Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Girl In The Mirror schreef:Flauwekul, een GPA cap biedt niet meer bescherming dan een, noem maar wat, zo'n Horka cap van 60 euro.
En rubberen laarzen, weet niet wat je er mee doet, maar rubberen rijlaarzen zijn juist erg duurzaam, ook bij intensief gebruik. Qua duurzaamheid doen ze zeker niet onder voor Petrie's. Ja, minder comfortabel, dat zijn ze wel, en ook lang niet zo mooi als leren Petrie's.
Marian0557 schreef:Staat het goed?
Het valt me de laatste tijd een beetje op dat er veel ''jonge'' dressuurruitertjes zijn.
Die 11 jaar zijn en al 2 pony's in het Z hebben gestart.
Ook van die 13 14 jarige die al ZZ springen?
Rijke ouders?
Of puur geluk ?
winnietje3 schreef:Fidele schreef:Wat een interessante discussie..................
Hebben jullie 'meninggevers' enig idee wat het inhoudt een 'hoger rijdend' kind te hebben? En ook hoe dat kind daar gekomen is, zo 'hoog rijdend' ??? Nou echt niet door haar dure outfit hoor'! Soms door een dure pony maar meestal niet!!
Heel vaak wel door het enorme doorzettingsvermogen en plezier van het 'hoog rijdenende'kind en de nooit maar dan ook nooit stoppende aandacht en inzet van een of beide ouders.
Tel daarbij op goede lessen, kunnen ook door de ouder gegeven worden een beetje talent van pony en kind, en maar doorgaan ook in de regen, ook op 1e kerstdag en altijd en altijd maar doorgaan, zo krijg je een 'hoogrijdend kind'
Ik heb het niet over dure jasjes, 10 setten bandages. Ik snap ook heus wel dat die extra dure bandages er niet voor zorgen dat je opeens hoge punten scoort en dat je wel wat in je mars moet hebben en hard moet werken om iets te bereiken, maar om dit te kunnen moet je wel de beschikking hebben over de broodnodige middelen om hard te kunnen trainen en verder te komen.
Lees mijn vorige post....
winnietje3 schreef:pietsie schreef:om hard te kunnen trainen heb je alleen een pony nodig
= 1 malige aanschaf + maandelijkse stalling + hoefsmid + aanschaf tuig + lessen + wedstrijden
Zo simpel als alleen een pony/paard is het jammer genoeg niet.
Bettine schreef:Marian0557 schreef:Staat het goed?
Het valt me de laatste tijd een beetje op dat er veel ''jonge'' dressuurruitertjes zijn.
Die 11 jaar zijn en al 2 pony's in het Z hebben gestart.
Ook van die 13 14 jarige die al ZZ springen?
Rijke ouders?
Of puur geluk ?
Tsja kan vanalles zijn.
Ik reed ook op mijn 11e al met een C-ponietje in de Z dresuur.
Maar dat was met een heel simpel springponietje die daarvoor in de dressuur nog nooit de L was uitgekomen, op mijn veelzijdigheidszadeltje, met rubber laarsjes en een oud hoedje en jasje van mijn moeder.
Van veel geld was (en is) bij ons absoluut geen sprake.
Tegenwoordig zie ik op bijna alle poniewedstrijden erg veel kapitaal rondlopen. De parkeerterreinen staan vol vrachtwagens, overal dressuurzadels, leren laarzen, dure spullen, dure ponies, enz enz enz.
En uiteraard maakt veel geld en (daarmee?) ook dure en goede begeleiding het makkelijker om die weg naar het Z te maken.
Maar dat neemt niet weg dat ik ook nog steeds veel kleine jonge talentjes zie, die ook in het Z komen zonder al deze dure poespas(gelukkig).
Fidele schreef:Wat een interessante discussie..................
Hebben jullie 'meninggevers' enig idee wat het inhoudt een 'hoger rijdend' kind te hebben? En ook hoe dat kind daar gekomen is, zo 'hoog rijdend' ??? Nou echt niet door haar dure outfit hoor'! Soms door een dure pony maar meestal niet!!
Heel vaak wel door het enorme doorzettingsvermogen en plezier van het 'hoog rijdenende'kind en de nooit maar dan ook nooit stoppende aandacht en inzet van een of beide ouders.
Tel daarbij op goede lessen, kunnen ook door de ouder gegeven worden een beetje talent van pony en kind, en maar doorgaan ook in de regen, ook op 1e kerstdag en altijd en altijd maar doorgaan, zo krijg je een 'hoogrijdend kind'
Fidele schreef:Hier ook alles maar dan ook alles gaat voor de pony's, ook voor ons als ouders, tja het kost veel geld maar dat hebben we er graag voor over, dan maar niet iedere week uit/uit eten etc. Dan maar geen UGGS in 3 kleuren etc etc.
Katja schreef:En de ruiter moet het ook willen. Hoorde toevallig gisteren nog dat een jonge ruiter die wel alle mogelijkheden qua paarden en begeleiding gekregen heeft er toch mee stopt omdat de aardigheid eraf is.
Lydia_ schreef:Fidele schreef:Hier ook alles maar dan ook alles gaat voor de pony's, ook voor ons als ouders, tja het kost veel geld maar dat hebben we er graag voor over, dan maar niet iedere week uit/uit eten etc. Dan maar geen UGGS in 3 kleuren etc etc.