Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:25

Heb je goed Daisy. Van een weekje wat minder werken lijden ze ook niets hoor.

En soms kan dat grondwerk net zoveel plezier opleveren als een fijn ritje.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:24

welshfan97 schreef:
GerenGer, heb jij al een FEI papieren/paspoort? Ik heb dat allemaal wel en mag net als jou nog heel volgend jaar internationaal (en dus ook kader), maar kader gaat hem niet worden (en zeker op dit moment nog niet). twijfel of ik wel zou willen starten. er is nu die felix juristen cup en twijfel om gewoon mee te doen voor ervaring al is het wel erg dure ervaring. vroeg me af hoe dat bij jou zit en hoe jij daar over denkt.

Het is inderdaad wel duur om mee te doen aan zo'n wedstrijd. Als ik het zou halen (ik geloof dat je in de Z2 5x boven de 65% moet halen) zou ik misschien 1 of 2 wedstrijden rijden en dan vooral voor de ervaring en omdat het me toch wel heel leuk lijkt. Ik heb geen FEI, dat zal je dan moeten halen, wat knap dat je dat al hebt!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:10

Sterkte Romy wat een naar nieuws!

Anouk heel vervelend denk dat we dat allemaal wel herkennen en soms meemaken. Dat is wel een nadeel van onze sport. Wij hebben ook koerspaarden en ik zeg wel eens gekscherend dat is tenminste eerlijk. Wie als eerste binnen is heeft gewonnen. Hoe het paard dan ook gefokt is, hoe afzichtelijk het eruit ziet en lelijk het ook draaft en wie er dan ook achter zit. Er is geen enkele subjectiviteit...
Ik heb voor mezelf twee jurys waar ik de ring niet meer inga. Daar scoren steevast "bekenden van" die elders echt niks presteren.
Maar ja aan de andere kant ik heb een hele grote bruine patser van een ruin gehad die echt technisch gezien geen topper was maar wel de looks had, ik reed daar in het M echt megascores mee bij bepaalde juryleden. Die werden al vrolijk als ze hem zagen er was zelfs een keer een die zei bij het aanmelden "o daar heb je die prachtige "afstamming" weer..." echt al ging ik achterstevoren zitten het oranje lint was al binnen. Dat lijkt natuurlijk ook helemaal nergens op.....
Het is jammer dat er geen kwaliteitscontrole is op het jurycorps.

Horseyfries dat zijn wel goede tips. Die van mij springt ze naar rechts nog niet altijd zuiver. Meestal achter eerst. Ik ga dan ook de hele riedel langs en wel grappig zondag dacht ik dat ik het goed deed maar zag het terug op film mijn man had wat gefilmd en nee hoor ik moet toch meer die schouder naar buiten zetten. Wel een eyeopener... want soms voel je het gewoon niet... (tenminste ik niet voor mij is alles vanaf het Z1 nieuw)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:18

sharon_quiz schreef:
Romy, wat is fibromyalgie precies? Ik heb er nooit eerder van gehoord. Is het goed te verhelpen? Ik hoop het voor!

Dat was ook mijn vraag!

Pfff, wat ik ook moeilijk vind zijn de zigzag-appuyementen. Ik merk wel dat ik zijn schouder steeds beter ga begrenzen door het oefenen met de wissels, maar het omstellen, daar doe ik echt te lang over...

Udo2001

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:27

Tjee Romy wat heftig.. Sterkte de komende periode, hoop dat therapie/medicatie goed aanslaat.
Ik heb gisteren na een pittige training vandaag weer veel fijner getraind. Af en toe moet ik echt weer ver terug, en vooral volhouden. Zirocco is heel braaf, maar heeft een lange adem. En aangezien er voor vrijdag heel slecht weer word voorspeld, denk dat ik ipv vrijdag er morgen maar weer een training achter aan plak.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:07

Die schouder controleren vind ik soms ook best moeilijk, want ze weet hem ook goed "tegen" me te gebruiken... en ik ben nogal traag af en toe :o

Fibromyalgie, is een vorm van reuma van de weke delen. Er zijn helaas geen medicijnen voor en overgaan doet het ook niet. Het vooral pijnbestrijding. Je kan wel betere periode's hebben. Tis, wat ik ervan begreep, ook verschillend per persoon wat wel of geen verlichting geeft. IIg is mijn reumatoloog te spreken over de behandeling van een osteo, en ik ook. Het nadeel van de osteo is dat ik door de behandelingen ( alles corrigeren), nu veel meer klachten heb, en tot nu toe, tot iig 2 weken na de behandeling mer rot en erg moe voel. Maar uiteindelijk moet het de boel verbeteren!!

Met rijden liep ik ondertussen tegen een hoop spanningsproblemen aan en kon soms na een intensieve training niet eens meer afstijgen door de verkramping in mn spieren. En een van de laatste keren dat de osteo bij mn paard kwam, bleek dat zij, door mij, ook tegen lichamelijk problemen aan ging lopen.... Ik was er kapot van!
Mijn paard is mn spiegel... wat erg confronterend is...

Maarja, ik hoop me met een half jaar een stuk beter te voelen, en dat nog heel lang zo te houden!!!!!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:50

Dat is niet nix Romy, hoop dat ze voor jou gauw een behandeling hebben wat verlichtend is voor jou.
En dat je gauw weer lekker kunt rijden zonder teveel spanningen in je spieren.
Ik heb iets anders maar heeft ook met spieren te maken, heb het alleen in mijn rechterarm dystrofie heet het.
Gelukkig niet een hele zware vorm maar met die weersveranderingen er wel last van.
Vooral deze kou kan daardoor slecht rijden.

Fijne tips over de wissels.
Zaterdag rijden we nog een wedstrijdje en als het weer dan zo koud blijft ga ik iets afbouwen in training.
Blijft het dooi dan rijden we lekker door maar geen wedstrijden ivm het vuurwerk wat eraankomt.
Nog meer die starten dit weekend?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:46

Nou Romy, dat is zeker niet niks. Het moet ook wel schrikken geweest zijn om die prognose te horen te krijgen. Vervelend dat je er met paardrijden ook zo'n last van krijgt / kan krijgen. Maar gelukkig kan je er nog wel op!! Hopelijk slaan de behandelingen aan waardoor de pijn minder wordt.

Roosje, wat betreft de zigzagappuyement is het een handige oefening om op een rechte lijn alleen de stelling, maar niet het appuyement te vragen. Dus gewoon recht houden en wel steeds stelling links en rechts vragen. Als dat makkelijk wordt kan je het opbouwen naar 1 kant op appuyeren, omstellen, maar rechtuit blijven gaan (dus niet de andere kant op appuyeren). Totdat dat ook makkelijk en snel gaat en dan wel het appuyement de andere kant op meenemen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:55

Pfff, Romy, dat is best heftig. Hopelijk heb je snel resultaat met de osteo en kun je weer een beetje pijnloos bewegen.

sharon_quiz schreef:
Roosje, wat betreft de zigzagappuyement is het een handige oefening om op een rechte lijn alleen de stelling, maar niet het appuyement te vragen. Dus gewoon recht houden en wel steeds stelling links en rechts vragen. Als dat makkelijk wordt kan je het opbouwen naar 1 kant op appuyeren, omstellen, maar rechtuit blijven gaan (dus niet de andere kant op appuyeren). Totdat dat ook makkelijk en snel gaat en dan wel het appuyement de andere kant op meenemen.

Dank je voor de tip! Ga het morgen meteen proberen!

Vandaag ook weer wat wedstrijdjes ingeschreven! Eentje over drie weken en de andere over vier.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:02

Ik ben blij dat ik met deze kou niet hoef te starten :D

Hoe is het bij jullie op stal? Bij ons ligt de sneeuw er nog en is het ook best glad. De eigenaar heeft wel een paadje gemaakt, maar er was al een paard dat bijna in de split ging! :O
Vanquish loopt heeeeeeel voorzichtig zodra er sneeuw of ijs ligt. Hij is heel voorzichtig met zichzelf. Dat is per paard ook erg verschillend. Sommige paarden doen zo druk terwijl het glad is! Die van mij is denk ik gewoon heel slim O:)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:30

Hier valt het allemaal nog wel mee, maar verwacht vanavond en vannacht een flinke sneeuw bui.

Sneeuw en paarden is geen goede combi..

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:44

Bij ons ligt er haast niets meer! Het regent nu wel! :brr:

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:58

Hier heeft het flink gedooid en heb de bak geharkt dus ga zo nog even rijden. Paarden hebben ook gewoon op de wei gestaan, maar of dat morgen nog wat wordt.. Gok van niet.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:18

Mijn buitenbak is helemaal schoon en goed! Hopen dat dat zo blijft anders moet ik verhuizen!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:25

Hier ligt een aardig pakje sneeuw, weilanden, rijbaan, alles is wit. Wel een paadje naar de molen gemaakt maar het blijft oppassen waar je loopt. De honden vinden de sneeuw super, ik ben het nu al beu..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:30

Vannacht en morgen schijnt het los te barsten inderdaad! Gelukkig hebben wij wel een binnenbak, maar ik vind het wel sneu als hij niet meer naar buiten kan. Hij is altijd zo lekker gek in de paddock. Maar als die bevoreren is, zet ik hem er niet in. Dat kan verkeerd aflopen!

Anouk als je moet verhuizen weet ik nog wel een leuke stal, haha :) Weet alleen niet of er plek is bij ons. Er zijn afgelopen weekend een paar nieuwe paarden gekomen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:31

Ik heb gelukkig een binnenbak maar ben het toch al zat. Zit te wachten op klanten maar die zijn door dit weer behoorlijk vertraagd.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:31

Bedankt allemaal! Maar er zijn ergere dingen, tis vooral erg onpraktisch. Verder verklaard het een hoop van mijn klachten en ook de enorme spanning van de laatste tijd.

Ik ben nog niet op stal geweest... maar die van is niet echt voorzichtig maar ook niet knetter ( meestal), maar weet denk ik, wat ze doet?! En ze heeft geen ijzers dus dat scheelt wel. Ze gaan dan ook gewoon de paddock in overdag en meestal rij ik ook nog wel, maar dan niet zolang en uitgebreid. Onze buren van stal, hebben een binnenbak, wel open zijkant, daar huur ik nog weleens de bak. Maar ik ga er niet voor in het donker de weg over, ook al is het klein stukje. Die van mij is echt wel bang voor spoken :j

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:34

Wij hebben ook een binnenbak hoor gelukkig. Buiten zetten doe ik niet met sneeuw en vorst dat is mij te riskant.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:43

sharon_quiz schreef:
Anouk als je moet verhuizen weet ik nog wel een leuke stal, haha :) Weet alleen niet of er plek is bij ons. Er zijn afgelopen weekend een paar nieuwe paarden gekomen.

Haha ja zou wel gezellig zijn.. Maar voor mij niet echt praktisch met buren met een pensionstal met prima binnenbak :P Kan ook nog bij de HPS gaan staan als ik geld te veel heb :o

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:45

Wij zetten ze ook niet op een bevroren bodem... ik moet zeggen we hebben sinds vorig jaar een nieuwe bodem in onze bak, die is nog niet hard geweest! Vorig jaar hebben als een van de weinige door kunnen rijden ( van de mensen met een buitenbak in de omgeving).

Ik heb mn paardje erg graag buiten, maar niet koste wat kost!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:54

Bij ons komen ze nu al niet meer buiten. Vandaag en morgen is er bij ons niemand thuis overdag, iedereen moet werken. Bij normaal weer (lees: droog, regen,..) maakt ons dat niet uit. Maar met sneeuw ed. houden we ze dan maar binnen. Hier ligt al aardig wat sneeuw en ik wil het niet riskeren om ze dan de hele dag alleen buiten te zetten. Zou niet graag hebben dat ik op het einde van de dag een paard zie lopen op drie benen ofzo..

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:02

Wij hebben een 2,5 jarige en oude pony zonder ijzers, die doen het nu prima in de wei. Mijn paard heeft wel ijzers en die heeft gewoon op een klein stukje weide gestaan. We willen ze het liefste gewoon zo lang mogelijk buiten houden, zodat ze niet aan de kletter gaan en er dan echt ongelukken gebeuren. Vandaag hebben ze gewoon lekker rustig gestaan met een beetje hooi en al met al toch 3 uur buiten geweest.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:07

Wanted2003 schreef:
Wij hebben een 2,5 jarige en oude pony zonder ijzers, die doen het nu prima in de wei. Mijn paard heeft wel ijzers en die heeft gewoon op een klein stukje weide gestaan. We willen ze het liefste gewoon zo lang mogelijk buiten houden, zodat ze niet aan de kletter gaan en er dan echt ongelukken gebeuren. Vandaag hebben ze gewoon lekker rustig gestaan met een beetje hooi en al met al toch 3 uur buiten geweest.

Heerlijk toch!
Mijn weide is echt al een tijd een groot zwembad... Zou ik ze daar nu opzetten weet ik zeker dat ik volgend jaar geen gras heb maar een stukgetrapt modderbad... Maar dat is het nadeel van de veen- en kleigrond...
Achja... zomers kunnen ze nu wel nog lekker in de wei :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:12

Dat is balen! Dan had ik het ook niet snel gedaan hoor.. Gelukkig hebben wij mazzel met de ondergrond.