[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

venivedivici

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:19

Blue_Berry enkel verzwikt maar echt heel erg :(

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:51

mcjv schreef:
Jeutje Charlotte446, dat ziet er goed uit! Wat heb je ook een mega tuin zeg. :P

Briela heeft vandaag voor het eerst sinds 2,5 week haar weer uit kunnen leven in de paddock. Voorheen was het 3 x per dag stappen zodat ze verdeeld over de dag uit haar box kwam (paarden worden bij ons buitengezet door stalhoudster). En wat was ze blij!!
We hopen dinsdag ongeveer onze eerste les weer te rijden, en dan een klein beetje draf mee te pakken. [ [url=m/u4VQ1n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super fijn voor jullie!!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:51

venivedivici schreef:

Auw.. beterschap..
Mooi zadel!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:56

Vandaag weer gereden. Gisteren ging hij er bij mij ook zo van tussen. Even laten weten dat dit niet de bedoeling is. Ook echt bokken daarbij. Nou heletijd bleef ik de handen vol hebben aan hem.

Vandaag weer opgestapt. Hij wilde weer gaan. Voelde hem gelukkig op tijd aan, dus na 2 passen was hij weer terug bij mij. Daarna wel fijn gereden maar hij is zo fris ook echt schrikkerig. Hem goed aan het werk gezet. Veel overgangen stukje schouder voor etc. Hij liep wel heel fijn.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:40

Ik heb me ooit aan het begin van dit topic gemeld :) ben altijd mee blijven lezen, maar nooit meer gereageerd, ik liep altijd achter met bijlezen :o

Gisteren hebben wij ons B debuut gereden en dat ging erg goed. We waren twee keer 2e (vd 9) met 205,5 en 209,5 punten.
Ik wens jullie ook allemaal zo'n debuut toe!
Hopelijk valt het weer komende week (en alle weken daarna..) mee en kunnen de wedstrijden voor jullie ook doorgaan :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:44

Gefeliciteerd! Toch jammer van dat halve puntje dan hè, anders had je er nog 1 bij :P Heb je foto's gemaakt?

Goed bezig houden helpt inderdaad Shelly, nu is het ook wel weer om fris te zijn..

Mcjv: Fijn dat ze weer de paddock in kon!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:48

venivedivici schreef:

Hopelijk gaat het snel weer beter!

Shelly21 schreef:
Vandaag weer gereden. Gisteren ging hij er bij mij ook zo van tussen. Even laten weten dat dit niet de bedoeling is. Ook echt bokken daarbij. Nou heletijd bleef ik de handen vol hebben aan hem.

Vandaag weer opgestapt. Hij wilde weer gaan. Voelde hem gelukkig op tijd aan, dus na 2 passen was hij weer terug bij mij. Daarna wel fijn gereden maar hij is zo fris ook echt schrikkerig. Hem goed aan het werk gezet. Veel overgangen stukje schouder voor etc. Hij liep wel heel fijn.

Fijn dat je uiteindelijk nog lekker hebt gereden. Soms vind ik het weleens een voordeel als ze een beetje schrikkerig zijn, doordat ze alterter zijn kunnen er hele fijne stukken tussen zitten :)

MarianneW schreef:
Ik heb me ooit aan het begin van dit topic gemeld :) ben altijd mee blijven lezen, maar nooit meer gereageerd, ik liep altijd achter met bijlezen :o

Gisteren hebben wij ons B debuut gereden en dat ging erg goed. We waren twee keer 2e (vd 9) met 205,5 en 209,5 punten.
Hopelijk valt het weer komende week (en alle weken daarna..) mee en kunnen de wedstrijden voor jullie ook doorgaan :)

Gefeliciteerd! Zo'n debuut zou ik ook wel willen :P

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:45

MarianneW schreef:

Zo dan! Doen ze effe! Gefeliciteerd!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:01

Zo lekker debuut gefeliciteerd.

Verder een blij paardje in de paddock. Was ze kreupel of iets? Dat ze niet los mocht?

@primadonne via wetransfer versturen misschien? Ben ook wel benieuwd naar de fotos.

Iemand met gescheurde enkelbanden.. auw.. en een nieuw zadel nice.

En ik las nog wat over een pottig paardje.. knap hoor dat je doorpakt.

Hier vandaag mijn zoon even meegenomen naar t paard. Hij is bang voor de shet maar vind die van 1.75 wel gezellig haha. Ik ging even longeren. Hij lag in een deuk als paard door de waterplassen ging. Dikke lol. 'Nu weer naar die kant' nu weer naar de andere kant. Dressuurmatig weinig gedaan dus haha.

En dekens en shabrakken gewassen bij de benzinepomp. Nu heb ik weer een voorraadje.

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:04

Afgemeld voor zondag. Bleek savonds te zijn terwijl ik Sochtends dacht (bb is savonds en derest Sochtends ) en savonds gaan mijn ouders al uiteten.

Nu gaan we met wodan op pad dit weekend om te oefenen.

Afbeelding

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:44

Bedankt allemaal! Ik heb geen foto's, evt wel een filmpje.

Jammer Roosjenat! Moet je nu nog wel betalen of heb je een schappelijke vereniging?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:03

MarianneW schreef:
Bedankt allemaal! Ik heb geen foto's, evt wel een filmpje.

Jammer Roosjenat! Moet je nu nog wel betalen of heb je een schappelijke vereniging?

Nee hoef niet te betalen. Was nog een voorlopige startlijst.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:03

Lekker aan het kletsen meiden! :D
Ik ga weer even bijlezen en zoals jullie weten reageren ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:15

Charlotte446 schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Mijn les ging super fijn! Don liep echt weer zoals 2 weken terug. Proefjes geoefend, eigenaresse had gefilmd maar het filmpje is te groot dus ze is even aan het uitvogelen hoe ze hem me kan sturen.
2de proefje was Don wel al best moe dus moest ik der flink doorrijden.
Ook besproken dat ik voor mijn wedstrijd niet al te lang ga inrijden omdat ik anders geen paard meer over heb...

Mooi dat je les goed ging! Ben benieuwd naar het filmpje :)

Ik hoop dat de wedstrijd niet uit gaat lopen, Pride is ook op een gegeven moment niet meer vooruit te branden als ik te lang rij. :+

Geen paardennieuws van mij vandaag maar huisnieuws. Na twee jaar (1 jaar klussen) ziet de tuin er nu zo uit *\o/*
[ [url=m/IBUEqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zag het eruit
[ [url=m/qolPlH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er misschien niet spectaculair uit maar Pff we hebben er zoveel rotzooi uitgehaald... Een aantal half ingestorte schuurtjes, verschrikkelijk veel puin, ook heel veel puin opgegraven, nog een grote kas die ooit is afgebroken en onder de grond begraven, met al het glas.

We hebben een dijkwoning en hebben er de afgelopen tijd 80 kuub zand, 55 kuub grond en 60 kuub tempex (piepschuimblokken) in gereden. :D

Het filmpje lukte helaas niet.. was te groot om te verzenden. Had al gezegd dat ze via wetransfer moest doen maar heeft ze niet meer gedaan :') Dus gaan nu volgend weekend (dan zie ik haar altijd) via ouderwets bluetooth doen :P

Wauw! Wat een flinke tuin zeg! Komt er mooi uit te zien! Ben benieuwd naar het uiteindelijke plaatje! :)

mcjv schreef:
Jeutje Charlotte446, dat ziet er goed uit! Wat heb je ook een mega tuin zeg. :P

Briela heeft vandaag voor het eerst sinds 2,5 week haar weer uit kunnen leven in de paddock. Voorheen was het 3 x per dag stappen zodat ze verdeeld over de dag uit haar box kwam (paarden worden bij ons buitengezet door stalhoudster). En wat was ze blij!!
We hopen dinsdag ongeveer onze eerste les weer te rijden, en dan een klein beetje draf mee te pakken. [ [url=m/u4VQ1n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk dat ze weer lekker buiten heeft kunnen spelen!
Hahaha helemaal ingepakt :')
Succes met rijden weer!

Blue_Berry schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Mijn les ging super fijn! Don liep echt weer zoals 2 weken terug. Proefjes geoefend, eigenaresse had gefilmd maar het filmpje is te groot dus ze is even aan het uitvogelen hoe ze hem me kan sturen.
2de proefje was Don wel al best moe dus moest ik der flink doorrijden.
Ook besproken dat ik voor mijn wedstrijd niet al te lang ga inrijden omdat ik anders geen paard meer over heb...

Wil je het filmpje/een stukje ervan met ons delen?
Ben benieuwd :D

Nou zoals ik hierboven had gezet lukte het verzend helaas niet.
Hoop hem volgend weekend te krijgen :)

Shelly21 schreef:

Ooo ooo stoute pony!
Fijn dat hij uiteindelijk wel goed liep!

MarianneW schreef:

Mooie punten! :)
Gefeliciteerd!! *\o/*

Joltsje schreef:
@primadonne via wetransfer versturen misschien? Ben ook wel benieuwd naar de fotos.

Hier vandaag mijn zoon even meegenomen naar t paard. Hij is bang voor de shet maar vind die van 1.75 wel gezellig haha. Ik ging even longeren. Hij lag in een deuk als paard door de waterplassen ging. Dikke lol. 'Nu weer naar die kant' nu weer naar de andere kant. Dressuurmatig weinig gedaan dus haha.

En dekens en shabrakken gewassen bij de benzinepomp. Nu heb ik weer een voorraadje.

[ [url=m/HVESB1.png]Afbeelding[/url] ]

Had ik tegen der gezegd maar heeft ze nog niet gedaan..

Awh leuk dat je zoontje mee was!
Hahaha mooi he dat ze dan voor de kleinste bang zijn maar die grootte de leukste is :')
Ideaal die wasmachines! Die heb je hier niet hoor...

roosjenat schreef:
Afgemeld voor zondag. Bleek savonds te zijn terwijl ik Sochtends dacht (bb is savonds en derest Sochtends ) en savonds gaan mijn ouders al uiteten.

Nu gaan we met wodan op pad dit weekend om te oefenen.

[ [url=m/jOEVB1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat jammer!!
Wilde je ouders het uiteten niet verplaatsen?
Hopelijk andere keer snel! :)
En wat netjes dat je niet hoeft te betalen!
Lieve foto van jou en Wodan :)
Wat een sneeuw! Hier is echt niks.. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:25

Beetje te veel om bij te lezen, maar ik zie leuke foto's voorbij komen!

Hier is afgelopen zaterdag de osteopaat geweest voor controle. Ze had een blokkade in de schoft en de rug (ongeveer ter hoogte van de 18e rib), verder was ze erg soepel en osteopaat was positief! Advies is wel zadel laten checken, dus dat gaat binnen nu en zo snel mogelijk gebeuren :+ Rijden mocht na 3 dagen weer en dan lang en laag en elke dag even wat stretch oefening. Rijden zullen we dus maar even zonder zadel doen, totdat het zadel gecheckt is.

Vanaf morgen begint mijn stage en ik ben bang dat ik weinig tijd ga hebben om te trainen -O- Morgenochtend moet ik om 7:17 in de trein zitten en dan ben ik waarschijnlijk pas 's avonds laat thuis. Wie weet krijg ik het nog zo geregeld dat het wel meevalt, maar het is wel een stage van een half jaar :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:17

PrimaDonna_

Dat kon helaas niet wouden ze wel maar het is al gereserveerd en je kunt het niet wijzigen helaas. Maar met wodan op pad is ook leuk dus vind ik het opzich geen probleem.

11 febuari nieuwe kans.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:44

Ik wil ook zo'n wasmachine pomp hier in de buurt! De dichtstbijzijnde is best ver weg zegmaar.. Dus dan helpt het ook niet echt. Denk dat ik mijn dekjes maar gewoon wegbreng naar iemand die dat bedrijfsmatig was. Mijn moeder wilt ze niet in de wasmachine :D. Ik heb vandaag een bericht geplaatst in het 2016 topic maar die moest in dit topic.. Beetje verwarrend.

"Symphony staat nu tijdelijk zonder ijzer :=. Er zat helaas een zweer precies onder haar ijzer.. Woensdagavond komt de smid hem er weer onder slaan als het goed is. Hopelijk loopt ze dan meteen weer goed, dan kunnen we zondag nog wel op wedtrijd. Anders kan ik die ook wel afzeggen.."

@ghostattack hopelijk merk je gauw verschil nu de osteo geweest is :D. Als Sym gemasseerd is voel ik wel altijd heel veel verschil. Ze maakt dan veel ruimere passen.

@mariannew wat een droomdebuut! Gefeliciteerd.

@roosjenat jammer zeg. Raar dat de categorieën uit elkaar gepland staan.
Laatst bijgewerkt door xVerax op 16-01-17 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:47

Joltsje das handig bij de pomp... Wij hebben ook zo iets bij de pomp maar ik vraag me altijd af hoe dat nou werkt met wachten en zo :')

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:13

ynskek schreef:
Joltsje das handig bij de pomp... Wij hebben ook zo iets bij de pomp maar ik vraag me altijd af hoe dat nou werkt met wachten en zo :')

De machines zitten op slot tot de was klaar is. Daarna kan iedereen het eruit halen dus dan moet je er wel weer bij zijn. Tenminste, zo heb ik het begrepen in een topic die erover ging.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:53

Hier gelukkig ook zon fijne pomp in de buurt. Staldekens gooi ik altijd daar in, waterdichte laat ik wassen bij zon professionele wasser. Die gaan altijd in 1 lading weg vanaf stal, heel fijn geregeld gelukkig. :)

Vandaag mochten we een klein stukje draf meepakken, super blij en Briel was weer super braaf (wat ik wel had verwacht). Ik hoop deze week weer te lessen, ze is nog niet helemaal bevestigd in de basis dus ik wil graag weer begeleid worden. Instructrice is gelukkig van begin tot nu van de blessure op de hoogte geweest dus daar zullen we de les ook samen op aanpassen. :D

Leuke foto's komen er weer voorbij! :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:56

Geen idee hoe het zit met wachten.

Ik heb het er in gegooid. Brn naar t paard gegaan. Toen in de droger gedaan. Toen naar huis. Omkleden en weer opgehaald. Sowieso het wassen was al even klaar (half uur of zo). Kon hem zo open maken. Dus dst had iemand anders ook kunnen doen haha. Ach ik woon in friesland.

Die wasmachines komen wel steeds vaker.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:58

Hier in de randstad heb je er best veel. Valt mij ook op inderdaad dat er steeds meer pompen komen met wasmachines. :P

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:04

Roosjenat balen zeg! Achja je gaat wel op andere locatie trainen. Ook goed toch?

Vera, ook rot. Hopenlijk weer goed voor zondag.

Ik heb wat trainings foto's van vanavond
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:57

Ik zat nog in het oude topic. 8)7

Ik ben er weer bij we hebben momenteel 8 winstpunten.

Maar we hebben nu even pauze want de ostheopaat is zaterdag geweest en mag aankomende week alleen stappen aan de hand.

Afbeelding
Afbeelding

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:38

Ziet er goed uit Helga! Wat zei de osteopaat? nog iets speciaals?

Vanmiddag wordt mijn nieuwe witte rijbroek en wedstrijd shirt bezorgd :):) van het weekend een wit dekje scoren bij de ej of divoza en dan alleen nog opzoek naar een jasje... uitdaging van de maand :Y)