Yvank_ schreef:Net weer gestart 1e en 2e prijs beide proeven 197 punten

Gefeliciteerd, mooie punten zeg!
Alice13 schreef:Ik ben langzaam een nieuwe outfit bij elkaar aan het sparen. Vorige week een nieuwe zweetdeken besteld, vandaag nieuw wedstrijd shirt gekocht. Als ik M1 ben mag ik van mezelf nieuwe laarzen en een nieuw jasje

Lijkt wel alsof ik mezelf hoor. Als ik M1 ga mag ik een nieuw jasje, wil graag deze van Anky. Deze is gelukkig niet zo lang. Rij nu met een simpele van HH en die is eigenlijk net te lang waardoor mn bovenlijf zo groot lijkt. Pony is niet zo groot natuurlijk. 
Yvank_ schreef:Ik heb 4 jasjes

Net weer gestart was 1 proef 1,5 km van stal haha. Hij vond bak en drukte doodeng dus werd knal en knal heet. Tikkende tijdbom stuur dat maar rond... paar flinke fouten maar door dat hij zo heet was ook gave stukken. Toch nog 3e met 186!
Gefeliciteerd weer.
haike schreef:Ik weer fijn aan het opbouwen, merk ze de galop nog wel lastig vind dus doe rustig aan
Wat was / is er dat je aan het opbouwen ben? 
_Sofie schreef:Hoi
Mag ik me hier ook melden?
Ik ben Sofie, 19 jaar, en heb samen met een vriendin een 7 jarige KWPN ruin. We zijn nu vier keer L1 gestart en hebben de punten voor het L2 binnen

Met m'n instructrice ga ik nog even overleggen wat handig is: gelijk doorstarten of eerst even thuis verder trainen. In principe zitten alle 'knopjes' voor het L2 er op. Hoe hebben jullie de overstap L1 - L2 ervaren?
Ik ben pas 1x L2 gestart, wat voor mij vooral het verschil is, is dat ze nu een minder brave proef willen hebben. Overgangen naar voren en terug moeten duidelijker en het hele rijden mag voor mij dan actiever en met meer afdruk. Voor de rest vind ik er niet zoveel verschil in zitten
FriesWytske schreef:Beide juryleden waren eensgezind. Had nl. bij beide 181 punten. Dit geeft de burger weer moed. Op naar het indoorseizoen.
Gefeliciteerd met de punten!
Yvank_ schreef:Nou netjes toch

Ik heb vandaag meegedaan met de Pink ride

25 km gereden voor Pink Ribbon samen met mijn buurmeisje. We hebben totaal €680 opgehaald.
Mooi bedrag!
Gelukkig heb ik hier geen moeilijk paard die weg springt of doet. Lijkt me soms best vervelend. Wel gaat ie heel erg opkrullen als het wat moeilijk word / er spanning bij beide komt. Maar dat is makkelijker te verhelpen.
En over het langer door rijden of niet, het is voor mij tot nu toe nog niet aan de orde geweest, maar ben dan ook nog maar pas begonnen. Wel weet ik dat ik probeer om aankomend weekend en de maand erna nog mn laatste punten, zijn er acht
te halen. En dan een paar maanden wedstrijd pauze en in 2016 nog een keer L2 starten en dan over naar het M1. Maar dat is voor mijn doen wel heeeeel positief bekeken. Waarschijnlijk denk ik daar na aanstaand weekend geheel anders over. Maar dat is voor later.
_____
Zondag heb ik een clinic gereden bij Tanhee van Wenum en het was fijn om te horen dat waar we thuis aan werken haar ook opviel. Hij heeft zich weer goed gedragen en laten zien dat we het best wel samen kunnen. Nu alleen nog even doen. Als tips mee gekregen om in het wijken, schoudervoor en schouderbinnenwaarts te gaan schakelen in tempo, zodat alles wat meer van mij blijft en hij niet terug valt in tempo, wat weer door mij komt natuurlijk. Ook de tip gehad om in mn overgang terug hem iets schoudervoor / binenn te zetten zodat zn binnenachterbeen actief blijft en de overgang mooier word. Hij valt namelijk behoorlijk terug en walst dan door.
Genoeg punten dus om aan te werken, maar dat houd het leuk. Ben van plan om wat vaker op zoek te gaan naar clinics.
En twee foto's