jibbele schreef:Ik heb gelukkig nog nooit een botsing gehad, ik let altijd op wie er voorrang heeft tijdens het losrijden.
En gelukkig letten mijn mede bakgebruikers tot nu toe ook altijd netjes op waar ze rijden en wie er voorrang heeft.
Maar ik vind ook dat je voorrang niet moet nemen maar krijgen, net zoals in het verkeer.
Iedereen kan weleens een foutje maken en als we allemaal opblijven letten dan kunnen we (denk ik) er zelf al voor zorgen dat er een heleboel botsingen voorkomen kunnen worden, goed voor je blijven kijken scheelt al de helft.
Ik ga ook geregeld aan de kant voor andere die even net niet goed opletten en daardoor mij geen voorrang kunnen geven. Ik vind dat hoort er gewoon bij.
Niemand zit er op te wachten om een aanrijding met een ander paard te krijgen, we houden allemaal van onze beestjes.
Ikzelf ben een B ruiter en voel me totaal niet aangesproken bij sommige opmerkingen, gelukkig maar ik zou niet willen dat ik werd gezien als een aso die expres het inrijden van anderen moeilijk gaat maken.
Precies !! Als je zelf gewoon goed oplet en geen voorrang neemt, krijg je geen botsingen.
Ik heb echt nog nooit een botsing of bijna botsing gehad.