[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silby

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:19

Ik herken dat wel, het is voor mij ook voor het eerst dat ik nu M1 rij...
Wel jammer dat je nu dat laatste stukje niet samen met je paard kunt leren maar snap je keuze wel om haar nu even uit handen te geven...

Wij hadden vandaag wedstrijd en mocht 2 winstpunten mee naar huis nemen!
Dat zet de teller alweer op M1+5

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:28

Gefeliciteerd silby!!

Lowara wat jammer dat je zo steeds pech hebt gehad en nu ook de training uit handen hebt moeten geven. Wel fijn straks jou weer kan helpen om hogerop te komen. Wanneer komt ze weer naar huis?

Wij hebben morgen ons debuut, gisteren proefjes gereden en vind 18 wel makkelijker dan 17.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:25

Zo vandaag weer een keer gedressuurd. Eerste proef vierde met 194,5 en tweede proef derde met 194. Zo blij hoe het ging *\o/*

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:57

Gefeliciteerd met de punten hierboven allebei!! *\o/*

@lowara fijn dat iemand je paard kan doortrainen!

Dit is ook mijn 1e keer ooit in het M hoor! Wij starten morgenmiddag, slecht voorbereid haha! Dus ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:03

Gefeliciteerd elitedeux!

En tca succes morgen ook!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:19

Gefeliciteerd met de punten allemaal!!

Dian is ook mijn eerste wedstrijd paard. Voor ons was alles nieuw, we zijn van zadelmak naar M1 gegaan ons doel is lichte tour als het zo zou mogen zijn. Maar ik heb geen haast en mocht het niet lukken ook geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:47

Ik heb mijn paarde M2 en M1 lopen maar dat zijn voor mij ook de eersten op dat niveau :j

Vandaag met Boris de fjord weer een winstpunt gereden op de selectiewedstrijd van Drenthe. Waren bomvolle rubrieken maar voor ons geen selectie want wij starten voor Overijssel. Maar wel mooi uitgangspunt voor onze eigen selectie!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:44

Leuk yvank en gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:33

Alice, mooi maar flink doel! Zou gaaf zijn, hoop ik ook nog ooit te komen.

Yvank gefeliciteerd! Mooie generale dan voor jouw eigen selectie.

Ik ook weer thuis van ons debuut, ging redelijk fijn maar nig wel fouten erin, dus huiswerk genoeg de komende periode. Was 3e met 188 en 1ste met 193, dus de eerste wp en prijzen zijn wel binnen :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:18

Gefeliciteerd Haike!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:23

Mooie punten zeg! En is het nou zo dat je op selecties zwaarder gepunt wordt Yvank?

Haike ook weer twee punten mee naar huis genomen, nice! En waarschijnlijk mooi prijzengeld :D altijd leuk voor een debuut!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:25

Wouw Haike! Wat een mooi debuut!! Gefeliciteerd!! *\%/*

Wij mochten gisteren ook weer! :')

Hij wilde helaas alleen niet echt meer lopen dus heel Mn proef onwijs hard moeten werken om er nog iets uit te persen! := Niet tevreden met de proef maar gelukkig toch nog 180 punten :x snap er niks van

Ik had de dag ervoor les, en ik denk dat dat toch teveel is geweest! :j

Volgende week mogen we weer en dan zet ik hem maar 2 dagen van te voren stil O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:43

Toch gefeliciteerd gossa!

Hier selectie helaas al voorbij en dus gemist, bij ons wordt vergelijkbaar gepunt met gewone wedstrijden.

En op deze club hebben ze waardebonnen voor winkel die bij manege hoort, had al bon van ze van 20 euro en nu 27,50 erbij dus binnenkort eens witte rijbroek shoppen denk ik, vlakbij m'n werk.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:57

Wij hadden afgelopen zondag een best wel strenge jury, toch net aan winst kunnen rijden met 183 en 181 en in de prijzen. Nu in 4 wedstrijden alle punten alweer binnen voor het M2 *\o/*

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:29

Netjes TCA gefeliciteerd, nu ook direct over of blijf je nog even in de M1?

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:41

Alice13 schreef:
Netjes TCA gefeliciteerd, nu ook direct over of blijf je nog even in de M1?

Dankje! Tot nu toe ben ik elke x lekker onbevestigd over gegaan, en dat pakte elke keer toch goed uit. De travers doen we alleen als training op de volte, maar een echte trainingstravers zeg maar.. En s.b is ook nog niet automatisch altijd goed :D

Ik rijd 7 januari nog selectie in M1 en daarna kijk ik wel even denk ik!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:33

Waar rijdt iedereen de selectie? Volgens mij zijn er meerdere die begin januari selectie hebben. Die van mijn kring Salland is al geweest geloof ik. Vorig jaar had ik binnen niet als prettig ervaren en ervoor gekozen om dit jaar niet mee te doen.
Onze training gaat wel heel fijn. Vandaag ook zo relax en prettig gereden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:29

Gefeliciteerd iedereen met de puntjes en prijzen!

Ik heb dan toch echt m'n M1 debuut gepland. :D 28 december gaat het gebeuren :) Daarvoor eerst nog een keer oefendressuur in dezelfde baan dus klein beetje voordeel :)

Ik rijd sowieso geen dressuur selecties, ik doe met mijn springpaard niet echt bovenin mee ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:37

Alice13 schreef:
Waar rijdt iedereen de selectie? Volgens mij zijn er meerdere die begin januari selectie hebben. Die van mijn kring Salland is al geweest geloof ik. Vorig jaar had ik binnen niet als prettig ervaren en ervoor gekozen om dit jaar niet mee te doen.

Helaas alle 4! al geweest in oktober en november dus die helaas gemist. Van de zomer maar weer proberen.

Vandaag paardje nieuwe schoenen gehad en weer geënt dus dagje vrij gehad.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:42

Ik rij ook geen selecties we zijn nog niet genoeg bevestigd dat dit zin heeft. Ik heb voor 2017 pas weer wedstrijd staan in februari. Nu lekker thuis aan het trainen ook al wat dingen voor het M2 aan het oefenen. De travers is echt nog erg moeilijk voor ons hij raakt dan helemaal over de kook en blokkeert volledig Hoe lossen jullie dit op behalve eruit en weer opnieuw proberen of even wat anders tussendoor doen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:48

Hier ook onvoldoende idd om mee te doen maar binnen waren ook zulke azijnpissers als jury totaal niet leuk meer! Buiten had ik het veel meer naar m'n zin dus buiten als het goed gaat doen we wel mee. En als we het dan net zo goed doen als vorig jaar ga ik dit keer wel naar de Overijsselse dit jaar kon ik geen vrij van m'n werk krijgen. Beetje zuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:30

Alice13 schreef:

Ik rij voor kring Vechtdal :) , selectie is 20/21 jan in Hardenberg bij mijn eigen vereniging de Sallandruiters.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:40

Volgens mij rijdt vriendin daar ook dus dan kom ik jullie misschien nog wel tegen yvank

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:15

Laura1982 schreef:
Ik rij ook geen selecties we zijn nog niet genoeg bevestigd dat dit zin heeft. Ik heb voor 2017 pas weer wedstrijd staan in februari. Nu lekker thuis aan het trainen ook al wat dingen voor het M2 aan het oefenen. De travers is echt nog erg moeilijk voor ons hij raakt dan helemaal over de kook en blokkeert volledig Hoe lossen jullie dit op behalve eruit en weer opnieuw proberen of even wat anders tussendoor doen.

Volte 10 meter, 2-3 passen en weer eruit.
Maar ik zou ook de keertwendigen erbij pakken, het probleem ligt vaak erbij dat ze de schouders niet meenemen. Igg dat merkte ik bij mijn paard op. En ik had echt een probleem dat ik hem niet vanuit mijn binnenbeen naar mijn buiten teugel kreeg. Je binnen been is je drijfbeen en door halve ophoudingen te geven met je buitenteugel begrens je hem. dan hoort het kontje vanzelf van de hoefslag te komen.

verder geduld, regelmatig oefenen en soms gewoon een tijdje niet meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:32

TCA, waarom zo snel over als sb eigenlijk nog niet bevestigd is en travers nog niet proefgericht traint?

Laura: voor travers korte stukjes meenemen, 2 pasjes en dan weer eruit en dan even later weer klein stukje. Ook in stap gewoon zorgen fijn gaat leren buigen en jou gaat snappen.

Alice jammer dat je vorige regio moest missen ivm werk. Ik was toen helaas ontzettend ondergewaardeerd dus wilde deze winter op herkansing maar dus helaas, nu hopelijk van de zomer maar weer proberen.