loes, dat je door prijzen te geven ook weer jaloezie krijgt bij kinderen.

Ook wij doen het tenslotte voor het plezier en de leuke ervaringen van de ruitertjes :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:00

Even lezen voor er gereageerd word is handig.
Had het niet over de mail, maar over het dagprogramma op knhs.nl waar staat:

Programma Bixiedag 2012
24 april 2012

Op woensdag 2 mei 2012 organiseert de KNHS al weer de vierde editie van de Bixiedag op het KNHS-centrum in Ermelo. De toegang is gratis.

Ochtendprogramma
7.15 18.30 Secretariaat open

Dressuur ochtendprogramma
08.00 - 12.00 Wedstrijdterrein: losrijden dressuur
08.30 - 12.00 Ring 2 wedstrijdterrein: AA-dressuur (proef 2 uit Bixieboekje)
08.30 - 12.00 Ring 3 wedstrijdterrein: A-dressuur (proef 4 uit Bixieboekje)
08.30 - 12.00 Ring 4 wedstrijdterrein: A-dressuur (proef 4 uit Bixieboekje)
08.30 - 12.00 Ring 5 wedstrijdterrein: B1-dressuur (proef 6 uit Bixieboekje)
08:30 - 12:00 Wedstrijdterrein: Dressuurclinic
10.30 - 12.00 Ring 1 wedstrijdterrein: Begeleidingsproef

Springen ochtendprogramma
08.30 - 12.00 Hoofdterrein: AA-springen
08.30 - 12.00 Hoofdterrein: A-springen
08.30 - 12.00 Hoofdterrein: Springclinic

Mennen ochtendprogramma
08.30 - 09.30 Wedstrijdterrein mennen: Dressuur
09.45 - 10.15 Wedstrijdterrein mennen: Vaardigheid
10.30 - 11.30 Wedstrijdterrein: Marathon les met eigen pony
10.30 - 12.00 Wedstrijdterrein mennen: Menles

Overig ochtendprogramma
09.00 - 11.45 Beatrixhal voltigelessen
08.30 - 12.30 Crossterrein crosslessen
08.30 - 12.00 Prins Willem-Alexanderhal ponyspelen

Pauzeprogramma
12.00 - 13.00 Pauze
12.05 - 12.12 Show Shetlander stamboek
12.20 - 12.40 Show Jolanda met Super Guus
12.40 - 13.00 Show Jump

Dressuur middagprogramma
12.30 - 17.00 Wedstrijdterrein: losrijden dressuur
13.00 - 14.00 Ring 1 wedstrijdterrein: Begeleidingsproef
13.00 - 16.30 Ring 2 wedstrijdterrein: AA-dressuur
13.00 - 16.30 Ring 3 wedstrijdterrein: A-dressuur
13.00 - 16.30 Ring 4 wedstrijdterrein: A-dressuur
13.00 - 16.30 Ring 5 wedstrijdterrein: B1-dressuur
13.00 - 17.00 Wedstrijdterrein: Dressuurclinic

Springen middagprogramma
13.30 - 17.00 Hoofdterrein: AA-springen
13.30 - 17.15 Hoofdterrein: A-springen
13.00 - 17.00 Hoofdterrein: springclinic

Mennen middagprogramma
14.00 - 15.00 Wedstrijdterrein mennen: Menles
14.00 - 15.00 Wedstrijdterrein mennen: Dressuur
15.15 - 15.45 Wedstrijdterrein mennen: Vaardigheid
16.00 - 17.00 Wedstrijdterrein: Marathon les met eigen pony

Overig middagprogramma
13.15 - 17.15 Crossterrein crosslessen
13.30 - 17.00 Prins Willem-Alexanderhal ponyspelen
14.00 - 16.45 Beatrixhal voltigelessen

17.30 - 17.45 Ponyversierwedstrijd ring bij strodorp

17.45 - 18.00 Prijsuitreiking middagprogramma mogelijk gemaakt door Divoza Horseworld ring bij strodorp
18.00 - 18.00 Einde Bixiedag

Vandaar.. beetje apart.

Iedereen hetzelfde kado'tje/prijsje is gewoon leuk, de motivatie :j

En ook een pony zonder sportbloed kan hoog komen en meekomen hoor. Dat terzijde.
Maar bixie dag is voor iedereen echt gelijk en da's leuk.
Heb voor de kids hier wel 2 kleine bekertjes gekocht voor na de wedstrijd, gewoon voor de leuk. :j

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:05

_Tamara schreef:
Mijn moeder heeft nog niets te horen gekregen, zullen binnenkort wel wat horen. Ben wel benieuwd of we nog een bokker in de ring krijgen!

Heb jij het nog niet gehoord? Oke, *** wist het al wel. Ze zij het pas tegen mij. Wij moeten de B1 doen.( Even voor de medebokkers, de sterretjes staan voor een persoon die tamara en ik allebei kennen. Ik zet de naam er niet neer wegens privé. ;) )

ing43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:59

Wij hebben geen pony (helaas...) maar mijn dochter kan gelukkig wel meedoen met de Bixiedag, met voltigeren. Helemaal leuk! We komen ook voor de eerste keer en wat zal het een leuk gezicht zijn als die kinderen met pony's. Leuk! Hoop dat de deelnemers van de voltigelessen ook een herinnering krijgen!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:38

ja bij inshijf/betalen kregen ze vorig jaar een lint in de tas.

Afbeelding

ing43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:32

Dank je voor je antwoord en wat een leuke foto zeg!!
Leuke pony!

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:04

Vorig jaar kreeg inderdaad iedereen hetzelfde, een tas met borstel, penny en andere dingetjes, incl. mooi Bixie-rozet, of je nu aan 1 of aan 5 onderdelen meedeed. Idd, leuke foto loes-freke!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:04

Aww schattig!

Hier gaat 1 vd 2 in knalroze setje, en de ander in paars :)) Beide vos welshpony'tjes. Kan bijna niet missen.
Heb er zin in :)

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:35

zou ik eens iets mogen vragen? hoe oud mag je maximum zijn om te mogen meedoen? en moet je een paard of pony hebben? hoe groot mag die dan maximum zijn?

groetjes :)