Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:46

DRESSAGEFAN schreef:
ik zie helemaal geen gastenboek op zijn site?

Nee, die hebben ze offline gehaald nadat er onder andere doodsbedreigingen en andere nare verwensingen neer werden gezet..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:47

DRESSAGEFAN schreef:

Bij Impressionen. Dan staat 'ie er opeens bovenaan.
Maar ik kon er daarnet niet op komen dus het zou me niets verbazen als het gastenboek even tijdelijk uitgeschakeld is :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:47

Vanmorgen stond ie er anders nog op hoor. (Niet dat ik de bedreigingen wil goedpraten, dat slaat natuurlijk nergens op)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:48

mylittlejoy schreef:
Vanmorgen stond ie er anders nog op hoor. (Niet dat ik de bedreigingen wil goedpraten, dat slaat natuurlijk nergens op)

Die bedreigingen stonden er ook pas sinds een paar uur op en een webmaster is niet 24/7 online.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:49

Filmpje bekeken, krijg bij Edward altijd toch nog een kippenvel gevoel, bij Rath niets.
Vind Rath ook veel grover in zijn handen, Edward heeft een veel stillere handhouding, nu is dit bij elke ruiter natuurlijk verschillend maar vind dat je dit sterk terug ziet in de houding van Totlias.
Hij beweegt heel onrustig met zijn hoofd en vind hem teveel bij elkaar lopen, bij Edward liep hij wat meer uit elkaar en zag je meer lengte in zijn lichaam, vooral te zien bij de uitgestrekte draf. Bij Rath maakt hij veel kortere en snellere pasjes.

Nee vind het nog steeds zonde! :o

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:50

Cayenne schreef:
Die bedreigingen stonden er ook pas sinds een paar uur op en een webmaster is niet 24/7 online.

Oh, joh? Zijn er nu weer van die idioten? :( Ik dacht dat dat nog van toen bekend werd dat hij Toot ging rijden was, vandaar. Triest.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:50

Jeanneee_

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:52

Zag het filmpje vanochtend ook al, echt heel sneu om precies dezelfde kur te gaan rijden..

Needje

Er zijn zoveel kuren die op elkaar lijken. Maar toevallig gaat het om Toot en dan ineens is er iemand die koste wat het kost iemand onderuit wil halen en gaat 2 filmpjes naast elkaar monteren.
Voor zover ik weet moet je bepaalde oefeningen laten zien en ben je vrij om de volgorde te bepalen en op welke manier je deze laat zien.
Bijna standaard wordt er na binnenkomst de eerste diagonaal uitgestrekte draf gereden. Allemaal plagiaat! De boefjes!

Overigens zei Isabel in een interview in 2006!! al dat zij nooit een al opgeleid paard zou gaan rijden, omdat zij het juist de kunst vind om een paard alles zelf te leren.

Aranel

KG_Images schreef:
Ik heb er geen goed woord voor over. Moet eerlijk zeggen dat ik tot dit punt vrij sympathiek tegenover Rath stond, maar hij is bij mij in aanzien nu echt enorm gedaald. Dit is gewoon jatwerk, ik vind het zo laag! Not done :n

Ze zijn volgens mij bij de Oosterburen tot de conclusie gekomen dat als ze de beste kür willen laten zien op de OS, dat ze dan en het beste paard moeten kopen en de succesvolle choreografie moeten kopiëren. Nu alleen nog Joost Peters en Edward Gal 'bekeren' en dan hebben ze de goude hand.

Dat was dus precies wat ik dacht.. Was ik er eindelijk een béétje van bekomen dat Toti en Edward geen combinatie meer zijn, gaan ze dit soort dingen uithalen 8)7 Ik begin echt te denken dat de Duitsers zelf geen goede paarden meer denken te hebben en geen goede küren dus dan maar gaan jatten..

Die quote van focussed op de eerste pagina is trouwens erg leuk :')

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:53

RM94 schreef:
Weet je waar ik me een beetje aan begin te storen.... wij schijnen als nederlanders te denken dat we absoluut niet negatief over Rath mogen praten omdat het anders lijkt dat we jaloers zijn.

Ik gun het Rath absoluut en als hij de beste is dan moet hij ook die gouden medaille krijgen maar als het niet goed is moeten we dat gewoon mogen zeggen. Ik ben voor eerlijk kijken naar zijn prestaties en zolang we het op een nette manier doen vind ik dat het onder opbouwende kritiek valt. Steeds maar zeggen goh het gaat toch weer beter terwijl het gewoon echt niet goed is vind ik gewoon onzin, en nee ik doe het hem ook niet na.

Dat hij zoveel druk op zijn schouders heeft is echt hun eigen schuld door het hele mediatheater dat ze eromheen gemaakt hebben. Als ze gewoon in rust waren gaan trainen en starten had het veel minder spannend geweest

_/-\o_

Heb vol verbazing zitten kijken en vind het nog steeds niet te geloven. :n

winnietje3

Cayenne schreef:
DRESSAGEFAN schreef:

Nee, die hebben ze offline gehaald nadat er onder andere doodsbedreigingen en andere nare verwensingen neer werden gezet..

Hmm dat vind ik dan wel weer jammer, gaat veel te ver. Afkeur/teleurstelling uitspreken; oke, maar dan wel respectvol blijven.

Embe

Martine_R schreef:
Zoals ik al eerder heb gepost, niet alleen wij Nederlanders zijn niet te spreken over Rath en deze actie hoor, ook buitenlanders vinden het doodzonde en deze actie gewoon ronduit zielig.

Ik kan niet zo snel iets vinden in Duitsland. Ben nl. erg nieuwsgierig wat ze er daar van vinden ;) Waar heb jij dat gevonden?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:55

Terrecht.. vind niet dat je het kan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:55

Embe schreef:
Martine_R schreef:
Zoals ik al eerder heb gepost, niet alleen wij Nederlanders zijn niet te spreken over Rath en deze actie hoor, ook buitenlanders vinden het doodzonde en deze actie gewoon ronduit zielig.

Ik kan niet zo snel iets vinden in Duitsland. Ben nl. erg nieuwsgierig wat ze er daar van vinden ;) Waar heb jij dat gevonden?

In Duitsland vinden ze het natuurlijk super toll geil :D :D :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:56

Susyb schreef:
Martine_R schreef:
Zeer sneu om de kur te jatten. Totilas denkt straks dat dit de enige route is om door de baan te gaan _O-

Hahah z'n standaard manege paardje wat zijn rondje loopt _O- _O-

Tom Tom's Totilas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:58

Illusion1990 schreef:
Tom Tom's Totilas...

Misschien wil TomTom Rath wel sponsoren, op die manier kunnen ze dan aan het geld komen voor een choreografie. :D :D :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:59

Embe schreef:
Martine_R schreef:

Zitat:
Zitat von JalvanOz Beitrag anzeigen
vie...php?f=2&t=3274

Naja wenigstens haben sie es Spiegelverkehrt gemacht & nicht komplett nachgeritten.
das ist ja der witz des jahrhunderts, hat paule die kür etwa auch gekauft?

und die tolle dj van dyk musikkür klingt der von gal auch sehr ähnlich

und laut kommentatorin hat van dyk das erste mal eine kürmusik für ein pferd geschrieben was nicht stimmt.
Sandro hit war das erste pferd und seiner frau hat er wahrscheinlich auch schon zig mal was geschrieben.

aber seit er mit der ganzen kasselmann/ schockemöhle sippe zu tun hat ist er mir sehr unsympathisch

Kijk ook eens in z´n gastenboek, heel veel Duitse reacties hierop.

Onali

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:00

Iemand die het kan vertalen? :') Zo goed is mn Duits nou ook weer niet

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:01

Embe schreef:
Martine_R schreef:

Onder het filmpje onder andere.
En in het gastenboek van MAR idd.

Marietje_007

Goed ik vind het wel jammer, maar dat is gewoon the business. Dus dat Gal Totilas kwijt is, is jammer. Maar gun het Rath wel. Vind alle bedreigingen enzo onzin. Schockemole heeft hem gekocht. En er zijn ruiters die erop willen. Dus als hij het niet doet is er wel een ander.

Maar ik moet toegeven dit gaat net iets te ver. Kan me wel vinden in bovenstaand bericht dat je verplichte onderdelen hebt. Maar deze lijkt echt te extreem op die andere. Ik hoop dat op de OS Rath een andere kür rijd! Eentje die zelf bedacht is door een eigen choreograaf.

annelinnie

Dat Paul miss ook de kür gekocht heeft komt het ongeveer op neer :P

Hij zal misschien wel verstandig zijn en de volgende keer met iets origineels komen?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:02

Wuis schreef:
Illusion1990 schreef:
Tom Tom's Totilas...

Misschien wil TomTom Rath wel sponsoren, op die manier kunnen ze dan aan het geld komen voor een choreografie. :D :D :D

_O-

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:03

@Focussed: Thx, maar dat is het commentaar dat onder de filmpjes staat en volgens mij is de initiator een Nederlander? Ik ben zo heel erg benieuwd wat bv de subtop van Duitsland hier van vindt. Kan via google eigenlijk niets vinden...

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:03

Wuis schreef:
Illusion1990 schreef:
Tom Tom's Totilas...

"Sla rechtsaf over 100 meter", "Draai om waar mogelijk", en handig bij de gestrekte draf (zie Totilas die bij Rath in een galopje valt) "U overschreidt de maximum snelheid". _O-