[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:08

Zij ze in het L al een stuk strenger met op de letter rijden en dat het paard constant nageeflijk is ?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:59

Nee ik heb geen idee Karin. Soms denk ik dat ze gewoon op al mijn kleine foutjes reageert maar dan is het raar dat ze het sommige periodes weer zo super doet. Ik heb geprobeerd te filmen maar mijn geheugen zat vol dus had maar 3 seconde :')
Wauw echt super punten joh! en goed dat je de derby toch hebt gestart. inderdaad op naar de cross jullie haha!
hahaha hilarisch van je moeder :') :') Veel plezier met je fotoshoot!

Naomi ik vind dat ze daar beide in de B al wel naar kijken. In het L1 moet je het gewoon nog wat beter voor elkaar hebben. Het hoeft niet perfect te zijn natuurlijk maar persoonlijk zou ik zorgen dat je dingen wel netjes afwerkt en je paard redelijk constant nageeflijk is.

Hier heeft mama 2 dagen gereden omdat ik niet kon. Gisteren zelf weer gereden en ze was al wat beter in de aanleuning. Wel erg tegen het been maar was al blij met de vooruitgang. Zaterdag weer wedstrijd. Zie het maar als oefening voor de ervaring. Wel op mijn eigen rijvereniging met dus veeel bekenden. Vind ik zelf altijd erg spannend :o :=

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:12

Ik vind op de letter rijden iets wat je in elke proef moet doen en daar letten ze volgens mij ook gewoon altijd op. Nageeflijk is ook een must vind ik.

Sorry dat ik verder niet bij lees maar ik heb gisteren erg slecht nieuws gekregen in verband met Hyrano ;( Ik moet nog wat onderzoeken afwachten voor meer duidelijkheid want momenteel is het voor mij allemaal een beetje vaag en erg onduidelijk wat nu precies de oorzaak is. Als ik meer duidelijkheid heb, zal ik alles hier wel uitleggen, maar als ik het nu uitleg, zullen jullie er wss niets van begrijpen (omdat ik het dus ook nog niet begrijp)...

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:36

Jeetje Anthea, schrik van dit bericht. Hoop dat het uiteindelijk nog meevalt met wat het is. Zal voor je duimen!

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:16

oliebol Anthea, ik hoop dat alles mee mag vallen, heel veel sterkte in ieder geval!!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:45

Jeetje Anthea wat rot zeg, ik duim voor je dat er meer duidelijkheid komt, en uiteraard een goed (en zo snel mogelijk) herstel, en ondertussen veel sterkte :(:)

Mara balen dat het filmen mislukte :P Fijn dat ze wel weer lekkerder liep, en succes zaterdag, hoe het ook zal aflopen, jullie zijn in ieder geval weer een ervaring rijker :j

Karin wat super van je wedstrijd *\o/* En een handige actie van je moeder _O_ Is je shoot vandaag nog doorgegaan?

Hier heb ik voor volgende week een afspraak met de fysio, en ook de verhuizing staat op de planning voor volgende week. M'n les voor morgen maar even afgezegd, wacht liever tot ze weer iets beter in haar velletje zit, en ondertussen longeer ik lekker of ga ik het bos in, dan kunnen we na de behandeling en verhuizing weer rustig aan alles gaan oppakken.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:28

goed van de vooruitgang mara, heb je toevallig privéles? heb een paar lessen gevolgd thuis, en dat heeft echt ontzettend geholpen!

ja was super blij Fleur! haha ja mn moeder en technologie :') de shoot is gisteren gedaan, hij wou alleen niet echt stil staan, tot mn moeder met een scherm begon te wapperen :') er zijn hele mooie foto's uitgekomen, ben super benieuwd als ik ze krijg

goed dat je een afspraak hebt gemaakt, ik ben super benieuwd! gaan we snel nog een keer rondje door het bos doen O:)

zo gingen we zaterdag de ring rond *\o/*
Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:16

Eindelijk eventjes de tijd om te reageren! :)

Ik hou ook altijd rekening met spierpijn en afwisseling Boukje, maar ik merk het verschil tussen niet 'kunnen' en niet 'willen' best wel duidelijk dus dat is eigenlijk ook de reden dat ik niet meteen de link leg met pijn of een niet-passend zadel.
Blijft naar he, een jurysport. Die puntenverschillen zijn af en toe zo bizar groot, dat moet toch niet kunnen eigenlijk? Jammer dat je niet door was naar de Hippiade maar hé, je hoefde in ieder geval niet vandaag op een drijfnatte bodem te rijden in de regen :')
Jammer dat je travers niet lang stand heeft gehouden haha, maar wel een bevestiging dat het erop zit! Druk programma had je zeg, knap dat je ondanks die dressuurles ook nog fijn hebt gesprongen. En bijna M1 alweer, echt superleuk!

Mara, leuk dat ze zo heet werd van die balken :D Jammer dat ook jij een dipje zit, zo zonde dat je dan niet weet waar het vandaan komt...
Moeder-dochter kan weleens botsen ja. Helemaal als je een moeder hebt die géén verstand heeft van paarden en dan aanwijzingen geeft. Kan ik echt niet zo goed tegen, terwijl ze meestal gewoon gelijk heeft maar kan het alleen hebben van mensen die niet dichtbij me staan.

Nou Anthea, dan hebben we precies hetzelfde! Wilde echt geen paard met veel wit en al helemaal niet veel wit op het hoofd maar helaas :') En nu vind ik het echt heel erg leuk. Leuk topic heb je aangemaakt!
Vreselijk van het slechte nieuws zeg, heel veel sterkte gewenst!

Fleur, echt lekker dat ze zo dichtbij staat! De stal waar ik nu sta die is het dichtst bij mijn huis en ik moet ongeveer 25 minuten fietsen. Als ik echter ooit naar een andere stal wil/ga dan wordt het wel een eindje verder weg... We hebben hier in de buurt echt amper stallen waar ze normale faciliteiten hebben en ook op de wei komen. Werd eerst vaak gebracht en gehaald of ging weleens op de fiets maar dat is echt niet ideaal en ik was continu afhankelijk van m'n ouders. Gelukkig heb ik nu een scooter en kan ik dus met de scooter naar stal :D
Ik weet niet hoeveel je betaald maar hier komt Joyce Vijverberg, ben er heel erg tevreden mee en stalgenoten ook. Weet niet hoever ze wil reizen maar ze is osteopaat, chiropractor en doet ook dry needling.

Karin, zonde dat de fotoshoot was afgezegd! Interessant he, om een keer iemand anders erop te laten. Word je echt een stuk wijzer van vind ik altijd.
Top je springresultaat zeg! En 16e met crossen vind ik echt heel knap. Hele gave foto en een leuk jasje heb je!

Nou in 2 weken is er veel gebeurd, van mental breakdown tot lichtpuntje _O- Heb echt dagen met een rotgevoel gezeten en kwam er gewoon niet uit. M'n moeder opperde om even een praatje te maken met een stalgenoot (is ook instructrice) die weet waar ze over praat en die gewoon zegt waar het op staat. Dit luchtte heel erg op. Wat ze zei was echt heel erg waar. Paardlief heeft anderhalf jaar, rot gezegd, mogen doen waar ze zelf zin in heeft en sinds enkele maandjes (na instructrice-wissel) moet ze eigenlijk opeens aan het werk waardoor ze zoiets begint te krijgen van ja, daaaag :evaw: Tot de conclusie gekomen dat ik er toch écht doorheen moet. Vanaf de zijlijn toekijken lost, uiteraard, niks op. Ik heb afgesproken dat ik de komende tijd even weer de slof eraan ga hangen, zodat dat 'gekloot' ook echt een keertje gaat stoppen en dan niet pas wanneer Roos er genoeg van heeft. Ook hebben we geregeld dat stalgenoot Roos 1 keer per week gaat bijrijden zodat er in ieder geval 1 dag is waarbij ze écht aan het werk moet zonder dat ze eronderuit komt. Ik ben 16, tot m'n 14e alleen op de manege gereden en buitengereden met een verzorgpaard, toen een eigen paard gekregen die heel anders blijkt te zijn dan we dachten :') Ik heb gewoon nog (te) weinig ervaring om dit snel op te lossen en vandaar dat zij haar nu gaat bijrijden zodat ik echt houvast heb :) Ben zelf heel tevreden met deze oplossing, was fijn om er even over te praten en sindsdien ook echt weer motivatie om het op te lossen.
Instructrice heeft d'r de afgelopen 2 weken ook 2 keer gereden en we zien al duidelijk progressie. Helaas staat ze nu al 4 dagen stil vanwege een natte bak maar vanaf vandaag/morgen gaan we weer aan de slag! :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:25

Even mn bijlees en dan zal ik ook even uitleggen wat Hyrano heeft...

Karin, ik ben benieuwd naar de foto's! :D Je moet veel fotoshoots doen, dan leren ze van zelf wel om stil te staan! Ondertussen heb ik er al zoveel gedaan en de mijne kunnen nu al een tijdje stil staan xD
Goed dat je instructrice er eens is opgegaan :j Soms heeft Hyrano dat ook wel eens nodig haha!
Wat goed van je wedstrijd, Karin!! Heel gaaf zeg, dat durf ik niet meer met mijn paard haha _O- Springen en cross vind ik best eng! Hopelijk heb je nog wat leuke foto's van de fotografen! Jammer dat je moeder haar hoofd heeft gefilmd :P
Gave foto wel!

Ik ben benieuwd naar het filmpje, Mara. Wat apart dat ze haar neus zo in de lucht gooit. Les van mijn moeder zou ook niet goed komen, dat zou ook snel botsen haha! Wel fijn dat ze je toch geholpen heeft en er fijne stukken tussen zaten. Hopelijk heb je snel weer een vaste instructeur.
Hoe is je wedstrijd gegaan? :)

Een fysio lijkt me het proberen waard, Fleur. :j Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Succes ook met de verhuizing.

Hopelijk is dit de oplossing, Anne. Goed dat je stalgenoot haar 1 keer in de week gaat rijden, dat kan al een behoorlijk verschil maken. :j

En dan nu Hyrano.
Hyrano had de laatste tijd vaker een dikke pees en ik was bang dat hij een peesblessure aan het ontwikkelen was... Dus ik wou een DA laten komen voor een scan/echo.
Toen zij er was, dacht ze niet dat er iets aan die pees was, ze dacht eerder dat het een secundair probleem was en dat het echte probleem in de hoeven zat.
Dus kreupelheidsonderzoek laten doen. Rechtuit op harde ondergrond liep hij nog vrij oké, een klein beetje onregelmatig. Op de volte op harde ondergrond liep hij echter beroerd. Vooral rechts liep hij heel kreupel. De omstandigheden waren niet ideaal want er was niet veel ruimte voor een volte. Ook was het nog een deel op steentjes en dat is helemaal geen goeie combi met Hyrano. Hij was niet goed terecht gekomen op een steentje en liep toen nog slechter. Daarna liep hij in de bak ook niet goed.
Omdat hij dus rechts zo slecht liep, is deze hoef uitverdoofd. Daarna weer laten lopen en hij liep 'goed'. Nog wel licht onregelmatig maar niet dramatisch zoals hij rechts liep.

Dan heeft ze de foto's gemaakt. Ik was nu ondertussen al wel op alles voorbereid bij die rechtse hoef, maar uiteindelijk is er iets uitgekomen waar ik toch even van schrok. Op de foto's is te zien dat hij chronisch bevangen is.
Het bizarre is dan nog dat het links erger is als rechts want links heeft hij een lichte kanteling van het hoefbeen. Echter loopt hij links niet kreupel, alleen wat onregelmatig (hoort natuurlijk niet).
Hij heeft bij beide hoeven dan een lipping van de hoefbeentip wat duidt op chronisch bevangen.
Ook had hij rechts een hele dunne zool en links niet. Vandaar dat ik dus eerder denk dat die zool het probleem is, en niet die tekenen van bevangenheid.

Wat ook nog onduidelijk is, is dat Hyrano maar 2x bevangen heeft gestaan. En dit door een extreme bekapping door een Strasser bekapper. De eerste keer kon hij een maand niet goed bewegen, waarvan een dikke week tot anderhalve week echt bevangen. Hij was dus mechanisch bevangen.

In augustus vorig jaar is hij voor de laatste keer geweest en sindsdien nooit meer bevangen gestaan. Ook heb ik totaal niet meer op zijn voeding gelet omdat het dus geen stofwisselingsprobleem is. Dus hij krijgt eiwitten, staat op gras enz enz.
Op de steentjes loopt hij niet zo goed, maar op beton stapt hij wel goed. Op zachte ondergrond ook.
Nja, ik reed er ook gewoon mee. Een bevangen paard zou normaal niet kunnen lopen, laat staan dat je hem zou kunnen berijden... Hyrano is ook een paard wat snel pijn laat zien, dus ik snap niet dat hij deze pijn dan zomaar zou negeren. Als zijn zadel nog maar een miniem beetje knelt, gaat hij al meteen in de staak... >;)

Het advies van de DA was dus speciaal beslag. Echter ben ik niet voor ijzers aangezien mijn paard dan een compleet monster wordt. Zowel met het ijzer vast te nagelen als met het ijzer er af te halen. Hij zit dan constant rot te doen terwijl hij normaal heel braaf is bij een bekapbeurt.
Zijn hoefwand is ook slecht dus ik wil niet dat daarin genageld wordt.
Een plakijzer of hoefschoenen waren dan ook nog een optie. Alleen gaan hoefschoenen heel duur zijn. Hyr heeft 2 verschillende hoeven dus nu moeten ze op maat gemaakt worden. Alleen gaan zijn hoeven nog veranderen aangezien hij ondergeschoven verzenen heeft dus als die terug juist komen, heeft hij weer een ander voetje en kan je weer nieuwe hoefschoenen gaan kopen.
Dus nu zullen we voor een plakijzer gaan en kijken hoe hij het daarmee gaat doen. Alleen raadde de DA aan om een hoefsmid te pakken met ervaring met bevangenheid. En het zou nog beter zijn om dit bij een kliniek te laten doen. Dat is weer heel duur en heel tijdrovend. Maar goed, als het daarmee opgelost gaat zijn...

Maar we weten dus momenteel nog niks. Wat ik zie aan Hyrano, geeft een totaal ander beeld dan wat er op de foto's te zien is. Iedereen dacht dat het rechts wel miserabel ging zijn, bleek het links te zijn maar daar kreupelt hij helemaal niet.
Ook is het nog maar de vraag of een ijzer gaat helpen én welk ijzer dat gaat zijn. De DA zei dat het goed mogelijk is dat het de eerste maanden wat zoeken gaat zijn. Dus ja, rijden zal dan ook niet meer goed kunnen want ik wil hem toch altijd wat willen laten wennen aan zijn nieuwe schoenen, maar als die telkens niet goed zijn en hij moet elke keer wat anders, nja..

Dinsdag stond mijn wereld dus echt even stil, ook omdat de DA zei dat het echt niet goed is en dat hij nog beter hoefkatrolontsteking had gehad... :( Nu hoop ik dat dat plakijzer iets gaat betekenen voor hem. Heb de foto's en de uitleg ook al doorgestuurd naar 2 andere klinieken waar er hoefsmeden zijn zodat ik hun mening ook eens heb.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:52

Jeetje wat raar Anthea! Vooral dat het inderdaad uit links komt en hij niks toont daar... En als het ijzer niet zou werken, wat zijn dan de volgende stappen? Wat een rotnieuws zeg :( Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte! :(:)

Weer niet kunnen rijden vandaag _O- Eerste 2 dagen merkte ik dat ze het wel lekker vond om niks te doen maar nu merk ik wel dat ze zin heeft om iets te gaan doen maar de hoeveelheid water houdt het een beetje tegen helaas! Alhoewel, vandaag lekker aquatraining gedaan haha. Eerst vond ze het niks maar daarna vond ze het spetteren toch wel een beetje leuk. Was zelf echt helemaal doorweekt maar ach :+:

Afbeelding

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:54

Inspuiten en die dingen... Laatste optie zou een zenuwsnede zijn, maar geen idee of ik daar wel aan wil beginnen... Dus ik hoop dat een ijzer gewoon werk gaat doen, want al die andere dingen zie ik eerlijk gezegd niet zitten :n

Is dat jullie bak of gewoon een paddock of zo? Veel water is er daar gevallen zeg! Bij ons valt het nog goed mee. :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:03

Heftig hoor... Dan ben je even machteloos. Ik duim dat het eventuele ijzer gaat helpen! :\

Ja de laatste dagen was de hoeveelheid neerslag echt bizar. Stonden zelfs plassen in het weiland en het is al 3 jaar geleden sinds dat voor het laatst zo was. Dit is de paddock/longeerbak gelukkig :') De bak ligt er heel wat beter bij maar als ie nat is kunnen we er niet in rijden. Hij kan heel veel hebben maar dit kon ie niet aan :=

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:23

zeker anne, dan kun je zien wat iemand anders doet en wat voor een effect heeft, ik ben dus duidelijk veels te lief voor hem, en ik weet zeker dat je daar veel mee kunt bereiken maar dat je soms ook gewoon moet doorpakken!
Goed dat je stalgenoot er op gaat, misschien dat zij hem lekker kan doorpakken, zodat jij ook fijner de bak in kunt, ik ben benieuwd of je er snel wat van gaat merken!
en die bak, wauw :') dacht dat het hier erg was :P

anthea, wat ontzettend schrikken en balen dat dit nou net zo moet gaan zeg, als ik het zo hoor worden hoefschoenen idd erg lastig, wou ze zelf ook gaan gebruiken, maar het is ook zo'n gedoe, ik hoop dat de plakijzers voldoende zijn voor Hyrano om daar goed op te gaan lopen! verschrikkelijk voor elke paardeneigenaar, zo goed je best doen en dan alsnog, ik hoop dat er geen andere maatregelen nodig zijn, ik ben erg benieuwd hoe ze het er op gaat doen!
haha nog meer fotoshoots... geld groeit me helaas niet op de rug, en de fotomeetings komen allemaal net niet uit of zijn te ver weg :') misschien moeten we maar een keer een L1 meeting gaan houden :P

wat chardon en mij betreft, woensdag fotoshoot gehad.... wat ben ik ontzettend trots op de foto's die ik tot nu heb gehad! ze zijn van silent shiver, SSdesign hier op bokt volgens mij? ik kan niet wachten op de rest... het rijden gaat ontzettend goed, hij begint zichzelf meer te gaan dragen ipv op mij te hangen en hij vlucht niet meer zo voor het been als eerst met het wijken, maar zo als iedereen hier, gister niet kunnen rijden door de hevige regen, en volgende week ga ik op vakantie, dus dan komt het er ook niet van, iemand nog wedstrijd gereden of in de planning?

ontzettend geluk gehad met dit zonnetje _/-\o_
Afbeelding

poseren is voor chardon geen probleem.... nu ik nog :')
Afbeelding

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:54

WAUW Karin! Zo'n foto's moet ik ook hebben! Volgend jaar ga ik ook een fotograaf inhuren om in de hei, tijdens het gouden uurtje/zonsondergang een fotoshoot te houden.
Prachtige foto's! <3

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:43

Toch een klein lichtpuntje, zijn bloedresultaten waren goed :)
Geen lyme, geen cushing, geen EMS en ook geen insuline resistentie.

Dus dat is al geen extra geld in medicijnen voor die dingen. _O-

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:03

Wauw Karin, Supermooie foto's! Fijn dat het rijden beter gaat! en fijne vakantie alvast.

Anthea pfoee wat en rotnieuws allemaal.. Ook heel raar omdat hij nooit bevangen meer stond. hopelijk helpen de plakijzers. gelukkig maar dat zijn bloed goed is, klein positief puntje nog heel veel sterkte nog in ieder geval, dit wil geen een paardeneigenaar meemaken..

Fijn dat je nu tot een plan van aanpak bent gekomen Anne, klinkt als een goede! en jeetje die bak :o zo erg is het bij ons gelukkig niet.

hoe gaat het ondertussen met Burana Fleur? zit ze al wat beter in haar vel?

Ik ben afgelopen zaterdag niet gestart omdat het zoo bagger ging. normaal zou ik het doen voor de ervaring maar mama vond ook dat het voor paard en mij allebei beter was niet te starten. het plan is nu verder trainen en veel naar vreemd terrein gaan, en dan weer terug op wedstrijd.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:00

Hoi meiden :D

Karin wat een gave springfoto, tof je rode jasje :D En jouw foto's, wauw _/-\o_ Prachtig zijn ze zeg <3

Anne wat een fijn plan en fijne oplossing zo! Super dat je gewoon ook dingen uit handen wil/durft te geven, heel wat mensen hebben nogal wat moeite om hun eigen beperkingen te zien. +:)+ Ik doe precies hetzelfde met een stalgenootje en haar haflinger, dat werkt ook erg goed :j En die slof werkt dan waarschijnlijk beter inderdaad, liever een keer iets harder en effectief inwerken dan de hele tijd te blijven klooien. En een scooter is handig inderdaad :) Wauw het was aardig nat bij jullie zeg :))

Anthea wat een gedoe zeg, en wat een raar verhaal. Ik duim en hoop heel hard dat eventuele ijzers gewoon hun werk gaan doen. En gelukkig dat er naast dit probleem geen andere dingen zijn. Kan me voorstellen dat je dan even volledig van de wereld bent, na zo'n uitslag. Heel veel sterkte ook voor Hyrano.

Mara wellicht een verstandige keuze om niet te gaan starten. Veel oefenen op vreemd terrein is slim inderdaad :j En hopelijk komen jullie snel uit je dipje :j

Hier zijn we ook druk geweest, gister hadden we nogal een spannende dag, Bu ging eerst naar de fysio, uiteindelijk voor de fysio gegaan die bij m'n instructrice haar eigen lijf al goed werk had verricht, is ook manueel therapeut en dry needling. Maar nog bedankt voor je tip Anne, ik heb vorige jaar Marjorie westerhoff hier gehad, ook erg tevreden over, maar qua prijs was dit echt wel voordeliger. Ze is nu met naaldjes behandeld en gemasseerd, en ik heb nog een oefening meegekregen om haar achterbeen naar voren te trekken. Ze zat echt wel behoorlijk vast rondom het bekken/SI. Dus 't is nu even afwachten wat het uit gaat halen :)

Vervolgens heb ik Bu op haar nieuwe plekje gebracht, ze heeft daar al even gestaan voordat ik haar kocht, en zo te zien herkende ze het echt nog. Ik ben er helemaal blij mee nu, ze heeft zo ongeveer onbeperkt hooi, en ze was al vrij snel vriendinnen met het friesje van m'n instructrice. Vandaag heeft ze even een dagje rust gekregen en dan ga ik morgen maar weer iets met haar doen, hopelijk kunnen we nu gewoon lekker aan de slag en wordt haar lijf ook beter. Ik moet er nu zo'n 6 km voor fietsen, maar dat viel me vandaag nog best mee gelukkig ;)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:55

Hey ,

Cheyenne weer hier na een hele lange tijd ...
Wat super leuk dat iedereen nog dit topic gebruikt en ik zal zelf zeker meer gaan schrijven hier op bokt.nl maar door de drukte in mijn leven , ben ik hier niet meer mee bezig geweest..

Hoe gaat het met iedereen en met hun paarden en wedstrijden ?
Hopelijk gaat het er allemaal goed mee !

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:41

Goed nieuws dat de fysio is geweest Fleur! Hoe gaat het ondertussen met haar? heeft de behandeling goed geholpen? 6km pfoee echt nog best een eindje := Maar het klinkt zo inderdaad als een heel fijn plekje voor Bu, ook een fijn idee dat ze het nog herkende!

Hoi Cheyenne :wave:
Ik ken jou nog niet, ben er later bijgekomen. Ik ben Mara en mijn paard En Amour (of ook wel mourie genoemd) en ik willen binnenkort L1 gaan starten. Alleen gaat het nog niet altijd zoals gepland haha.

Hier ben ik gewoon weer een beetje vanaf het niks begonnen. Pakt ze wel aardig op. Zelfs een keer gesprongen nadat Karin me toch had aangestoken. Voor mijn idee was het een enorme hindernis, maar uiteindelijk was het maar 60cm :') Maargoed ik durfde in ieder geval haha, en het was goed voor de afwisseling. Verder gaat alles zijn gangetje en heb ik niet echt iets bijzonders te vertellen.

hoe gaat het met Hyrano Anthea?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:59

Mijn osteopate is ook Marjorie Westerhof! :P Ik ben er heel tevreden van. Wel goed dat de fysio is geweest, Fleur! Hopelijk merk je verbetering? :)
Je nieuwe plekje klinkt top!

Ik ben hier ook nog niet zolang, dus ik ken je ook niet, Cheyenne. Ik rijd met mijn paard nu L1, we zijn 2x gestart en hebben al 5 WP's. Helaas rijden we nu eventjes niet meer, verhaal kan je enkele posts teruglezen...
Mss dat je jezelf ook nog even kan voorstellen? :))

Gaaf dat je gesprongen hebt! Met Hyrano begin ik daar niet eens mee _O- Maar nu mag ik het ook gewoon niet meer.
Met Hyrano nog hetzelfde. Hij loopt nog steeds normaal, niet kreupel of zo, maar rijden mogen we dus niet meer tot dat er een ijzertje onder zit. Dus ik heb in tussentijd maar wat trailerladen met hem geoefend en hem af en toe eens losgezet want hij heeft weer ontzettend veel energie :') Donderdag kunnen we naar Roosendaal, daar gaan 2 hoefsmeden met begeleiding van een DA kijken wat ze kunnen doen aan zijn hoeven. Dus ik hoop dat ik daarna gewoon weer kan beginnen, maar dat is dus afwachten :) Wel lief dat je erachter vraagt Mara! :D

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:43

Hey Mara :wave: ,

Ja ik had het al gezien maar omdat ik al een maanden niet meer op bokt ben geweest ( zeker 1 jaar :x )wist ik even niet meer hoe en wat maar wat leuk dat je hierbij bent :D

Hoezo gaat het niet zoals gepland als ik vragen mag?

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:52

Hey Anthea ,

Nee klopt haha , ik ben diegene die deze topic heeft opgericht in 2013 maar er verder niet meer veel mee gedaan heeft omdat ik het veelste druk had met de paarden , school en stage..

Dat is heel erg netjes hoor van jullie maar ik had inderdaad eventjes terug gelezen wat erg voor jullie en hopelijk komt het allemaal snel weer goed !!

Dat zal ik even gaan doen ja :j

Hoi mijn naam is Cheyenne en wordt over een weekje 2O en mijn grootste liefde heet Bustina M ( Ustinov x Randelson ) Ze is een 9 jarige springer en kan ook onwijs goed dressuren. Ik heb haar gekocht toen ze 4 was en het was liefde op het eerste gezicht <3 , Voor 3 maanden terug heb ik er een springer bijgekocht Diamond B ( Wittinger VDL x Nummer Uno ) Zij is een 7 jarige springer en heb haar voor 2 weken geleden verkocht aan geweldige mensen ! :D ( Diamond had ik gekocht voor de verkoop ).

Hopelijk genoeg info ? :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:55

Word een spannende dag dan donderdag Anthea! Hopen dat het daarna goed gaat! Ook wel fijn dat hij er nu niet teveel last van heeft, anders is het zo sneu om aan te zien.

Leuk dat je terug bent dan Cheyenne!
De reden dat het niet altijd gaat zoals gepland is omdat we echt met ups en downs gaan. Heb haar in januari gekocht als 'projectje'. Het was met rijden eigenlijk helemaal niks maar er zat wel een heleboel potentie in. Nu gaat het soms supergoed, maar ze kqn soms ook opeens weer terugvallen in haar gedrag van toen ik haar kocht. Zoals enorm achter het been kruipen en zo extreem met haar neus in de lucht lopen dat ze bijna met haar hoofd de mijne raakt. Lastig dus, maar we komen er wel!

En jij, wat is jou verhaal? :D
Edit; zie net je reactie op anthea, die zal ik even lezen haha

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:13

Hallo meiden,

Hoi Cheyenne, wat leuk dat je hier weer komt kletsen, ik ben Fleur, heb een 9-jarige merrie, ook een springer (Cantos x Numero Uno), wedstrijden staan momenteel even op een lager pitje vanwege wat lichamelijke dingen en een verhuizing van stal, wil je meer weten vraag gerust :D

Anthea wat toevallig zeg, haha! Ben ook erg tevreden over haar hoor, maar toevallig was deze fysio iemand uit het dorp en de helft goedkoper, vandaar dat we maar een keer de gok gewaagd hadden om eens te proberen. Spannend donderdag zeg, hopelijk kunnen jullie dan snel weer aan de slag :j Aan de andere kant ben je zo te lezen nog steeds wel lekker bezig met 'm gelukkig :)

Mara wat leuk dat je bent gaan springen, en je moet ergens beginnen qua hoogte toch? ;)

Bu gaat goed! Heb d'r even lekker de tijd gegeven om te wennen, van de week een keer gelongeerd en vandaag er voor het eerst weer opgekropen. Dacht met longeren al wel te zien dat ze lekkerder liep, en vandaag bleek dat dus ook het geval. Ben heel relaxt begonnen met heel lang te stappen, allerlei figuren en zijgangen gereden, waar ze steeds lekkerder los van werd. Na een hele tijd opgepakt in draf, en omdat ze daar weer wat wiebelig in de aanleuning was eerst maar eens op 4 benen voorwaarts gereden, boven d'r tempo laten draven en eindeloos van hand veranderd en achtjes etc met lange teugel, de voorkant even gelaten voor wat het was, en uiteindelijk liep ze heerlijk lang laag en bood ze ook hele fijne stukken aan, waar ik gewoon echt fijn kon rijden, en later ook met m'n teugels op maat zonder die enorm onrustige aanleuning die ze de laatste paar weken had. Ik kon ook weer lekker doorzitten, waar ze afgelopen weken eigenlijk juist alleen maar minder mee liep. Galop was de eerste halve volte nog met staartgezwiep, maar toen viel het kwartje bij haar ook dat ze echt veel minder pijn had en zo heeft ze ook heerlijk door haar lijf rondgegaloppeerd. 'T is allemaal nog lang niet perfect en we moeten echt nog wel weer wat opbouwen naar ons oude niveau, maar het begin lijkt er weer te zijn, van hieruit kunnen we weer verder werken dus ik was helemaal blij *\o/* Morgen weer les, ben heel benieuwd! Het leuke was, nu ze d'r lijf weer lekkerder kon gebruiken leek ook m'n zadel weer beter te liggen :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:15

Haha voor mij genoeg info Cheyenne, nu van plan weer een paardje erbij te kopen voor de verkoop of was het eenmalig?

Dat is waar Fleur, kan natuurlijk niet gelijk een meter springen. waarschijnlijk ga ik dat ook voorlopig niet durven haha!
Fijn dat het weer de goede kant op gaat met Burana, helemaal omdat ze zelf weer snapte dat het geen pijn meer deed. Succes met je les alvast!

Ik ga voorlopig toch maar wekelijks bij mama lessen, hopelijk blijft dat goed gaan. kan ik rustig zoeken naar een instructrice.