[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:21

Oh echt! bij ons staan er een keer 3 bij de stijl en 3 bij de oxer en dan zit er nog ruimte zat tussen...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:50

De inrijpiste waar ik zondag in moest rijden was ook dramatisch druk. Met zijn tweeën naast elkaar stappen en koffieklets houden waardoor je tussen hun en de inrij sprongen niet meer in draf of galop kan passeren en dus telkens op de rem moet elke halve ronde. Mensen die niet kunnen sturen en dus gewoon op je inrijden of je de pas afsnijden. Verschrikkelijk. Inrijden vind ik het meest irritante aan jumping rijden.
Gelukkig heeft Ami maar een sprong of 5 nodig. Die weet wat hij moet doen en kan zo het parcours in.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:28

Ik heb ze een keer geteld. Toen stonden er 12 :) Nou heb ik een aardige stuur... maar ik heb ook in m'n achterhoofd dat paardlief slaat naar instructeur... gericht... en als er dan zoveel mensen lopen en hij haalt een keer uit. Rijdt niet prettig. Maar te beroerd om een balk er weer op te leggen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:38

vibabu schreef:
Ik heb ze een keer geteld. Toen stonden er 12 :) Nou heb ik een aardige stuur... maar ik heb ook in m'n achterhoofd dat paardlief slaat naar instructeur... gericht... en als er dan zoveel mensen lopen en hij haalt een keer uit. Rijdt niet prettig. Maar te beroerd om een balk er weer op te leggen.

Precies dit. Ik kan bijvoorbeeld ook prima sturen, maar ik weet dat ze slaat. Probeer daar ook altijd zo veel mogelijk rekening mee te houden. Je weet wel: de rust opzoeken, met m'n been die kont zo veel mogelijk richting de bakrand houden, ponypaard erop attenderen dat ze op mij moet letten. Maar soms wordt het je echt lastig gemaakt. Wanneer er weer 'n aap z'n paard in m'n kont stuurt of als iemand besluit recht achter mij te gaan staan kletsen, dan moet je niet huilen dat m'n pony je een klap verkoopt. Ik hang dat rode lintje er natuurlijk niet voor niets in. :=

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:47

Ami slaat gelukkig niet maar durft zeker thuis wel eens happen naar een ander paard. Ik hoop dan altijd maar dat hij eens zijn tanden in de afsnijder zijn kont zet.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:19

Ik heb ook het geluk dat deze hengst niet echt hengst is . Trekt zich nergens wat van aan en is alleen met het springen bezig . Sws start ik alleen kleinere en rustigere wedstrijden waar veel los rij ruimte is . . Wist dat ik officieel niet met hem mocht starten maar dat het hc ook niet mag is nieuw voor me . Nouja dan oefenen we zo wel verder tot we L+1 zijn ..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:30

Je mag alleen HC starten in klasses waarin je ook officieel startgerechtigd bent (of een lagere klasse). En zeker als de reden van niet mogen starten uit veiligheidsoverwegingen is, zoals met een hengst, is het logisch dat HC dan ook niet mag. Dan is het namelijk niet ineens minder gevaarlijk.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:56

vibabu schreef:

Er zijn ook echt een aantal wedstrijden waarbij het altijd drama is. Ik vind het inrijden bij Beukers echt altijd ronduit k*t := En dan steeds die trekker aan de gang, genoeg om mijn koele kikker hyterisch te krijgen iig.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:48

gomir schreef:
Je mag alleen HC starten in klasses waarin je ook officieel startgerechtigd bent (of een lagere klasse). En zeker als de reden van niet mogen starten uit veiligheidsoverwegingen is, zoals met een hengst, is het logisch dat HC dan ook niet mag. Dan is het namelijk niet ineens minder gevaarlijk.

Precies dit. Maar ik merk dat echt heel weinig mensen dit weten. En organisaties ook niet. Heb al zo vaak iemand HC zien starten die niet eens een startkaart heeft... :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:57

Dat laatste gebeurt vaak genoeg moedwillig met toestemming van de organisatie :o Die halen die uitslagen er dan wsl voor verzenden naar de KNHS uit.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:38

Daarbij moet van de bb nu ook klassement worden opgemaakt en telt het als een officiële klasse.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:43

Dat is wel zo, maar omdat er geen combinatienummers noodzakelijk zijn en de resultaten van het BB niet bij de KNHS worden verwerkt is hier geen controle op, terwijl dit in de andere klasses wel zo is.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:54

Ik merk ook wel verschil tussen B en L inrijden. Gelukkig doet Mick niet echt wat en vind ie het ook niet meer eng dus kan 'm er wel makkelijk tussendoor fietsen.

Vandaag in de les heeft hij zich echt uitstekend gedragen!
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:44

Ik denk dat k met een jong paard ook nog wel als een ongeleid projectiel door de inrij bak ga. Ligt niet altijd aan de ruiter dus _O-

Ik ben Overijssel trouwens

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:17

Overijssel kampioen?

Met die rode strikjes vind ik wel eens lastig. Zijn er bij die parkeren zelf het paard vlak voor je en gaan dan tegen je te keer dat jij niet op zit te letten.

Ze mogen van mij best wel weer eens even een tijd wat strakker de regels hanteren.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:53

Lithya schreef:
Overijssel kampioen?

Met die rode strikjes vind ik wel eens lastig. Zijn er bij die parkeren zelf het paard vlak voor je en gaan dan tegen je te keer dat jij niet op zit te letten.

Ze mogen van mij best wel weer eens even een tijd wat strakker de regels hanteren.

Klopt ook hoor: ik zie er inderdaad ook zat met rode strikjes die het als mooi excuus zien om zonder pardon als 'n hork hun paard overal voor te gooien. :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:59

:') dan moet ik met de winterdag maar een rood strikje in de voorpluk doen... dan slaat de vos nogal eens vrolijk met het voorbeen. Alle dressuurpaarden van de leg. Hij schakelt de concurrentie uit op het voorterrein :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:26

Ik vind het inspringen soms ook echt een ramp.. Vaak veel te veel mensen in een veel te kleine ruimte. In Woudenberg starten wij in de winter heel graag, maar als het gevroren heeft heb je daar echt een mini bakje waar je dan met z'n alle los moet rijden. Godzijdank heb ik een makkelijk paard, maar kan me voorstellen als je een paard hebt wat wel eens slaat dat zo'n locatie afvalt..

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:41

Cioccolato schreef:
Ik denk dat k met een jong paard ook nog wel als een ongeleid projectiel door de inrij bak ga. Ligt niet altijd aan de ruiter dus _O-

Ik ben Overijssel trouwens

oh echt!? welke regio?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:57

Die rijdt net als ik ook in kring nwo-nop.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:16

Ah oke! die hoek kom ik eigenlijk nooit...

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:47

Nann__ schreef:
Ik vind het inspringen soms ook echt een ramp.. Vaak veel te veel mensen in een veel te kleine ruimte. In Woudenberg starten wij in de winter heel graag, maar als het gevroren heeft heb je daar echt een mini bakje waar je dan met z'n alle los moet rijden. Godzijdank heb ik een makkelijk paard, maar kan me voorstellen als je een paard hebt wat wel eens slaat dat zo'n locatie afvalt..

vooral bij de voorruiters in de meern is het heel druk met los rijden ook met oefenparcour dat is echt niet leuk meer dan en der zitten altijd wel paarden tussen die der dan op regeren en als ze dan gek doen ofzo kan je geen kant op en dat zou voor mijn paard niets zijn zo druk maar ja zie het wel als ik daar ooit een keer rij bij de voorruiters maar dat is ook lokatie die altijd druk is

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:18

Adrienne93 schreef:
Ah oke! die hoek kom ik eigenlijk nooit...

Ik ook weinig. Meestal rijden we in Salland/vechtdal/NOV. Is dichterbij.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:21

Ik heb geen idee waar ik altijd rij. Meestal sgw's door t hele land _O-

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:36

Cioccolato schreef:
Ik heb geen idee waar ik altijd rij. Meestal sgw's door t hele land _O-

ik rij ook sgw's maar soms rij ik ook alleen lossen spring wedstrijden enzo.