paard vastzetten aan de trailer op concours?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Re: paard vastzetten aan de trailer op concours?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:00

Idem als yolande. Ik ga alleen op wedstrijd, en mijn paard staat rustig als ze vaststaat. Als ik er niet bij ben, staat ze natuurlijk op de trailer.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 19:00

XMaaiike schreef:
mijn ene paard zet ik wel gewoon vast! andere absoluut niet die rukt zich thuis al los (halster en touwen kapot) op wedstrijd durf ik h't helemaal niet aan!
hangt idd van je paard af!

als we met de vrachtwagen gaan is 't soms best lastig want dan kun je hem niet eens vast zetten, zit geen haak aan de buitenkant :P
ow dit topic bedoelde ja dat was een oud topic maar zou nu even weer meelezen :P

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:04

Ik zet mijn paard niet vast aan de trailer maar iemand houdt hem vast. Dit omdat hij nogal schrikkerig is. Als je echt een super braaf, rustig paard hebt moet het kunnen. Maar ik doe het zelf liever niet.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:01

not done!!
vind t erg gevaarlijk, tis toch ff anders als thuis vastzetten.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:37

Ik zet haar nooit vast aan de trailer, zal niet de eerste keer zijn dat ze haar touw/halster sloopt omdat ze aan de trailer vast zit en gaat trekken.

Losse knoop kan ik ook niet doen, die van mij is namelijk nogal overdreven gek op gras en alles wat voor de rest eetbaar is. Ik laat haar gewoon iemand vasthouden of hou haar zelf vast.

Zowiezo riskant, je pony zou idd maar gaan trekken o.id. en zulke rare sprongen maken dat ie 't touw om z'n hals heen krijgt.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:44

ik zet mijn paard nooit vast aan de trailer... vooral niet sinds ik heb gezien dat n paard zijn been door het open driehoekje vd trailer stak en door een paniekerige (logische) reactie van zijn amazone zijn been keihard terugtrok en volledig kapottrok... de amazone stond ernaast, dus 'onder toezicht' zegt, in dit geval, erg weinig, jammer genoeg

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:27

Ik heb hem gisteren (toen ik naar de springles ging) voor het eerst aan de trailer vast gemaakt (dacht dat dat wel goed ging)
Doe ik dus nooit meer!
Hij had jeuk en schrok opeens, en toen trok hij het halstertouw kapot, en omdat hij er hard aan heeft getrokken is de trailer ook meteen scheef (het lipje wat ervoor zorgt dat de klep niet zomaar open valt)
Slechte ervaring dus.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 16:44

@Tallie1994 oeh jakkes dat heb ik dus ook al gehad en dan ook gewoon dat ze trok als ze vast stond aan stal
ik doe het ook niet meer!

vind het altijd nog eng als mensen hun paard aan de trailer vast zetten!

xlaann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:14

ik ging altijd op wedstrijd met een kleine pony, dus die kon ik makkelijk vast zetten. ging altijd goed.
maar ik snap zeker jullie probleem, ik weet niet of ik het nu met mijn eigen pony zou doen.

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:54

Mijn paardje is wel vast te zetten, schrikt niet snel van de kabouters die andere paarden wel eens zien, maar als ze vliegenspray ruikt wordt ze hysterisch...
>;)
Kent iemand dat? Paard met vliegenspray-angst?