zzgp drama! kwaliteit van niks!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Re: zzgp drama! kwaliteit van niks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:08

Ik ben het met urielle eens,
Hier wordt in de buurt op de kleinere wedstrijdjes wel vaak het Z2 niveau naar beneden gehaalt door z ruiters die hun jonge paarden gelijk Z starten maar dat nog niet is bevestigd, en alles nog niet klopt. Gelukkig zijn er ook vele combinaties die dit wel hebben dus vindt het niet erg dat dit gebeurt. Het zijn dé ruiters die ik bedoel en de eigenaren van het paard zullen wel willen dat het paard ringervaring opdoet ofzo, en ze er langzaamaan ingroeien.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 08:37

daffodil schreef:
Dat gebeurt bij elke wedstrijd Bomba, dat weet ik want ik krijg regelmatig combinaties in de ring die echt niet goed genoeg zijn om in die klasse rond te rijden. Maar om één of andere reden, rijden ze daar wel! En wie ben ik om te bepalen dat dat niet mag of kan? Als het echt zo dramatisch is als TS hier stelt, hadden al die mensen verlies moeten hebben. Maar ik denk dat het anders is, het zal niet spetterend geweest zijn maar zo dramatisch, ik vraag het me af en ik vraag me dan serieus waar af wat het referentiekader van TS is gezien haar eigen ervaring.

Ik zeg daarmee niet dat iemand perse dat niveau moet hebben gereden, maar iets meer achtergrond dan dat je paard een M proefje gelopen heeft (en ik denk niet eens met haar erop) zou toch wel gewenst zijn. En dan nog steeds vind ik het absoluut not done om zo op internet te plempen dat alles zo dramatisch was. Zou wat zijn als ik dat na elke jureerdienst zou doen, dan zou ik heel bokt over me heen krijgen, want dat kun je niet maken en dit wel? Ik vind van niet!

Dat jij vind dat ik dit niet kan maken is niet mijn probleem maar duidelijk de jouwe ... :D
En om te zien dat er teveel combinaties ver boven hun niveau lopen (refererend naar Zondag) hoef je echt geen sterruiter te zijn hoor, blijkbaar hoef je tegenwoordig niet eens meer fatsoenlijk op je paard te kunnen zitten als je Z rijd ...
En nee dat kan ik ook niet, maar ik weet het van mezelf en ga daar eerst aan werken voordat ik uberhaupt ook maar een wedstrijden begin of Jury/Orun cursussen of wat dan ook!

En k denk niet dat jij genoeg over mijn achtergrond weet om mij te kunnen beoordelen op mijn kennis mbt het kunnen beoordelen van een fatsoenlijke proef.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:26

Somebody_ schreef:
@Gulpje: Daarom zeg ik ook; ik denk dat het nog wel eens te maken kan hebben met.... Dus ik insinueer niet dat dat de reden is, maar ik denk dat het wel een stukje 'onzekerheid' bij mensen weghaalt. 'Ik kan het altijd een keer proberen', ipv 'ik moet eerst 200 euro betalen, en dan moet ik wel zeker zijn dat ik het leuk ga doen'.
Natuurlijk heb je mensen die niet goed genoeg zijn, maar 19 van de 22 mensen die een score halen van 48 tot 59% is toch wel minder goed dan 'een paar mensen die niet goed genoeg zijn'. Het gaat er dus om dat ons inziens (en dan waren de TS, Sympie, en ik echt niet de enige, want ook de juryleden waren het daarmee eens), de meeste mensen gewoon problemen hadden in de 'basisvoorwaarden', die in het Z2 al wel aanwezig hadden moeten zijn(verzameling, oprichting, impuls, zuivere wissels, controle over het gaan van het paard)

nou, nou, zo duur was dat lidmaatschap toen niet hoor ;)
Maar toen was wel het inschrijfgeld per proef stukken lager, en ik denk dat het onder de streep per jaar zelfs niet duurder was "vroegah" met wel een contributie voor ZZGP maar wel met lagere inschrijfgelden
Laatst bijgewerkt door Muffin_ op 04-11-09 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:26

:D sorry dames ik zie het helemaal anders

De huidige B proeven :roll: ik word er al moe van tussen A en X in stap. ogodgod soms moet je hele banen rijden voordat er wat gevraagd wordt.

Vroeger moest je iid hele zijde wijken en nu enkele pasjes de kans dat je paard dan over de schouder weg valt was toen veel groter..enkele pasjes dat is in mijn ogen dus 3-4 passen en dat kan elk paard wel.
Rechtstellen ben ik heel hard in, dat moet je al kunnen in de B anders heb je gewoon niks te zoeken op een wedstrijd.
Rechtstellen is harstikke moeilijk maar het belangrijkste basis van alles het komt namelijk altijd terug

Contra is zoiets simpels dat mag van mij al in de L beetje stelling vragen dus niks moeilijks aan.

De M proeven van toen vond ik moeilijker dan nu vooral de M1 die vind ik nu niks meer voorstellen.
Vroeger moest je dingen heel snel kort achter elkaar doen en als je schoudervoorwaarts dan al fout ging moest je snel bij E of B volte 10m rijden en vervolgens travers als kon je op je vingers tellen dat dat niet meer uitkwam.

Wat wel zo is, is dat de paarden luxer zijn en de mensen arroganter...vooral de ponywedstrijden.

Maar basis is basis en mensen met geld heb je altijd en als je geld heb, kun je je een beter paard veroorloven maar als je talent hebt (en paard ook ) kun je het verder schoppen.

Ik ken wel aantal meiden die absoluut geen gevoel hebben maar wel in ZZ-licht hebben gestart want ouders kochten een goed paard (zware toer) ken ook meiden die een duur paard kochten 3 jaar en zelf naar de Zware toer hebben gereden de beide ouders hadden geld maar een van de meiden had talent.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:17

Muffin_ schreef:
Somebody_ schreef:
@Gulpje: Daarom zeg ik ook; ik denk dat het nog wel eens te maken kan hebben met.... Dus ik insinueer niet dat dat de reden is, maar ik denk dat het wel een stukje 'onzekerheid' bij mensen weghaalt. 'Ik kan het altijd een keer proberen', ipv 'ik moet eerst 200 euro betalen, en dan moet ik wel zeker zijn dat ik het leuk ga doen'.
Natuurlijk heb je mensen die niet goed genoeg zijn, maar 19 van de 22 mensen die een score halen van 48 tot 59% is toch wel minder goed dan 'een paar mensen die niet goed genoeg zijn'. Het gaat er dus om dat ons inziens (en dan waren de TS, Sympie, en ik echt niet de enige, want ook de juryleden waren het daarmee eens), de meeste mensen gewoon problemen hadden in de 'basisvoorwaarden', die in het Z2 al wel aanwezig hadden moeten zijn(verzameling, oprichting, impuls, zuivere wissels, controle over het gaan van het paard)

nou, nou, zo duur was dat lidmaatschap toen niet hoor ;)
Maar toen was wel het inschrijfgeld per proef stukken lager, en ik denk dat het onder de streep per jaar zelfs niet duurder was "vroegah" met wel een contributie voor ZZGP maar wel met lagere inschrijfgelden

Dat weet ik ook wel, heb het zelf ook mogen betalen, maar weet even niet meer uit m'n hoofd wat ik ervoor betaalde, vandaar dat ik gewoon m'n 'bek een douw gaf'. :D

Ik denk toch zeker wel dat het een stap is, dat je bij een aparte organisatie lid moest worden voor het starten. Toen was het ook meer een 'elite-clubje' en dat heb je nu helemaal niet meer natuurlijk.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:31

Rambobo schreef:
daffodil schreef:
Dat gebeurt bij elke wedstrijd Bomba, dat weet ik want ik krijg regelmatig combinaties in de ring die echt niet goed genoeg zijn om in die klasse rond te rijden. Maar om één of andere reden, rijden ze daar wel! En wie ben ik om te bepalen dat dat niet mag of kan? Als het echt zo dramatisch is als TS hier stelt, hadden al die mensen verlies moeten hebben. Maar ik denk dat het anders is, het zal niet spetterend geweest zijn maar zo dramatisch, ik vraag het me af en ik vraag me dan serieus waar af wat het referentiekader van TS is gezien haar eigen ervaring.

Ik zeg daarmee niet dat iemand perse dat niveau moet hebben gereden, maar iets meer achtergrond dan dat je paard een M proefje gelopen heeft (en ik denk niet eens met haar erop) zou toch wel gewenst zijn. En dan nog steeds vind ik het absoluut not done om zo op internet te plempen dat alles zo dramatisch was. Zou wat zijn als ik dat na elke jureerdienst zou doen, dan zou ik heel bokt over me heen krijgen, want dat kun je niet maken en dit wel? Ik vind van niet!

Dat jij vind dat ik dit niet kan maken is niet mijn probleem maar duidelijk de jouwe ... :D
En om te zien dat er teveel combinaties ver boven hun niveau lopen (refererend naar Zondag) hoef je echt geen sterruiter te zijn hoor, blijkbaar hoef je tegenwoordig niet eens meer fatsoenlijk op je paard te kunnen zitten als je Z rijd ...
En nee dat kan ik ook niet, maar ik weet het van mezelf en ga daar eerst aan werken voordat ik uberhaupt ook maar een wedstrijden begin of Jury/Orun cursussen of wat dan ook!

En k denk niet dat jij genoeg over mijn achtergrond weet om mij te kunnen beoordelen op mijn kennis mbt het kunnen beoordelen van een fatsoenlijke proef.

Maar als jij je zo gestoord hebt aan het niveau dan ga je toch na een aantal combinaties naar huis toe? Je zit daar in je vrije tijd, er is niemand die je dwingt daar te blijven, dus ga dan weer huiswaarts? Er is niemand die jou er kwaad mee doet dus laat die mensen dan ook in hun waarde! De minachting en het beterwetende in jouw post staat mij in ieder geval niet aan en aangezien jij wel vraagt om meningen, krijg je die van mij !

mylittle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:57

zelf heb ik ook bij het zzgp gereden...in het z2 haalde ik mega punten...maar in het zz licht viel dat de eerste paren keren vies tegen omdat daar de lat veel hoger ligt dan het z2...voor in het zz licht kom je er niet met een braaf proefje...daar moet je spetteren

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:00

Ik jureer soms ook mee bij de pony's,
en ik vind dat sommige paardenmensen heel erg verwaand kunnen reageren,en ik ben het absoluut niet met iedereen eens,
nu dus ook niet met jou ,
ik ben het er wel mee eens dat niet iedereen even goed kan paardrijden,Het zou ook maar gek zijn als dat wel zo was,
maar waar ik me aan stoor is aan mensen die een paardje kopen die vanzichzelf rijdt,en waar zij alleen maar recht moeten blijven opzitten,die daarna vaak nog eens extra beloond worden met een 1ste plaats,of minstens een 3de,
ik stoor me absoluut niet aan mensen die proberen,waarbij het niet lukt,en die toch blijven proberen,
ooit moeten ze toch hun betere dagen hebben gehad,want ze zijn er toch maar geraakt :)

Over de 'vroeger' kan ik niet veel zeggen,want toen was ik amper 10 en deed ik het gewoon puur voor plezier ,
maar dit moest ik er even over kwijt :)

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 09:06

talented schreef:
Maar als jij je zo gestoord hebt aan het niveau dan ga je toch na een aantal combinaties naar huis toe? Je zit daar in je vrije tijd, er is niemand die je dwingt daar te blijven, dus ga dan weer huiswaarts? Er is niemand die jou er kwaad mee doet dus laat die mensen dan ook in hun waarde! De minachting en het beterwetende in jouw post staat mij in ieder geval niet aan en aangezien jij wel vraagt om meningen, krijg je die van mij !

Ik heb idd 0,0 respect voor mensen die na de proef nog even hun paard met kin op de borst TREKT en vervolgens nog even met der volle 100 kilo eraan blijft hangen omdat ie de proef niet lekker liep.
Of die tegen hun paard tekeer gaan omdat ie "het niet deed" terwijl ze er zelf als een randebiel opzitten ...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:51

Ik heb toch echt wel moeite met de manier waarop je dingen verwoord Rambobo.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:06

De beste stuurlui staan aan wal.....
Volgens bokt hoor ik ook niet in het M2 te rijden omdat mijn houding niet als Anky is. Vervolgens rijd ik wel 215 punten in het Z1 met een 7 voor mijn houding en zit.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:51

Rambobo schreef:
talented schreef:

Ik heb idd 0,0 respect voor mensen die na de proef nog even hun paard met kin op de borst TREKT en vervolgens nog even met der volle 100 kilo eraan blijft hangen omdat ie de proef niet lekker liep.
Of die tegen hun paard tekeer gaan omdat ie "het niet deed" terwijl ze er zelf als een randebiel opzitten ...

En alsnog is het volkomen kansloos om zoiets op internet te zetten!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:55

Het is altijd zo makkelijk een ander af te zeiken..sinds wanneer mag je alleen op wedstrijd als je "perfect" kan rijden? Iedereen heeft zijn of haar problemen en zwakke punten.Maar als mensen Z rijden of hoger dan zullen ze toch zo nu en dan IETS goed doen want anders kwamen ze daar niet.

Ik zie ook weleens dingen die me niet aanstaan,of mensen waarvan ik persoonlijk vind dat ze met veel hand/druk etc. rijden.Maar dat is hoe ik er tegen aankijk vanuit mijn perspectief..een ander kan er weer heel anders tegen aan kijken.En ik heb gemerkt dat er veel verschil zit in de dressuurwereld over wat iemand kan zien en op wat voor een manier.En daaruit komt een oordeel,dus dat oordeel kan nooit "DE" waarheid zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:58

Rambobo schreef:
talented schreef:

tja dat je dat niet ok vind begrijp ik maar gebeurd dat niet overal,en de manier waarop je commentaar leverd vind ik nou niet direkt de beste.
Ook heb ik wat moeite met het;ja ik kan het zelf allemaal best maar ik ga niet meer starten,dat is mijn ambitie niet...maar ik kan het wel ,en aan je kritiek te lezen kan je het dus ook beter? eerst zien dan geloven ;)

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 08:47

knollentuin schreef:
tja dat je dat niet ok vind begrijp ik maar gebeurd dat niet overal,en de manier waarop je commentaar leverd vind ik nou niet direkt de beste.
Ook heb ik wat moeite met het;ja ik kan het zelf allemaal best maar ik ga niet meer starten,dat is mijn ambitie niet...maar ik kan het wel ,en aan je kritiek te lezen kan je het dus ook beter? eerst zien dan geloven ;)

Waar staat dat dan?
Als je even goed terugleest staat er nog ergens groot en dikgedrukt; Ik weet mijn tekortkomingen integendeel tot een aantal anderen

:Z

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:21

Als jij je eigen tekortkomingen zo goed weet, wie ben jij dan om anderen af te zeiken?
Ga eerst werken aan je eigen tekortkomingen zou ik zeggen ... als je dan een keer tot ZZ-licht starten komt is het vroeg genoeg om commentaar te leveren op anderen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:30

Nee rambobo,je schrijft het niet letterlijk maar je laat het wel zo doorschemeren,althans zo komt het op mij over.
En van dit soort meningmensen hebben we er al zo lekker veel in de sport;iedereen weet het beter als de rest en eerst komt altijd commentaar en het gezever en gezift.
Overal waar je komt waar paarden,pony's en mensen samenkomen is de achterklap,er zijn zo weinig mensen positief geiteresseerd,ongelovelijk.
wat ik wel met je eens ben is dat er een hoop mensen beloond worden met winst terwijl de proef strak staat van de spanning,of met een paard zonder rugebruik,vraag is dan hoe komt dat? zo lang er beloond wordt door de jury's wordt er op deze manier doorgereden en lesgegeven.
Je commentaar zou in mijn ogen meer richting de jury's moeten zijn. :o

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:50

Vermakelijke discussie over dressuur :D , precies de reden waarom ik liever niet naar een dressuur wedstrijd ga kijken. Erg leuk al die meningen met name onder ruiters zelf en over de jury.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:55

:D precies zoals het in de kantines en aan de bakrand gaat nu ook op bokt :Y)
Grote vraag? hoe stopt zoiets?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:02

Als ik moet wachten tot ik een voor mij idee, perfecte proef kan rijden, dan hoef ik nooit te starten. De bedoeling van wedstrijdrijden is dat je getest wordt, wat kan beter en wat gaat er goed. Als het erg slecht gaat dan weer even verder doortrainen. Als je wedstrijdrijden alleen ziet als prijzen binnenslepen dan heb je dus een andere instelling dan ik. De mindere ruiters krijgen mindere punten, als je niet kunt aanzien hoe ze rijden dan inderdaad maar een koffiepauze. Vaak zie ik ook ruiters winnen waarvan ik het paard persoonlijk ook niet fijn vind lopen. Maar het gaat er om wat de jury vind.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:22

knollentuin schreef:
wat ik wel met je eens ben is dat er een hoop mensen beloond worden met winst terwijl de proef strak staat van de spanning,of met een paard zonder rugebruik,vraag is dan hoe komt dat? zo lang er beloond wordt door de jury's wordt er op deze manier doorgereden en lesgegeven.
Je commentaar zou in mijn ogen meer richting de jury's moeten zijn. :o

Daar heb je absoluut een punt!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:40

Het is wel opvallend dat de mensen die zelf niet dat niveau rijden het toch het beste weten!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:49

Zo is het toch altijd daisies? zo is het toch overal,kijk naar bv voetbal man man daar kan ook urenlang over geouweh.. worden.
Daarom zeg ik kritiek leveren ok maar ook dan wel zelf presteren of gepresteerd hebben punt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:54

Ben ik het absoluut met je eens, niet iedereen heeft door niet aan een bepaald niveau toe te zijn. Iedereen kan toch een mindere dag hebben?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:58

_/-\o_ er zijn gelukkig wel steeds meer mensen op de goede weg,beetje positiviteit is welkom,dan wordt t ook veel gezelliger op al die stallen :Y)