Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Weinig paarden die van een bescheiden geluidssignaal van slag raken hoor. Zelfs die van mij niet en dat wil wat zeggen.
Jasmijn schreef:Ja hoor, als amazone zijnde. En als jurylid ook wel gedaan.Weinig paarden die van een bescheiden geluidssignaal van slag raken hoor. Zelfs die van mij niet en dat wil wat zeggen.
![]()
Het is fijner een belletje te hebben, maar als je die niet bij de hand hebt, gebruik je de toeter.
Je moet toch duidelijk maken dat iemand verkeerd rijdt? En dat kan dus niet ná de proef.
Dat TS geen programmafout maakte maar gewoon de oefening 'oversloeg' verwacht je niet.
knabbelgirl schreef:Nou ja ik denk dat je je antwoord allang hebt, jij bent het er niet mee eens dat kan. Lijkt me onzinnig om nog langer discussies hierover te gaan voeren eigenlijk
Citaat:10. Vergissing in het programma:
a. Alle oefeningen, die in de proef worden gevraagd, moeten in de aangegeven volgorde worden uitgevoerd. Gebeurt dat niet, dan is er sprake van een vergissing.
b. Wanneer een deelnemer zich vergist moet de (voorzitter van de) jury de deel-nemer door middel van een (bel)signaal waarschuwen.
c. Indien de deelnemer zich vergist in het voorgeschreven programma, maar het geven van een (bel)signaal de vloeiende voortgang van de proef onnodig zou belemmeren, wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten of deze de deelnemer al dan niet op deze vergissing attent maakt door het geven van een (bel)signaal. Dit kan zo zijn bij bijvoorbeeld een overgang bij V in plaats van bij K, op de middellijn een pirouette bij D in plaats van bij L.
d. Het is altijd de (voorzitter van de) jury die besluit of er een vergissing in het programma is gemaakt. De scores van eventuele overige juryleden worden hieraan aangepast.
e. De (voorzitter van de) jury wijst - indien nodig - de deelnemer het punt aan, waarop met de proef moet worden doorgegaan, onder vermelding van de volgende beweging/oefening, die moet worden uitgevoerd. De deelnemer, die zich niet (geheel) houdt aan de aanwijzingen van de (voorzitter van de) jury, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - worden uitgesloten.
f. Indien de jury zich géén rekenschap heeft gegeven van een fout in de proef of van een vergissing in het programma, wordt altijd in het voordeel van de deelnemer beslist.
bertie schreef:Als er dingen gebeuren die je vreemd vindt is het misschien handig om eerst het wedstrijdreglement te lezen.
Je kunt dat hier vinden.
Ik heb even het stukje waar het over gaat eruit gehaald:Citaat:10. Vergissing in het programma:
a. Alle oefeningen, die in de proef worden gevraagd, moeten in de aangegeven volgorde worden uitgevoerd. Gebeurt dat niet, dan is er sprake van een vergissing.
b. Wanneer een deelnemer zich vergist moet de (voorzitter van de) jury de deel-nemer door middel van een (bel)signaal waarschuwen.
c. Indien de deelnemer zich vergist in het voorgeschreven programma, maar het geven van een (bel)signaal de vloeiende voortgang van de proef onnodig zou belemmeren, wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten of deze de deelnemer al dan niet op deze vergissing attent maakt door het geven van een (bel)signaal. Dit kan zo zijn bij bijvoorbeeld een overgang bij V in plaats van bij K, op de middellijn een pirouette bij D in plaats van bij L.
d. Het is altijd de (voorzitter van de) jury die besluit of er een vergissing in het programma is gemaakt. De scores van eventuele overige juryleden worden hieraan aangepast.
e. De (voorzitter van de) jury wijst - indien nodig - de deelnemer het punt aan, waarop met de proef moet worden doorgegaan, onder vermelding van de volgende beweging/oefening, die moet worden uitgevoerd. De deelnemer, die zich niet (geheel) houdt aan de aanwijzingen van de (voorzitter van de) jury, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - worden uitgesloten.
f. Indien de jury zich géén rekenschap heeft gegeven van een fout in de proef of van een vergissing in het programma, wordt altijd in het voordeel van de deelnemer beslist.
Je ziet, dat het jurylid je een signaal heeft gegeven door uit de auto te stappen. Daarmee kom het jurylid tegelijkertijd voldoen aan paragraaf e: je een aanwiijzing geven waar je de proef moet hervatten.
Voor het geven van de punten verwijs ik je verder naar het wedstrijdreglement.
Daar staat echt een hoop interessante informatie over in!
mimeslosydy schreef:celano schreef:Ik vind het eerder respectloos voor de jury die haar goede tijd zit te verdoen voor iemand die nog niet kan wijken.
en ik vindt jou post respectloos...
mimeslosydy schreef:Sabinee__ schreef:Ik zeg niet dat je NIET kan wijken, ik geef aan dat je blijkbaar nog niet het niveau qua wijken beheerst wat er gevraagd word in een L proef.
op wedstrijd nog niet nee, thuis al wel
en als ik het nooit doe op wedstrijd gaat het nooit lukken