[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:14

Eens met tamaramt @rosa!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:14

tamaramt schreef:
@rosa;oh, ik ben er niet over aan het dromen hoor :P
Ik vind het zeker geen must om stang en trens te rijden in het z maar ik wil het wel eens proberen om te zien of het positief verschil brengt :D

Mijn ene schimmel liep ruk op S&T, dus die reed ik gewoon op trens. Tweede schimmel liep beter op S&T, dus die reed ik meestal op S&T.

Met de Fries is het nog even afwachten.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:35

Oh maar zo bedoel ik het niet, ik vond het gewoon grappig dat iedereen het ineens over de S&T had. Echt zo van yes, nu mag het :) (En dat is toch ook zo :P)

Ik denk dat ik die van mij er ook op ga proberen hoor, zij heeft van nature gewoon moeite met oprichting en ben erg benieuwd of ik haar daarmee kan verfijnen

Tinkels

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:57

Mijn heeft totaal geen moeite met oprichting, maar mijn instructrice verwacht dat ze nog wat beter gaat lopen met de S&T.

Daarom wil ik het graag proberen.
Lijkt me wel moeilijk... Straks als ik 10 wp's heb, stop ik even met wedstrijden.. en dan lekker thuis oefenen met S&T.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:02

Haha Rosa wat een vraag van mij wel niet teweeg kan brengen :P Ik ben ook heel erg benieuwd hoe ze gaat lopen! We zullen zien.. Had het er met mijn instructie over gisteren en ze zegt als je halverwege t M2 bent gaan we het af en toe is doen en als ik Z1 startgerechtigd ben gaan we het helemaal oppakken! Dus even doortrainen en wedstrijdjes plannen :P

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:05

Verstandig zo'n wedstrijdstop.

Ik blijf voorlopig nog M2 rijden, dat moet nog veel meer worden bevestigd, we pakken al wel voorzichtig wat appuyementen mee.

@KB: haha nou inderdaad ;)
Leuk hoor!!! Hoeveel winst heb je nu? Oh ik zie het al :')

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:15

Haha Rosa ja nu 1tje... Snap nogsteeds niet hoe ik die heb gehaald.. := haha.

Maar we zijn nu weer op de goede weg. Zijn nu al wel bezig met de oefeningen voor het Z1. De oefeningen van het M2 gaan nu echt super en goed gecontroleerd met voldoende impuls. Ik ben nu al zenuwachtig voor mijn wedstrijd volgende week zaterdag :o Verder zijn we al bezig met Appuyeren (wat aardig goed gaat, moet iets meer impuls), eenvoudige wissel gaat ook goed alleen moet ik meer gaan verzamelen en meer opgericht! Maar daar werken we keihard aan!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:28

_Rosa schreef:
Haha iedereen is aan het dromen over S&T ;)

mereltjuhxxx schreef:
Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan. Zat de laatste tijd echt in een dip met rijden en had daarom niet zo'n zin om hier te reageren tussen al die succes verhalen. Heb sinds 2 weken een nieuw bit (was al 4 jaar aan het modderen met bitten en hij liep nergens echt fijn op, vaak tong zichtbaar en verzet), en sindsdien loopt hij super constant en licht in de aanleuning. Dus zaterdag toch maar op wedstrijd geweest, 1e proef kreeg ik hem er net niet fijn door en veel spanning, dus 173 punten. 2e proef liep hij super fijn en kon er voor het eerst echt aan blijven rijden in de proef, werd beloond met 193 en een 3e prijs!

Om terug te komen op het stang en trens verhaal, ik heb al zo veel problemen gehad met het vinden van een gewoon bit (hoop dat dit effect blijft), dat ik niet zo goed durf te beginnen aan stang en trens, heb er namelijk zelf ook geen ervaring mee. Denk dat wij voorlopig nog maar op trens blijven!

Volgens mij heeft iedereen wel eens een flinke dip :(:)

Fijn dat je nu een goed bit hebt gevonden (welke is het geworden?). En wat een mooie punten!! Dat zal je goed doen :)

Heb nu een dubbelgebroken D-trens van sprenger met sensogan materiaal.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:19

Bij mij is de trens 1 maatje groter als de stang dus 13,5 trens en 12,5 is de stang

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:15

Annika; Heel veel sterkte!

Cindy welkom

Gaaf Amigo!! Gefeliciteerd!

Aranel; Welkom

U.fo steekt bij een normaal bit zijn tong uit, dus stang en trens zullen wij wss nooit aan beginnen. Ook al vanalles mee geprobeerd maar volgens zijn eigenaresse is het door de jaren heen wss een gewoonte geworden.

En mocht het ooit zo ver komen met mijn eigen probeer ik het wss ook niet :P. Ze is heel fijn in de mond dat een trens denk ik net zo goed is voor haar.

tamaramt; Je kunt volgens mij ook bij sommige ruitersportzaken bitten eerst proberen en als het dan niet goed is dat je je gels terug krijgt.

Ik heb aankomende zondag voor de 3e keer M2. Zijn zadel ligt alleen niet goed en word vrijdag wss meegenomen dus dat word of met mijn eigen zadel of springzadel proefjes rijden :=

Ook heb ik stiekem in september met mijn eigen M2 debuut opgegeven :).

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:33

Succes alvast! Ik heb 10 september me hc Z1 opgegeven, ook best spanennd haha

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:12

Oehh spannend en succes!! Haha zie je al verschijnen met springzadeltje hihi. Zie het helemaal voor me :P

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:39

Ik heb zaterdag én zondag wedstrijd.. Zondag laatste selectie en als ik die win wordt ik kringkampioen..
Als ik dit weekend 3 wp rijdt ga ik de 18e Z1 proberen :) appuyeren doet die vort goed. Alleen ik moet meer na denken met rijden, ik doe teveel lalalala :Z haha

Spannend Cindy! Komt vast goed :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:49

Amiigo schreef:
Ik heb zaterdag én zondag wedstrijd.. Zondag laatste selectie en als ik die win wordt ik kringkampioen..
Als ik dit weekend 3 wp rijdt ga ik de 18e Z1 proberen :) appuyeren doet die vort goed. Alleen ik moet meer na denken met rijden, ik doe teveel lalalala :Z haha

Alvast succes!
Ik ga eerst as zondag 2 weken naar chersonisos met vriendlief. En mn paardje heeft lekker 2 weken vakantie

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:21

Wat is iedereen al vooruit aan het denken grappig haha! Ik moet er nog twee en heb alleen deze maand wat staan. Hoop toch eigenlijk wel Z1 te starten in september. Dan is er eerst een barokke wedstrijd (lijkt me prima als debuut) en daarna een gewone (hoop dat ik het nu niet verkeerdom zeg)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:32

KB_Horse schreef:
Oehh spannend en succes!! Haha zie je al verschijnen met springzadeltje hihi. Zie het helemaal voor me :P

Hahaha ja nou idd.. Dan is een M2 proef te lang :=

Succes alvast iedereen die dit weekend start :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:38

Haha ja idd Tsplendid :+

Hier worden ze op s&t gereden als het meerwaarde heeft, anders blijven ze gewoon op trens :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:39

cindy1000 schreef:
Amiigo schreef:

Alvast succes!
Ik ga eerst as zondag 2 weken naar chersonisos met vriendlief. En mn paardje heeft lekker 2 weken vakantie

Thnx!
Oh lekker! Ik ga dit jaar (net zoals vorig jaar haha) niet op vakantie, ik verveel me meteen de pleuris en dan 5 dagen op de camping vind ik al verschrikkelijk :+

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:42

Hahahaha, ahja mn vriend gaat mee dus dat vind ik wel gezellig!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:49

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb van het weekend mijn punten bij elkaar gekregen voor het M2, en ivm mijn werk heb ik nog tot 1 oktober om te starten met mijn merrie. Daarna is het helaas over en uit voor ons en gaat paardlief daarna fulltime door het leven als therapie paard.

Besloten dat ik haar graag M2 wil hebben, dus hier staat de komende tijd ook volledig in de planning om haar voor die tijd winstwaardig te krijgen :j heb nog twee concoursen staan tot die tijd ( totaal van 10 proeven daarin) dus hopelijk lukt het.
Ik heb trouwens een 9 jarige Tinkermerrie, cob type, waar ik mee rijdt :D

Hopelijk kom ik hier alle tips en tricks tegen!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:22

Welkom,

10 Proeven in 2 wedstrijden?
meerdaagse concoursen?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:48

welkom ik ben wel benieuwd hoezo ze verder gaat als therapie paard en niet Door ga met wedstrijden rijden via pb mag dat ook

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:51

@tsplendid; ja dat klopt heb ik al over geinformeerd maar dat is max 3 keer rijden en binnen 5 dagen terugkomen en dan krijg je ook niet je gehele aankoopbedrag terug.. :(

Mbt je zadel..: persoonlijk zou ik dan niet op wedstrijd gaan. Wedstrijden genoeg en met slecht zadel of springzadel kun je toch geen fijne proef neerzetten lijkt me.

@lowara: welkom hier :)

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:02

@lowara welkom!

Ik zit nu ff lekker in de tuin van het heerlijke weer aan t genieten. Vanavond maar rijden denk. Of ze mag toch wel een dagje vrij :P morgen ga ik toch echt de nieuwe proeven oefenen thuis.. ben benieuwd.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:50

Gister weer gestart, maar het ging niet zo soepeltjes, ik vind die 1e proef maar een aparte hak-tsjak proef met al die overgangen en gekke bochtjes, nog maar even beter op studeren :=
Zit steeds dicht in de buurt van een wp, dus het moet een keer gaan lukken :D