Verschil in Regio's en Kampioenschappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:14

selectie en regio tellen gewoon voor winstpunten.
Verleden jaar hadden we regiokamp in Werkendam.
Hemelsbreed niet zo ver weg maar er zat een rivier tussen. Ondanks vermeldingen op de site enzo wilden mensen toch met het pontje over de rivier. Deze begon jammer genoeg pas om 10 uur met varen. Dat bracht een hoop mensen in de problemen want dan moest je zeker nog 45 min. omrijden.
Leuk terrein, maar niet centraal genoeg gelegen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:17

pizza64 schreef:
Ok nou beter toch dan , gezellig is altijd goed :j .

Ja, in onze kring mag alles ook blijven zoals het is hopelijk!
Maar ik rij ook maar twee paarden, dan is het wel makkelijker.
Diegene die hier meerdere paarden of disiplines starten (bv de man wil springen en de vrouw dressuren), Die doen gewoon of het een of het ander, dus niet allebei want dat lukt gewoon niet. Het ene seizoen mag de een een poging wagen, het andere seizoen de ander. :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:18

Tja soms heb je geluk en soms niet. De ene keer hoeven we maar een kwartier te rijden voor de kampioenschappen en de andere keer meer als een uur............

asjemenou

Re: Verschil in Regio's en Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:19

Hier mogen sommige zelfs twee uur rijden voor de regio, en nog bijna altijd ook, omdat de regio erg vaak aan de andere kant van brabant is.
Wij wonen gelukkig erg centraal, dus verder dan een uur is het meestal niet.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:23

Mandau schreef:
Ik snap het niet precies, maar volgens mij is dat in brabant zo omdat het niveau er hoger ligt dan in de rest van NL. En in Brabant zijn er misschien ook meer wedstrijd ruiters.

Het gaat om de grote van het gebied en niet om het niveau, anders zijn ze een week bezig om te selecteren, en dat wordt wat lastig..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:39

asjemenou schreef:
Ja, selecties gelden ook gewoon voor winstpunten. Het zijn gewoon normale wedstrijden, alleen dan wat groter en drukker en gezelliger. :)

:j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:10

asjemenou schreef:
Hier mogen sommige zelfs twee uur rijden voor de regio, en nog bijna altijd ook, omdat de regio erg vaak aan de andere kant van brabant is.
Wij wonen gelukkig erg centraal, dus verder dan een uur is het meestal niet.

Dat begrijp ik nu weer niet als de provincie in regio's is opgesplitst zou het toch voor iedereen redelijk bereikbaar moeten zijn?? En anders dus net als hier van lokatie switchen zodat iedereen een keer aan de beurt is met dichtbij ?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:13

Met regio bedoel ik provincie. ;) En de regio is weer opgedeeld in kringen.

Tja, het is maar net wie zich aanmeld om het te organiseren, misschien kunnen ze aan die kant van brabant geen groot terrein bij elkaar krijgen? Weet ook niet precies wat de reden ervoor is. Een kringwedstrijd organiseren is nog goed te doen, maar de regio is wel erg groot.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:46

Aha met regio bedoel jij de Brabantse kampioenschappen maar dat is maar 2x per jaar. Is dat altijd op dezelfde plek dan?
Maar voor de selectie wedstrijden hoef je dus niet/minder ver te reizen. Dat is dan een nadeel van een grote provincie. Mss Brabant in 2en hakken en en dan per helft kampioenschappen organiseren ? Flevoland en Overijssel doen bv samen ivm met niet zoveel combinaties.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:53

Nee, het is altijd op een andere plek, maar wel vaak in hetzelfde deel van Brabant. Diegene die helemaal aan de andere kant van brabant wonen, moeten dus vaak erg ver rijden.
De gewone selecties zijn idd altijd in de buurt.

In tweeen delen lijkt me niks, dan zijn het geen brabantse mee. Die twee keer per jaar moeten ze er maar voor over hebben, en je weet van te voren wel waar de regio is, dus als je het te ver weg vindt start je gewoon geen selcties.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:57

Ja dat is ook weer waar maak je er gewoon een weekendje uit van :))
Wij moesten afgelopen winter naar Wanroij en hebben toen op een uur afstand in een Bed Breakfast en Box gezeten Super leuk !!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:06

Als wij naar Ermelo gingen, dan gingen we altijd BBQen. Vlees enzo van de plaatselijke slager, zelf een lading tafels en stoelen mee, en dan hadden we een gezellig dagje!
Je moet er toch zelf iets van maken.
We hebben ook wel eens onder de paraplu`s moeten bbq-en. :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:00

Bedenk nog een voordeel voor jullie veeeeeeeel andere Brabanders :D op het NK .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:30

Toen bestonden er nog 8-tallen. :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:36

Ah ja dan ben je zo wie zo al met een hele club, echt verenigings gevoel. Dat is tegenwoordig ver te zoeken erg individueel allemaal. Op een gegeven moment wel wat maatjes in dezelfde klasse maar ja als er maar 1 word afgevaardigd naar het Nk dan heb je er daar niet zoveel aan. En onze vereniging besteed überhaupt bar weinig aandacht aan kampioenen. Een keer per jaar worden kampioenen en Z ruiters "gehuldigd" :n tijdens de jaarvergadering in oktober.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:44

Dat is hier ook wel zo hoor.
Maar we hebben wel een vast clubje wat overal is en elkaar aan komt moedigen op de wedstrijden. :)

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:27

ik rijd ook in brabant kring eindhoven in de klasse D B en daar zitten er 32 en er mochten er 4 door ( ik was 8ste ) ja ik vind het niet erg je mag niet voor niks naar de brabantse !

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:03

Fries94 schreef:
ik rijd ook in brabant kring eindhoven in de klasse D B en daar zitten er 32 en er mochten er 4 door ( ik was 8ste ) ja ik vind het niet erg je mag niet voor niks naar de brabantse !

Dat klink toch een beetje alsof het in kleinere provincies minder voor stelt omdat(bijna) iedereen naar de regio kampioenschappen kan.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:05

Ik kan je absoluut begrijpen TS: een amazone die ik ken start dressuur, springen en SGW.
Dan zit je bijvoorbeeld met 6 dressuurselecties, 5 springselecties en nog een stuk of 4 SGW's, geen weekend vrij dus!!
Vaak ook nog zaterdag dressuur- en zondag springselectie pfff *D

Aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat je niet door 1 of 2 goede prestaties meteen geselecteerd bent voor de BK. En een slecht resultaat 'verpest' niet meteen je kansen...