bigone schreef:Dat kun je dus vooraf ook verwachten als je je paard niet dressuurmatig onder controle hebt en dan op wedstrijd gaat of in een les, natuurlijk snap ik heel goed dat een pony of paard op de kletter kan gaan maar juist als je mederuiter nauwelijks tot geen kontrole heeft ben ik zeer benieuwd wie dan aansprakelijk is.
Je kunt dit soort zaken niet vooraf beoordelen. De omstandigheden van het geval zijn altijd verschillend en uniek en iedere zaak zal apart bekeken moeten worden als er (letsel)schade is ontstaan.
Verder verwijs ik naar het stukje dat Urielle heeft aangehaald.

Als de binnenbak klein is houd ik met iedereen rekening (dat doe ik sowieso, mijn merrie heeft ook graag dat ze afstand houden dus doe ik dat zelf ook) maar ik ga echt niet meer uit kijken met eentje met een rood lintje.
En je zou toch een behoorlijk probleem hebben als die uithaalt naar mijn merrie. (na het lezen van deze zin vooral niet vergeten dat ik al gesteld heb dat ik altijd voldoende afstand houd. Ik zal niet iemand op een halve meter passeren tenzij die persoon mij af snijd.)
)

Ik zou als ruiter dus wel meer van die staarten zoals het paard van Tody willen zien.