Het blijft bijzonder ja. Ook dat het altijd gebeurd als het hard waait Dorpje is goed in het nieuws deze week. Begin van de week al die jongen die 2 weken op een chinees vliegveld heeft gewacht. Ok kwam hem toevallig van de week tegen op straat
Ik ga voor de laatste keer nog een poging doen om het hier bij te houden haha... Heb al die tijd wel alles bijgelezen.
Gomir wat heb je super leuke paardjes gekocht!!
Is de zoveelste strandtent toch al die in de brand gaat?
Ben trouwens wel heel slecht in namen... Wie was het ook al weer waarvan het paard zo vies stopte? dat is echt balen! ben blij dat wij daar nu doorheen zijn..
Heb me de laatste tijd erg gedeisd gehouden. Vorig jaar een paar keer heel hard gevallen en toen het springen even gelaten voor wat het was, inmiddels doen we weer gewoon mee in de B en gaan we binnenkort denk ik de stap toch maar maken naar de L... vind het nog wel erg spannend. Daarbij had ik eindelijk weer een fulltime baan waardoor ik elke avond op het paard zat en overdag aan het werk. Helaas is mijn baas failliet waardoor ik weer bij huis zit en weer veel tijd over heb.
Hoop dat ik het nu bij ga houden!
Lithya
Geplaatst: 06-08-16 19:22
Jammer dat het zo is gelopen Adrienne.
Morgen lekker naar de Hoge Veluwe. Eens was anders.
Ik rij wel maar 1 parcour per wedstrijd. Doe er liever geen 2. Wij hoeven geen winstpunten te rijden en je kan op dezelfde hoogte bij ons maar 1x binnen wedstrijd springen. Mijn tweede rondje moet dus een andere klasse zijn, wil ik er iets aan hebben. Tenzij mijn eerste rondje echt heel slecht gaat. Dan schrijf ik wel bij in. Al zie ik dat met Ami niet direct gebeuren.
Bij mij balen vandaag.. Ik was foutloos rond en reed barrage en nam een korte bocht na de voorlaatste sprong en mensen van bij ons op stal begonnen na die sprong opeens zo te gillen langs de kant dat ik helemaal de kluts kwijt was en dacht dat ik naar de verkeerde sprong reed en hem er dus zelf naast reed.. Waarom zouden ze anders opeens zo staan gillen.. Als ik dat niet gedaan had, was ik qua tijd nog mee in de prijzen want ik was foutloos rond. Dik balen! Ze wilden zogezegd aanmoedigen maar dat doen ze normaal nooit zo na een bepaalde sprong.
Ah dat is vet balen!! Dat gejuich is dan wel naar, maar wel positief bedoeld in elk geval...
Ik ben een beetje aan het testen wat voor haar t fijnst is op concours... 2 proeven en 2 parcoursen, of alleen dressuur of alleen springen of beide 1 rubriek...
Vandaag 2 winstpunten gereden in de L2, 6e prijs in het B springen en toen werd ik overmoedig en ben ik L gestart, bij hindernis 3 afgegroet... Voelde niet goed, 1 een balk,2 dicht en ook een balk en 3 paste niet en sloeg de twijfel toe en heb ik afgegroet...
Andere x maar weer proberen. Nog meer mensen op concours geweest?
Ik zou gaan vandaag, maar ik heb me verslapen! Echt super stom, ik had de wekker om 6u staan, wat er gebeurd is weet ik niet, maar ik werd om half 8 wakker
Ik ben vrijdag weg geweeest . Ik hoefde pas smiddags te starten dus kon sochtends wassen enz. In eens keek ik en was het uur naar voren gehaald . Wij dus daar naar toe gehaast .. Hadden we nog tijd genoeg . Ik moest eerst de hengst starten in het Bb De hengst is normaal hardstikke braaf maar dit keer werd hij iets meer hengst en ging met losrijden al op zn achterbenen staan voor een merrie .. In het parcour hebben we helaas erg slordig en vlug gereden waardoor we twee balkjes hadden .. Daarna de ruin elvis losgereden . Onbewust stap ik iedere keer nog met een beetje spanning op hem omdat hij eerst heel erg veel deed bokken en stijgeren . Gelukkig was het dit keer niet het geval en begon me meer te ontspannen . In het parcour heel fijn aan hem kunnen werken en dus fijn rondje gesprongen met ook 2 balkjes. Als laatste heb ik een merrie diabell(v. Diabeau) voor het eerst in het L gestart. Het was voor ons allebei eerste keer L en ben daarom dik tevrede . Ze liep fijn door het parcour heen alleen aarzelt ze soms nog wat op een oxer of een dubbel sprong . En dan valt ze stil boven de hindernis waardoor we vaak een balk meenemen . We hebben dan ook het parcour gesprongen met 12 strafpunten . Het was niet onze beste dag maar ben opzich wel tevrede ! Dit is de merrie diabell
Weinig actief geweest laatste tijd haha. Wel meegelezen. Laura hoor toch veel wisselende verhalen over je witte draak.. Wat vervelend..
Leuke en minder leuke verhalen van concoursen dus. Fijn voor iedereen die een lekker gevoel heeft en balen voor mindere.. Jammer dat mensen ineens zo gaan gillen, ik hou daar absoluut niet van.. Hoor gelukkig amper mensen langs de kant schreeuwen, maar als een groep ineens begint raak ik ook de kluts kwijt denk ik..
Wij hadden gister het NK eventing. Lekker zeiknat geregent. Jeej. Vrijdag al gedressuurt, 192,5 en 206 punt. Zaterdag foutloos gesprongen en foutloos gecrosst, omdat ik een alternatief nam kon ik niet om wat tijdfouten heen maar dik tevreden. Uiteindelijk individueel een 12e prijs van de 85 starts en met het equipe van Overijssel een hele mooie 2e prijs!
Deze foto ga ik natuurlijk bestellen
Lithya
Geplaatst: 07-08-16 19:04
Mooie foto Ciocolato!!
Heb je bij de pony's l2 dressuur of l springen gestart dan Benthe?
Wat gebeurd er als een ander hem eens een tijde zou starten Laura? Of eerst een rondje b en dan l?
Geen idee haha Rondje B en L maakt bar weinig uit. Ben ook nog even helemaal terug naar het B gegaan en toen weer L. Riedeltje begon gewoon weer opnieuw helaas.. Ga vrijdag wel in de B rondhobbelen, heb d'r zelf nu ook niet echt zin in op deze manier.
Lastig Laura. Kan me voorstellen dat je er zo ook niet echt lol in hebt. Iedere keer van huis en dan maar afwachten of het 'doet ie het' of 'doet ie het niet' wordt is niets aan
Mooie foto Cio! En goede resultaten!
Jammer Adrienne Volgende keer gaat vast beter. En Yontheke raakt na vandaag nooit meer van slag door de fanclub
Bente is tevreden. Ik vind de Diabeau merrie wel een mooi paard, heel anders dan de Diabeau's die ik tot nu toe heb gezien
Ik ben met een stalgenootje meegeweest als groom en chauffeur, mijn eigen ruiter wilde niet op concours en op je vrije dag thuiszitten is niets aan Evel Knievel van Pantykous voor het eerst meegehad van huis, die was superbraaf en liep mooi foutloos in het L-2 fasen, net buiten de prijzen, maar we gingen juist ook voor de rust in het parcours vandaag 2 paarden van haarzelf liepen ook superfijn rond dus we waren niet voor niets van huis
benthevigox
Geplaatst: 07-08-16 21:27
Lithya schreef:
Heb je bij de pony's l2 dressuur of l springen gestart dan Benthe?
Nee vandaar dat ik met de hengst nog bb start .. Tot dat ik in het L ben en dan mag ik de hengst ook mee officieel gaan springen
Maar BB mag dan toch ook niet? Die regels dat je een bepaalde klassering moet hebben om een hengst uit te brengen zijn er ivm de veiligheid, dat is in het BB met alle onervaren ruiters en paarden op het voorterrein juist van groot belang...
Ik was vandaag naar hoofddorp om een rondje te dressuren. 1e ging wel fijn met een paar foutjes en daar uiteindelijk 4e geworden. Vlak voor mn 2e begon ze wat te verzetten en te huppelen maar ze voelde wel aardig dus de proef in. Niet slecht maar wel wat grotere fouten. Hoeveelste ik daar geworden ben weet ik niet maar ben uiteindelijk als 7e geeindigd van Noord Holland en heb daarmee een startbewijs voor de hippiade. Whoehoe!! Ik vind het zo leuk!!! Kreeg nog onderaan mn protocol dat paard veel kwaliteit heeft. Toch leuk om dat nu wel regelmatig terug te zien komen onderaan. Vosje heeft wel trailer gesloopt. Beest mept zo allejezus hard tegen de klep. Had gehoopt dat het op een langer stuk wel zou stoppen vanzelf maar helaas. De terugweg pony van een ander er bij gezet onder het mom van anders moet ze zo lang op de trailer blijven staan tot de prijsuitreiking en toen ging het goed. Maarja.... om nou andere paard ook mee te nemen naar ermelo alleen omdat vosje dan rustiger staat....?