Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daffodil schreef:Dat gebeurt bij elke wedstrijd Bomba, dat weet ik want ik krijg regelmatig combinaties in de ring die echt niet goed genoeg zijn om in die klasse rond te rijden. Maar om één of andere reden, rijden ze daar wel! En wie ben ik om te bepalen dat dat niet mag of kan? Als het echt zo dramatisch is als TS hier stelt, hadden al die mensen verlies moeten hebben. Maar ik denk dat het anders is, het zal niet spetterend geweest zijn maar zo dramatisch, ik vraag het me af en ik vraag me dan serieus waar af wat het referentiekader van TS is gezien haar eigen ervaring.
Ik zeg daarmee niet dat iemand perse dat niveau moet hebben gereden, maar iets meer achtergrond dan dat je paard een M proefje gelopen heeft (en ik denk niet eens met haar erop) zou toch wel gewenst zijn. En dan nog steeds vind ik het absoluut not done om zo op internet te plempen dat alles zo dramatisch was. Zou wat zijn als ik dat na elke jureerdienst zou doen, dan zou ik heel bokt over me heen krijgen, want dat kun je niet maken en dit wel? Ik vind van niet!
Somebody_ schreef:@Gulpje: Daarom zeg ik ook; ik denk dat het nog wel eens te maken kan hebben met.... Dus ik insinueer niet dat dat de reden is, maar ik denk dat het wel een stukje 'onzekerheid' bij mensen weghaalt. 'Ik kan het altijd een keer proberen', ipv 'ik moet eerst 200 euro betalen, en dan moet ik wel zeker zijn dat ik het leuk ga doen'.
Natuurlijk heb je mensen die niet goed genoeg zijn, maar 19 van de 22 mensen die een score halen van 48 tot 59% is toch wel minder goed dan 'een paar mensen die niet goed genoeg zijn'. Het gaat er dus om dat ons inziens (en dan waren de TS, Sympie, en ik echt niet de enige, want ook de juryleden waren het daarmee eens), de meeste mensen gewoon problemen hadden in de 'basisvoorwaarden', die in het Z2 al wel aanwezig hadden moeten zijn(verzameling, oprichting, impuls, zuivere wissels, controle over het gaan van het paard)
sorry dames ik zie het helemaal anders
ik word er al moe van tussen A en X in stap. ogodgod soms moet je hele banen rijden voordat er wat gevraagd wordt.Muffin_ schreef:Somebody_ schreef:@Gulpje: Daarom zeg ik ook; ik denk dat het nog wel eens te maken kan hebben met.... Dus ik insinueer niet dat dat de reden is, maar ik denk dat het wel een stukje 'onzekerheid' bij mensen weghaalt. 'Ik kan het altijd een keer proberen', ipv 'ik moet eerst 200 euro betalen, en dan moet ik wel zeker zijn dat ik het leuk ga doen'.
Natuurlijk heb je mensen die niet goed genoeg zijn, maar 19 van de 22 mensen die een score halen van 48 tot 59% is toch wel minder goed dan 'een paar mensen die niet goed genoeg zijn'. Het gaat er dus om dat ons inziens (en dan waren de TS, Sympie, en ik echt niet de enige, want ook de juryleden waren het daarmee eens), de meeste mensen gewoon problemen hadden in de 'basisvoorwaarden', die in het Z2 al wel aanwezig hadden moeten zijn(verzameling, oprichting, impuls, zuivere wissels, controle over het gaan van het paard)
nou, nou, zo duur was dat lidmaatschap toen niet hoor![]()
Maar toen was wel het inschrijfgeld per proef stukken lager, en ik denk dat het onder de streep per jaar zelfs niet duurder was "vroegah" met wel een contributie voor ZZGP maar wel met lagere inschrijfgelden
Rambobo schreef:daffodil schreef:Dat gebeurt bij elke wedstrijd Bomba, dat weet ik want ik krijg regelmatig combinaties in de ring die echt niet goed genoeg zijn om in die klasse rond te rijden. Maar om één of andere reden, rijden ze daar wel! En wie ben ik om te bepalen dat dat niet mag of kan? Als het echt zo dramatisch is als TS hier stelt, hadden al die mensen verlies moeten hebben. Maar ik denk dat het anders is, het zal niet spetterend geweest zijn maar zo dramatisch, ik vraag het me af en ik vraag me dan serieus waar af wat het referentiekader van TS is gezien haar eigen ervaring.
Ik zeg daarmee niet dat iemand perse dat niveau moet hebben gereden, maar iets meer achtergrond dan dat je paard een M proefje gelopen heeft (en ik denk niet eens met haar erop) zou toch wel gewenst zijn. En dan nog steeds vind ik het absoluut not done om zo op internet te plempen dat alles zo dramatisch was. Zou wat zijn als ik dat na elke jureerdienst zou doen, dan zou ik heel bokt over me heen krijgen, want dat kun je niet maken en dit wel? Ik vind van niet!
Dat jij vind dat ik dit niet kan maken is niet mijn probleem maar duidelijk de jouwe ...![]()
En om te zien dat er teveel combinaties ver boven hun niveau lopen (refererend naar Zondag) hoef je echt geen sterruiter te zijn hoor, blijkbaar hoef je tegenwoordig niet eens meer fatsoenlijk op je paard te kunnen zitten als je Z rijd ...
En nee dat kan ik ook niet, maar ik weet het van mezelf en ga daar eerst aan werken voordat ik uberhaupt ook maar een wedstrijden begin of Jury/Orun cursussen of wat dan ook!
En k denk niet dat jij genoeg over mijn achtergrond weet om mij te kunnen beoordelen op mijn kennis mbt het kunnen beoordelen van een fatsoenlijke proef.

talented schreef:Maar als jij je zo gestoord hebt aan het niveau dan ga je toch na een aantal combinaties naar huis toe? Je zit daar in je vrije tijd, er is niemand die je dwingt daar te blijven, dus ga dan weer huiswaarts? Er is niemand die jou er kwaad mee doet dus laat die mensen dan ook in hun waarde! De minachting en het beterwetende in jouw post staat mij in ieder geval niet aan en aangezien jij wel vraagt om meningen, krijg je die van mij !
Rambobo schreef:talented schreef:Maar als jij je zo gestoord hebt aan het niveau dan ga je toch na een aantal combinaties naar huis toe? Je zit daar in je vrije tijd, er is niemand die je dwingt daar te blijven, dus ga dan weer huiswaarts? Er is niemand die jou er kwaad mee doet dus laat die mensen dan ook in hun waarde! De minachting en het beterwetende in jouw post staat mij in ieder geval niet aan en aangezien jij wel vraagt om meningen, krijg je die van mij !
Ik heb idd 0,0 respect voor mensen die na de proef nog even hun paard met kin op de borst TREKT en vervolgens nog even met der volle 100 kilo eraan blijft hangen omdat ie de proef niet lekker liep.
Of die tegen hun paard tekeer gaan omdat ie "het niet deed" terwijl ze er zelf als een randebiel opzitten ...
Rambobo schreef:talented schreef:Maar als jij je zo gestoord hebt aan het niveau dan ga je toch na een aantal combinaties naar huis toe? Je zit daar in je vrije tijd, er is niemand die je dwingt daar te blijven, dus ga dan weer huiswaarts? Er is niemand die jou er kwaad mee doet dus laat die mensen dan ook in hun waarde! De minachting en het beterwetende in jouw post staat mij in ieder geval niet aan en aangezien jij wel vraagt om meningen, krijg je die van mij !
Ik heb idd 0,0 respect voor mensen die na de proef nog even hun paard met kin op de borst TREKT en vervolgens nog even met der volle 100 kilo eraan blijft hangen omdat ie de proef niet lekker liep.
Of die tegen hun paard tekeer gaan omdat ie "het niet deed" terwijl ze er zelf als een randebiel opzitten ...
knollentuin schreef:tja dat je dat niet ok vind begrijp ik maar gebeurd dat niet overal,en de manier waarop je commentaar leverd vind ik nou niet direkt de beste.
Ook heb ik wat moeite met het;ja ik kan het zelf allemaal best maar ik ga niet meer starten,dat is mijn ambitie niet...maar ik kan het wel ,en aan je kritiek te lezen kan je het dus ook beter? eerst zien dan geloven
knollentuin schreef:wat ik wel met je eens ben is dat er een hoop mensen beloond worden met winst terwijl de proef strak staat van de spanning,of met een paard zonder rugebruik,vraag is dan hoe komt dat? zo lang er beloond wordt door de jury's wordt er op deze manier doorgereden en lesgegeven.
Je commentaar zou in mijn ogen meer richting de jury's moeten zijn.