Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:52

Anoeska27 schreef:
Het is fijn als er in ieder geval iets is op de plek van de letter, al is het een zwarte cirkel ofzo. Ik had er laatst eentje zonder letters en dan moet je echt heel erg goed opletten bij bepaalde oefeningen.

Lijkt me ook niet handig nee. Je weet niet goed of iets oo de letter gebeurd of in de buurt. Meer concentratie nodig om het te kunnen schatten denk ik

Als ruiter toch ook jiet slim? Je kan niet netjes op de letter rijden _O- misschien juist wel een voordeel

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:53

Sterre98 schreef:
Ik zou zo graag voor een proefje richting kerst in een foute kersttrui willen rijden :+

Weet alleen niet of her gewaardeerd gaat worden _O-

Ik zou het doen! Als hij mooi aangesloten zit en je hangt geen slingers in zijn manen. Is toch grappig?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:54

Sterre98 schreef:
Ik zou zo graag voor een proefje richting kerst in een foute kersttrui willen rijden :+

Weet alleen niet of her gewaardeerd gaat worden _O-

Als toeschouwer zou ik het geweldig vinden...
Als jurylid zou ik het onprofessioneel en misschien zelfs een beetje respectloos vinden...
Maar ik ben geen jurylid :+

xSannee

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:58

Ik vind het een hilarisch idee, maar zal een beetje van de jury afhangen wat ze er van vinden _O-
Kan me voorstellen dat het niet echt netjes overkomt haha

Ik kom op insta ook mensen tegen die gewoon in hun dikke, losse winterjas een proefje opnemen; dat zou ik niet doen :+ (en waarderen als ik jury was)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:00

Ik zou het bij een ponyruiter best kunnen waarderen, bij een volwassene niet. Maar ik heb sowieso het idee dat ruiters minder serieus zijn dan in het begin wat het insturen van hun proefje betreft.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:00

Zou het niet persé doen, t is geen verkleedwedstrijd.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:01

Ja daar ben ik dus een beetje bang voor _O-

Ik vind het zelf dus echt hilarisch, maar zou het wel jammer vinden als het aftrek oplevert :o

Vind het stiekem wel jammer dat je geen slingers in de manen mag hangen _O-

Serieus ben ik altijd met proefjes rijden, vaak juist te serieus.

Soms mis ik de manege tijden met de kerst wedstrijden -O-

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:03

Sterre98 schreef:
Ja daar ben ik dus een beetje bang voor _O-

Ik vind het zelf dus echt hilarisch, maar zou het wel jammer vinden als het aftrek oplevert :o

Vind het stiekem wel jammer dat je geen slingers in de manen mag hangen _O-

Serieus ben ik altijd met proefjes rijden, vaak juist te serieus.

Soms mis ik de manege tijden met de kerst wedstrijden -O-

Tja, wat is aftrek? Je zal van mij dan geen 8 krijgen voor de verzorging, maar ook geen onvoldoende.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:22

Punten terug (172 maar wel fijn commentaar) en geen woord over de bakletters. Dus voor wie zelf vanaf statief wil filmen, het kán dus gewoon.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:28

Jammer dat je geen winst hebt Caritas. Goed dus om te weten dat het ook vanaf een statief gefilmd kan worden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:02

Jammer dat je geen punten hebt!

Ik heb ook mijn punten terug, 199! *\o/*
8en voor verruimen galop en verruimen in stap. Als ik iets meer verbinding in de stap zou houden was het een 9 geweest bij deze jury had ze erbij gezet. Ik herinner de tijden nog dat ik blij was met een 5,5/6 op mijn stap. :=
Dat vindt ze zo moeilijk, maar heel hard op getraind en gaat steeds beter. Geef haar nu bewust in het verruimen iets meer teugel, anders bouwt ze nog een beetje spanning op en krijgen we hier en daar nog weleens tactfouten.

Wijken voor het rechterbeen duidelijk wat minder, maar die kant vindt ze nog wat moeilijk. Ging gisteren met de les overigens wel heel fijn.

Heel fijn commentaar ook, echt wel dingen benoemd waar ik mee kan werken en ook hele leuke complimenten!

En bij algemene indruk;

Algemene indruk: Heel fijne combinatie en nette proef gereden, je ziet er ook keurig uit zo voor de film. Knap hoe je die galop verruimen rijdt!
Op een aantal onderdelen kan je nog hoger scoren bij nog nettere afwerking, verder lekker zo doortrainen. Succes!

Ik ga even verder op mijn wolk zweven en de L2 proef in mijn hoofd stampen. :D

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:03

Wat goed, Kaitlyn! *\o/* Afbeelding
Helaas geen B kunnen vinden maar wel een A en een C.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:06

Caritas, jammer van de punten maar fijn dat het filmen op die manier blijkbaar allemaal door de vingers word gezien... voor sommige misschien ook goed om te weten dat het mogelijk is.

Ikzelf vind dat allemaal iets té coulant en zorg liever voor een filmer :o Het is in principe niet toegestaan en ik zou het echt doodzonde vinden als een filmpje word afgekeurd waar je zo hard voor getraind hebt... :=
(Ik kan me voorstellen als je geen filmer kunt regelen dat je de gok wel/eerder durft te nemen)

Kaitlyn, gefeliciteerd! Prachtige score!!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:09

linda2008 schreef:
Caritas, jammer van de punten maar fijn dat het filmen op die manier blijkbaar allemaal door de vingers word gezien... voor sommige misschien ook goed om te weten dat het mogelijk is.

Ikzelf vind dat allemaal iets té coulant en zorg liever voor een filmer :o Het is in principe niet toegestaan en ik zou het echt doodzonde vinden als een filmpje word afgekeurd waar je zo hard voor getraind hebt... :=
(Ik kan me voorstellen als je geen filmer kunt regelen dat je de gok wel/eerder durft te nemen)

Kaitlyn, gefeliciteerd! Prachtige score!!

Familie en vrienden wonen allemaal op minimaal een uur rijden, mijn partner heeft een spierziekte dus hij kan niet zo lang staan. Dan maar op deze manier. Nu ben ik altijd al van het zelluf doen geweest, haha.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:21

Ik vind het eigenlijk ook te coulant dat dit toegestaan wordt. Je moet de hoeken toch ook goed afbakenen met balken? Daarnaast vind ik de afstand naar de C al heel groot, hierdoor krijg je nog minder beeld richting het einde van de bak en zijn de letters eigenlijk niet zichtbaar.

Ik snap wel dat je een oplossing zoekt, en om jezelf een stuk te filmen met trainen zou ik het ideaal vinden. Maar om een proefje mee te filmen ben ik niet zo zeker van. Ben heel benieuwd wat de juryleden in dit topic ervan vinden. Is er niemand uit de buurt met dezelfde interesse die jou wil en kan helpen met filmen? Of eventueel je partner in een stoel?

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:45

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat je eerdere film goedgekeurd is. Als Z proeven om deze redenen afgekeurd worden, is het niet echt fair dat dit wel gedoogd wordt.

Er is vast wel iemand in je omgeving te vinden die kan filmen, maar misschien kost het wat moeite om die te vinden. Ik vind het ook wel eens lastig om het aan een stalgenoot te vragen, maar uiteindelijk vind niemand het erg :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:47

Waarom, vind t wel creatief bedacht.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:57

MarianneW schreef:
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat je eerdere film goedgekeurd is. Als Z proeven om deze redenen afgekeurd worden, is het niet echt fair dat dit wel gedoogd wordt.

Er is vast wel iemand in je omgeving te vinden die kan filmen, maar misschien kost het wat moeite om die te vinden. Ik vind het ook wel eens lastig om het aan een stalgenoot te vragen, maar uiteindelijk vind niemand het erg :)

Wij hebben een appgroep aangemaakt die filmteam heet. Daar doen we een oproepje in en zo helpen we elkaar. :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:59

Goed idee!
Houden jullie de telefoon vast tijdens proef filmen, of zet je die ergens op?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:01

Getup schreef:
Goed idee!

Ik probeer mijn elleboog tegen me aan te zetten zodat ik minder beweeg. Anders krijg je zo'n trillingen haha. Ergens opzetten gaat niet, want dat is of een dicht schot waar je dus niet kan filmen of je staat midden in de bak.

Dus 2 handen en ellebogen tegen mezelf aan om het zo stil mogelijk te houden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:02

Gefeliciteerd Kaitlyn met je mooie punten! En fijn commentaar, minstens zo belangrijk. Nu lekker op voor de L2.
Ik ben wel benieuwd jouw galop verruimen het apart vermelden waard is. Ik vind dat echt lastig. Als je nog een tip hebt? Ik ga vooral 'nat' op het terugrijden. Gemarkeerd gasgeven wil nog wel maar om hem dan netjes op het achterbeen gemarkeerd terug te laten komen..

Blacksquad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:03

Ik zou het super vinden als ik het alleen af kon, zonder filmer. Maar het is, wat hierboven ook wordt gezegd, wel riskant.. zonde als je proef dan alsnog wordt afgekeurd.
Maar ik snap ook dat het best een gedoe is als je weinig bekenden in de buurt hebt! Niemand bij ons op stal doet verder proeven filmen dus ik zal het hen niet snel vragen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:04

Getup schreef:
Goed idee!

Ik hou hem gewoon voor me (steun nergens aan) en zorg er echt voor dat het paard in het middelste raster blijft. Ik probeer er wel om te denken dat ik niet te hoog of te laag film.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:08

_Anneruth schreef:
Gefeliciteerd Kaitlyn met je mooie punten! En fijn commentaar, minstens zo belangrijk. Nu lekker op voor de L2.
Ik ben wel benieuwd jouw galop verruimen het apart vermelden waard is. Ik vind dat echt lastig. Als je nog een tip hebt? Ik ga vooral 'nat' op het terugrijden. Gemarkeerd gasgeven wil nog wel maar om hem dan netjes op het achterbeen gemarkeerd terug te laten komen..

Haar galop is sowieso al sterk en ze vindt het geweldig als ze mag verruimen, dus dan klapt ze dat er echt uit. Ga richting het einde van de lijn mezelf zwaarder maken en geef een paar lichte ophoudingen, dan komt ze fijn terug.
Scheelt dat we in het springen soms ook wat groter of kleiner moeten galopperen tussen sprongen in en ik neem in mijn trainingen heel veel schakelwerk mee in de galop. Klein naar voren, klein terug, groot naar voren en weer terug. Ben daar heel veel mee bezig, anders galoppeert ze het liefst alleen maar heel groot. Zit wel lekker, maar is niet de bedoeling. :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:12

Klinkt alsof jullie daar gewoon wat verder in zijn dan wij. Mijn paard heeft ook een grote galop en is ook jong. Maar het schakelen zoals je aangeeft, is een goeie!