Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:18

Kaitlyn, leuk om te lezen! Ik heb een springles gehad en dat helpt ook al met een stuk bewustwording. Wij zijn er momenteel ook hard mee aan het werk. Mijne heeft geen grote galop dus dan moet ik het extra scherp rijden anders toont het te weinig. En mooie punten met leuk commentaar, gefeliciteerd!

Ik vind het wel jammer dat ik niemand heb om te filmen Y;( dat is wel een voordeel van stalgenoten die ook mee doen. Kun je er echt een gezellig iets van maken.

Caritas, jammer dat het geen winst is maar fijn van het commentaar en dat je zo toch proefjes op kan nemen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:22

xSannee schreef:
Miss_lizzje: hoe ik het begreep gister;
wanneer je het artikel koopt maakt niet uit, die kun je vooraf kopen, maar ook pas op het moment dat je het filmpje wilt inleveren. Het artikel heeft dus geen invloed op de dag van filmen/inleveren.

Echter; het filmpje moet opgenomen worden in een bepaalde week. Deze week bijv. 1 t/m 6 december. Dus als je op 1 van die dagen filmt, moet je hem ook uiterlijk op 6 december inleveren.

100% zeker weet ik het niet, maar zo begreep ik het!

Dat dacht ik eigenlijk ook zo...

Op mijn vraag aan KNHS;
De opgenomen proef mag niet ouder zijn dan 1 week. Maar als je een proef koopt, hoe lang heb je dan de tijd om iets te gaan opnemen en insturen?

Kreeg ik als antwoord;
Via paardrijden.nl kun je inschrijven door een artikel te kopen en dan moet je zorgen dat het filmpje binnen een week wordt ingestuurd.

Het klinkt zo dus niet alsof je je gekochte artikel kunt gebruiken wanneer je maar wilt....

Voor de zekerheid gaan wij komend weekend toch maar opnemen. Vind het zonde als het zou verlopen. En in vervolg toch maar pas kopen wanneer proefje dus is opgenomen :j

Kaitlyn

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:25

Ik ga vrijdag ook voor de zekerheid een proefje opnemen, dan weet ik zeker dat het niet verloopt. :o

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:30

We mogen niet klagen maar de communicatie mag echt wel een stukje duidelijker :o

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:42

linda2008 schreef:
xSannee schreef:
Miss_lizzje: hoe ik het begreep gister;
wanneer je het artikel koopt maakt niet uit, die kun je vooraf kopen, maar ook pas op het moment dat je het filmpje wilt inleveren. Het artikel heeft dus geen invloed op de dag van filmen/inleveren.

Echter; het filmpje moet opgenomen worden in een bepaalde week. Deze week bijv. 1 t/m 6 december. Dus als je op 1 van die dagen filmt, moet je hem ook uiterlijk op 6 december inleveren.

100% zeker weet ik het niet, maar zo begreep ik het!

Dat dacht ik eigenlijk ook zo...

Op mijn vraag aan KNHS;
De opgenomen proef mag niet ouder zijn dan 1 week. Maar als je een proef koopt, hoe lang heb je dan de tijd om iets te gaan opnemen en insturen?

Kreeg ik als antwoord;
Via paardrijden.nl kun je inschrijven door een artikel te kopen en dan moet je zorgen dat het filmpje binnen een week wordt ingestuurd.

Het klinkt zo dus niet alsof je je gekochte artikel kunt gebruiken wanneer je maar wilt....

Voor de zekerheid gaan wij komend weekend toch maar opnemen. Vind het zonde als het zou verlopen. En in vervolg toch maar pas kopen wanneer proefje dus is opgenomen :j

Oh dat klinkt inderdaad anders :+
Ik was sowieso van plan om vrijdag te filmen dus komt goed haha. En in het vervolg inderdaad pas een proef kopen als ik ga inleveren.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:45

Wat dat betreft vond ik het makkelijker om je in te schrijven voor een bepaald event waar ook nog bij stond van wanneer tot wanneer je mocht filmen... maar misschien moet het nog worden aangepast, uitgelegd, verduidelijkt ofzo :o :=

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:47

Kaitlyn schreef:
Ik vind het eigenlijk ook te coulant dat dit toegestaan wordt. Je moet de hoeken toch ook goed afbakenen met balken? Daarnaast vind ik de afstand naar de C al heel groot, hierdoor krijg je nog minder beeld richting het einde van de bak en zijn de letters eigenlijk niet zichtbaar.

Ik snap wel dat je een oplossing zoekt, en om jezelf een stuk te filmen met trainen zou ik het ideaal vinden. Maar om een proefje mee te filmen ben ik niet zo zeker van. Ben heel benieuwd wat de juryleden in dit topic ervan vinden. Is er niemand uit de buurt met dezelfde interesse die jou wil en kan helpen met filmen? Of eventueel je partner in een stoel?

Van deze foto kan ik niet oordelen, dan zou ik het filmpje moeten zien. Maar na deze week tijdens zo'n 14 filmpjes snotterende filmers te hebben aangehoord zou ik het niet eens erg vinden zo zonder filmer (om nog maar even te zwijgen over filmers die gaan klikken of commentaar leveren tijdens de proef.)

Die hoek is overigens geen enkel probleem, het is voor mij een hele duidelijke hoek.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:53

Anoeska, ik kan me je frustratie dan wel voorstellen. Maar als ik een korte zijde van 20 meter volledig op stilstaand beeld wil hebben, moet ik zeker 10-15 meter achter C gaan staan...
Z proeven zijn afgewezen omdat de extra 20 meter te veel bleek voor een goede beoordeling... wat is hierin het verschil?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:17

_Anneruth schreef:
@Caritas: was jij nu ook degene die had gefilmd met je telefoon op een hindernis paal? Ik ben nog steeds nieuwsgierig of je daar wat van hoort.

Ik probeer de hele ochtend al een artikel te kopen maar zodra ik wil afrekenen dan blijft ie hangen. Zijn er hier meer die daar last van hebben?

Ja, dat was ik! Compliment van jury gehad over zelf filmen dus voor mij is een blijver, al is het wel véél meer werk dan iemand laten filmen met bak uitzetten etc.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:51

linda2008 schreef:
Anoeska, ik kan me je frustratie dan wel voorstellen. Maar als ik een korte zijde van 20 meter volledig op stilstaand beeld wil hebben, moet ik zeker 10-15 meter achter C gaan staan...
Z proeven zijn afgewezen omdat de extra 20 meter te veel bleek voor een goede beoordeling... wat is hierin het verschil?

Statief stond 9 meter achter de C.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:11

Als ik je foto zo bekijk, zou je hem ook nog dichterbij kunnen zetten of niet, Caritas. Volgens mij heb je nog ruimte over.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:40

Ik heb net een filmpje opgenomen en ga zo eens kijken hoe het opsturen werkt :D
Viel me nog tegen hoe nat de buitenbak na 1 dag regen was maar het was nog net te doen. Ze was in galop erg fris dus moest goed losrijden zodat ze niet meer als een bommetje onder me was.
En mensen zeggen dat je op wedstrijd meer moet dealen met de omstandigheden. Nou, ik had het nu ook behoorlijk zwaar... Kinderen die naast de bak een sloopauto gingen slopen (dag contragalop) en daarna 2 enorme knallen tijdens het halsstrekken :D zucht :P. Maar heb weer veel geleerd en het was weer leuk :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:10

Caritas schreef:

Ik vind het voor jou heel fijn dat de proef is goedgekeurd, maat ben het wel een beetje eens met sommigen hier;
Het is best ver weg, ik kan me bijna niet voorstellen dat de achterste oefeningen goed in beeld zijn. Maar blijkbaar denkt de jury/KNHS daar anders over!
Maar dan snap ik ook niet zo goed dat het voor het Z niet mogelijk is, want jouw filmafstand is nu dus ook 60m lang.

(Maargoed dat is natuurlijk niks aan/tegen jou _O- meer een dingetje voor de KNHS)

Haha Fleury, herkenbaar! Hier gebeurd ook altijd veel op stal; de bak ligt tussen 2 weilanden met paarden, er wordt veel geklust, gister kwam er een heeeeele lage helicopter langs, buren die de paarden even lekker opjagen; spanning genoeg _O-

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:27

xSannee schreef:
Caritas schreef:

Ik vind het voor jou heel fijn dat de proef is goedgekeurd, maat ben het wel een beetje eens met sommigen hier;
Het is best ver weg, ik kan me bijna niet voorstellen dat de achterste oefeningen goed in beeld zijn. Maar blijkbaar denkt de jury/KNHS daar anders over!
Maar dan snap ik ook niet zo goed dat het voor het Z niet mogelijk is, want jouw filmafstand is nu dus ook 60m lang.

(Maargoed dat is natuurlijk niks aan/tegen jou _O- meer een dingetje voor de KNHS)

Haha Fleury, herkenbaar! Hier gebeurd ook altijd veel op stal; de bak ligt tussen 2 weilanden met paarden, er wordt veel geklust, gister kwam er een heeeeele lage helicopter langs, buren die de paarden even lekker opjagen; spanning genoeg _O-

Uhm, 40 + max 9 is nog steeds geen 60. :D

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:05

Wow! Ik heb mn beoordeling van gister vanmiddag al retour gehad!191 punten met heel leuk commentaar!

Afbeelding

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:08

Sonraffie schreef:
Wow! Ik heb mn beoordeling van gister vanmiddag al retour gehad!191 punten met heel leuk commentaar!

[ [url=m/xLEZ53.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0MRwf0.png]Afbeelding[/url] ]

Fijn om te lezen dat het zo goed werkt met terug ontvangen van de resultaten.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:11

Caritas schreef:
Uhm, 40 + max 9 is nog steeds geen 60. :D

Nee maar ik vind het alsnog ver weg :P

Maar zoals ik al zei; alleen maar fijn voor jou dat het goedgekeurd werd!

Wow dat is snel! En superleuk zo!
Kreeg je inderdaad een mail dat het binnen was?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:16

Sonraffie schreef:

Wat tof zeg! Gefeliciteerd :D

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:32

Sonraffie schreef:

Wow dat is snel! Gefeliciteerd :)

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:40

Vind deze manier alleen niet persé makkelijker hoor, maar misschien kwestie van wennen? Wat wel fijn is is dat je niet meer hoef te refreshen, je krijgt een mailtje dat je proef beoordeeld is en kunt dan je protocol bekijken, hij komt pas later op mijn knhs te staan.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:49

Denk dat het gemak ook een beetje aan de kant van de KNHS zit. Alle punten & protocollen handmatig doorvoeren kostte veel tijd volgens mij.

En het inschrijven is natuurlijk wel vergemakkelijkt, niet meer om 9u klaarzitten om te wachten tot het open gaat!

Wel fijn ook dat je een mailtje kreeg!

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:54

Sonraffie schreef:

Mooie start van het nieuwe platform en grappig dat een jury jullie nog kende van de vorige keer. Gefeliciteerd :D

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:06

Superleuk Sonraffie! :D

Het is mijn nog niet 100% duidelijk hoe het nu werkt, ga er van het weekend is even rustig naar kijken en dan misschien volgende week nog een proefje opnemen!

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:30

Sonraffie schreef:

Gefeliciteerd! Staat het commentaar per onderdeel dan onder de oefening?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:31

Sonraffie, gefeliciteerd met je punten en wat tof dat je de beoordeling zo snel terug hebt! :D hoewel ik wel bang ben voor die snelheid als iedereen straks weer fanatiek aan het insturen gaat :o
Heb jij nu enig idee wanneer je de volgende proef mag filmen?