[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:37

Ik rijd graag de selecties etc, dus ik zou in het M1 blijven.

Ik heb er nu ook 3, maar ik blijf tot na de regio in het M1 rijden, tenminste uitgaande dat we ons kwalificeren voor de regio en hij heel blijft. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Ik denk hem thuis lekker doortrainen en dan in het voorjaar het Z in. Geloof niet dat ik het zie zitten met die reus in het M2 in een kleine baan te stoeien. Dan liever in de grote baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:02

Ik rijd geen selecties. Er is er maar een waarvan ik zeker weet op een goede bodem.

Daarbij zijn de kampioenschappen pas eind augustus. Dat zou betekenen dat ik nog zeker 4 maanden L2 moet rijden en dus minimaal weg. Daar heb ik geen zin in hihi

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:08

vonneke waarom rijdt je de selecties niet in het M1 mee dan?

ik start envoy nu meestal 1 proef en ik wil hem zo lang mogelijk M1 blijven en daarnaast een beetje subli wedstrijden rijden.
volgend jaar wil ik hem Z starten.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:26

Als het ligt aan de bodem, daar doe je weinig aan idd. Als het aan de klasse ligt zou ik lekker M1 gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:29

Ik start idd niet om de bodems. Ga deze zomer lekker opzoek naar de fijne wedstrijden.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:56

gwenn ik moet de 25e direct na jouw starten.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:06

Wat een gave foto's!!!!

Gisteren met de jurycursus meegereden. Ging best aardig.

Hij mist op dit moment zijn balans. Snap niet goed waar dat vandaan komt. Hij is gemasseerd maar dat doen we vaker. Ik rijd sinds kort met een Fairfax singel en een sedelogic pad. Zou het dat misschien zijn? Dat hij zo los is dat ie niet weet hoe hij zich moet houden hihi?

Morgen komen ze ook het zadel controleren want dat zakt wat scheef.

Hopelijk dan weer wat verbetering.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:01

Wij hebben hier alleen kringkampioenschappen om je te selecteren voor de regio. Onze kring is op gras :).

Lianne; haha ja ik dacht al wat komt mij dat paard zijn naam bekend voor! Wel grappig, voor mij starten 2 stalgenootjes :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:02

Vonneke; hopelijk is hij zo los inderdaad dat hij niet weet hoe die moet lopen :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:15

Vonneke: Zou inderdaad kunnen dat hij even niet meet weet wat hij met die lossigheid aan moet. En inderdaad balans problemen heeft.

Ik rijd ook nooit kampioenschappen mee. Het is dan meestal toch al duidelijk wie er kampioen word. Dat is het nadeel van zo'n klein gebied. Het zijn vrijwel altijd dezelfde ruiters die naar Ermelo mogen. + de selecties liggen ver uit elkaar. Waardoor je behoorlijk ver moet rijden. Incl. tunnel en tol.

Gijs zo even op de wei zetten. Daarna even rijden. Moet echt weer in de bak want heb heel de week niet echt getraind. Zaterdag op wedstrijd geweest, zondag buiten, maandag bak, dinsdag springen, woensdag buiten.... en heb morgen les. Dus heb bakarest :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:47

Haha succes coquette :')

Maandag kan eindelijk m'n osteo langskomen *\o/* ze woont erg ver dus ik laat haar dan niet alleen voor die van mij komen, maar nu wilde een stalgenootje ook dus dat is mooi geregeld!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:52

FairLady_ schreef:
gwenn ik moet de 25e direct na jouw starten.

Als ik zoek binnen een straal van 50 km, dan krijg ook hippisch Geesteren in mijn lijst.
Eigenlijk nog helemaal niet zo ver van jullie vandaan.

_KellyAV schreef:
Ik doe op het moment lekker rustig aan met Varro, ik wil voor de zomer sws M1 starten maar hij moet nu gewoon eerst beter aanvoelen. Vind hem nog lang niet goed genoeg.

Even spammennnn }>
[ITP] Knappe Varro poseert tijdens de fotomeeting op het strand!

Leuke foto's. Heb je ook rijfoto's?

vonneke schreef:
Wat een gave foto's!!!!

Gisteren met de jurycursus meegereden. Ging best aardig.

Hij mist op dit moment zijn balans. Snap niet goed waar dat vandaan komt. Hij is gemasseerd maar dat doen we vaker. Ik rijd sinds kort met een Fairfax singel en een sedelogic pad. Zou het dat misschien zijn? Dat hij zo los is dat ie niet weet hoe hij zich moet houden hihi?

Morgen komen ze ook het zadel controleren want dat zakt wat scheef.

Hopelijk dan weer wat verbetering.

Heeft zo'n singel zoveel effect? Ik ken het niet hoor, vandaar mijn vraag.
En die pad, waar heeft dat invloed op?

_coquette_ schreef:
Vonneke: Zou inderdaad kunnen dat hij even niet meet weet wat hij met die lossigheid aan moet. En inderdaad balans problemen heeft.

Ik rijd ook nooit kampioenschappen mee. Het is dan meestal toch al duidelijk wie er kampioen word. Dat is het nadeel van zo'n klein gebied. Het zijn vrijwel altijd dezelfde ruiters die naar Ermelo mogen. + de selecties liggen ver uit elkaar. Waardoor je behoorlijk ver moet rijden. Incl. tunnel en tol.

Gijs zo even op de wei zetten. Daarna even rijden. Moet echt weer in de bak want heb heel de week niet echt getraind. Zaterdag op wedstrijd geweest, zondag buiten, maandag bak, dinsdag springen, woensdag buiten.... en heb morgen les. Dus heb bakarest :')

Bij ons zijn geen selecties, kampioenschappen heb ik vorig jaar maar eens weer aan meegedaan.
Ik wilde mij wel meten tussen te betere ruiters, want de mindere ruiters starten daar toch niet.
Lekker ontspannen gereden dus deze week, ook fijn hoor.

Ik heb vanmiddag gereden, na een zware training van gisteren mocht hij vandaag wat rustiger aan doen. Hij was erg fijn, ik krijg hem steeds meer opgericht. Waarbij hij ook los in zijn kaak blijft en redelijk vlug aan het been (dat kan altijd beter).
Dat voelt goed :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:59

Lianne: Fijn dat hij lekker te rijden was. En belangrijk dat het goed voelt!

Kelly: Leuke foto's. Fijn dat je osteo langs komt. Laat je hem om de zoveel tijd nakijken?

Vandaag eigenlijk fijn gereden. Gelijk zonder zweep begonnen en moet eigenlijk zeggen dat hij redelijk aan mijn been is. Valt me echt nog niet tegen. Hij laat zich de laatste tijd redelijk bewerken. Heb helemaal zin om te lessen :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:01

Nee heb helaas geen rij foto's... Het werd ineens erg snel vloed waardoor we niet meer konden rijden. Het zand wat zegmaar over bleef was veel te mul om in te rijden.

Ja ik laat het altijd om de zoveel tijd nakijken, verschilt wel hoelang er soms tussen zit, nu was de laatste x ong 5 maanden terug dus hij mag wel weer! En hij zit niet vreselijk vast ofzo, maar we trainen nu anders dus ik wil graag dat hij nagekeken wordt. En zij is zo fijn! Ik heb nog nooit zo'n los paard gehad

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:05

Wie laat jij komen? Mag ook via pb hoor :)
Gijs laat ik als ik het nodig vind behandeld door middel van Dry Needling. Vind ik ook echt fijn, en veel resultaat :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:05

Hello!

Leuke foto's Kelly
Vonneke, geen idee of dat verschil maakt. Was het nu nog steeds zo anders?
Wij hebben hier 2 keer een wedstrijd met 1 proef en dan de kringkampioenschappen met 2 proeven. Het kampioenschap wordt bepaald over de beste 3 proeven.
Succes Coquette!

Ik ga morgen weer rustig opbouwen, hij heeft maandag vrij gehad na de wedstrijd, dinsdag een zwaardere dag. Ben onder de man naar een andere bak gegaan, half uurtje stappen, daar les gehad en onder de man weer terug. Woensdag na gereden, wel gewoon "aangepakt" maar niet heel lang gereden. Vandaag vrij, ben zelf zoooo moe en verrot. Dus morgen rustig aan optrainen naar maandag.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:19

kelly wat een leuke foto's. welke osteo heb jij? ik laat altijd 1x per 3-4 maanden een chiropractor langs komen. vind ik heeel belangrijk. ik wil daarnaast tussendoor soms nog een masseur laten komen.

vonneke dat hij balans mist kan heel goed door je zadel komen. ligt hij niet te ver voorover?

gwenn jij komt dus ook veel bekende tegen. ik heb wel gelijk een groot ch gekozen voor mijn debuut.

coquette wat super dat je fijn hebt kunnen rijden. komt vast goed met je les morgen!

lianne, waar woon jij dan? er is nog plek hoor in geesteren zag ik ;)

michelle een dagje herstel hebben ze ook echt wel nodig.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:40

@fairlady dat snap ik :D Maar normaal rijd ik als ik wedstrijd heb meestal 2 dagen ervoor, dat de wedstrijddag de 3e rijdag is zeg maar.

Aangezien ik maandag wedstrijd heb, had ik eigenlijk gepland vandaag te rijden en morgen vrij te geven. (dan had ik dus dinsdag, woensdag en donderdag te rijden, vrijdag vrij) Alleen omdat ik zelf zo ontzettend verrot ben, dus nu dinsdag en woensdag gereden. Vandaag vrij en dan vrijdag loswerken, zaterdag wat zwaarder trainen en zondag afhankelijk van hoe die loopt en aanvoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:43

Lianne, Das zoveel om uit te leggen. Zoek maar ff op hihi

Ik heb hier iedere maand een masseuse bij Vos. Is vriendin van me. Osteo 1x per half jaarm

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:59

Aan mij moet je zoiets niet vragen. Ik zweer bij een merk hihi

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:59

Lianne, dicht bij Schoonebeek (Coevorden)
Voor mij even door Duitsland rijden en ik ben er. Ik denk ongeveer drie kwartier.
Alleen moet ik vrijdag werken.
Ik denk dat het wel een keer goed is om in een andere regio te rijden.

Coquette, fijn dat het zonder zweep rijden goed gaat. Heb je ook foto's van jou en je paard?

Michelle, ook fijn gelest.
Vonneke, ik ga zoeken.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:02

Ik ken het merk niet michelle, ik heb deniro en derby's.
Maar ik neem aan dat als je er geen stallen mee uit mest, de zool lang mee blijft gaan.
En als je er niet veel mee loopt dat het slijten ook heel erg meevalt.
Met mijn oude deniro's deed ik alles. Ik mestte er elke dag stallen mee uit, ze zijn 4 jaar meegegaan.
Nu heb ik een nieuw paar, daar ben ik zuiniger op. ;)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:02

@vonneke, ik ook. Zweer al een tijd bij ariats en heb voor wedstrijd mijn Petri laarzen. Maar ik zit steeds een beetje te dubben over ook laarzen met trainen. En ik zag deze en vond ze onverwacht erg interessant.