Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:@zooist ,ja dat zal m leren de pirouettes te springen !![]()
Ook al hebben we tegenwoordig paarden met veel meer talent en vermogen dan vroeger wil dat nog niet zeggen dat we beter zijn gaan rijden,ik zie een hoop geknutsel en gepruts om zo voorelkaar te krijgen wat er gebeuren moet in de proef ga maar s kijken aan de kant bij de subtop naar de kwart pirouettes..dat zal in het z-2 niet anders zijn vrees ik, trainingstechnisch en opleidend rijden mis ik helaas wel [daar bedoel ik mee dat een paard de tijd krijgt om bevestigd te raken in het werk en de tijd krijgt ...
ambre schreef:Is ook zo,er zit ook een hoop verantwoording bij de instructie.
Ik snap dat het leuk is om op wedstrijd te gaan maar het moet voor de jury ook wel leuk blijven!
Ik erger me soms groen en geel aan mensen die zo duidelijk niet toe zijn aan wedstrijden.
Of hier op bokt:dat je in de B niet nageeflijk hoef te kunnen rijden.
Nee,niet in perfecte aanleuning maar wel ontspannen in de hand graag en anders lekker F proefjes rijden!
Maar soms hoort een wedstrijd ook bij je africhting.Ik heb er best een paar die slecht presteren maar thuis goed lopen.
Dan moet je maar even voor gek rijden om dat stukje ook voor elkaar te krijgen.
Ik ben zelfs van mening dat de Z2 proeven wat vriendelijker kunnen,dan maar wat strenger op de africhting zijn.
ambre schreef:En een vliegende wissel voor de pony's in het Z2 kan inmiddels ook best!Er zijn zoveel goeie pony's en met springen moeten ze toch ook een wissel springen?
Mootje schreef:themuisje, zijn de paarden te heet of weet de gemiddelde ruiter de spanning niet af te vloeien? Ik denk namelijk dat het grotendeels grove ruiterfouten zijn!
themuisje schreef:knollentuin schreef:@zooist ,ja dat zal m leren de pirouettes te springen !![]()
Ook al hebben we tegenwoordig paarden met veel meer talent en vermogen dan vroeger wil dat nog niet zeggen dat we beter zijn gaan rijden,ik zie een hoop geknutsel en gepruts om zo voorelkaar te krijgen wat er gebeuren moet in de proef ga maar s kijken aan de kant bij de subtop naar de kwart pirouettes..dat zal in het z-2 niet anders zijn vrees ik, trainingstechnisch en opleidend rijden mis ik helaas wel [daar bedoel ik mee dat een paard de tijd krijgt om bevestigd te raken in het werk en de tijd krijgt ...
dat ben ik met je eens. toch zou het makkelijker moeten zijn. (al denk ik dat veel echt dressuurgefokte paarden te heet zijn voor de 'basis' ruiter)
ik ben het inderdaad eens dat in de M2 de eenvoudige wissel er best in kanóók bij de pony's. ze hebben nu: x volte tien meter, tussen x en e verzamde stap, e rechter hand en na enkele stap passen op de hoefslag galop rechts aan springen. opzich best fijn om de rust te bewaren
maar wel een beetje onlogisch
knollentuin schreef:[ja en bij die het dressuurkanonnen met basisruiters gaat het dan fout...die kunnen het niet aan en gaan eraan hangen of iets eraan hangen en dat krijg je strijd en stakers of van die op de voorhand met een noodgang door de bak denderende paarden... maar ze bewegen als een elastiek en lopen superspectaculairen krijgen toch punten.
Fitzroy schreef:Pffff ... als ik jullie zo lees, zijn jullie de perfecte ruiters en rijdt er voor de rest alleen maar brandhout aan ruiters rond die niet over weg kunnen met hun paarden .
Ik denk dat jullie het erg zwart-wit voorstellen en dat er aan je eigen rijden ook vast wel wat mankeert. Het is altijd makkelijk op anderen af te geven.