[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:58

Gefeliciteerd vibabu!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:05

Gefeliciteerd Vibabu!!

Vandaar mijn vraag Benthe. Als je nooit meer hebt gereden hebt dan L, zou je ook geen bb mogen starten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:06

Gefeliciteerd Vibabu!
En ik zou rustig een reismaatje meenemen als dat scheelt. Ik neem er zo vaak een extra mee zodat er niet een alleen achterblijft :+

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:17

Oh nooit geweten .. Mja zolang ze er niks van zeggen :P hoop zo snel mogelijk het L in te zijn ..
Gefeliciteerd vibabu !!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:28

Wat leuk Vibabu! Gefeliciteerd!

Eentje achterlaten op de trailer vind ik zo eng. Gelukkig kan ik maar met eentje tegelijk op stap met de trailer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:31

Je kan je gewoon beter aan de regels houden lijkt me met betrekking tot een hengst. Als er wel wat gebeurd heb je de poppen aan het dansen gok ik zo.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:34

Cioccolato schreef:
Je kan je gewoon beter aan de regels houden lijkt me met betrekking tot een hengst. Als er wel wat gebeurd heb je de poppen aan het dansen gok ik zo.

Het is een super brave hengst en start ik alleen kleine wedstrijdjes mee .. Weet je of oefenwedstrijden wel mogen ?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:36

benthevigox schreef:
Cioccolato schreef:

Het is een super brave hengst en start ik alleen kleine wedstrijdjes mee .. Weet je of oefenwedstrijden wel mogen ?

De regels zijn niet voor niks opgesteld.
Voor oefenwedstrijden gelden niet altijd de KNHS regels volgens mij, maar bind me er niet op vast. Ik zou persoonlijk als ik een paard KNHS niet mag starten ook niet op een oefenwedstrijd starten in dit geval.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:08

Gefeliciteerd Vibabu!!!

De regels omtrent het starten met een hengst zijn er niet voor niets bij het KNHS, ik zou me daar dus ook lekker aan houden.
Je hengst kan wel heel braaf zijn maar je weet niet hoe andere paarden op hem reageren en wat zijn reactie daar dan weer op is.

Met Dior ligt het springen/ crossen buitenaf even stil. Maar thuis spelen we wel nog lekker en doet ie het hartstikke braaf. :)
Afbeelding

Gisteren wel ons 3e dressuurwedstrijd gestart en had in mijn 2e proef 205,5 punten! Jury was heel enthousiast over hem en hing nog even uit het raam om te zeggen dat ik een onwijs leuke pony heb, ik heeeel zuinig op hem moet zijn en er een mooie toekomst voor ons ligt. Dus dat was heel leuk!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:41

Bedankt allemaal! ik zit nog steeds op m'n roze wolk <3

Ik zou ook niet zo blij zijn met een hengst op het terrein. Laatst vroeg ik me ook al af of iemand hem wel kon houden toen ik met m'n hengstige vosje rondreed. Natuurlijk zegt een klasse niet alles.... maar voelde me toen al niet helemaal op m'n gemak. Ken wel mensen die in een hogere klasse zijn gestart dan de L2 en in principe een hengst mogen rijden maar die dat echt niet aankunnen. Gewoon lekker niet doen dus.

Ziet er leuk uit SannevdM!! En dat soort dingen doen altijd goed als jury's dat zeggen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:21

Bb en b met een hengst vind ik drama... daar rijden mensen met paarden die op een fiets al levensgevaarlijk zijn en daar moet je dan met een hengst tussendoor laveren.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:52

Anne_GTI schreef:
Bb en b met een hengst vind ik drama... daar rijden mensen met paarden die op een fiets al levensgevaarlijk zijn en daar moet je dan met een hengst tussendoor laveren.

Iets minder neerbuigend mag ook wel. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:54

Niet allemaal! Maar soms rijden er echt malloten tussen.... ik kom die met een ruin al liever niet tegen. In de L en hoger zijn die er al uit gefilterd

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:32

Jeetje ik ben zo lang niet actief geweest, sorry! Terwijl ik het juist zo leuk vind om met jullie mee te lezen/praten.

Sanne ik vind Dior zoooo leuk! Heb je een reden dat je niet meer bent gestart of kwam het gewoon zo uit? Je foto ziet er in ieder geval goed uit!

Eva, ik wilde het altijd nog vragen maar waarom heb je je paard weg gebracht? Toen vanwege je val en dat je er zelf even uit lag of een anderen reden? Gaat het goed met hem? :)

Vibabu reed je mee op de kampioenschappen? :D Super gaaf! Vierde is toch hartstikke goed? Wel zonde van je tweede proef maar met dat commentaar zal m'n hele dag al goed zijn!

Carola ik ben verliefd op je mega knappe vos! <3 En nogmaals gefeliciteerd met je resultaten! Toppers!

Laura, wat balen van Mickey zeg.. Echt heel vreemd, want als hij springt gaat hij geweldig. Hij heeft vermogen zat! Kan me voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt op deze manier..

Ik sta echt op het punt om naar bed te gaan maar ik wilde nog heel graag even gauw iets positiefs van mijn kant laten weten. Wij hebben met de instructieweek voor het eerst gecrosst en daar werd ik mega gelukkig van!
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 7162_o.jpg

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 2171_o.jpg

Van de op en af sprongen werd hij mega fanatiek. Was erg leuk om zo rond te rijden. Wel allemaal gewoon laag en makkelijk gehouden. Vooral voor m'n eigen vertrouwen. :D

En we zijn net terug van een week feestweek in Santpoort, en dat begon goed met een onderlinge springwedstrijd waar we eerste zijn geworden met 80-100 (al stond het wel erg laag gebouwd :') maar dat maakt mij niet minder trots) en we hebben daar voor t eerst een waterbak gesprongen en er stonden 2 muren en hij sprong t allemaal alsof hij het elke dag doet. Dat gaf me in ieder geval weer een boost vertrouwen!

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=581CD967

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5854D5BB

En eind van de week nog een fotoshoot gehad dus mijn geluk kan niet meer op. <3
[ITP] Ik ben verliefd op mijn Easy Addiction

Sorry voor m'n ego post maar ga vanaf nu weer actiever bijlezen/reageren en springen!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:48

Wat een leuke foto's Nann!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:57

Wat een leuke fotos!!

Ik krijg net een mail dat ik mee mag doen op HorseEvent op zondag. Er werd iemand gezocht die vastloopt in de training. Heb er een mooi verhaal van gemaakt dat hij of wel springt of niet. Hij gaat met het probleem aan de slag. Ben heeeeeel benieuwd hoe dat gaat. Zal je net zien dat hij alles doet :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:27

Ah wat gaaf Vibabu! Ik ga of zaterdag of zondag, als ik er zondag ben kom ik zeker naar je kijken!

En dank jullie wel :D

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:37

Sanne wat een leuk commentaar in de dressuur zeg!! Dat geeft altijd een leuk gevoel!!

Terug komend op het starten van een hengst.
Op zich kan het wel, de ene hengst is de ander niet... ik had ook een hengst in de dressuur en die wist niet eens wat een merrie was geloof ik, pas toen mijn ( niet zo lieve) buurman zonder toestemming een hengstige merrie echt pal voor zn neus hield werd ie wakker en sinds toen was het wel meer man, maar goed opgevoed dus had er weinig last van...

Maar over de kwaliteit in de B heb je wel gelijk Anne! Sommigen zijn echt gevaarlijk ongeacht het geslacht van het paard!
Mijn moeder durft echt niet te helpen inspringen door die malloten! als ze het paard er voor weg trekken trekken ze ook nog eens de kant op waar mensen staan....

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:41

Zo leuk vibabu :D
Echt jammer, dat ik net te laat was met het opgeven voor die andere clinic :=

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:55

benthevigox schreef:
Lithya schreef:
Heb je bij de pony's l2 dressuur of l springen gestart dan Benthe?

Nee vandaar dat ik met de hengst nog bb start .. Tot dat ik in het L ben en dan mag ik de hengst ook mee officieel gaan springen

Als je nog geen L geklasseerd bent houdt het in dat je ook geen BB met een hengst mag starten. Tegenwoordig is BB een officiele rubriek waar dezelfde knhs regels gelden als bij de hogere rubrieken.
Er hoeft maar één persoon op het voorterrein met losspringen naar de jury te lopen en je krijgt een vervelende brief van de knhs thuisgestuurd.

Dit komt uit het knhs regelment.

Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:58

Het probleem is dat de jury altijd zal zeggen dat startgerechtigdheid gecontroleerd wordt door de KNHS en dat zij indien nodig zullen handhaven. Als jury kun je dit ter plaatse namelijk nooit controleren.
En aangezien de resultaten van het BB niet worden opgestuurd heeft de KNHS hier geen controle over...Het mag niet, maar het is niet te controleren :+

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:09

Draver_Dirk schreef:
benthevigox schreef:

Nee vandaar dat ik met de hengst nog bb start .. Tot dat ik in het L ben en dan mag ik de hengst ook mee officieel gaan springen

Als je nog geen L geklasseerd bent houdt het in dat je ook geen BB met een hengst mag starten. Tegenwoordig is BB een officiele rubriek waar dezelfde knhs regels gelden als bij de hogere rubrieken.
Er hoeft maar één persoon op het voorterrein met losspringen naar de jury te lopen en je krijgt een vervelende brief van de knhs thuisgestuurd.

Dit komt uit het knhs regelment.

[ [url=m/2jNdtw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dan is het dus voor benthevigox geen probleem aangezien ze ook L start toch?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:12

Maar ze is nog niet L-geklasseerd, want nog geen winstpunten behaald.
Al zal dat vast een tijdelijk probleem zijn ;)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:29

Ah oke! dacht dat ze al een winstpunt had in het L! verkeerd begrepen!

Zijn er hier trouwens mensen in de regio overijssel? Twente, Reggedal, Vechtdal, salland?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:43

Adrienne93 schreef:
Sanne wat een leuk commentaar in de dressuur zeg!! Dat geeft altijd een leuk gevoel!!

Terug komend op het starten van een hengst.
Op zich kan het wel, de ene hengst is de ander niet... ik had ook een hengst in de dressuur en die wist niet eens wat een merrie was geloof ik, pas toen mijn ( niet zo lieve) buurman zonder toestemming een hengstige merrie echt pal voor zn neus hield werd ie wakker en sinds toen was het wel meer man, maar goed opgevoed dus had er weinig last van...

Maar over de kwaliteit in de B heb je wel gelijk Anne! Sommigen zijn echt gevaarlijk ongeacht het geslacht van het paard!
Mijn moeder durft echt niet te helpen inspringen door die malloten! als ze het paard er voor weg trekken trekken ze ook nog eens de kant op waar mensen staan....

Soms is het best lastig om mensen te ontwijken aangezien er zoveel staan. Bij ons moet je soms door een soort erehaag van mensen voordat je bij je sprong bent :')