CasanovaLY schreef:Ooo dus als een paard maar 1 uur op de wei kan en voor de rest nog andere bewegingsmogelijkheden heeft is het dan slecht??? Ik ben altijd bang dat een paard/pony een blessure krijgt of het nou een recreatiepaard of sportpaard is... dat is toch menselijk dat je daar bang voor bent???
Citaat:
Draai het eens om.. Is 1 uur voldoende? En dat je bang bent voor blessures: Blijf jij ook altijd binnen omdat je bang bent onder een bus te lopen?

Exact hetzelfde verhaal..

Zou jij het fijn vinden om 20 uur in je bed te MOETEN liggen, 1 uur buiten te mogen ( vaak in isolement -> ivm blessures ) en de overige 3 uur ( in het meest gunstige geval ) zeer intensief te moeten werken of vastgehouden worden terwijl je graag je eigen ding wilt doen..?
Dat noemen ze in mensentaal een gevangenis..
Of vind jij het fijn om 8 uur te slapen, lekker naar buiten te gaan en tussendoor nog een paar uurtjes te werken? En daarnaast ook heel de dag met je vrienden op te trekken.. Rennen wanneer jij het leuk vind etc?
Ik zou het wel weten

Citaat:
Nou zeg je het alsof ik mijn paard expres op sluit... ik wil niet veel zeggen maar ik weet hoe mijn pony is en ik weet ook dat hij niet heel de dag op de wei zou willen staan aangezien hij zich dan alleen maar loopt te vervelen... ieder paard/pony is anders en dat is bij mijn pony namelijk wel zo en mijn pony kan niet meer dan 1 uur de wei op want daar is geen plek voor en ik rijd Dressuur en daarom zit ik op een Dressuurstal dan kan je me gaan wijs maken dat ik slecht met mijn pony om ga maar zover ik weet heeft hij het na zijn zin anders had hij wel dingen uitgevroten om weg te komen want hij is ondeugend, speels en heel slim omdat hij nog maar 5 is... en nogmaals mijn pony gaat niet alleen de wei op, hij gaat ook in de paddock enzo....
En dat is de jeugd van tegenwoordig, die gaat het normaal vinden dat je paard/pony bijna de hele dag op stal staat. Luxe stallen zijn populairder dan je paard buiten zetten. Jammer dat er te weinig luxe stallen zijn waarbij de paarden gewoon naar buiten kunnen.