Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amarie schreef:Nou ook ik ben voorstander.
Laten ze dan meteen invoeren dat wanneer je aan het rijden bent zonder veiligheidshelm en er gebeurd is dat je zelf verantwoordelijk bent. Hoe braaf je paard ook is, het is en blijft een vluchtdier.
Ook ik zal wel half bokt over me heen krijgen maar so be it.
Veilgheid voor alles.
Roxxiejj schreef:En inderdaad, als de dressuurders de hoed af moeten doen en de cap op de kop moeten zetten, dan westernruiters en voltigeurs ook! Geen gezicht? Lekker belangrijk, regel geld dan imo voor alle paardensportbeoefenaars!
Wendy schreef:Roxxiejj schreef:En inderdaad, als de dressuurders de hoed af moeten doen en de cap op de kop moeten zetten, dan westernruiters en voltigeurs ook! Geen gezicht? Lekker belangrijk, regel geld dan imo voor alle paardensportbeoefenaars!
Dus omdat de dressuurbond iets beslist zou dat meteen moeten gelden voor iederen? Fijn stukje grootheidswaarzin
Wat volgens mij veel beter zou zijn voor de veiligheid is om de paarden eens fatsoenlijk op te voeden, zodat ze bijvoorbeeld niet meer schrikken van muziek, applaus, iemand die iets te hard schreeuwt. Daar zou je pas veel ongelukken mee voorkomen!
Ik ben volwassen, wat betekent dat ik zelf wel bepaal of ik een cap opzet of niet (9 van de 10 keer doe ik dat wel trouwens). En ik hoop van harte dat de basis westernsport organisaties zich niet gaan aansluiten bij de KNHS zodat er tenminste nog een kans bestaat dat ik ooit nog met hoed zal kunnen starten (in de hoogste klasses van de WRAN, in de lagere is helaas ook al een capverplichting ingevoerd).
Wat 'jullie' in de dressuur aan regels invoeren moet je zelf weten, maar accepteer dan ook dat een andere organisatie dat ook zélf bepaalt. En een capverplichting voor buitenritten vind ik al helemaal te gek voor woorden, daarvoor geldt hetzelfde als ik eerder al zei: goede opvoeding voorkomt ongelukken. een cap niet.
Wendy schreef:Roxxiejj schreef:En inderdaad, als de dressuurders de hoed af moeten doen en de cap op de kop moeten zetten, dan westernruiters en voltigeurs ook! Geen gezicht? Lekker belangrijk, regel geld dan imo voor alle paardensportbeoefenaars!
Dus omdat de dressuurbond iets beslist zou dat meteen moeten gelden voor iederen? Fijn stukje grootheidswaarzin
Wat volgens mij veel beter zou zijn voor de veiligheid is om de paarden eens fatsoenlijk op te voeden, zodat ze bijvoorbeeld niet meer schrikken van muziek, applaus, iemand die iets te hard schreeuwt. Daar zou je pas veel ongelukken mee voorkomen!
Ik ben volwassen, wat betekent dat ik zelf wel bepaal of ik een cap opzet of niet (9 van de 10 keer doe ik dat wel trouwens). En ik hoop van harte dat de basis westernsport organisaties zich niet gaan aansluiten bij de KNHS zodat er tenminste nog een kans bestaat dat ik ooit nog met hoed zal kunnen starten (in de hoogste klasses van de WRAN, in de lagere is helaas ook al een capverplichting ingevoerd).
Wat 'jullie' in de dressuur aan regels invoeren moet je zelf weten, maar accepteer dan ook dat een andere organisatie dat ook zélf bepaalt. En een capverplichting voor buitenritten vind ik al helemaal te gek voor woorden, daarvoor geldt hetzelfde als ik eerder al zei: goede opvoeding voorkomt ongelukken. een cap niet.
Roxxiejj schreef:@Yucca: maar met springen die je toch geen dressuurhoed op?
KarinvdM schreef:Op verzoek van de Amerikaanse Hippische Sportfederatie is besloten de invoering van deze regel nog niet dit jaar in te voeren, om op die manier de Amerikanen in de gelegenheid te stellen eerst een uitgebreid educatief programma uit te voeren. Daarom wordt deze regel van kracht op 1 januari 2013.
Scum schreef:Je kunt het paardrijden ook helemaal verbieden, als het toch 'veiligheid boven alles' is, zoals ik hierboven een paar keer lees.
Dan weet je zeker dat je niet van je paard af kunt vallen.
WhySoWhite schreef:Een cap staat gewoon de helft zo net dan een hoedje. + ik er van uit ga dat als je Z rijd of hoger je je paard prima onder controle kan houden. En nu kan iedereen wel zeggen ja ook een Z paard kan vallen. Precies! Dat kan, maar ik kan morgen ook aangereden worden op de fiets door een auto... Die kans is ongeveer even groot.
Wat mij betreft mag die met buiten rijden verplicht worden!
Yucca schreef:Motorrijden met helm is ook verplicht, waarom moeten we met paardrijden opeens zelf kunnen kiezen?
Fitzroy schreef:Yucca schreef:Motorrijden met helm is ook verplicht, waarom moeten we met paardrijden opeens zelf kunnen kiezen?
Omdat je met motorrijden wat harder gaat dan in de dressuurring![]()
Patriess schreef:Hoe ver willen ze gaan, straks bodyprotector ook maar verplichten?
Een vriendin van mij is lelijk gevallen met cap. De cap is gebroken en heeft zich in haar hoofd geboord. Zonder cap zou ze beter af zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen die met dressuurhoedje rijden jaarlijks gewond raken.
Ik vind nog steeds dat je als volwassene zelf wel kan beslissen of je wel of niet met hoedje rijdt. Van mijn pony is sinds ie zadelmak is (4 jaar geleden) nog nooit iemand afgevallen. Ik weet hoe hij is en ik vind het mijn eigen verantwoordelijkheid als ik er met hoedje opstap. M'n andere paard zou ik dan weer nooit met hoedje op gaan. Als je inmiddels Z (en volwassen) bent, heb je toch genoeg ervaring om de juiste beslissingen te nemen?