Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lielle schreef:MyHorseGirl schreef:sorry maar ik vind het egoïstisch als je met een temperatuur van boven de 30 graden op wedstrijd gaat. Kijk als het laat in de avond is of vroeg in de ochtend, okee, maar in de middag als het het warmst is!? Wie doe je daar nou een plezier mee.. Ik denk dat je je paard daar geen plezier mee doet en jezelf ook niet..
hier kun je zien hoe akelig mijn paarden het vonden afgelopen weekend. Kortom, het is niet zwartwit. Kijk gewoon goed naar je paard en neem aan de hand daarvan je besluit.

marjolein_el schreef:Dan stel ik hier meteen ook maar even m'n vraag; ik las net iets over water meenemen naar wedstrijd maar hoe?
, daar doe haar echt geen plezier mee. Ze loopt dan niet fijn, dus dan maar niet. Odessa1 schreef:Ik vind het raar om te zeggen dat je niet zo goed je best moet doen. Dan kan je beter niet gaan. De jury wil toch wel het optimale zien is mijn ervaring. Wel kan je er in het losrijden rekening mee houden. Maar ook dan zal de mijne in de proef ws ook minder fijn lopen.
ik kies wedstrijden uit waarop we wat minder hard knallen. en wedstrijden waarop ik wél wil knallen
denk je dat topsporters ook áltijd het uiterste vragen? denk het niet hoor
Odessa1 schreef:Die luxe heb ik helaas niet om dan maar gewoon minder te doen en dan nog een bevredigend resultaat te behalen.
Behoor niet tot de toppers dus als ik minder mijn best zal doen dan kan ik net zo goed niet gaan.
tweede proefje was gewoon een nette bewust gekozen minder spectaculair proefje. en dat is dan het verschil tussen 208 of 186
(waar ik trouwens súper blij mee was
)
jesito schreef:Het is niet alleen je proefje, maar paarden staan soms ook nog een behoorlijke afstand op die warme trailer en moeten vaak nog wachten op de trailer.
Je maakt mij niet wijs dat zo'n paard dan nog lekker loopt.
Ook ik vind het oneerlijk, je paard staat toch liever in een koele stal of in een wei met schaduw, dat weet ik zeker.
voor hij er opgaat spons ik hem lekker af. als we er zijn gaat hij er direct af en stap ik even in de schaduw met hem. dan draaien we de proppen er in en gaan weer even grazen. dan mezelf klaarmaken etc en dan water er over heen. opzadelen. 10 minuutjes warm rijden en je proefjes rijden. na de tijd brengen we hem direct weer terug om het zo dragelijk mogelijk te maken. we hebben die oefening gewoon nodig voor de selecties
Relaxed schreef:Mijn moeder ging vaak wat met hem wandelen op het terrein als we nog ff moesten wachten.. Kon die een beetje grazen en hoefde die niet zo lang op de trailer. Onze trailer werd ook niet echt warm, hij was wit, maar door de dazen en vliegen maken ze zich wel druk en zweten ze wel..