Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:44

Vind het principe ideaal, kijk er al naar uit :j Dat er dus een dikke stapel coupons in de kast blijft liggen (had er idd ook pasgeleden 48 besteld), dat negeren we dan maar even.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:45

het is gewoon een kwestie van doen , in het begin zat ook iedereen tegen het concoursprogramma te hikken en sommige secretariaten waren zelfs bijna vijandig om het te gebruiken , nu hoor ik alleen positieve reacties meer, het is snel en handig en gebruiksvriendelijk EN het scheelt een hoop tijd

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:45

Citaat:
En voor de juryvergoeding, het prijzengeld en eventueel ex-aequo (als ik het goed schrijf ) is het opzich ook wel handig dat je contant geld hebt. Maar ik snap het wel hoor, vooraf betalen is wel veiliger, je krijgt op zo'n dag nogal wat geld door de handen!

Dat geld heb je toch gewoon bij je? maar je hoeft iig niet meer met grote bedragen te lopen.

Veel verenigingen doen trouwens bekers/linten/gebruiksvoorwerpen ipv geldprijzen, dus dat is niet altijd nodig en mocht je dat wel hebben, kan je van te voren de enveloppen maken.

Ssterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:47

kleinvosje schreef:
Er wordt nu inderdaad een boel gemopperd op het feit dat je veel coupons voor niets hebt besteld, maar voor een aantal is het eigen keuze geweest om er 32 of zelfs 48 te bestellen. Daar kan de KNHS natuurlijk niets aan doen...
Ik ben in ieder geval blij met dit voornemen, het zal de sport hopelijk ten goede komen uiteindelijk.

dat is idd een keus....... gemaakt om nog een beetje voordelig uit te zijn en een tijdje vooruit te kunnen ;)
het zou fijn zijn geweest als ze deze plannen wat eerder kenbaar hadden gemaakt, bijvoorbeeld een jaar van te voren zodat iedereen de kans krijgt zijn coupons zoveel mogelijk op te maken. Zou voor heel wat minder weerstand zorgen! :D

een verandering is niet altijd slecht, maar het is wel hoe je het doet!

FriesWytske

Hoe willen ze het dan doen met als je het niet eens bent met de punten? En daar de jury dan naar vragen. Waarom die tot die punten komt. Met de startcoupons kun je nog een idee krijgen waarom hij/zij tot dat puntenaantal is gekomen.

happyjoyce

Het lijkt me een stuk handiger dan het inschrijven d.m.v. een startcoupon!
Ik vraag me af waarom het niet zou werken? Eerder in het topic werd genoemd dat het bij de subtop ook al zo werkt.
Natuurlijk wel vervelend dat er zo coupons ongebruikt blijven liggen, maar dat neem ik dan maar even voor lief.

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:48

malloesje schreef:
Moska schreef:
Whaaaaat ik heb vorige maand net een set van 32 stuks besteld voor het eerst in mijn leven en gebruik er nog maar 4 dit jaar....

Hier net zo :(
Dit hadden ze al een tijd moeten melden bij de bestelling van nieuwe coupons! En niet nu pas :n

ik ook, als ze echt straks opeens ongeldig zijn vind ik dat oplichting, vind dat we dan massaal moeten bellen-mailen met KNHS , een langere overgangsfase lijkt mij iets dat ze op z'n minst kunnen bieden

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:49

Ssterre schreef:
kleinvosje schreef:
Er wordt nu inderdaad een boel gemopperd op het feit dat je veel coupons voor niets hebt besteld, maar voor een aantal is het eigen keuze geweest om er 32 of zelfs 48 te bestellen. Daar kan de KNHS natuurlijk niets aan doen...
Ik ben in ieder geval blij met dit voornemen, het zal de sport hopelijk ten goede komen uiteindelijk.

dat is idd een keus....... gemaakt om nog een beetje voordelig uit te zijn en een tijdje vooruit te kunnen ;)
het zou fijn zijn geweest als ze deze plannen wat eerder kenbaar hadden gemaakt, bijvoorbeeld een jaar van te voren zodat iedereen de kans krijgt zijn coupons zoveel mogelijk op te maken. Zou voor heel wat minder weerstand zorgen! :D

een verandering is niet altijd slecht, maar het is wel hoe je het doet!

het zou eigenlijk 1 jan van dit jaar al ingaan maar om technische redenen uitgesteld , ik verbaas me eigenlijk dat jullie niet wisten dat het eraan zat te komen

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:50

Ik vind eigenlijk wel dat we hier bericht van hadden mogen krijgen. Ik heb ook net een nieuw setje besteld. Ik zou het wel een idee vinden dat de coupons die je niet meer kan gebruiken, kan retourneren en dat je de kosten vergoed krijgt.

Edit: Misschien een stomme vraag, maar waar gaan ze nu je punten noteren?
Laatst bijgewerkt door Illusion1990 op 06-09-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:52

Mits het systeem gaat werken zie ik er wel heil in.... coupons per post bijv. raken ook makkelijk kwijt...

Mijn inziens moet de KNHS haar leden tijdig informeren over dergelijke veranderingen, en vindt ik het wel zo netjes van ze dat ze dit voornemen melden als jij net weet ik hoeveel coupons wilt gaan kopen... maarja communicatie is niet hun sterkste kant...

ben eens benieuwd wanneer ze het nieuws officieel en met def. datum naar buiten gaan brengen.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:53

Ik wist het niet, maar ik ben het al gewend met de subtop.

Ik vind het ideaal dat het per 1 januari ook bij de regionale wedstrijden zo gaat, want ik ga 1 april starten met mijn jonkie en dan veranderd er dus niet zo veel voor mij :D

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:55

pietsie schreef:
het zou eigenlijk 1 jan van dit jaar al ingaan maar om technische redenen uitgesteld , ik verbaas me eigenlijk dat jullie niet wisten dat het eraan zat te komen

Wat is dit nou weer voor een opmerking :Y)
Hoe zou je het moeten weten dan...
Zijn zo te zien zat mensen die het niet wisten :Y)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:56

Antoontje schreef:
pietsie schreef:

_/-\o_

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:57

Laatst bijgewerkt door MontyRulezz op 06-09-11 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:57

Whaaaaat ik heb vorige maand net een set van 32 stuks besteld voor het eerst in mijn leven en gebruik er nog maar 4 dit jaar....
[/quote]

Hier net zo :(
Dit hadden ze al een tijd moeten melden bij de bestelling van nieuwe coupons! En niet nu pas :n[/quote]

ik ook, als ze echt straks opeens ongeldig zijn vind ik dat oplichting, vind dat we dan massaal moeten bellen-mailen met KNHS , een langere overgangsfase lijkt mij iets dat ze op z'n minst kunnen bieden[/quote]

wat voor jouw de ideale overgangsfase is , is voor iemand anders weer dat ze zonder coupons zitten.
het blijft gewoon een moeilijk iets om een systeem wat al jaren ingeburgerd is te veranderen.
ik denk niet dat het mogenlijk is om dubbel te werken dus... met coupons en het nieuwe systeem .
dus daarom moet er gewoon een datum geprikt worden dat alles overgaat.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:59

Antoontje schreef:
pietsie schreef:

omdat er al twee jaar door een heleboel verenigingen pilot is gedraait met nieuwe systemen en dingen uit testen , is het algemeen (ten minste hier dan) bekent dat het ging veranderen alleen de preciese datum is nog niet bekent.
ik wist al van 1 januari ak jaar , maar het was en is nu dus ook nog niet zeker.

Stiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:02

Dat nieuws is vandaag pas op de site verschenen. Als of je tussen nu en eind december nog 32 maal kan starten :O

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:06

ik heb hetzelfde probleem hoor , mijn dressurcoupons zijn op en ik moet dus gaan bestellen ,gelukkig lees ik hier dat ze nu per 6 gaan.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:06

Even een knipplak van de site van de KNHS. Ik weet niet of deze al geplaatst is, maar om 6 pagina's door te spitten vond ik nogal wat:

Citaat:
Aantal startcoupons per set verkleind
De KNHS verkleint per 1 oktober 2011 het aantal startcoupons dat per set besteld kan worden. Nu zitten er 16 startcoupons in een set, vanaf 1 oktober zullen dat er 6 zijn. De prijs van een set wordt hiermee teruggebracht van € 18,30 naar € 6,85. Met de startcoupons kunnen ruiters en amazones zich inschrijven voor wedstrijden.

De KNHS loopt hiermee vooruit op het mogelijke besluit om vanaf 1 januari 2012 de startcoupons af te schaffen en over te stappen op de zogenaamde startpas. Met deze startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Met de startpas kunnen wedstrijdsporters multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. De disciplines mennen en aangespannen sport krijgen een discipline gebonden startpas. Het besluit wordt eind oktober ter goedkeuring aan de KNHS Ledenraad voorgelegd. Meer informatie over de startpas volgt aansluitend.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:08

Vind het al met al positief! Heb zelf ook nog tig coupons liggen, maar dat maakt me niet zoveel uit.
Moet nog wel even op mijn netvlies krijgen hoe het straks in de praktijk op het secretariaat allemaal moeten gaan werken, maar dat zullen we wel horen tegen die tijd.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:12

Nexus schreef:
Vind het al met al positief! Heb zelf ook nog tig coupons liggen, maar dat maakt me niet zoveel uit.
Moet nog wel even op mijn netvlies krijgen hoe het straks in de praktijk op het secretariaat allemaal moeten gaan werken, maar dat zullen we wel horen tegen die tijd.

als het goed is kun je straks je inschrijflijst die dus digitaal is zo in je concoursprogramma plakken en hup ..je hebt je startlijst. ;)
Laatst bijgewerkt door pietsie op 06-09-11 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:12

pietsie schreef:
omdat er al twee jaar door een heleboel verenigingen pilot is gedraait met nieuwe systemen en dingen uit testen , is het algemeen (ten minste hier dan) bekent dat het ging veranderen alleen de preciese datum is nog niet bekent.
ik wist al van 1 januari ak jaar , maar het was en is nu dus ook nog niet zeker.

Ik weet natuurlijk niet waar 'hier' is voor jou, maar bij mij in de buurt heb ik er nog nooit iets van gehoord. En ik ga toch regelmatig op wedstrijd/mee op wedstrijd.
Er waren we verenigingen waarbij je je moest inschrijven via startlijsten.nl, digitaal, maar ook daar heb ik nooit iets gehoord over het verdwijnen van de startcoupons..

Uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat het, na de gebruikelijke kinderziektes, minder werk is voor de KNHS en dat het ons meer gaat kosten...

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:15

@Pietsie: Dat zou super zijn! En dan op de wedstrijddag de uitslagen gelijk digitaal invoeren, protocol met commentaar mee met de ruiter, einde dag uitslagen uploaden aan de KNHS en that's it?
Weet jij of er dan ook een (digitale) vervanging van het federatievertegenwoordigers formulier komt?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:18

yeaaah eindelijk kruipen ze uit het stenen tijdsperk.. geen uren meer wachten op je punten :D Ik ben er voor 1

Nou ik heb er zin in :D ik zou per 1 oktober nog met mijn 3 jarige starten, misschien dat ik maar nog even wacht..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:18

Anoeska schreef:
Citaat:
Aantal startcoupons per set verkleind

De KNHS verkleint per 1 oktober 2011 het aantal startcoupons dat per set besteld kan worden. Nu zitten er 16 startcoupons in een set, vanaf 1 oktober zullen dat er 6 zijn. De prijs van een set wordt hiermee teruggebracht van € 18,30 naar € 6,85. Met de startcoupons kunnen ruiters en amazones zich inschrijven voor wedstrijden.

De KNHS loopt hiermee vooruit op het mogelijke besluit om vanaf 1 januari 2012 de startcoupons af te schaffen en over te stappen op de zogenoemde startpas. Met deze startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Met de startpas kunnen wedstrijdsporters multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. De disciplines mennen en aangespannen sport krijgen een discipline gebonden startpas. Het besluit wordt eind oktober ter goedkeuring aan de KNHS Ledenraad voorgelegd.

Eerst nog maar even afwachten...

Ik heb nog 36 stuks liggen.