Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:15

DiscoDipp schreef:
PSvanLot schreef:
En waarom mag de bovenste wel, en de onderste niet?

[ [url=m/GMvF6q.png]Afbeelding[/url] ]

Ja dat dus, en met je post hierboven ben ik het ook helemaal eens!

Fijn dat er kritisch wordt gekeken naar wat wel en niet meer van deze tijd is maar ik vind sommige van deze regels en mega bullsh’t :')

Ja goed, ik heb die van Winderen dan toch maar bestelt gezien ze dus toch een witte hebben. Dan bewaar ik mijn Fager bitje wel voor het springen. Want daar mag schijnbaar wel alles.. :+

Maar zit er buiten kleur, verschil in de oranje en witte winderen bitten?

Getup schreef:
En waarom bij dressuur niet, maar wel bij t springen...snap sowieso niet, dat er zoveel mag bij t springen ( en dan vooral in de lagere klasses)

Soms lijkt er gewoon willekeur van de bedenkers in te zitten...

Selina schreef:
Ik ben ook wel blij dat de regel van de ring op de Micklem eruit is gehaald. Zoveel mensen hebben een Micklem en ik vind het echt onzin om speciaal voor wedstrijd een versie zonder ringetje te kopen :=

Je mocht er ook een stukje tape op plakken haha

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:28

PSvanLot schreef:
DiscoDipp schreef:

Ja dat dus, en met je post hierboven ben ik het ook helemaal eens!

Fijn dat er kritisch wordt gekeken naar wat wel en niet meer van deze tijd is maar ik vind sommige van deze regels en mega bullsh’t :')

Ja goed, ik heb die van Winderen dan toch maar bestelt gezien ze dus toch een witte hebben. Dan bewaar ik mijn Fager bitje wel voor het springen. Want daar mag schijnbaar wel alles.. :+

Maar zit er buiten kleur, verschil in de oranje en witte winderen bitten?

Zo ver ik weet niet. Maar ik wist niet dat ze ook wit hadden, was helemaal in de veronderstelling dat ze alleen oranje hadden. Dacht om zich te onderscheiden van Trust oid. Maar gelukkig toch wit :D

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:31

De wonderen bitten kauwen ze nog veel meer kapot.. paard van mijn man had nog een ijzerdraadje over..
DiscoDipp schreef:
Jullie gaan hard zeg! Ik heb niet alles meer bij gelezen :')

Ik was even door het nieuwe reglement aan het kijken, maar zoals ik er nu op uitkom mag ik met het onderstaande bit niet meer starten? (Blauwe) Heb even een foto van google want ik heb geen eigen. Maar lijkt hetzelfde bit. (Vaste bescherming en een plat stukje in het midden)

[ [url=m/z03A1f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik dus 2 maanden met een Trust Innosense gereden. Echt mega fijn alleen knaagt ze dit dus kapot.. Dus mijn idee was een bitje van Winderen. Maar dit mag nu dus ook al niet meer omdat die oranje zijn?

En wat moet ik nu? _O-

Even ter idee, onder en bovenkant. Mijn idee was om hier gewoon een laag zeem overheen te doen. Maar dit heb ik nog niet geprobeerd. Dus als iemand anderen ideeën heeft, graag!

[ [url=m/NZ858s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aEAZ8G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Ik zie nu dan Winderen ook een witte variant heeft. Die die gaat er waarschijnlijk komen dan, maar ik heb nu dus 2 bitten a 110 euro waar ik niets meer aan heb..

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:24

Bedankt voor alle lieve bokkers die me tips hebben gestuurd via hier/pb! :D

melis_93: proefgerichte clinics heb ik al wel gereden, maar merk daar eigenlijk geen verschil mee. De focus ligt dan toch ergens anders op. :)

DiscoDipp: fijn dat er een witte variant is en je probleem opgelost is. Blijf het soms gek vinden inderdaad, de verschillen in wat er wel en niet mag. :o

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:32

robbie88 schreef:
De wonderen bitten kauwen ze nog veel meer kapot.. paard van mijn man had nog een ijzerdraadje over..
DiscoDipp schreef:
Jullie gaan hard zeg! Ik heb niet alles meer bij gelezen :')

Ik was even door het nieuwe reglement aan het kijken, maar zoals ik er nu op uitkom mag ik met het onderstaande bit niet meer starten? (Blauwe) Heb even een foto van google want ik heb geen eigen. Maar lijkt hetzelfde bit. (Vaste bescherming en een plat stukje in het midden)

[ [url=m/z03A1f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik dus 2 maanden met een Trust Innosense gereden. Echt mega fijn alleen knaagt ze dit dus kapot.. Dus mijn idee was een bitje van Winderen. Maar dit mag nu dus ook al niet meer omdat die oranje zijn?

En wat moet ik nu? _O-

Even ter idee, onder en bovenkant. Mijn idee was om hier gewoon een laag zeem overheen te doen. Maar dit heb ik nog niet geprobeerd. Dus als iemand anderen ideeën heeft, graag!

[ [url=m/NZ858s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aEAZ8G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Ik zie nu dan Winderen ook een witte variant heeft. Die die gaat er waarschijnlijk komen dan, maar ik heb nu dus 2 bitten a 110 euro waar ik niets meer aan heb..

Oh dat is echt de eerste waar ik dit van hoor? Heb je je geld dan ook terug gekregen? Want op Winderen zit een jaar garantie als het goed is.

Wat dit recent? Anders stuur ik hem direct terug hoor! :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:37

Sorry voor het niet reageren op iedereen. Hopelijk gaat het goed met de geblesseerde!
Proefgerichte clinic kan heel goed zijn als het er 1 is op spanning idd. Bewust wedstrijd rijden had dat vroeger in ieder geval. Dat ging helemaal over wedstrijd rijden met spanning.

Die garantie bij windereb is soms ook wat apart geloof ik. Want ze horen er niet op te kauwen en als het dus voor hen daarop lijkt heb je geen garantie. Dus daar heb je niks aan.
Ik dacht dat die andere kleuren niet goed waren ivm bloed niet goed kunnen zien of het lijkt iig snel foute boel met iets oranjes of dergelijke kleuren.

Hier zaterdag finale, helaas pas 20.45 en 21.00 ;( 0 verwachtingen dus meer, zal blij zijn als ik haar überhaupt aan het lopen krijgt. En weer als 1e, dat is de 3e keer van de 4 wedstrijden.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:43

Nou hier vanochtend weer op pad geweest. Tevreden met het protocol en de jury maar niet met mijn rijden :') We kunnen zo veel beter samen. Maargoed, kop op en door! En met 191 en 188,5 mag ik ook niet echt helemaal klagen! Nu even een korte pauze en in april weer verder

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:20

Nou wij waren ook op pad en de punten waren echt heeeeel slecht. Wel helemaal terecht hoor.

Het losrijden ging eigenlijk wel superfijn en ik had als doel dat de aanleuning er rustiger uit zou zien. Nou dat was wel beter maar mijn zit was echt niet oké. Heel onrustig en uit balans. Werk aan de winkel.

Maar na dit allemaal gezegd te hebben. Wij hadden wel weer zo veel plezier gehad. Dit was pas de tweede keer samen op vreemd terrein en ik vind het echt zo leuk samen dit soort dingen te doen. En dat vind ik dan toch echt het meest belangrijk :))

Och jeee MWM, zo laat pas starten. Pfff wat balen.

Goed gedaan Flubberboot. Echt hele mooie punten.

Ik hoop ook dat de geblesseerde paarden goed aan het herstellen zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:21

Melzazu schreef:
Nou wij waren ook op pad en de punten waren echt heeeeel slecht. Wel helemaal terecht hoor.

Het losrijden ging eigenlijk wel superfijn en ik had als doel dat de aanleuning er rustiger uit zou zien. Nou dat was wel beter maar mijn zit was echt niet oké. Heel onrustig en uit balans. Werk aan de winkel.

Maar na dit allemaal gezegd te hebben. Wij hadden wel weer zo veel plezier gehad. Dit was pas de tweede keer samen op vreemd terrein en ik vind het echt zo leuk samen dit soort dingen te doen. En dat vind ik dan toch echt het meest belangrijk :))

Och jeee MWM, zo laat pas starten. Pfff wat balen.

Goed gedaan Flubberboot. Echt hele mooie punten.

Ik hoop ook dat de geblesseerde paarden goed aan het herstellen zijn.

Knap dat je er zo tegenaan kan kijken!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:31

Hier vandaag voor het eerst een L2 proef gereden. Er was op de vereniging oefendressuur, dus een mooie mogelijkheid om eens te kijken hoe we ervoor staan. Paar mooie punten gereden op de onderdelen die we mooi beheersen (een 7 voor o.a. halthouden en halsstrekken) en ook een paar onvoldoendes op de onderdelen die ons niet zo goed liggen (wijken) Voorlopig kunnen we niet op wedstrijd ivm mijn trailer bij de garage voor een nieuw bodem. Dus een mooie mogelijkheid om verder te trainen! Zodra ik denk dat we er klaar voor zijn gaan we officieel. Vandaag onofficieel 181,5 gereden dus het begin is er, nu nog verder bevestigen en verbeteren thuis.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:32

Ja weet je wat ik altijd zeg Selina: er zijn in het leven echt veel ergere nare dingen dan geen winstpunten rijden.

Ik las laatst in de hoefslag ook nog dat iemand zei: je hebt eigenlijk een heel fijn leven als je je druk kan maken om een slechte proef.

Is een beetje wat ik dus ook bedoel. Ik heb dus ook geen last van wedstrijd spanning. En tuurlijk zal ik het leuk vinden als ik wel eens winstpunten rijden zal hè. Ik ben ook maar een mens :D
Maar als het niet zo is ach dan hadden we een gezellige dag :))

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:33

Wat fijn FleurSandro. Klinkt goed dat als je er nog niet klaar voor bent al deze punten rijdt. Dat zal fijn voelen voor je.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:40

PSvanLot schreef:

Hoi collega official, persoonlijk heb ik het bijna opgegeven om alles nog te snappen en volgen wat betreft wel/niet toegestane bitten. Het is me een boekwerk geworden waar geen doorkomen aan is.
Zowel voor jury als toezichthouder is het niet doen om te controleren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:44

CharleyT schreef:
PSvanLot schreef:

Hoi collega official, persoonlijk heb ik het bijna opgegeven om alles nog te snappen en volgen wat betreft wel/niet toegestane bitten. Het is me een boekwerk geworden waar geen doorkomen aan is.
Zowel voor jury als toezichthouder is het niet doen om te controleren.

Ik heb ook besloten dat ik me er dus niet meer zo druk om ga maken! Doe ik met neusriemen al een paar jaar niet meer. Tis niet bij te houden hoe veel er wel en niet niet mag.
Met de neusriemen denk ik maar zo, zo lang het geen beugelneusriem is en het rijden ziet er comfortabel uit dan vind ik het oke.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:00

PSvanLot schreef:

Omdat de onderste vast zit? Geen idee wat de inwerking is overigens.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:07

Babootje schreef:
PSvanLot schreef:

het zijn beide glijdende bitten. de een heeft alleen een vastzittend beschermstuk.

Stuben heeft ze oa.

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:13

Hier ook dit weekeinde weer een keer gestart. We hadden een maand of 3 pauze gehad met wedstrijden door te druk, opleiding etc. En dan zie je dat het wedstrijdritme er een beetje uit is. Geen winst dus dit weekeind.
Het niveau was echt goed. De travers, appuyementen, enkelvoudige galopwissel etc, contra gingen echt goed, voor 7ns en 8en. Uitgestrekte draf een 8. Heeft ie nog niet gehad.
Maar ze had zoveel stomme slordigheidjes en daar krijg je dan 3en en 4en voor.
Naast AC lijn, scheef halthouden, volte 10m te groot, door een S van hand veranderen niet goed verdeeld. Dan schrok hij ook nog hier en daar. Voor de keertwending had hij 1 x te weinig impuls waardoor hij een x een (spil)been liet staan.
Die slordigheidjes hebben echt de winst gekost. Daar weer van leren en de volgende keer beter doen.
Dus volgende gelijk maar weer wedstrijd ingepland.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:14

Babootje schreef:
PSvanLot schreef:

PSvanLot schreef:
het zijn beide glijdende bitten. de een heeft alleen een vastzittend beschermstuk.

Stuben heeft ze oa.

[ [url=m/UDOhph.png]Afbeelding[/url] ]

O zo, ja dan snap ik het echt niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:15

Ik heb dat ook echt al een hele tijd geleden opgegeven.....ik kan dat allemaal niet bijhouden en ook niet zien. Ik ga echt geen mond opentrekken om te controleren wat voor bit erin zit, ik heb mijn handen nog langer nodig. Ik geloof dat wel en dat zoeken ze bij een kampioenschap maar uit. Ik adviseer lesklanten die het zeker willen weten gewoon de KNHS te mailen met een foto van hun bit. Dan hebben ze altijd iets zwart op wit.

Jemig Mwm wat een afgrijselijke tijd.....tis dat het een finale is maar anders zou ik mooi denken de groeten.

Ik had zaterdag ook een oefenrondje op de club. Wel gewoon M1 gestart want het maakt toch niets uit. Mijn dikke overwinning zat m in dat ik buiten gewoon losgereden heb en volop gegaloppeerd en binnen echt lekker eraan kon rijden. Ik zat in mijn eerste proef helemaal in mijn eigen wereld, heerlijk aan het galopperen en prak er na de middengalop zó een gebroken lijn uit en die ging me toch mega veel beter dan vorig jaar! Ik helemaal gelukkig totdat ik mijn vriendin (die lastminute wilde voorlezen want normaal rij ik uit mijn hoofd) hoor zeggen Lieverd, je moest twee halve grote voltes rijden ipv die gebroken lijn. Hilariteit alom en ach gewoon nog een rondje doorgegaloppeerd en met hangen en wurgen die voltes gereden.

Ik was helemaal gelukkig, ze lijkt echt onwijs veel beter te kunnen lopen en tuurlijk moet alles afgewerkt worden maar dit was dikke winst voor ons en de punten vielen ook nog mee.
Vandaag ook gewoon in onze buitenbak gereden en ook gewoon tot achterin en de hele bak door gegaloppeerd, wij maken grote sprongen vooruit!
Donderdag heb ik een echte staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:09

Daf, wat enorm goed! En ja, helaas niet de goede contragalop maar zowel overwinning dat het losrijden goed ging, je hebt mee gedaan en de onderdelen zijn beter! Trots op jullie!

En idd, rot tijd. := Al mijn supporters haken af... :(

Melzazu, het is ook het belangrijkste dat jullie samen plezier hebben! En helemaal als je net begint is dat losrijdeb goed ging echr al heel goed! Dus knap gedaan en ga zo door.
Fleursandro ook goed gedaab!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:48

Toch fijn dat je weer bent gestart Babootje.

Wat gaaf Daf dat je zo gelukkig ervan werd *\o/*

Aaah dat is lief. Dankjewel MWM

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:49

Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is!!

Ik ga stiekem ook weer aan starten denken. Vandaag in de buitenbaan gereden en dat ging 20 minuten meer dan goed! Echt fijn gereden totdat ie in de linkergalop enorm opgeladen werd. Toen maar uitgestapt en lekker afgespoten.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:14

Mwm balen dat je zaterdag pas 's avonds moet.. Hopelijk gaat het lukken!

Flubberboot jammer dat je zelf niet helemaal tevreden was! Maar toch mooie scores gereden :)

Melzazu jammer dat je slechte punten had en het niet helemaal ging zoals gehoopt.. Volgende keer weer beter :) Wel fijn dat het losrijden goed ging!

FleurSandro toch een mooi begin zo om de L2 te oefenen :) Hopelijk je trailer gauw weer klaar zodat je op pad kan

Babootje jammer van de slordigheden, maar toch hele nette punten op de rest van de onderdelen!

Daffodil dat klinkt als een heel fijn en leerzaam oefenrondje! Super :)
Succes komende donderdag!

PsvanLot super dat de eerste 20 minuten fijn gingen! :)

Wij zijn ook weer op pad geweest vandaag. Helaas wel behoorlijke spierpijn in schouder en rug na de snoekduik van gisteren, maar wat een luxe om begin maart met dit heerlijke weer een outdoor te starten. 1e proef vond ik zelf fijn gaan op een keer een storing in de uitgestrekte draf na. Daar kregen we een iets tegenvallende 206,5, wel met een 2e prijs, van de 18 Z combinaties 2 combinaties boven de 60%, dus in het geheel niet heel royaal gepunt denk ik. Maar gevoel vind ik belangrijker dan de winstpunten :) 2e proef ook hele fijne stukken maar ook wat teveel rommeltjes erin en een stuurfout van mezelf, daar 213 en net erlangs :) Al met al tevreden met hoe ze liep.

Essmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:46

Vandaag voor het eerst dit jaar weer op wedstrijd geweest met mijn tinker merrie. Inrijden ging goed paard dat hij ons reed in de baan was schrikachtig, maar mijn 4 jarige was super braaf! Vervolgens mochten wij als 2e starten, beginnen met rijden alleen tijdens de proef was de hoek A-F echt mega eng want daar scheen de zon en waren dus schaduwen daarvan. Wat resulteerde in een gespannen, achter de loodlijn situatie. Verder wel gewoon rustig doorgereden en dit deed ze super goed, van de 4x galop aanspringen is ze 1 keer verkeerd aangesprongen wat we ook netjes hebben hersteld. Wij mochten dan ook met 2 winstpunten naar huis

Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:50

Ja wat een heerlijk weer hè Melis. Fijn dat je toch zo tevreden was. Jammer van de spierpijn.

Oh wat een mooie foto Esmeralda. Tja zon en schaduw is ook best eng toch? Wat fijn: 2 punten *\o/*