[JV] Waar ergert de wedstrijdruiter zich aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:46

Jeetje waar kun je je aan ergeren aan alles...

Maar er is iets waar ik me gruwelijk aan kan ergeren dat is dat de jury's en andere niet zien als een paard niet goed is.
Gelukkig zijn er nog wel jury's die het zien en dan maatregelen nemen.

En waar ik mee heel erg aan kan ergeren dat zijn "kapsonis" ruiters/amazones die denken dat ze wel even de dienst op concours kunnen uit maken... Op het secretariaat en t.o. andere ruiters/amazones en t.o. juryleden.

Okay het is sport en ook topsport... Ik heb al een hoop wedstrijden gezien als amazone / groom / eigenaar / secretariaatmedewerkster en gewoon je normaal aan de regels houden en je fatsoenlijk gedragen is dat zo moeilijk???? Verward

Als je dat niet kunt dan is er toch iets mis aan je eigen opvoeding en niet aan dat van andere...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:51

Chronos schreef:

Maar er is iets waar ik me gruwelijk aan kan ergeren dat is dat de jury's en andere niet zien als een paard niet goed is.
Gelukkig zijn er nog wel jury's die het zien en dan maatregelen nemen.

Chronos, het probleem is dat je als jurylid niet op de plek van de DA mag gaan zitten. En als een paard dan niet stokkreupel is moet je zo iemand toch het voordeel van de twijfel geven en het op teugelkreupel gooien. Tenzij aan een lange teugel ook overduidelijk blijkt dat het paard niet goed is.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:58

Dat snap ik ook wel maar ik bedoelde ook het stokkreupele...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:48

Jury's met een verkeerd protocol voor hun neus en daarmee dus ook de proef gaan volgen. Vervolgens jouw proef stilleggen omdat ze graag willen dat je iets anders doet wat helemaal niet kan. Je daarna 3 onderdelen opnieuw laten rijden en dan beseffen dat ze die al gepunt hebben en er dus maar 2 punten elk per ongeluk afhalen. Dat volk zou beter op vogels kunnen vissen Haha!.
Dames en heren juryleden, u dient het boekje te gebruiken om de proefjes te volgen en als die lettertjes te klein zijn dan mag u eerst de protocollen best even controleren op juistheid. In mijn geval mocht ik op de rechterhand rechtergalop doen (is mogelijk) en dan bij C halve grote volte links, en verder; dat is dus helaas niet mogelijk.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:14

nou vandaag had ik ook weer zoiets, ik had me 1,5 maand!!geleden opgegeven voor een wedstrijd die ik zondag zou gaan rijden. En ik kreeg maar geen startlijst binnen, kijk ik op internet zie ik de startlijst maar ik sta der dus niet bij Boos! Ik vind het een beetje raar dat het secretariaat mijn startcoupons niet heeft teruggestuurd met een briefje erbij van Sorry de wedstrijd is vol Of dat ze even gebeld hadden. Als ik niet wist dat ze een site hadden had ik daar misschien wel zondag gestaan.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:46

Hebben ze jouw coupons wel ontvangen?

LMsWinnetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:53

Jah inderdaad, ik denk dat ze je coupons niet hebben ontvangen. Ik bel ook altijd nog even na om te vragen of ze mn coupons hebben ontvangen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:54

Oeh, heb er ook 1:

Als 1 van de 5 juryleden je helemaal omlaag punt (dus: 4 zetten je eerste en eentje zet je 8e ofzo) en je zo een mooi lint door je neus boort... Haha!

Maar het valt me over het algemeen aan dit topic op, dat de meeste klachten toch richting jurylid gaan... Schijnheilig

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:22

waar ik me altijd aan erger is:

Met losrijden, ruiters/amazones die denken dat ze beter zijn en je gewoon afsnijden ofzo of gewoon voorgaan terwijl ze geen voorrang hebben, daar erger ik me het meeste aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:17

Suleika schreef:
waar ik me altijd aan erger is:

Met losrijden, ruiters/amazones die denken dat ze beter zijn en je gewoon afsnijden ofzo of gewoon voorgaan terwijl ze geen voorrang hebben, daar erger ik me het meeste aan!

Weet je wat grappig is? Hoe beter stuur je op je eigen paard hebt zitten en hoe beter je je kunt concentreren hoe minder last je daar van hebt.

Las ooit een stukje van een of andere psycholoog die een onderzoekje had gedaan naar gedrag van mensen in massa's. Als je bijv. van boven op een hele grote stationshal zou kijken, dan valt dus op dat de onzekere mensen die juist het meest hun best doen iedereen uit de weg te blijven juist iedereen voor de voeten lopen terwijl de mensen die gewoon doorlopen nergens last van hebben, maar ook weinig andere mensen in de weg lopen.

Is niet 100% waterdicht, maar wel een beetje.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:48

Ik denk dat er idd wel een deel van waarheid in het stukje van Zep zit. Als ik alleen maar op anderen let om maar netjes opzij te gaan, concentreer ik me helemaal niet meer op mijn paard en is het stuur ver te vinden.

Zodra ik zoiets krijg van: rij maar om mij heen (ja soms beetje arrogant Clown Haha! ) dan gaat het gelijk een stuk beter. Omdat ik dan meer om mezelf kan letten.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:49

Dat wou ik dus ook zeggen! Maar het is echt zo, als je erop let om nergens tegenaan te rijden gebreurt het juist, als je rondrijdt alsof je de koningin bent gebeurt er niets!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:27

Zep schreef:
Las ooit een stukje van een of andere psycholoog die een onderzoekje had gedaan naar gedrag van mensen in massa's. Als je bijv. van boven op een hele grote stationshal zou kijken, dan valt dus op dat de onzekere mensen die juist het meest hun best doen iedereen uit de weg te blijven juist iedereen voor de voeten lopen terwijl de mensen die gewoon doorlopen nergens last van hebben, maar ook weinig andere mensen in de weg lopen.

Is niet 100% waterdicht, maar wel een beetje.

Komt me erg bekent voor, ik denk dat ik ook maar eens wat minder hard mijn best moet doen om mensen niet in de weg te rijden Schijnheilig

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:31

- geen/ te weinig/onbegrijpbaar commentaar op de coupon.
- uren wachten op de uitslag.
- incorrecte starttijden.

kan ook wel zeggen losrijd terrein te klein, te druk of whatever, maarja dat ligt ook natuurlijk een klein beetje aan hoe je zelf losrijdt.
en slechte grond is ook zeer irritant, maar wie kan er wat aan doen? het kost veel geld (dat er niet is) om de grond gelijk te maken of iets dergelijks en op regionale concoursen moet je daar dan maar genoegen mee nemen en blij zijn dat de organiserende vereniging uberhaupt een wedstrijd wil organiseren, want zonder hun waren we ook nergens.

achja en dan denk ik altijd maar, het is georganiseerd door (en voor) mensen en waar mensen iets doen worden fouten gemaakt.
en het is maar hobby (niet voor iedereen) voor mij dan.