Als eerste starten.. Voor óf nadelig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Re: Als eerste starten.. Voor óf nadelig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:11

Hmmm. ik weet niet of het nadelig is.. laatst nog als 1e gestart, en eerste plaats.. dus zo nadelig zou het niet zijn ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:14

Ik geef punten voor dat wat ik op dat moment zie.

Zelf vind ik het wel fijner om later te starten omdat ik dan niet zo lang op punten en op het klassement hoef te wachten :o

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:16

Ik start liever tussen de helft en de laatsten.

Ik had namelijk laatst, ik moest als eerst van de DE L1, ik had 177, omdat mijn pony een beetje liep te auweh*eren bij 1 kant van de bak, daar lag wat aparts. Vervolgens had ik haar afgezadeld etc en kon ik nog net de proef van (ik zeg het alvast) degene die 1e werd zien. Terwijl zij veel grovere fouten als mij had, niet met de kop naar voren, maar ook niet voldoende nageeflijkheid, uitvallen in galop, corrigeren in de verkeerde galop. Verzet in de middendraf, wegspringen etc. Terwijl ik haar op 1 kant de eerste 3 keren daarlangs een beetje in de verkeerde stelling had, en toch had diegene met de grovere fouten 188 en een 1e prijs.

Wat ik later hoorde (we waren maar met z'n 5en in de DE L1) is dat elke pony daar liep te kijken. Maar ik werd wel 4e van de 5..
Naar mijn idee verwachtte de jury een proef zonder 'kijkerigheid' te zien, maar na 3 combinaties (er waren er 3 zonder winstpunt, de eerste 3) besefte dat alle ponys daar een beetje keken. Weet niet of dit nou echt zo is en wil de jury ook niet beledigen o.i.d..

Maar als ik zo de proef bekeek van degene die 1e was, stond ik daar wel boven. En ik heb echt geen eigendunk, heb knetterhard gewerkt om haar zo te krijgen, dus weet inmiddels wel waar ik sta.

Roozie1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:40

Ik start het liefste als 4e.
Als 1e vind ik meestal nadelig.
Maar ik heb ook een keer met proefjes op een manege paard gereden. En dan is het wel fijn om als eerste te zijn.
dan is het paard nog niet uitgeput. Of chagerijnig door 10 min. op stal daarna 6 min. rijden enz.