Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:27

Als ik het goed begrepen heb kun je voor meerdere proeven in een keer afrekenen. Hoe lang je met deze aankoop mag doen staat mij niet helemaal bij maar als ik het goed heb kun je ze wel over meerdere weken verspreiden.

Het staat ook niet vast voor welke combinatie je ze gebruikt als je bijvoorbeeld meerdere paarden hebt kun je in een keer 2 startbewijzen kopen zodat je met beide paarden een keer kan starten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:28

DoretteK schreef:
Wat zijn jullie allemaal snel zeg :')

De regel dat je moet laten zien dat er twee vingers onder de neusriem passen is wel nieuw toch? Goede regel, daar niet van O:)

De regel bestaat al een tijd, alleen laten zien bij filmpje is nieuw.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:29

ynskek schreef:
Als ik het goed begrepen heb kun je voor meerdere proeven in een keer afrekenen. Hoe lang je met deze aankoop mag doen staat mij niet helemaal bij maar als ik het goed heb kun je ze wel over meerdere weken verspreiden.

Het staat ook niet vast voor welke combinatie je ze gebruikt als je bijvoorbeeld meerdere paarden hebt kun je in een keer 2 startbewijzen kopen zodat je met beide paarden een keer kan starten.

Mag ik dan ook het filmpje van het dochtertje van een vriendin van mij insturen? Of komt dat dan niet goed, omdat ik geregistreerd sta met mijn paard?
Dat kon eerder wel. :j
Had haar account gekoppeld aan mijnknhs, deed inschrijven voor haar, haar filmen en insturen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:36

Kaitlyn schreef:
ynskek schreef:

Mag ik dan ook het filmpje van het dochtertje van een vriendin van mij insturen? Of komt dat dan niet goed, omdat ik geregistreerd sta met mijn paard?
Dat kon eerder wel. :j
Had haar account gekoppeld aan mijnknhs, deed inschrijven voor haar, haar filmen en insturen.

Daar moet je denk ik toch echt voor bij de KNHS zijn. Ik denk dat het te maken heeft met welke combinatienummers en startpassen er aan jou relatienummer gekoppeld staan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:37

ynskek schreef:

Dankje.
Ik ga komend weekend wel opnemen en in vervolg gewoon pas een proef kopen op moment dat je iets gefilmd hebt want dat lijkt ook gewoon te kunnen :j

Er zal ook vast wel meer info volgen, maar we zijn natuurlijk gewoon allemaal mega benieuwd ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:55

Misschien een rare vraag maar er staat toch nog nergens dat het geopend is, werkzaam is en dat je al kan opgeven?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:58

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:01

Het lijkt overigens nu alsof de site weer offline is.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:02

WenK schreef:
caro29 schreef:
Misschien een rare vraag maar er staat toch nog nergens dat het geopend is, werkzaam is en dat je al kan opgeven?

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/dressuu ... drijdennl/

Ah duidelijk!

Hierin staat dus ook bevestigd dat je max 5 wp per categorie online mag halen straks, naast echte wedstrijden!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:05

WenK schreef:
caro29 schreef:

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/dressuu ... drijdennl/

Help! Haha
Er staat “Wil je promoveren naar een hogere klasse, dan moet je altijd minimaal vijf winstpunten op een reguliere wedstrijd hebben behaald. Dit geldt zowel voor de klasse B, L1 als L2.”
Dat is dus vanaf moment dat er weer reguliere meetmomenten/wedstrijden zijn. Maar die regel geldt nu dus niet? :?
Stel dat ik nu 10wp in L2 online behaal, mag ik dan zodra er weer reguliere wedstrijden zijn wel M1 starten? Of moet ik dan ook eerst 5wp L2 behalen?

(Voor mij persoonlijk overigens niet belangrijk want ik wil voorlopig toch L2 blijven rijden. Maar zijn er genoeg die wel willen promoveren... ;) )

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:05

xSannee schreef:
Ah duidelijk!

Hierin staat dus ook bevestigd dat je max 5 wp per categorie online mag halen straks, naast echte wedstrijden!

Dit lijkt wel pas in te gaan als reguliere wedstrijden weer mogelijk zijn?

Maar als je dan 8 winstpunten in een klasse online hebt kunnen rijden en de reguliere wedstrijden kunnen weer, moet je dan eerst nog 5 winstpunten op wedstrijd rijden?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:06

Volgens mij gaat dat pas gelden als er weer reguliere wedstrijden zijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:08

Kaitlyn schreef:
xSannee schreef:
Ah duidelijk!

Maar als je dan 8 winstpunten in een klasse online hebt kunnen rijden en de reguliere wedstrijden kunnen weer, moet je dan eerst nog 5 winstpunten op wedstrijd rijden?

Ja precies wat mij dus ook niet duidelijk is.. :?

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:08

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/dressuu ... drijdennl/[/quote]

Ah duidelijk!

Hierin staat dus ook bevestigd dat je max 5 wp per categorie online mag halen straks, naast echte wedstrijden![/quote]

Ik lees het juist dat je, als je wilt promoveren, minimaal 5 winstpunten moet halen op ander terrein. Volgens mij mag je wel 25 winstpunten online rijden maar dan mag je niet promoveren. Totdat je die 5 op concours hebt behaald.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:09

linda2008 schreef:
Kaitlyn schreef:
xSannee schreef:
Ah duidelijk!

Ja precies wat mij dus ook niet duidelijk is.. :?

Ik denk dat je het beste dit soort dingen verder na kan gaan bij de KNHS zelf.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:10

anjii schreef:
Ik lees het juist dat je, als je wilt promoveren, minimaal 5 winstpunten moet halen op ander terrein. Volgens mij mag je wel 25 winstpunten online rijden maar dan mag je niet promoveren. Totdat je die 5 op concours hebt behaald.

Excuus, ik formuleer het inderdaad verkeerd :+
Beetje te snel getypt _O-

Jullie vraag Linda en Kaitlyn is wel interessant, maar geen idee :+ denk dat je die vraag bij de KNHS moet neerleggen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:14

linda2008 schreef:
WenK schreef:

Help! Haha
Er staat “Wil je promoveren naar een hogere klasse, dan moet je altijd minimaal vijf winstpunten op een reguliere wedstrijd hebben behaald. Dit geldt zowel voor de klasse B, L1 als L2.”
Dat is dus vanaf moment dat er weer reguliere meetmomenten/wedstrijden zijn. Maar die regel geldt nu dus niet? :?
Stel dat ik nu 10wp in L2 online behaal, mag ik dan zodra er weer reguliere wedstrijden zijn wel M1 starten? Of moet ik dan ook eerst 5wp L2 behalen?

(Voor mij persoonlijk overigens niet belangrijk want ik wil voorlopig toch L2 blijven rijden. Maar zijn er genoeg die wel willen promoveren... ;) )

Daar staat idd dat dat pas bij het vervolg is. Dus na corona zeg maar.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:16

Ik vind het toch vrij duidelijk. Voor je wil promoveren moet je 5 winstpunten regulier behaald hebben. Of je er dan daarnaast nog 5 of 20 online doet is iets wat je zelf kunt bepalen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:17

Het lijkt mij dat als je 8 punten hebt op het moment dat de wedstrijden weer mogen je inderdaad die 5 nog op echte wedstrijden moet halen. Maar als je er al 10 hebt ben je al startgerechrigd onder de oude regels en mag je wel promoveren.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:17

Als ik er nu bij wijze van 7 zou hebben behaald in de L2 en ze zeggen op dat moment we gaan weer reguliere wedstrijden doen. Moet ik er dan alsnog 5 winst halen op een reguliere wedstrijd.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:19

MyWishMax schreef:
Het lijkt mij dat als je 8 punten hebt op het moment dat de wedstrijden weer mogen je inderdaad die 5 nog op echte wedstrijden moet halen. Maar als je er al 10 hebt ben je al startgerechrigd onder de oude regels en mag je wel promoveren.

Ja of de punten van tijdens corona tellen als volwaardig en die van na corona moet je aanvullen met 5 op locatie. Ik vind het wel open voor interpretatie in ieder geval, dus lijkt me geen verkeerde vraag aan de KNHS!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:20

Ik vind het promoveren ook vaag omschreven. Dan mag Pietje in juni wel promoveren met 10 online behaalde winstpunten, maar in juli starten de reguliere wedstrijden weer en mag Jantje met 9 online behaalde winspunten nog even 5 winstpunten op fysieke locatie bij elkaar rijden om te promoveren? En het lijkt verder dan niet te gelden voor het M, want ze hebben het over het promoveren tijdens reguliere wedstrijden alleen over het B en L. Ik ben het een beetje kwijt eerlijk gezegd :o Ik wacht het rustig af :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:20

Ik heb knhs een mail gestuurd :j
Zodra ik reactie heb, zal ik het met jullie delen ;)

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:22

linda2008 schreef:
Ik heb knhs een mail gestuurd :j
Zodra ik reactie heb, zal ik het met jullie delen ;)

Top!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:27

Ik heb nog een vraagje: nu staat er (was dit ook al zo?): de gehele proef is de combinatie, inclusief de benen te zien. Ook bij korte zijde bij C. Ik film al de gehele periode vanachter een dichte bakrand. Ga ik in de bak staan bij C en de amazone blijft een meter daar vanaf, dan krijg ik de combinatie ook niet geheel in beeld. Zal hier nu strenger op beoordeeld gaan worden?