[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:15

Welkom :)

Ik vond de overstap meevallen, wel moet je paard echt al beter voor elkaar zijn meer opgericht en meerop het achterbeen. Persoonlijk rijdt ik een klasse liever wat langer door maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:23

Helemaal met je eens Yvank!

Ja ik heb geen heel gemakkelijk paard, ze kan met losrijden heel fijn zijn en in de proef in eens iets spannend vinden waardoor je de bak nog nauwelijks rond komt. Ik vind het super jammer want kost ons veel punten op concours terwijl het thuis goed gaat (in de binnen bak, de buitenbak is heel groot en niet gesloten dus daar rij ik alleen met begeleiding.)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:32

Yvank: wat langer doorrijden in een klasse snap ik heel goed :j De reden voor mij om dit niet te doen, maar eerder een wedstrijdstop in te lassen en thuis door te trainen is dat het starten ook steeds veel tijd en geld kost :o :+
Alice: wat vervelend dat je paard op wedstrijd zo heftig kan reageren. Lijkt me heel lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:33

Die van mij is ook niet makkelijk :n . Kan ook zo ineens iets eng vinden en dan op de kletter gaan. 1,5 maand geleden lag ik door zo´n actie ook een paar weken eruit met hersenschudding :=

Vandaar dat ik gisteren erg blij was, dat hij ondanks dat hij zich helemaal opfokte omdat hij de ring doodeng vond. Ik wel kon blijven rijden en hij niet daadwerkelijk als een raket ging rondrennen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:11

Ja dat is fijn dat je kan blijven rijden want daar gaat het om.
Ik ben ondertussen wel gewend dat er op m'n protocol staat " mooie combinatie", of " paard met veel potentie" "maar jammer van de spanning"

Echt poedersuiker, maar we kunnen het steeds sneller weer omzetten in iets productiefs en door rijden in de proef!

M'n alle eerste wedstrijd impuls, sprong ze me uit de ring(was binnen)
Eerste 5 wedstrijden heb ik denk ik af en toe een puntje gereden. Hoe verder we komen hoe beter het gaat.
Ze kan de oefeningen heel goed, we wijken eigenlijk altijd voor een 8. Ik hoop dat we steeds netter kunnen rijden en er uit kunnen halen wat er in zit!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:28

Hier vandaag het buitenseizoen goed afgesloten. Eerste proef heerlijk gereden, natuurlijk zijn er nog genoeg verbeterpunten. Maar voor het eerst weer een ontspannen en voorwaarts paard onder me. Tweede pyroef ging iets minder, was ze toch weer wat terughoudend. Beide juryleden waren eensgezind. Had nl. bij beide 181 punten. Dit geeft de burger weer moed. Op naar het indoorseizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:15

Nou netjes toch :)

Ik heb vandaag meegedaan met de Pink ride :) 25 km gereden voor Pink Ribbon samen met mijn buurmeisje. We hebben totaal €680 opgehaald.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:18

Ja, was ook zeer tevreden over hoe ze zich vandaag gedroeg. Tweede proef ging nog niet helemaal zoals het moet. Maar dat komt ook wel weer.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:03

Yvank_ schreef:
Net weer gestart 1e en 2e prijs beide proeven 197 punten :)

Gefeliciteerd, mooie punten zeg!

Alice13 schreef:
Ik ben langzaam een nieuwe outfit bij elkaar aan het sparen. Vorige week een nieuwe zweetdeken besteld, vandaag nieuw wedstrijd shirt gekocht. Als ik M1 ben mag ik van mezelf nieuwe laarzen en een nieuw jasje O:)

Lijkt wel alsof ik mezelf hoor. Als ik M1 ga mag ik een nieuw jasje, wil graag deze van Anky. Deze is gelukkig niet zo lang. Rij nu met een simpele van HH en die is eigenlijk net te lang waardoor mn bovenlijf zo groot lijkt. Pony is niet zo groot natuurlijk. :P

Yvank_ schreef:
Ik heb 4 jasjes :o

Net weer gestart was 1 proef 1,5 km van stal haha. Hij vond bak en drukte doodeng dus werd knal en knal heet. Tikkende tijdbom stuur dat maar rond... paar flinke fouten maar door dat hij zo heet was ook gave stukken. Toch nog 3e met 186!

Gefeliciteerd weer.

haike schreef:
Ik weer fijn aan het opbouwen, merk ze de galop nog wel lastig vind dus doe rustig aan

Wat was / is er dat je aan het opbouwen ben? :)

_Sofie schreef:
Hoi :wave:
Mag ik me hier ook melden?

Ik ben Sofie, 19 jaar, en heb samen met een vriendin een 7 jarige KWPN ruin. We zijn nu vier keer L1 gestart en hebben de punten voor het L2 binnen :):) Met m'n instructrice ga ik nog even overleggen wat handig is: gelijk doorstarten of eerst even thuis verder trainen. In principe zitten alle 'knopjes' voor het L2 er op. Hoe hebben jullie de overstap L1 - L2 ervaren?

Ik ben pas 1x L2 gestart, wat voor mij vooral het verschil is, is dat ze nu een minder brave proef willen hebben. Overgangen naar voren en terug moeten duidelijker en het hele rijden mag voor mij dan actiever en met meer afdruk. Voor de rest vind ik er niet zoveel verschil in zitten

FriesWytske schreef:
Beide juryleden waren eensgezind. Had nl. bij beide 181 punten. Dit geeft de burger weer moed. Op naar het indoorseizoen.

Gefeliciteerd met de punten!

Yvank_ schreef:
Nou netjes toch :)

Ik heb vandaag meegedaan met de Pink ride :) 25 km gereden voor Pink Ribbon samen met mijn buurmeisje. We hebben totaal €680 opgehaald.

Mooi bedrag!

Gelukkig heb ik hier geen moeilijk paard die weg springt of doet. Lijkt me soms best vervelend. Wel gaat ie heel erg opkrullen als het wat moeilijk word / er spanning bij beide komt. Maar dat is makkelijker te verhelpen.

En over het langer door rijden of niet, het is voor mij tot nu toe nog niet aan de orde geweest, maar ben dan ook nog maar pas begonnen. Wel weet ik dat ik probeer om aankomend weekend en de maand erna nog mn laatste punten, zijn er acht :') te halen. En dan een paar maanden wedstrijd pauze en in 2016 nog een keer L2 starten en dan over naar het M1. Maar dat is voor mijn doen wel heeeeel positief bekeken. Waarschijnlijk denk ik daar na aanstaand weekend geheel anders over. Maar dat is voor later.

_____

Zondag heb ik een clinic gereden bij Tanhee van Wenum en het was fijn om te horen dat waar we thuis aan werken haar ook opviel. Hij heeft zich weer goed gedragen en laten zien dat we het best wel samen kunnen. Nu alleen nog even doen. Als tips mee gekregen om in het wijken, schoudervoor en schouderbinnenwaarts te gaan schakelen in tempo, zodat alles wat meer van mij blijft en hij niet terug valt in tempo, wat weer door mij komt natuurlijk. Ook de tip gehad om in mn overgang terug hem iets schoudervoor / binenn te zetten zodat zn binnenachterbeen actief blijft en de overgang mooier word. Hij valt namelijk behoorlijk terug en walst dan door.
Genoeg punten dus om aan te werken, maar dat houd het leuk. Ben van plan om wat vaker op zoek te gaan naar clinics.

En twee foto's

Afbeelding

Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:35

Gave haflinger! Leuke foto's en lijkt me ook een leerzame clinic.
Ik heb dat Anky jasje aan gehad ik wil graag blauw en vond deze kleur niet zo mooi. Jasje stond verder wel goed, fijne pasvorm.

Ik zou graag een braaf paard willen hoor. Ben super gek met m'n meisje kheb haar 4 jaar maar we hebben er ook al regelmatig over gehad om
Haar weg te doen.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:18

Hallo meiden!

Een hele tijd terug heb ik in dit topic gezeten en ik wilde mij graag weer aanmelden als dit mag.

Ik ga zaterdag weer voor het eerst op concour na de kampioenschappen.

Wij zijn nu L2+7

Dit zijn wij:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:09

Jullie hebben flink gekletst, even bijlezen hoor. Hoop niemand vergeet in reactie, anders sorry!

Sofie welkom! Al met instructrice besproken wat je gaat doen qua L1 of L2?

Alice, vervelend op wedstrijd zo kan veranderen, scheelt het als je veel op pad gaat zodat gewoner wordt? Ik hiervoor paard gereden wat echt ritme nodig had, anders vond ze ook spannend. Snap wel af en toe heel frustrerend is en je de moed opgeeft, maar geeft ook veel voldoening als dan wel lukt!

Yvank ook al een spook, slim je dan nog extra bevestigd thuis en op wedstrijd, heb je wat extra reserves als hij zich opfokt. En lekker buitengereden, is hij dan wel rustiger?

FriesWytske, fijn jullie weer op de goede weg zijn, gefeliciteerd met je winstpunten!

Pauline, knappe foto's en klinkt als een leerzame clinic!
Mijn paard heeft een peesblessure gehad, waren er op tijd bij lijkt het maar toch al vanaf half mei op rust gestaan.

Sunshine, ook welkom! Leuk dier!

Ik ziek thuis dus helaas geen paardje voor mij vandaag. Achteraf al paar dagen niet fit maar weet dat aan feit vriendje voor zn werk naar buitenland moet en ik die gister heb uitgezwaaid. Hij zondag nog gefilmd maar zelf dus niet bij met mn hoofd, erg confronterend dus :o
Wel wat leuke foto's uit kunnen halen en binnenkort maar herkansing met filmen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:41

Mooie foto's, Haike. En beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:42

Ziet er netjes uit!

Ja buiten is hij heel makkelijk en braaf :) ga ook elk jaar met hem vakantie een week boscrossen vind die geweldig.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:43

Yvank: lekker hoor, op vakantie met je paard! Waar ga je meestal heen? Mooi bedrag hebben jullie opgehaald voor pink ribbon *\o/*
Haike: beterschap! Foto's zien er netjes uit :j Heb nog niet overlegd met m'n instructrice.
Sunshine: knappe vos heb je :~ Succes op concours zaterdag.
Alice: knap dat je toch blijft doorzetten, ookal is je paard niet makkelijk. Kan me voorstellen dat je soms graag een braaf paard zou willen.
Pauline: dat Anky jasje is zeker mooi :j Leuk zo'n clinic.
Frieswytske: gefeliciteerd met je winstpunten.

Hoi :wave:
Mijn paard heb ik al een paar dagen niet meer gereden :( Zondag mag ie lekker in de paddock en toen is er een pony op z'n rug gesprongen. Hij heeft er best wel last van helaas. We wilde de masseur sowieso al laten komen, dus nu gebeld en ze kan vrijdag al komen. Tot die tijd maar rustig longeren. Wel jammer, zou eigenlijk zondag op springwedstrijd gaan, had er wel zin in :P Maar ja, gezondheid van Vic staat voorop <3
Ik ben momenteel bezig met de Orun en daarbij moet je een paard meenemen. Had maandag een manegepaard meegenomen. Was heeeel anders dan Vic, maar wel super leuk, ze deed zo hard haar best, terwijl ze normaal niet zo hard hoeft te werken, haha.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:45

Haike beterschap! , ik hoop dat het vandaag al wat beter met je gaat.

Sofie, oe dat klinkt niet zo goed. Ik hoop dat hij snel op knapt. Altijd weer spannend als je paarden bij elkaar in hebt lopen.
Wat betreft de Orun wel leuk keer een ander paard mee, kan wel heel leerzaam zijn.

Ik ben laatste tijd heel blij met m.n paard hoor en ze doet ook echt haar best, maar soms neemt de spanning de overhand. Op dit moment heb ik het gevoel dat het soms wat te veel wordt, haar benen zetten soms wat op. *niet tijdens werk maar daar haal ik haar mee uit de stal. En ze is minder ontspannen en los in de rug dan een maand geleden.
Ik wil graag fysio laten komen, maar na de fysio is altijd weer 2a 3 dagen opbouwen en dat is zo lastig met concoursen te plannen op dit moment!

Hoe vaak gaan jullie op concours?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:55

Balen zeg Sofie!

Bij mij wisselt het heel erg,soms elkeweek en soms maanden niet.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:07

Sofie dankjewel!
En super balen van je paard maar wat leuk van de Orun, ik wil hem ook gaan doen na school. Wil je mij een pb sturen over hoe het bevalt? Wil niet offtopic gaan

Alice, bij mij verschilt het ook. Nu ga ik 3 weken achter elkaar terwijl ik net 3 maanden niet ben geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:11

Wat oliebol Sofie, hopelijk kan masseur morgen weer hoop verbeteren!

Yvank, fijn buiten wel braaf is.

Alice, ik zou dan toch fysio laten komen en evrn stapje terug, dikkere benen en niet ontspannen in rug is vaak geen goed teken. Gezondheid zou ik voor wedstrijd planning zetten.

Ik ging gemiddeld om de 2-3 weken. Komende winter begin ik hopelijk eind november weer en dan zal ook niet veel zijn

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:53

Ik ben zelf (humaan) fysiotherapeut dus ik behandel haar zelf ook nog wel eens.( wat ik kan)
Ze zet haar rug vast zodra ik oprichting vraag lang laag en over de rug is geen probleem. Dus ontspannen is ook geen probleem. Juist het aanspannen is zwaar voor d'r. Daar gaat fysio denk ik niet mee helpen, dat is een kwestie van goede afstemming tussen aan - ontspannen en rust. Vandaag beentjes in de klei gezet en lekker gestapt. Ze was echt super te pas!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:37

Alice , dat klinkt me bekend in mijn oren, lang en laag over de rug geen probleem en oprichting wel. Heeft mijn paard ook. Omdat ze zo horizontaal gebouwd is.

Vandaag na een paar maanden weer voor het eerst gestart.
Zeer tevreden voor de 1e keer weer. Geen hoge punten maar toch weer 2 erbij (181 en 185)
Ik had een 8 op houding en zit
7ens op achterwaarts en een 8 op slangevolte.
Uiteraard ook 5en anders had ik wel 200ptn haha

Nog 1 punt en dan mag ik M1!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:08

Gefeliciteerd, Sunshinee. Ga je dan ook direct over?

Hier nog 2 winstpunten nodig voordat we over mogen. Gaan we niet doen. Blijf sowieso dit jaar nog L2. En dan zien we volgend jaar wel weer.

Gisteren met het kringuitje mee geweest naar Boekelo. Was super gezellig en leuk om een keer op zo'n groot evenement rond te kijken. Was er wel super druk. En daardoor niet echt alle hindernissen goed kunnen bekijken als er iemand sprong.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:50

Ik was er ook! Iid erg druk en ik ben niet zo groot dus was het soms moeilijk om de hindernis te zien. Maar leuk om zo'n evenement een keer mee te maken. Toch ook nog veel kak wat er rond loopt hoedje, hakjes rokje en dhr heren in pak en nette schoenen, denk niet dat die het parcours hebben gelopen :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:07

Inderdaad, dat was ons ook opgevallen. Hahaha, denk inderdaad dat die niet het parcours hebben gelopen. Denk wel dat de drukte ook kwam door het mooie weer. Wij waren er rond 10 uur en zijn er om 5 uur weer weg gegaan. Ik heb zelf een redelijke lengte. Maar bij sommige hindernissen bleven de mensen gewoon staan. Terwijl ze bij andere hindernissen na een deelnemer weer doorliepen, zodat je toch nog iets kon zien.
Wij vonden die eerste waterhindernis spectaculairder dan de tweede.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:29

Wat leuk dat jullie naar Boekelo zijn geweest! Dat lijkt mij ook wel wat om eens mee te maken :D

Frieswytske, nee ik ga niet direct over. Ze loopt eindelijk weer een beetje ontspannend en constant in haar nageeflijkheid. Dat ik nu thuis weer een beetje oprichting durf te vragen maar op concour nog niet!
Het ligt er ook een beetje aan wat mijn instructrices ervan zeggen en wat voor punten ik rij als ik de 10 voorbij ben en er helemaal geen druk meer op staat.