Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:11

_Snow_White schreef:
Succes Katja!

Ik mag nu ook eindelijk bekend maken dat Zhivago een vriendje krijgt. Wynton komt in December ook naar Canada <3

Ik heb het zaterdag gehoord van Joop idd, gaaf!

suikermeisje

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:32

Ik ga 16dec weer op pad. Even rustig aan gedaan en begint nu weer te kriebelen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:44

Gezien alle tegenslagen ging het toch nog redelijk goed Katja! Top doorgezet :j

Ik heb afgelopen weekend in een 20x40 bak moeten rijden, man wat is dat ineens weer klein :')

Zhivago mag deze week eindelijk weer naar buiten (wel nog steeds in quarentaine), dus hopelijk krijgt hij het niet te koud want we hebben aardig wat sneeuw gekregen dit weekend. Gelukkig was hij in Nederland nog niet geschoren, want anders was het helemaal een climate shock geweest :brr:

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:49

Wat gaaf dat Zhivago ook naar Canada gaat!

Ik kom even onder een steen vandaan. De laatste tijd ben ik ontzettend geleefd want een Promotie afronden, solliciteren en paard was even genoeg gister heb ik weer gestart, nadat m’n enkelbanden waren gescheurd had ik niet meer gestart en moest nog twee punten. Die hebben we gister gehaald dus van het voorjaar PSG starten het ging echt best fijn, wat stomme foutjes doordat ik altijd weer even moet wennen aan een proef rijden, maar beide proeven tweede

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:43

wat gaaf zeg Wynton en Zhivago !! Wel jammer voor de NLe fokkerij,.. maar ook goed voor Canada natuurlijk!

Haasje gefeliciteerd met je laatste 2 punten !!

Bij mij begon mn debuut zo lekker, en nu na mijn hersenkneuzing eindelijk weer gestart en wilde het even niet lukken. 2x 59,87% en dan 1 jury wel winst.. de ander niet blehhh

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:19

Hallo iedereen :wave: Ik had me hier al vorig jaar geloof ik aangemeld omdat ik toen net Young Riders gestart was met mijn merrie (in België dan) maar toen had ik even niet zo veel meer te melden :+ Weinig wedstrijden gereden omdat mijn trailer-chauffeur (aka mijn vader) even niet met de auto mocht rijden door een operatie, dan weer examens aan de universiteit en dan paard geblesseerd -O-. Zo heb ik dus vorig jaar maar 5x op les kunnen gaan en ik denk 5x gestart op 1,5 jaar tijd... Maar nu ben ik mijn eigen merrie weer aan het opbouwen na 6 maanden en mag ze nu weer eindelijk volledig werken al ben ik nog lang niet aan de oefeningen bezig (was al heel blij dat ze haar wissel nog sprong). Wel leuk is dat ik sinds een kleine 2 maanden een tweede paard mag uitbrengen bij de YR, dit is ook een merrie die al Inter 1 heeft gelopen. Daar ben ik nu al 2x mee gestart en zaterdag net 59,55% in de PSG gereden maar daar heb ik nog wat tijd mee nodig om haar te leren kennen. Nu kan ik hier dus weer onder m'n meeleessteen uitkomen :))

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:57

Marjolein & IlBuono: 59% op de eerste wedstrijd na een blessure is helemaal zo slecht nog niet. Ik hoop dat het snel weer als vanouds gaat!

Wynton is gelukkig ook goed aangekomen *\o/*

Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:45

Ik kom ook weer eens even inbreken, zie zomaar Wynton en Zhivago voorbij komen. Wat een rijkdom :D
Ook gaandeweg mooie resultaten ondanks soms wat tegenslagen onderweg.

Wij zijn midden november en afgelopen weekend ook voor het eerst weer gestart in het Inter I sinds mei (in de zomer gewoon lekker vrij gehad en nu in het najaar weer opgepakt). Nette scores van dik 62 en 61 procent en 2e en 4e plaats. Er is nog voldoende te verbeteren en thuis zijn we hard bezig met piaffe en eners bevestigen. Hopelijk kunnen we volgend jaar de overgang naar de zware tour gaan maken, maar het is überhaupt al kicken om zo mee te draaien met een 'huis, tuin en keuken paard' :j

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:34

Leuk om alles weer bij te lezen!

Zag dat er meerdere naar Utrecht gaan vrijdag, ik start zelf nog even zz-zwaar en daarna gaan we thuis rustig doortrainen.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:12

Nog mensen op wedstrijd geweest?

Ik heb vorige week winst gereden in de PSG, nu even thuis doortrainen voor hogere scores.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:28

Ik heb vorige week LT in Emmeloord gestart en had na een paar mindere wedstrijden weer iets meer de flow te pakken en had bijna 63%.
Gisteren naar Velddriel geweest met beide vossen in de GP. Met de één gewonnen ondanks dat hij met losrijden niet zo fijn ging. Met de andere ging het iets minder. Hij moest heel nodig plassen maar wilde dat niet op het voorterrein doen. In de ring had hij blijkbaar meer privacy dus op X ging hij plassen bij binnenkomen en daarna vond hij de X eng want er lag een plas. Maar met bijna 59% best blij want een half jaar geleden dacht ik dat hij nooit de zware tour oefeningen ging leren.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:32

Wat een slimpie, eerst plassen en dan eng vinden. :')

Hier enkel met de 4 jarige op pad geweest.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:39

Ik zou vorige week Dakar starten maar had toen koorts en een heftige blaasontsteking.

Wel gister met 4 jarige op pad geweest met springen. Mogen door naar de Gelderse kampioenschappen :)
Die gaat nu dus ook vaker mee dan Dakar. Die train ik thuis lekker door.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:44

Gaaf :D

Hier finale kring, maar helaas niet door naar de regio.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:47

mirjamalvaro schreef:
Wat een slimpie, eerst plassen en dan eng vinden. :')
Nou echt...
Hij is niet echt kijkerig maar het moet niet zo zijn dat er iets anders is tussen het baanverkennen en de proef.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:56

Katja schreef:
Ik heb vorige week LT in Emmeloord gestart en had na een paar mindere wedstrijden weer iets meer de flow te pakken en had bijna 63%.
Gisteren naar Velddriel geweest met beide vossen in de GP. Met de één gewonnen ondanks dat hij met losrijden niet zo fijn ging. Met de andere ging het iets minder. Hij moest heel nodig plassen maar wilde dat niet op het voorterrein doen. In de ring had hij blijkbaar meer privacy dus op X ging hij plassen bij binnenkomen en daarna vond hij de X eng want er lag een plas. Maar met bijna 59% best blij want een half jaar geleden dacht ik dat hij nooit de zware tour oefeningen ging leren.

Haha, dan heb ik jouw proeven gisteren zitten schrijven. We vroegen ons wel even af waarom je zo lang bleef staan op X :')
Stoere paarden heb je!

Niet meer met je zwarte op pad geweest Mirjamalvaro?

Heb je wel weer wat gepland staan Suikermeisje?
Ik heb de volgende eind februari in Ammerzoden staan. Is voor jou ook niet zo ver denk ik? Ook wel heel fijn starten daar.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:02

Nee zwarte is even aan het doortrainen. Twijfel nog of ik in jan weer keertje probeer. :P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:02

Wat toevallig! En dank je.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:22

Wel echt onnozel haha. Eerst piesen en dan is het eng. Knuppel :P

Heb nog niets gepland staan. Begin februari is de Gelderse. Ik denk dus februari weer paar keer lessen achter elkaar en dan weer op pad. Heb geen haast. Hij doet alles al wel en of ik nu maar 1xnper jaar op wedstrijd ga is hooguit voor mezelf onwennig. Paard maakt t niets uit. Dus dan start ik wel weer een keer PSG en dan over naar Inter denk ik.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:50

oh dat zie je wel vaker dat ze op X gaan plassen ja, niet handig als je er daarna last van hebt maar als je moet dan moet je he :P

Ik ga half januari weer van start. Ze loopt heel fijn, heb tot drie weken geleden steeds uit het niks verzet gehad, ze is van top tot teen nagekeken maar had gewoon echt NIKS.
Ik start nog twee keer ZZ-Z als dan mn punten naar mn zin zijn dan ga ik over naar de PSG.

Nu laat ik mn neusriem zo los dat er een vuist tussen kan, mn stangteugel hangt in een boog en dan gaat het goed.
Paar dagen op trens gereden, had nogal veel nare dingen aan mn hoofd dus wilde het simpel houden maar gelukkig was ze dan ook heel fijn. Wat het geweest is weet ik niet maar het lijkt goed nu.
Stangteugel had er ik al nooit "aan"maar of neusriem ( die ook nooit strak zat) op deze manier de oplossing is, dan geloof ik het wel.
Konden ze soms maar eens even praten he, niet te lang uiteraard :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:54

Ik ga ook even tijdje op trensje proberen, merkte de eerste keer geen verschil, behalve geen gelkoot meer met teugels vasthouden. :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:29

We zijn vandaag het jaar maar uitgehuppeld

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:09

Goed bezig!!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:17

Yay! *\o/*

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn merrie echt uit haar zadel is gegroeid -O-
Ik ben altijd fan geweest van Albion zadels. Helaas heb ik nog steeds geen geldboom, dus maar eerst even kijken of ik mijn Prestige kan inruilen bij de zadelmaker.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:43

Dat is minder snowwhite :\

Hier maar eens 3 wedstrijden ingeschreven. 26-4, 19-5 en 9-6
En dan zie ik daarna wel weer verder. :')