pavo cup 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:10

paardenmiep schreef:
Kritisch naar je eigen paard kijken is altijd zo lastig :+

Daarom is het ook eens fijn om naar de mening van andere te vragen ;) Tuurlijk blijft het een jury sport, maar als je er een beetje in verdiept dan kan je er wel achter komen wat voor soort "types" ze momenteel graag zien. Met een klein, erg compact paard met weinig ruggebruik (voorbeeldje hoor) heb je op de pavo cup niks te zoeken :o
En tja soms worden er paarden doorgelaten of juist niet waarvan je denkt :? Maar goed dat hou je bij elke jurysport helaas!

Katja

Re: pavo cup 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:17

Het is altijd lastig inschatten welk paard ze precies willen zien. Ik heb paarden in de halve finale gehad die daar voor mijn gevoel niets te zoeken hadden en ik heb geweldige paarden gereden die niet door gingen. Het blijft altijd een beetje gokken en het is ook een momentopname.
Mijn eigen paard (een vierjarige) loopt de ene dag briljant en de andere dag lijkt het nergens naar dan moet je er net op de juiste dag zijn.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:23

Katja schreef:
Het is altijd lastig inschatten welk paard ze precies willen zien. Ik heb paarden in de halve finale gehad die daar voor mijn gevoel niets te zoeken hadden en ik heb geweldige paarden gereden die niet door gingen. Het blijft altijd een beetje gokken en het is ook een momentopname.
Mijn eigen paard (een vierjarige) loopt de ene dag briljant en de andere dag lijkt het nergens naar dan moet je er net op de juiste dag zijn.

Hahah dat ken!! Ik zit op of totilas of we zijn de bak aant aanslepen hahahah.. En er is geen pijl op te trekken.. Soms is het na een dag vrij en de andere keer knapt hij daar juist weer zoo van op!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:38

Tja dat is inderdaad het nadeel van jonge paarden. Vaak zijn ze nog niet constant en het is ook nog de vraag hoe ze reageren op de hele entourage eromheen :D
En helaas kunnen we niet allemaal rijden zoals Emmelie ;)

Edit: Katja zie dat jij misschien van plan bent om in Dronten te gaan starten? Dat is voor mij erg dichtbij dus dan zou ik Co een xtje live kunnen bewonderen :D

elsemiiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:55

Hoppje schreef:
Elsemiek die van mij heeft vorig jaar ook niet onder een nationaal bekende ruiter gelopen en heeft ook geen interresant bloed (Houston x Royal Dance), maar werd wel 2e met 74,5 punten!
Ze eindigde ook nog boven de bekende amazone Jennifer Sekreve, dus naam zegt niet altijd alles ;-)

Wel vind ik net als Karin een beetje zegt dat je kritisch naar je eigen paard moet kijken. Vraag ook eens advies van buitenstaander (met verstand van zaken). Dat kan vaak al een verhelderend beeld geven ;-)

Oké een bekende ruiter zegt niet alles maar je hebt wel een voorsprong omdat die gewoon de juiste tactiek hebben om de paarden zo optimaal mogelijk voor te stellen.
Maar ik zou denken als die van mij in de 3e bezichtiging is geweest dat het geen hele slechte is. Ik ben vaak zat naar les geweest en naar andere terreinen waar mensen steeds zeiden dat ik een goed paard heb. Met de pavo moet je gewoon geluk hebben, en hopen dat ze je paard leuk vinden anders krijg je hele lage punten.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:19

Wat bedoelen ze met deze regel uit het reglement van de pavo cup?
Het zadeldek mag niet achter het zadel of onder het zweetblad uitsteken.
Geldt dit ook voor bontjes? Een dekje/bontje steekt toch altijd wat achter het zadel uit?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:31

Je mag gewoon met een gewoon dekje starten, maar niet met een dekje wat bv ook nog zijn halve kont bedekt om bepaalde minpunten te verstoppen. :D

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:05

Oh ik dacht ook al, bijna elk dekje komt toch wel iets achter het zadel uit :+

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:46

Nou wij zijn ook niet door :+
Paard was beetje sloom, niet optimaal. En hij is gewoon heel erg smalletjes nog, nog lang niet volgroeid. En we moesten met een hengst in de bak rijden die wél volgroeid was en goed bespierd was..
We hadden 60 punten. Vond het wel een superleuke ervaring :D

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:58

Jammer hoor! Reed je met de 5jarige mee uit je onderschrift?

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:01

Yep, daar reed ik mee :)

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:51

ik heb net de startlijsten gehad voor de pavo in heerjansdam.
Ik moet als ener laatste groepje van de 5 jarige om 11:00 uur

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:57

Succes :D

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:01

thanks, ach verwacht er niks van, het is een fijn paard wat zich goed ontwikkeld heeft maar goed het is maar net wat ze willen zien. :+

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:10

Jammer Paardenmiep. Ze zien graag lekker voorwaarts voorgestelde dieren met de Pavo, jammer dat hij zo sloom was.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:22

Ja precies, en de dag daarvoor liep hij zo lekker, kon hem bijna niet onder me houden!
Nu is hij ook nog een beetje tenger, onvolgroeid, dus had ook niet echt de kracht die ze wouden zien.
Nouja, we gingen er ook heen voor de ervaring, niet voor de prijzen :)

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:11

Het is ook wel heel wat, dat wat ze op zo'n Pavo krijgen te zien. Die van mij is op vreemd terrein ook nog iets terughoudend. Wordt dus heel kort van tevoren erop zitten voor mij met de Pavo en veel gassssssss geven :D

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:06

Mijn paard doet waarschijnlijk mee in Midden Beemster bij de 5 jarigen. Verwacht niet dat hij door gaat maar zie het als een goede oefening. Hij is vrij klein en nog niet heel erg bespierd, wel beschikt hij over een goed karakter en fijne gangen. Ik ben heel benieuwd hoe ze hem beoordelen.. Dit jaar rijdt een vriendin van mij hem, ik vind het nog een beetje lastig om hem doorzittend een kwartier mooi aan het lopen te houden maar dat ligt absoluut aan mezelf :+ Vorig jaar heb ik hem wel zelf voorgesteld en dat ging prima, ik zou het alleen zonde vinden als ik hem dit jaar zelf in de weg zit dus vandaar.

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:56

de startlijsten van Sevenum staan erop, nog meer mensen die daar naartoe gaan? Vind het toch wel een beetje spannend, hij is nog nooit op ander terrein geweest en heb gehoord dat er in sevenum een heleboel te doen en te zien is.. Kan of in zijn voordeel werken, dat hij er alleen maar beter van gaat lopen of je krijgt hem de ring niet rond gereden, ben benieuwd!!!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:52

Ik kreeg vanmorgen de startlijst van Dronten ook door gestuurd. Ik zit in de eerste groep.
Ik ben ook heel benieuwd hoe de merrie gaat reageren, ze is alleen 2 keer mee geweest naar les en ze loopt vrijdag een oefenwedstrijd..We gaan het mee maken.
Succes alvast iedereen die nog moet! :)

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:08

Ik moet vrijdag over een week om 14.00 uur. Heb gisteren clinic van Diederik van Silfhout gehad en heb er nu wel iets meer vertrouwen in, ik kreeg m daar erg fijn aan het lopen.
Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:24

Ik heb definitief besloten om niet mee te doen. Co zit in een enorme groeispurt en hij is op het moment nogal overstuur op vreemd terrein. Denk dat hij er op de lange termijn niet beter van gaat worden als hij mee op pad moet.

joedith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:57

Jammer dat je niet kan gaan!
Heb de starttijden van Veghel binnen, mag om 10 uur.
Kan t maar gehad hebben :D

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:19

Jammer Katja. Misschien volgend jaar weer.

Ik moet ook in de eerste groep. Wordt een vroegertje! Het voordeel is dan weer dat er dan nog weinig toeschouwers zijn dus kan ik weer ongemerkt afdruipen als het niks wordt :D :+

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:09

Haha dat is heel slim bekeken Albrahams! Heel veel succes iedereen en houd ons op de hoogte over de uitslagen :D