B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Sproet

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:03

hee dit is wel een leuk topic, ik heb nu 2x B gestart, ik ga dit topic ook volgen is wel leuk :)

@ LucianoS haha daar heb ik met mijn paard ook altijd last van, op eigen stal gaat alles goed, maar zodra je op wedstrijd gaat is hij zo gestrest op vreemd terrein. Dan gaat hij vaak wegspringen enzo terwel er helemaal niks is.. Als dat dan midden in je figuur is heb je gelijk een 5..
bij het kopje aanleuning, ontspanning en rechtgerichtheid ofzo stond er ook elke proef een 5 met als commentaar: Jammer van de spanning

maarja is ook een kwestie van oefenen inderdaad.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:08

Die spanning heb ik ook inderdaad, heel erg.... Laatste wedstrijd moest bij juryhokje komen, ging ze me even vertellen dat als ik mn teugels langer zou houden hij gelijk ontspant, want bij het halsstrekken zakte die gelijk (daar gooide ik m praktisch bijna los, had ik geen verbinding meer en als ie had gewild had ie de hele baan door kunnen racen :'), hij liep namelijk ook lekker achter de teugel....). Had met losrijden en tussen de proeven door wel geprobeerd of ie meer zou ontspannen als ik m wat meer lengte zou geven maar dat werkte dus niet :P. Dus toen maar teugels netjes zo gehouden zoals ik ze thuis ook heb (waar die dan overigens wel ontspannen op loopt).

Ik heb nu gewoon zoiets van kilometers maken, ervaring op doen en dan went ie dr hopelijk van zelf aan :D.

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:12

Ja dan inderdaad maar je teugels wat korter dan dat je paard door de bak heen gaat crossen, ik zie juist vaak op foto's dat ik mijn teugels te lang heb.. maar Sproet wil nooit gaan rennen ofzo hij springt gewoon soms ineens opzij haha. Maarja ik heb 10 juni weer wedstrijd in dezelfde bak als vorige week, dus dan is het misschien al minder spannend voor hem.. we'll see !
jij hebt 9 juni je B debuut? spannend hoor !

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:13

O sorry nee dat was LucianoS ik keek net op haar profiel dus was in de war haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:15

Ik moet zondag weer, mn derde wedstrijd :). Ben benieuwd....

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:19

oo jaa spannend, heb je al winstpunten? ik de 10e ook mn 3e wedstrijd,

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:30

Ik heb nog geen winstpunten, hoogste score tot nu toe volgens mij 174... Dus hoop dat te verbeteren, al is het maar met 1 puntje! En het belangrijkste is dat ie, al is het maar voor een paar seconden kan ontspannen daar tijden losrijden of tijdens de proef. Hij heeft nu nog zoveel spanning, eerste wedstrijd werd ie dr traag van, tweede wedstrijd was ie heel voorwaarts en sterk, dus nu hopelijk ontspannen :').

Nodime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:41

Wat leuk, er komen steeds meer b-ruiters bij :) Welkom allemaal.
Ik hoop binnenkort dit tpoic te verlaten en me aan te sluiten bij het L1-debuut-topic haha.
Heb nu al weer zin in maandag. Wedstrijd in Druten :):)

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:49

Ik heb me paard nu een maandje en we gaan morgen voor het eerst starten!
hopen dat ik een paar windpuntjes binnen haal *\o/*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:45

Spannend hoor! Doe je het beter dan mij, heb pony nu drie jaar en we hebben zondag onze derde wedstrijd :'). Maar ach moet je maar niet als manegeruiter een net zadelmakke pony kopen... Duurde wat langer maar we komen dr wel :D.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:19

het wordt steeds drukker hier :D

ik heb 3 juni onze 3e wedstrijd, we komen elke proef wat dichter bij de jury auto en gaat elke keer wat puntjes omhoog haha, hoogste is op het moment 176

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:24

Ik ga deze wedstrijd voor het eerst kennismaken met juryauto (alhoewel ik denk dat ze bij boekhorst nu aan tafeltje zitten....). Het is zulk mooi weer!

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:17

@ sannahtris, succes morgen!

mijn hoogste is tot nu toe 185, en dat was bij me eerste wedstrijd :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:54

ik heb nu al medelijden met de jury als ze in zo'n warme auto moeten zitten :+

Ik was even vergeten dat Kane na het enten altijd een weekje veel meer hoest dan normaal. Balen. Rijden gisteren ging dan ook niet echt lekker.
Morgen ga ik wel gewoon, toch weer even een ervaring rijker, maar dat word wel op een laag pitje rijden :Y) tenzij het morgen opeens helemaal over is, kan ook.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:57

Dat is netjes!

Ach ja proef zelf vind ik niet zo moeilijk, behalve de stap draf overgangen bij B of E.... In de wending een overgang rijden vind ik nu niet echt prettig :P.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:01

evdpanne schreef:
Dat is netjes!

Ach ja proef zelf vind ik niet zo moeilijk, behalve de stap draf overgangen bij B of E.... In de wending een overgang rijden vind ik nu niet echt prettig :P.

ik ook niet, dat mogen ze van mij er wel uit schrappen.

Oh, en middenstap, ik snap nog steeds niet helemaal wat ze daar nou willen zien, behalve ruimere passen. Want soms zie ik de ruiters hun teugels helemaal losgooien, maar dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Als ik mijn teugels iets langer laat verlengt hij zijn bovenlijn en zijn gangen wel, maar hij gaat met zijn neus richting de grond, als bij halsstrekken, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:04

Je moet inderdaad wel ietsjes verlengen inderdaad, en dat ie dan iets zakt is ook wel goed, alleen bij halsstrekken moet je dan meer geloof ik (tenminste volgens mijn instructrice :D).

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:27

hij gaat echt mijn zijn neus op knie hoogte :')
nja, nog even een beetje oefenen dan.

ik heb trouwens besloten om zodra we een paar winstpunten hebben toch maar te gaan springen, ik vrees dat dressuur niet echt voor ons is weggelegd, we worden er na 3 dagen dressuur rijden allebei een beetje treurig van :o Hij heeft er ook niet echt plezier in. Sommige paarden gaan echt op volle toeren door die bak heen en doen ook echt hun best(of werken op zijn minst mee)... Kany heeft dat helemaal niet. Tenzij je een hindernis in de bak zet :P

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:33

ja ik vind de proef opzich ook wel te doen, B afwenden en arbeidsstap E rechterhand en arbeidsdraf vind ik wel te doen en heb ik 7ens voor, het moeilijkste vindt ik de middenstap en middendraf. daar heb ik 5en voor ..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:36

Voor middenstap had ik laatst een 7, mn eerste :). Middendraf ook telkens 5 maar wil dan te netjes en moet m gewoon aanpakken als ie traag wordt... Bij middenstap geef ik m niet echt meer teugellengte maar meer dan ik alleen mn hand iets naar voren plaats waardoor die meer lengte pakt...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:24

Oe netjes :D , middendraf gaat bij mij wel redelijk, rond de 6/7. Kan natuurlijk beter, maar het is al een van de betere puntjes.
Ik wil morgen toch eigenlijk met zweep rijden... maar er is zeg maar een stukje stof af, dus dat stukje is dan wit. Niet zo netjes, maar ik ben te gierig om een nieuwe zweep te kopen terwijl deze voor de rest nog in een prima staat is. Zou het opvallen als ik er een beetje ducktape omheen zou draaien? :+

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:29

hahah als die dezelfde kleur heeft zal het wel mee vallen ;)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:39

knalroze ducktape }>

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:45

Hahaha ik heb een speciale nette zweep die ik voor wedstrijden houd, maar ach ja had vorige keer 8 voor verzorging (2 1/2 uur bezig geweest om pony in de knotten te zetten, staart helemaal uitgewassen, sokjes gewassen, je ogen deden pijn zeg maar....). Das het enige waar ik nu hoog op kan scoren dus ga ik dr ook helemaal voor :')!

xbrittdonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:54

ik had vorige week dinsdag mijn B-dressuur debuut outdoor. Mijn paard vind andere paarden heel interessant en ik was dus wel aardig zenuwachtig over hoe het ging lopen allemaal. Mijn rij-instructeur was er ook, die mij en ook andere ruiters hielp. De proef ging voor mijn gevoel al super goed, dus het maakte me niet uit wat voor een punten ik zou krijgen. Mijn rij-instructeur zei dat ik wel 200 punten dik had gereden, hij is zelf namelijk ook wel is jury in de Z. Ik kreeg uiteindelijk 185 punten, waar ik zelf ook heel tevreden mee was en uiteindelijk zelfs nog 3e mee werd. Maar mijn rij-instructeur was het er niet mee eens, ik had maar 3 aantekeningen en kon er dus vrij weinig mee voor de trainingen later. Hij vond het belachelijk! Een vriendin van mij moest schrijven bij mijn ring, en ze vertelde: dat als ik op alle onderdelen beter recht op zat, op alle punten wel zeker een punt bij had gekregen en uiteindelijk wel op 200 punten uitkwam. Hier was mijn rij-instructeur het niet mee eens, want hij zei; als je paard zo goed loopt en alleen de ruiter niet storend iets naar voren zit mag je dit alleen afstrafffen op het punt van houding. En niet op alle verschillende onderdelen, want je paard liep super. Nou was mijn vraag eigenlijk, wie heeft er nou gelijk? mijn rij-instructeur of de jury ? Het maakt mij verder niets uit, ben super blij met mijn punten ! maar was gewoon benieuwd :-). Verder hoop ik op mijn volgende concours weer op zo'n succes!