[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:59

Fijn SD! En top dat hij braaf was :j

Lijkt goed Laura! Kan me voorstellen dat je trots bent :j

Snap ik Pantykous, maar dan nog is het wel heel veel geld voor een 15-jarig paard met dit verhaal :o

Marijke: Vinkega zondag geen optie? Daar gaan wij heen :j
Laatst bijgewerkt door gomir op 25-10-16 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:02

Daar zijn we het over eens. :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:41

@Gomir: Start niet op zondag.. tenminste daar hebben mijn ouders wat moeite mee. Dus zolang ik de paarden nog bij hun heb staan ga ik bijna niet op zondag op wedstrijd.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:41

Ik heb afgelopen weekend ook weer gestart. De b deed hij super fijn. Met 72 stijlpunten en een 10e plek daarover tevreden. De L begon heel fijn. Tot ik op hindernis 6 een balk kreeg. Toen raakte paardlief een beetje in paniek. Doorgereden naar de dubbel waarop hij ook een balk kreeg. Toen rende er allemaal parcoursbouwers door de bak dubbel stond in een vierkantje en van de andere kant moest ik hem nog springen, dus ze hadden ook wel wat haast om de balk uit het lijntje te krijgen, maar paard schrok hier zo van dat hij helemaal de weg kwijt was. Wat resulteerde in uiteindelijk 20 strafpunten.

Achteraf gezien had ik beter na de 1e dubbel af kunnen groeten...

In iedergeval voor de komende weken nog niks opgegeven en even lekker rustig aan doen met hem.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:51

okdoei gefeliciteerd met je B rondje.
Jammer van de L.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:10

Jeetje wat gaat dit topic hard! Veel succes voor iedereen die binnenkort op pad gaat!

Ik ga voorlopig niet meer starten. Gisteren tijdens de les 2x gevallen doordat mijn pony de oxer weigerde (ongeveer 1 meter/ 90cm zoiets), nu thuis op de bank met een lelijke kneuzing op mijn rug.

Achteraf had ze groot gelijk dat ze weigerde, want ik durfde eigenlijk weer niet goed. Gelukkig heb ik met hulp van mijn instructeur een leuk meisje gevonden die mijn pony tussen de pony's uit wil brengen. Kind is 12 en voor de duvel niet bang. Ze heeft er een paar keer mee gesprongen en het is een hele goede match!

Het uitbrengen ga ik aan haar overlaten. Ik wil zelf ook graag blijven springen, maar dan liever mini hindernissen waar ik niet de kriebels van krijg. Ik baal wel enorm dat ik niet durf en hoop dat ik het in de toekomst wel kan overwinnen, maar tegenover mijn pony is het niet eerlijk als ik haar over hindernissen ga jagen waar ik zelf diep van binnen helemaal niet over durf. Dus ik heb mijn ambities een beetje bij moeten stellen en wil nu de 60cm kampioen worden haha ;)

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:57

Ziet er goed uit Laura!

Jammer van het L rondje maar top van de B okdoei.

Junia, oei, klinkt pijnlijk, sterkte!

Hier alles prima, Kaprys gaat zondag weer terug naar zijn oude plekje toe dus dat voelt wel wat vreemd aan om te bedenken dat hij straks niet meer hier op stal staat.

Vancouvers wond is super aan het helen, aan het einde van de week ga ik proberen erop te zitten. De regiokampioenschappen in de B staan wel op de planning voor ons! Hoop dat ik hem goed op gewicht/spieren heb voor januari zodat we goed kunnen voorbereiden.

Hij zag er zo slecht uit... ik bewaar de fotos even voor mijzelf totdat hij er super uit ziet en dan kunnen jullie de transformatie zien :+ .

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:19

Ik hou altijd van voor en na foto's! Heel veel succes gewenst met het herstel en terug opstarten Froos!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:36

Moonlight; Zeker geen slecht rondje na zo'n lange tijd :) Maar wat Eef zegt ben ik het wel mee eens, het oogt wat strak en onrustig. Heb het idee alsof je té langzaam wilt waardoor je geen fijn ritme/grondtempo hebt. Vooral in de B mag dat best wel ietsje hoger als je dan lekkerder rijd en alles soepeler gaat. Dan krijg je ook minder gekke afstanden. Zal zeker met wat dressuur werk wel verbeteren, is er een reden dat je zo veel in verlichte zit rijd? Gewoon uit interesse hoor!

Fijn Eef, altijd balen als je op de eerste hindernissen al een balkje hebt. Had ik ook laatste keer, maar rest van het parcours ging wel weer heel fijn dus dat onthoud je maar inderdaad.

Balen is dat hé als iemand perongeluk in je lijn rijd, probeer ook altijd echt goed op te letten zelf.

Nathalie, goede dressuur punten dus. Ach voor erbij best leuk, maar wint het niet van het springen :Y)

Geen ervaring met stil hangen boven de sprong, maar hopelijk krijg je wat tips! Lijkt me lastig uit te zitten zeg.

Jaaa Nan, wij trainen echt lekker. Ga aanstaande zondag op concours en week erna oefenspringen in een redelijke kleine indoor bak, dus even goede training met m'n slagschip :=

Jeetje wat dubbel Laura! Gismo gaat zo goed, gave printscreen ook! Mickey is gewoon balen, maar wat je zelf al zegt, denk niet dat het nog eruit te krijgen is. Maar dit is voor jou zelf ook frustrerend. Spook heeft beetje hetzelfde, als hij het nu doet gaat ie ook echt goed. Maar ze heeft ook weleens in Middenbeemster gestaan dat ie hindernis 1 niet eens over wou in beide parcoursen en ze naar huis kon. Grr.. :')
Ik zou nadenken over lease/verkoop en het springen met hem lekker laten voor wat het is. Je hebt een onwijs leuk jonkie wat het zo goed oppakt, daar kan je lekker mee verder :D

Kaitlyn leuk zeg dat het zo goed ging, geeft je toch een enorm trots gevoel *\o/*

SimonDesteny, weet je naam niet meer sorry :o Fijn zeg dat je er weer op zit! Knappen ze vaak wel van op als je weer beetje kunt opbouwen :j

Okdoei, jeetje balen zeg dat je halverwege zo moeizaam ging. Best logisch dat je paardje daarvan afgeleid raakt, enorm jammer!

Junia, jeetje nare val gehad dan! Fijn dat je een ruitertje hebt gevonden, is ook leuk om hun te zien gaan als het zo goed past! Ik heb een paar maanden nodig gehad met m'n nieuwe paard voordat het vertrouwen weer terug is, en deze springt 99 van de 100 keer gewoon, maar mijn vorige was een draak. Vertrouwen moet je echt niet onderschatten, neem wat stapjes terug en bouw het rustig op zodat het goed voelt. Been there, done that! Valt echt niet mee :n

Succes Froos, fijn dat je weer wat kan. Voor/na foto's zijn inderdaad leuk. Heb als het goed is binnenkort ook nog een vergelijking van Haddy :Y)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:46

Lastige situatie Laura.. Maar ben wel blij voor je dat het met Gismo zo goed gaat. Hij springt lekker!

SimonDesteny, wat fijn! Lekker weer aan de gang dus. :)

Okdoei, wat goed van je rondje B! Jammer van de L. Volgende keer beter!

Junia, oei dat klinkt niet goed.. Sterkte! Leuk dat je een meisje hebt gevonden die je pony uit kan brengen. En dat vertrouwen komt wel weer.

Froos, ook goed nieuws dus! Succes met het herstel en daarna weer lekker aan de gang. Rij je voor de regio Utrecht?

Mijn paard heeft een allergische reactie ergens van. Straks komt de DA want het is als sinds zondag en het gaat niet weg. Arm paard.. Al lijkt hij nergens last van te hebben maar ik vind het gewoon zielig. :=

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:47

Vervelend Nan! Wat heeft ie, bulten oid?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:50

Wow jij reageert snel! Haha. Maar heb wel een foto. En hij had ook iets raars op zijn neus gister en dat was gisteravond al een stuk minder maar ook dat zat me niet lekker.. Eerst dacht ik viezigheid maar heb echt met een natte handdoek het schoon proberen te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:56

Ohja dat is apart! Zou er ook een veearts voor bellen inderdaad. Ben benieuwd wat die zegt..

Ja keek toevallig net bij eigen berichten := Had best even over m'n bijleespost gedaan haha.

Haddy moet echt nodig getoiletteerd en evt weer geschoren worden maar hij is niet zo braaf. Als ik alleen maar naar z'n (pluis oren := ) kijk schud ie al met z'n kop. Misschien toch maar een beetje sedatie geven. Hij is nu echt een teddybeer, zo lelijk. O:)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:32

Capriootje schreef:
Moonlight; Zeker geen slecht rondje na zo'n lange tijd :) Maar wat Eef zegt ben ik het wel mee eens, het oogt wat strak en onrustig. Heb het idee alsof je té langzaam wilt waardoor je geen fijn ritme/grondtempo hebt. Vooral in de B mag dat best wel ietsje hoger als je dan lekkerder rijd en alles soepeler gaat. Dan krijg je ook minder gekke afstanden. Zal zeker met wat dressuur werk wel verbeteren, is er een reden dat je zo veel in verlichte zit rijd? Gewoon uit interesse hoor!

Ik rij verlicht, omdat ze nog meer spanning in het lichaam krijgt in het parcours als ik zit. Helaas heb ik het niet op film staan, want in die periode ben ik ook niet meer weg geweest. Maar dan was het 2 opties. Optie 1 al racend met bokken en nog meer waardeloze afstanden door het parcours omdat niks paste
Optie 2 half op de plek galopperend naar de hindernissen.

Nu ik sta heb ik geen bokken meer gehad en mag ik ookal meer met been en hand haar tempo aanpassen waardoor de afstanden ook weer wat meer gaan kloppen.

Ik mag losrijden en dressuur rijden met mijn kont in het zadel, zodra er ook maar een hindernis gesprongen word dan gaat de knop om. Dressuurmatig zijn we nu een flinke sprong aan het maken in de galop. Ik mag steeds iets meer de galoppas sluiten terwijl ze toch actiever en ontspannen blijft. Nu houd ze het enkele passen vol en merkte dat dit tijdens de springles al wat hielp. Nu wil ik haar ook niet overvragen in een keer, dus doen we dat in hele kleine stapjes.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:37

Ja snap ik dat je dan die keuze maakt :j
Moet inderdaad met kleine stapjes, kan je niet van de 1 op de andere dag voor elkaar hebben. Fijn dat het al z'n vruchten afwerpt! Met wat voor bitje rijd je?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:51

Capriootje schreef:
Ja snap ik dat je dan die keuze maakt :j
Moet inderdaad met kleine stapjes, kan je niet van de 1 op de andere dag voor elkaar hebben. Fijn dat het al z'n vruchten afwerpt! Met wat voor bitje rijd je?

Enkel gebroken bustrens 16 mm dikte geloof ik. Reed eerst op een dikkere, maar dit is toch al wel fijner.

Edit (was wel heel bagger nederlands eerst: Heel af en toe denk ik misschien zou een iets scherper bitje een optie zijn om toch een paar keer wat meer door te komen bij haar. Maar aan de andere kant ben ik weer bang dat ik haar dan ik een keer pijn doe in de mond.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:08

Ik snap wat je bedoeld Moonlight, niet dat wij dat nodig hebben maar daarom ben ik wel blij met een simpel bitje. :)

Wat voeren jullie je paard? Ik ben mij aan het inlezen in de Pavo SportsFit muesli. Denk dat ik hiernaar overstap maar ben benieuwd wat jullie voeren.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:10

Ik voer alleen Havens, Pavo wat 'slechte' ervaringen mee gehad. Niet met die sportsfit dus daar kan ik je niks over vertellen.

Haddy krijgt 's morgens 1 kilo sportbiks, 's avonds een schep Green Vet Muesli met 2 kopjes Kentucky E Lite (haver) bij. Na het werken krijgt hij iets extra's en onbeperkt voordroog :) Dit is nog behoorlijk veel, maar anders houd ik hem niet op gewicht nog. Denk dat ik uiteindelijk wel kan gaan minderen met vooral de biks. Voer dat liever ook niet teveel.

Wat voer je nu ?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:17

Ik voer niks, eigenaar bepaald dit.
Paard krijgt Havens basis brok geloof ik. In ieder geval het goedkoopste van het goedkoopste. 1 voerschep per voerbeurt en we hebben er 2.
Voor het energie level hoeven wij het niet te doen in ieder geval.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:32

Oei Nann, die foto's... Zit het ook rond zijn keel of niet?

Ik voer de sportbrok van Pavo (AllSports heet dat geloof ik). Soms bij veel inspanning krijgt ze er wat haver bij. Ik heb haar jaren op een handje basisbrok gehouden, maar sinds we springen moest ze echt aan de sportbrok. Ze krijgt 2x per dag een halve kilo.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:48

Capriootje schreef:
Ik voer alleen Havens, Pavo wat 'slechte' ervaringen mee gehad. Niet met die sportsfit dus daar kan ik je niks over vertellen.

Haddy krijgt 's morgens 1 kilo sportbiks, 's avonds een schep Green Vet Muesli met 2 kopjes Kentucky E Lite (haver) bij. Na het werken krijgt hij iets extra's en onbeperkt voordroog :) Dit is nog behoorlijk veel, maar anders houd ik hem niet op gewicht nog. Denk dat ik uiteindelijk wel kan gaan minderen met vooral de biks. Voer dat liever ook niet teveel.

Wat voer je nu ?

Mag ik je ervaring (in PB misschien)? Ik heb altijd care 4 life gevoerd maar daar zit vrij weinig in dus ben aan het rond kijken naar wat anders omdat ik denk dat hij dat ook echt nodig heeft.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:19

Die van mij krijgen 3 kwart Pavo conditie brok, met een beetje haver en kwart Pavo sportfit. Ze krijgen 2x op de dag krachtvoer, overdag lopen ze buiten in de wei zolang het weer het toelaat. Op stal krijgen ze droog kuil voer. De paarden zijn bij ons op stal niet zo snel aan de dunne kant :P

Fokmerries die drachtig zijn krijgen op een bepaald moment Pavo podo lac merriebrok. Voor de rest krijgen alle andere paarden de Pavo conditie brok en onbeperkt kuil.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:12

Wat gek Nann, heeft mijn oude paard ook eens gehad, maar hebben de oorzaak nooit kunnen achterhalen. Hopelijk trekt het snel weer weg.

Die van mij krijgt 1 keer per dag 3/4 schep draversbrok (sportbrok) en 1/4 pavo topsport muesli. Ze kreeg heel lang alleen 3/4 sportbrok, maar wilde er toch iets bij doen met wat meer eiwitten voor de spieropbouw, waar je niet veel van hoeft te voeren. Daarnaast nog 100 gram Pavo vital complete.
Ze loopt 24/7 buiten in een kudde met voornamelijk gepensioneerde paarden, dus ze krijgen allemaal (bijna) onbeperkt ruwvoer en per paard 100 gram pavo vital complete. Meer dan 1x per dag haar uit de kudde halen om apart te voeren is voor mijn ouders niet praktisch. Maar meer brok lijkt ze gelukkig ook niet nodig te hebben. Ze is juist relatief heet/druk, en hier doet ze het goed op :) .

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:44

Die van mij krijgen 3 a 4 scheppen sportbrok per dag en 2x per dag extra veel hooi om ze beide op gewocht te houden. Beiden worden ze er niet per sé heter op maar ze staan naast de normale beweging van mij ook nog drie kwartier per dag in de molen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:07

Die van mij komen er ook twee keer per dag uit (een keer molen en een keer longeren of rijden), maar die krijgen 1 tot 1,5 kilo havens sportbrok/dag en daarnaast na het werk een halve schep appelmuesli van Cavallor. Verder 's ochtends hooi en 's avonds kuil. Paarden doen het hier allemaal prima op!