Hoe krijg je een 9 op verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:27

Ik heb ook 1x een 9 gehad, met een schimmel (wit) :o
Had anders ook mijn winstpunt wel gehad.
Waarschijnlijk had de jury zelf ook een witte en weet
ze hoe moeilijk het is om die wit te houden.

:+

TheHorseInn

Re: Hoe krijg je een 9 op verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:38

Ik heb vandaag een 9 gehaald maar was niet op verzorging :n

Ik ken een jury die automatisch een 10 of een 9 ofzo geeft voor verzorging ;)

weet alleen niet meer welke :+

Mijn moeder is ook jury(dressuur,spring en cross)
En die geeft standaard een 8,behalve als het echt niet kan :n

over de haflingers:Vind dat je die gewoon moet vlechten

Als je zo graag wedstrijd wilt rijden maak je die manen maar korter ;)

Of je vlecht met die lange manen ;)

vind gewoon dat er knotjes in moeten,geen hengstenvlechten of wat dan ook ;)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:40

Misschien ook handig erbij te zetten waarom? je vindt dat haflinger altijd gevlochten moeten worden.
Niet erg praktisch bij een haf met manen aan 2 kanten knotjes :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:50

ik vind een strakke hengstenvlecht ook netjes verzorgd.
knotten staan niet bij ieder paard mooi

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:04

wouterpaard schreef:
Misschien ook handig erbij te zetten waarom? je vindt dat haflinger altijd gevlochten moeten worden.

Das zo :=

This wel zo netjes ;)
Als in ieder geval de manen maar mooi getrokken enzo zijn ;)

Je ziet vaak genoeg een haflinger met manen die afgeknabbeld enzovoort zijn ;)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:10

getrokken manen aan 2 kanten vind ik er ook niet uitzien :+ En dan krijg je er geen hengstenvlecht meer in ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:11

Froexiie schreef:
Zo te horen kun je het beste een schimmel kopen, en zorgen dat de schimmel in kwestie ook spier- en spierwit is, succes :=

idd onze dochter had van de week dan ook twee keer een 9, :D Keurig wit stond er op die ene bij.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 08:44

dus als je net zo hard je best doet op een bruine krijg je toch een minder cijfer!

dus idd jongens,allemaal een schimmel kopen :D

ik heb een heel lichtgrijze fjord,telt dat ook?het is een hele klus om die ook knap schoon te krijgen,haha

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 08:50

annetmulder schreef:
Laatst tijdens een oefenwedstrijd waren wedstrijdruiters aanwezig in normale kleding.......Dit werd niet afgestraft!
Niet sportief t.o. de ruiters & paarden die wel tip top verzorgd waren! Dit vond ik ook niet sportief.

Daarvoor is het een oefenwedstrijd en daarbij is wedstrijdkleding niet verplicht. Dat zal dus ook niet afgestraft worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:17

TheHorseInn schreef:
wouterpaard schreef:

Das zo :=

This wel zo netjes ;)
Als in ieder geval de manen maar mooi getrokken enzo zijn ;)

Je ziet vaak genoeg een haflinger met manen die afgeknabbeld enzovoort zijn ;)

Getrokken :=
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de manen van de haflingers te gaan trekken.
Uiteraard zorg ook wel dat het er keurig verzorgd uit zien ;)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:29

Ik heb laatst in de stromende regen moeten rijden, :7 ik had tijdens het losrijden een regenjas aan om mezelf nog een beetje droog te houden, maar voordat ik de proef in ging heb ik mijn regenjas uitgetrokken.

Ik was de eerste combinatie die gewoon in rijjas startte, alle ruiters voor mij hadden nog regenjassen enz. over hun rijjasje aan...

Ik heb natuurlijk geen idee wat ze daarvoor aan commentaar gehad hebben maar ik had gewoon een 7, maar bij mijn weten is het niet toegestaan om met een (bijv. knalpaarse) regenjas over je kleding te starten (wel met een doorzichtige). Dus eigenlijk vind ik dat die combinaties een lager punt moeten krijgen voor verzorging, tenzij de jury besluit dat we met regenjas mochten starten (dan had ik het wel prettig gevonden als ze me gewaarschuwd hadden toen ik me meldde.... :Y) )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:38

Regenjas is vanaf 1 april wel degelijk toegestaan in de dressuur, dus er zal geen aftrek geweest zijn.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:46

echt waar??
Sorry, maar dat vind ik wel raar eruit zien.. je gaat toch ook niet met regendeken rijden ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:58

haha dit topic is wel een stimmulans om te kijken of ik ook eens een 9 kan scoren. Alleen mijn paard heeft zijn kleur niet mee, ik kreeg al eens te horen : Heb je je paard wel gepoets? Ehh ja maar dat is gewoon haar kleur daar kan ik uren op poetsen maar dat zal niet veranderen :+ .

Vlechten jullie de staart in? Mijn paard heeft een mega mooie staart dus ik was die, vlecht hem in snachts met 2 vlechten en sochtends kam ik hem uit.Maar vlecht het bovenste deel niet in. Verder scheer / knip ik haar sokken, en vlecht haar met naald en draad. Benen wassen doe ik eigenlijk nooit, ze heeft 4 zwarte benen en als ik daar een keer de slang op zet en glansspray gebruik ziet dat er prima uit. Oh ja en haar baardharen haal ik weg anders is het net uit de kluiten gewassen pony.Enige waar ik laat liggen misschien , is dat ik niet zon (stomme) strik in maar haar doe, ik vlecht het in en weer terug omhoog of ik draai een knot..Ik heb echt niks met die strikken, netjes enzovoorts.

tuig is verder netjes, al mijn lak onderdelen glimmen helemaal de pan uit :Y)

Citaat:
Ik heb laatst in de stromende regen moeten rijden, ik had tijdens het losrijden een regenjas aan om mezelf nog een beetje droog te houden, maar voordat ik de proef in ging heb ik mijn regenjas uitgetrokken.

Ik was de eerste combinatie die gewoon in rijjas startte, alle ruiters voor mij hadden nog regenjassen enz. over hun rijjasje aan...

Ik heb natuurlijk geen idee wat ze daarvoor aan commentaar gehad hebben maar ik had gewoon een 7, maar bij mijn weten is het niet toegestaan om met een (bijv. knalpaarse) regenjas over je kleding te starten (wel met een doorzichtige). Dus eigenlijk vind ik dat die combinaties een lager punt moeten krijgen voor verzorging, tenzij de jury besluit dat we met regenjas mochten starten (dan had ik het wel prettig gevonden als ze me gewaarschuwd hadden toen ik me meldde.... )

Heb ik ook gehad paar weken terug, alleen er werd doorgegeven dat iedereen zijn (regen)jas aan mocht houden in de proef. En daar was ik erggggggg blij mee :Y)

claudialaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:16

de hoefjes heel schoon maken?
vooral als je een pony met witte hoefjes van zichzelf hebt staat dat vaak erg netjes!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:18

die van mij heeft ook zwarte hoeven :D. Dus die spuit ik meestal even af en ga er met een borstel overheen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:21

Koop een tinker met alleen zwarte sokken, was die, fohn die en je krijgt een 9 :))
Ik heb een paar keer een 9 gehad. Maarja, voor die 2 uur sokkenwerk vind ik dat wel extra beloning dus nog blijer haha. Maar meestal ook gewoon 8.

Kreeg ook een keer een 6 :n Heel flauw, moesten inrijden in modderbak, tja... moet toch inrijden... weg dik 2 uur werk. En dan wenst mevrouw de jury dat je paard nog wit is ook. :roll:

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:42

Ik vind het ook altijd heel vaag... Dan doe je extra je best voor de verzorging, je wast je paard, je kamt de manen en staart, of je maakt knotjes of een hengstenvlecht en je krijgt standaard een 7 of 8, terwijl iemand die er niks aan heb gedaan ook gewoon standaard hetzelfde krijgt..
dat vind ik nou gewoon oneerlijk

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:43

of dat je op outdoor cc bij de ene jury een 7 krijgt en bij de ander een 9 :+ heeel duidelijk haha!

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:57

Jaa inderdaad :)
Maar ik vind dat je bij een wedstrijd er gewoon heel verzorgd uit hoort te zien, zowel paard als ruiter.
Helaas ziet mijn paard er vaak mooier uit dan ik zelf.. afgelopen keer zag 'mijn' paard er tiptop verzorgd uit, ik had mijn laarzen ingevet en met schoensmeer gepoetst. Nou ik had alles aan, bandageer nog even de beentjes. Toen ik klaar was, zei mijn vriendin: Wat heb jij met je broek gedaan?!
Allemaal zwarte vegen op mijn rijbroek door mijn laarzen! Had er geen aftrek voor gekregen :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:51

Palmbierlove schreef:
Ik vind het ook altijd heel vaag... Dan doe je extra je best voor de verzorging, je wast je paard, je kamt de manen en staart, of je maakt knotjes of een hengstenvlecht en je krijgt standaard een 7 of 8, terwijl iemand die er niks aan heb gedaan ook gewoon standaard hetzelfde krijgt..
dat vind ik nou gewoon oneerlijk

een jury weet toch niet hoeveel werk jij of een ander in zn paard gestoken heeft?

ik had vandaag 2x een 8 te pakken,ik had er ook wel mn best op gedaan,maar vaak heb ik ook gewoon een 7

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:08

Ik denk dat de meeste gewoon een standaardpunt in gedachten hebben en bv iets aftrekken als je ziet dat ze écht geen moeite heeft gedaan. Mijn paard ziet er normaal wel altijd netjes uit. Maar als ik op voorhand al weet dat het die wedstrijd niet veel gaat worden (bv bij een oefenwedstrijd, eerste keer terug na lange rustperiode), doe ik ook niet de moeite om haar volledig te vlechten.

MCGlinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:06

Ik poets me altijd helmaal gek en meestal is het een 7 en soms een 8. Waar doe ik het nog voor, want iedereen heeft toch hetzelfde cijfer. Maar'ja ik ben trots op mijn paardje en wil dat hij er tip top uitziek op concours ;-) En hij geniet ook nog eens van al die aandacht, whaha.

salato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:29

Nou, ik was zn benen (donkerbruin paard ) en soms helemaal, maar iig, zn staart enzo alles laten glimmen.... Ik heb nog nooit een 9 gehaald hoor alleen maar 8 en 7 :P

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:03

Gister ben ik op wedstrijd geweest, en weliswaar geen 9 gehaald, maar zag wel dat de 7 doorgekrast was en er een 8 voor in de plaats is gekomen :P De betreffende jury was helemaal fan van mijn frontriem (van Scipita hier op bokt), en daarbij was mijn bontje op zijn witte delen bijna oogverblindend wit.. :P Maar kennelijk nog niet wit genoeg haha