[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:45

Michelle77 schreef:
Hihi idd, beetje extra moeilijkheidsgraad. Die wissel is z'n makkelijke, dus gaat vrij goed. Michelle heeft jn het origineel na dat appuyement bij C wissel terug, linkerhand uitstrekken op de diagonaal en weer wissel. Dat heb ik er voorlopig uit gehaald.

De 2 duidelijkste foutjes waren echt mijn eigen fout. Ik gaf galophulp maar twijfelde ivm de muziekovergang. En bij de eenvoudige wissel zette ik m teveel op rechts.

Maar was echt leuk

Klopt inderdaad, ik heb dan ook het gemak van mijn "spring" merrie die wissels doet als je al wissel zegt tijdens het longeren :Y) :')

Michelle77

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:19

:D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:07

Mooi Michelle77!!

Miicchelle nadeel van die springers is dat ze ook een wissel springen wanneer je denkt doe nu maar niet :+

Wordt lastig met zoveel michelles

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:34

Lithya schreef:
Mooi Michelle77!!

Miicchelle nadeel van die springers is dat ze ook een wissel springen wanneer je denkt doe nu maar niet :+

Mag mij ook gewoon Mies noemen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:44

Wat enorm tof om een kür te rijden!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:45

Mooie kür!

Leuk om weer nieuwe en bekende namen hier te zien.

Mijn vinger is zo goed als nieuw. Laatste stukje is nog niet helemaal dicht maar verder heb ik er geen last meer van.

Ik had met Eros een beetje een dipje wat natuurlijk niet zo gek is want het is allemaal nogal hard gedaan dit jaar maar gelukkig vorige week heel fijn door de proef kunnen sturen.

Gisteren met de andere twee in de GP gestart en dat ging met de ene heel goed die won zelfs. Co had een beetje last van zijn blaas, die moest heel nodig plassen maar wilde niet op het voorterrein maar in de ring opeens wel met groeten. En daarna durfde hij niet meer over de X en daar kom je verrassend vaak langs in deze proef :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:49

Thanx!

Nog heel veel ter verbetering, maar ben toch wel trots. Is voor ons beide helemaal nieuw dit niveau.

Oeps, dat is jammer Katja. Krijg je daar nou een opmerking over qua plassen? Nee toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:50

Nee niets, ik had zevens voor mijn binnenkomen. Ik moet ook zeggen dat hij daarna vanaf de eerste drafpas ook meteen weer scherp was en super verzameld en actief vertrok.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:58

Zou eigenlijk ook raar zijn, het is niet iets waar je iets aan kunt doen.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:22

Lithya schreef:
Mooi Michelle77!!

Gelukkig doet ze dat dan weer niet, ze weet inmiddels dat als we dressuren ik alleen mag zeggen wanneer ze het doet haha!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:17

Wat een rust hier! Hopelijk hebben jullie allemaal fijne feestdagen gehad en natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar :)

Hier lekker rustig aan het doortrainen, ze springt eindelijk de wissel van rechts naar links! Echt super blij mee, zelf naar de contragalop springt ze hem. Van links naar rechts springt ze nog in twee keer, hopelijk volgt deze ook snel. Volgende week staat de les van Joyce gepland waar ik heel benieuwd naar ben.

Misschien wel een leuke; hebben jullie doelstellingen voor volgend jaar? Ik wil in 2019 heel graag Z2 + 10 worden en graag een kaderscore in Grade 4 rijden :)

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:11

Hier ook de beste wensen voor iedereen!

Mijn doel is ZZ-Licht uit te rijden in september, tot die tijd doen we wel rustig aan want ik wil nog graag naar Haaksbergen.
Mijn uiteindelijke doel is toch subtop en dan denk ik toch een veulentje fokken.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:22

De beste wensen!

Mijn doel is een winstpunt in de z2 en m springen te halen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:25

De beste wensen!

Mijn doel is een winstpunt in de z2 en m springen te halen.

Had nog wel een mooie “actie” met springen maandag.

“Leuke eindejaarsstunt. 2 parcoursen winnen, beste van de L. Eigenlijk 3 prijzen moeten hebben, maar helaas vanwege onsportief gedrag van een andere deelneemster de prijs van het tweede parcours niet gekregen. Ik wist niet dat er nog zulke treurige personen waren. Weten dat je geen recht hebt op de prijs, maar hem niet willen terug geven. Gelukkig kan ik wel tevreden terug kijken op 3 goede parcoursen.”

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:33

Hè, wat een raar verhaal zeg. Maffe mensen

Beste wensen!

Ons doel is de overstap naar het ZZL te kunnen gaan maken. Maar eerst echt goed de juiste gedragenheid, verzameling en souplesse die hiervoor nodig is te kunnen krijgen en vol kunnen houden.

Wil misschien toch zo'n recuptex deken gaan aanschaffen. Iemand hier ervaring ermee?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:40

Pff bizar Lithya, nouja lekker de eer aan jezelf houden inderdaad.

Leuk Michelle, heb je misschien al een voorkeur voor een hengst?

Ja die heb ik Michelle, ik ben er wel tevreden over. Ik zie hem altijd een beetje als de mobiele solarium. Vooral na zware inspanning merk ik dat mn paarden sneller herstellen bij gebruik van deze deken.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:57

Beste wensen :)

Mijn doel is om lekker het Z2 eigen te maken zodat we op den duur elke proef boven de 60% scoren :)

Wat kinderachtig Lythia!

Ik heb ook een recuptex (normale versie), merk geen super groot verschil eigenlijk. Mijn paard is uit zichzelf niet echt los, en ook wel wat stug. Het is niet dat hij spontaan los is na de deken. Soms heb ik wel het idee dat hij makkelijk los te rijden is, maar dit is niet altijd het geval.
Mijn paard is ook nog steeds een tiran met invlechten }>, maar sommigen beweren dat hun paard er zen van wordt.

Maar merk wel echt dat het warmer is op de plek van de magneten, denk dat het bij wat gevoeligere paarden wel meer impact heeft :j

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:29

Vind het alleen lastig, omdat ik niet lang voor het rijden op stal ben. Maar evt wil ik m onder zijn winterdeken gaan doen.

Thanx alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:43

Ik heb een back on track deken. Ooit gewonnen. Leg hem er op tijdens het longeren in de winter en in de trailer op weg naar wedstrijd. Geen idee of het wat doet.

Mijn doelen voor 2019 is hopen dat mijn Vos nog zo lang mogelijk heel blijft en wat meer starten dan afgelopen jaar. Tot oktober ben ik maar 2x weggeweest en daarna 3x.
Hij loopt altijd wel fijn dus ik hoop nog wat in het ZZL te kunnen rijden.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:46

Michelle77 schreef:
Vind het alleen lastig, omdat ik niet lang voor het rijden op stal ben. Maar evt wil ik m onder zijn winterdeken gaan doen.

Thanx alvast!

Ja dat probleem heb ik ook. Doe hem inderdaad gewoon onder de winterdeken op om er de volgende dag profijt van te hebben met rijden. Maar heb hem er niet dagelijks op liggen (want las ergens dat ze er anders aan wennen ofzo? :')) Met concours en op de dagen dat ik wat fanatieker train gebruik ik hem.

In de zomer was hij trouwens wel echt te warm, ze zeggen dat het ongeveer een 100grams deken is. Dus als je hem in de zomer ook wilt gebruiken kun je misschien beter voor de light versie gaan.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:20

Zo hier al een tijdje niet geweest, ben met mijn 12 jarige in mei zz licht gestart maar daarna besloten niet meer te gaan starten. Mijn jonge paard, 7 jr, ben ik toen begonnen in het m1, en afgelopen weekend een tweedaagse meegereden voor het eerst in de z1. 4 x 1e plaat met 6 winstpunten en overall winnaar m/z. Super leuk dus! En nu begint ook wel weer de tijd te dringen dat ik toch maar echt met de wissels aan de slag moet. Ik ben met mn andere paard echt 2 jaar bezig geweest, was echt een drama. Dus nu heb ik eigenlijk een soort wisseltrauma haha.. maar goed ik ga er toch maar mee aan de slag. En dan hoop ik deze zomer naar het z2 te kunnen. En mijn doel is eind 2019 zz licht startgerechtigd. Let's go! *\o/* :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:26

Wat een mooie (hoge) doelen hebben jullie! Maar gezien jullie punten gok ik dat jullie ze allemaal ruim gaan halen!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:14

droversrun schreef:
Pff bizar Lithya, nouja lekker de eer aan jezelf houden inderdaad.

Leuk Michelle, heb je misschien al een voorkeur voor een hengst?

Ja die heb ik Michelle, ik ben er wel tevreden over. Ik zie hem altijd een beetje als de mobiele solarium. Vooral na zware inspanning merk ik dat mn paarden sneller herstellen bij gebruik van deze deken.

Daar ben ik nog niet helemaal uit, liefste eentje wat zwart fokt zonder vosgen in de dressuurrichting. Omdat ik al een springgefokte merrie heb en toch een veelzijdig paard wil hebben

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:17

Michelle77 schreef:
Hè, wat een raar verhaal zeg. Maffe mensen

Beste wensen!

Ons doel is de overstap naar het ZZL te kunnen gaan maken. Maar eerst echt goed de juiste gedragenheid, verzameling en souplesse die hiervoor nodig is te kunnen krijgen en vol kunnen houden.

Wil misschien toch zo'n recuptex deken gaan aanschaffen. Iemand hier ervaring ermee?

Ik heb de zomer uitvoering en ben er echt tevreden over, fijn los vanaf moment 1 terwijl ze anders echt tijd nodig had om op te warmen en sinds ik de deken gebruik geen last meer van haar nekproblemen gehad. Ik gebruik hem wel echt alleen als ik zwaar train en voor wedstrijden/belangrijke gelegenheid. Als het dadelijk kouder wordt ga ik hem als onderdeken gebruiken

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:47

Thanx meiden!
Ik wil idd voor de zomer versie gaan.

Op de veewagen staat ie altijd met de power cooler van bucas, is altijd behoorlijk warm.

Even sparen, maar ik denk dat ik m volgende week ofzo maar ga halen.