Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:40

ik had gevraagd of je op een wedstrijd met hetzelfde paard 1x B klassiek mag starten en daarna L springen klassiek. Dus geen 2e parc B maar 2x een klassiek parcours. Wilde KNHS geen antwoord opgeven.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:02

volgens mij mag dat wel hoor caroline :j
ze hebben toch niet voor niets die regel ingesteld :P
vroeger mocht je ook B hc klassiek rijden en daarna L klassiek voor punten

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 09:34

Ik heb ergens gelezen dat je inderdaad twee klassieke parcoursen mag rijden voor winstpunten/ prijzen. Weet alleen niet meer waar :+.
Je mag dus B klassiek (eerste parcours doen) en dan L klassiek weer.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:55

Ja, dat klopt. Je zou dan 2 keer 1 kunnen worden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:56

Ik dacht het zelf ook maar had het nog nergens gelezen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:30

Vind het beetje raare regeling....
Dan gaan alle Z ruiters natuurlijk M/L of wat dan ook mag starten want dan 'kan' je in principe meer winnen.... Daarnaast heeft het in mijn ogen geen voordeel omdat als je L rijdt en dus over mag (bij 10wp) naar de M maar je paard is er nog niet klaar voor... Dan kun je gewoon door rijden tot de 30wp en tegen die tijd is je paard denk ik wel klaar ;)....??:S

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:53

Dat zou kunnen, maar ik vind dit veel handiger.

larissa1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:50

voor heel veel mensen zal deze regeling best wel makkelijk zijn, daarintegen zullen de klassen wel snel vol zijn (tenminste hier in het oosten zijn de klassen erg snel vol) en meerdere mensen zullen op deze manier dan geen eerlijke kans krijgen (op prijzen)

maargoed daar zijn ook de meningen wel over verdeeld ;)

larissa1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:54

coen_vh schreef:
Dan gaan alle Z ruiters natuurlijk M/L of wat dan ook mag starten want dan 'kan' je in principe meer winnen.... Daarnaast heeft het in mijn ogen geen voordeel omdat als je L rijdt en dus over mag (bij 10wp) naar de M maar je paard is er nog niet klaar voor... Dan kun je gewoon door rijden tot de 30wp en tegen die tijd is je paard denk ik wel klaar ;)....??:S

Z ruiters mogen geloof ik niet lager starten, en die willen eerder denk ik promoveren :P dan lager gaan starten....;)

maargoed het is wel een handige regeling als je paard bijvoorbeeld een blessure heeft gehad en een tijdje eruit is geweest *D

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:20

Z ruiters mogen wel lager rijden :j
denk juist dat veel ruiters dat ook doen. ik vind het bv lekker als ik mijn ZZ paard een keer Z of dan M hc rond kan sturen en mijn Z paard rondje M :j
paarden hoeven niet elk weekend aan de bak

hoorde dat organisaties in vraagprogramma's mogen vermelden dat je maar 1x klassiek maar rijden (dus geen L klassiek en M klassiek) je mag dan 1 kiezen en de ander rijdt je het andere pc mee

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:22

larissa1984 schreef:
coen_vh schreef:

Z ruiters mogen geloof ik niet lager starten, en die willen eerder denk ik promoveren :P dan lager gaan starten....;)

maargoed het is wel een handige regeling als je paard bijvoorbeeld een blessure heeft gehad en een tijdje eruit is geweest *D

daar was de HC regeling ook perfect voor toch? ;)

vind het nog steeds rare regel..