Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:33

was er nog meer nieuws op de bijeenkomst, wat hier nog niet vermeld is? :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:40

Zal even proberen samen te vatten wat er verteld is (maar ik weet ook niet meer alles uit mijn hoofd). Er is in ieder geval voor mij niks nieuws verteld wat ik hier of op de KNHS site niet al gelezen had.

* De nieuwe stijlbeoordeling voor het springen is besproken. Dat was wel nieuw voor mij. Maar dat is hier off topic dus zal het niet verder toelichten
* Digitaal vraagprogramma is besproken, waarbij je je eigen wedstrijd binnen 24 uur kunt goedkeuren (mits die door de kring goedgekeurd is)
* Het aantal wedstrijden voor ZZL ruiters is besproken. Daarbij werd er de nadruk op gelegd dat er vooral niet teveel wedstrijden georganiseerd mochten worden, anders zouden er te weinig deelnemers zijn en daarvan zou het niveau dan weer omlaag gaan (de logica hiervan ontgaat mij een beetje maar goed)
* Er is gevraagd om meer Bixie proeven te organiseren
* De digitale kalender gaat verbeterd worden. Is nog toekomstmuziek. Maar het gaat eigenlijk de functie van startlijsten overnemen. Straks ga je via de kalender op de knhs site inschrijven, daar komen ook de startlijsten en de uitslagen.
* De digitale startpas is besproken. Niks nieuw, en de tarieven staan al op de knhs site.
* En dan het digitale inschrijven. Beetje een tegenvaller. Er werd iets gepresenteerd wat niet af is, en waarvan ze ook niks konden laten zien. Er werd geen termijn genoemd wanneer het wel af is. Over veel zaken waren niet nagedacht, en daar konden ze dus geen antwoord op geven. Zoals
- buitenlandse ruiters, hoe moeten die zich inschrijven (gebeurt veel bij SGW)
- Als een ruiter in het buitenland wil starten, hoe moet die zich opgeven
- als de ring vol zit, en er zijn reserves, kan ik dan afgemelde ruiters zelf verwijderen en een reserve op die plaats schuiven
* Ruiters krijgen de protocollen mee na een proef. De vereniging zelf heeft alleen de verzamelstaten. Deze moeten door de jury afgetekend worden alvorens ze opgestuurd worden naar de KNHS. Dus juryleden kunnen niet meer meteen na het jureren vertrekken (al hoop ik wel dat sommige verenigingen niet meer uuuuren erover doen voordat ze een uitslag bekend hebben, anders zullen ze niet veel juryleden meer vinden). De ruiter kan tot een half uur daarna protest aantekenen als hij het er niet mee eens is. Als ie er de volgende dag achter komt dat ie bij het springen bijv. onterecht uitgebeld is op papier, dan heeft ie geen poot meer om op te staan.

Vanaf 1 januari moet iedereen verplicht het digitale inschrijfformulier gaan gebruiken en zijn andere systemen niet meer toegestaan. Dat houdt dus in dat je ook niet meer via inschrijfsysteem mag, of met coupons. Tot aan die tijd moet iedereen gewoon doen wat ze zelf willen.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:21

Scum schreef:
Dat houdt dus in dat je ook niet meer via inschrijfsysteem mag, of met coupons. Tot aan die tijd moet iedereen gewoon doen wat ze zelf willen.

Waarom zou het niet meer via Inschrijfsysteem mogen? Volgens mij kan het werken door in te laten schrijven via Inschrijfsysteem en het digitale KNHS formulier na te sturen via de mail (zoals je vroeger je coupons nastuurde na inschrijving via Inschrijfsysteem). Zolang er geen deugdelijk werkend KNHS systeem is kan de KNHS toch niet verbieden dat verenigingen zoiets als Inschrijfsysteem gebruiken????

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:26

Vindt ik ook een beetje vreemd. Maar ik denk dat het komt omdat je anders zonder officiele inschrijving volgens de KNHS regels geen hulp krijgt bij wan betalers.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:35

Als je mijn voorbeeld volgt dan schrijf je in volgens de KNHS regels, je laat de deelnemer alleen ook nog op Inschrijfsysteem oid inschrijven. Het digitale KNHS formulier heb je dan ter controle en omdat het van de KNHS moet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:36

Gaan we dan ook weer ouderwets faxen ipv mailen :+
Jammer dat het systeem niet op tijd werkt, een gemiste kans!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:26

Faxen Nibbit? Dat kan toch op de mail?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:29

Was n grapje pp, even overdrijven ;) zie de smiley

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:31

Ik schrok al weet je dat! Ik denk dan moet ik een faxapparaat gaan regelen. Krijg ik toch nog die papieren rommel erbij. O god!!
Pfffft opluchting dat het een grapje was hahahaha blond moment!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:32

Wat dacht je van gewoon per post :-)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:33

NEEE!! Ik ben juist blij dat we die papier rommel kwijt zijn!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:49

Kruidenpotje schreef:
Scum schreef:
Dat houdt dus in dat je ook niet meer via inschrijfsysteem mag, of met coupons. Tot aan die tijd moet iedereen gewoon doen wat ze zelf willen.

Waarom zou het niet meer via Inschrijfsysteem mogen? Volgens mij kan het werken door in te laten schrijven via Inschrijfsysteem en het digitale KNHS formulier na te sturen via de mail (zoals je vroeger je coupons nastuurde na inschrijving via Inschrijfsysteem). Zolang er geen deugdelijk werkend KNHS systeem is kan de KNHS toch niet verbieden dat verenigingen zoiets als Inschrijfsysteem gebruiken????

Daar heb ik ook geen antwoord op. Maar in de zaal vroeg iemand of het toegestaan was om het systeem te omzeilen en dus met een ander systeem (zoals inschrijfsysteem of een eigen systeem op hun website) verder te gaan. Aangezien het digitaal inschrijven toch niet klaar is en ze geen zin hadden in die word documenten.
Het antwoord was dat het niet mocht. Een toelichting waarom werd niet gegeven daarover.

Het zal toch lastig te controleren zijn lijkt me. Uiteindelijk heb ik als organisatie toch niks aan die word documenten. Als je een grote wedstrijd hebt moet je ook een groooote mailbox hebben met al die attachments. En je zult de gegevens toch over moeten kloppen in Concours 3.5 En dat kun je ook als iemand zich per mail inschrijft.

Er was ook nog een hele discussie over het printen. Dat gaat vooral voor grote wedstrijden met bijv. 2500 starts erg veel papier en inkt kosten. Vooral op springwedstrijden komen er tot heel kort tevoren nog ontzettend veel wijzigingen. 3 weken van tevoren al inprinten heeft niet zoveel nut omdat je dan de helft opnieuw moet doen.
En de avond ervoor gaan printen is te laat.
Voor SGW is het nog niet mogelijk om in te schrijven op deze manier, want daar is Concours 3.5 nog niet geschikt voor.

Maar het is dus nog allemaal in ontwikkeling. Ze hadden beter wat langer kunnen wachten tot het af was en daarna pas deze bijeenkomsten kunnen houden. We zullen zien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:59

Wat zouden we straks moeten printen voor het springen eigenlijk? Want dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Is dat te vinden in concour 3.5?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:03

Bij het springen werd er aangeraden om alleen met overzichtlijsten te werken. Daar kunnen de resultaten opgeschreven worden. Deze worden meestal ook meteen omgeroepen als de ruiter de ring verlaat.
Veel springruiters halen hun coupon toch niet op, ook niet in de klasse B.
Je zou dus ook kunnen overwegen om die alleen uit te printen als ze erom komen vragen.

Zou wel in Concours moeten zitten, maar ik heb daar zelf nog niet naar gekeken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:07

Moet ik dus nog wel opzoek naar of een printer of een snoertje om te kunnen printen met het kopierapparaat. En die krijg ik tot op heden nog niet geinstaleerd op de laptop.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:18

ik had begrepen dat het inschrijven niet verplicht zou zijn via de knhs. Eigen systemen mochten blijven gebruikt worden. Ik denk dat de knhs zelf nog niet weet hoe en wat ze precies willen. Ik denk dat hiet in het begin de organisaties en ruiters de dupe van gaan worden, want de knhs doet toch nooit iets fout en vind het heerlijk om foutbrieven en boetes uit te schrijven!
Als ik voor alle fouten die hun met mij hebben gemaakt door de jaren heen een boete terug mocht schrijven, dan kon ik verekkes goedkoop wedstrijd rijden!

Ik ben ook benieuwd hoe foutjes in uitslagenlijsten nu gecorrigeerd gaan worden. Hoe vaak ik al een foutbrief heb gehad over het starten in een verkeerde klasse wat nooit gebeurd is. Eerst konden ze dan een coupon erbij pakken, maar dat gaat dus niet meer.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan lopen, de tijd zal het leren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:22

Dat kan nog wel Schoentje. Alleen moet jij dan wachten tot de rubriek afgelopen is, en de uitslagenlijst ondertekend is door de jury. Daarna kun jij de lijst controleren en binnen een half uur protest aantekenen.

Ik snap heus ook wel dat als er 75 man in de L zitten, en jij moest als eerste en je hebt er 3 balken af dat je dan ook meteen naar huis gaat. Maar dat zal dus je enige optie zijn.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:27

hier heb je rubrieken van 120 combinaties, zie je het in de praktijk al voor je dat iedereen na afloop naar het secretariaat gaat om dat te controleren :D

misschien gaat er nu wel juist minder fout in de uitslagen, omdat er geen coupons meer op de verkeerde plaats terecht komen op het secretariaat, maar de uitslag meteen verwerkt word bij de jury.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:28

Ik niet, maar de KNHS wel :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:55

Uitslagen verwerkt worden door de jury? Gaan die alles in de computer zetten dan?

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:39

Scum schreef:
Kruidenpotje schreef:
quote Scum:Dat houdt dus in dat je ook niet meer via inschrijfsysteem mag, of met coupons. Tot aan die tijd moet iedereen gewoon doen wat ze zelf willen.

Daar heb ik ook geen antwoord op. Maar in de zaal vroeg iemand of het toegestaan was om het systeem te omzeilen en dus met een ander systeem (zoals inschrijfsysteem of een eigen systeem op hun website) verder te gaan. Aangezien het digitaal inschrijven toch niet klaar is en ze geen zin hadden in die word documenten.
Het antwoord was dat het niet mocht. Een toelichting waarom werd niet gegeven daarover.

Ik heb wel een idee waarom. Volgens mij balen ze er al lang van dat iedereen via startlijsten.nl werkt. Dat willen ze natuurlijk voor zichzelf houden (macht) en ook de bezoekersaantallen van de website in hun zak steken. :j

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:13

Moeten de - door de jury te ondertekenen - verzamelstaten dan een print zijn van de ter plekke ingevoerde punten of kan het ook een lijst zijn waarop de punten geschreven zijn? In het eerste geval zou mijn vereniging dan een laptop en printer moeten gaan aanschaffen...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:17

Waar kan ik op de KNHS site vinden welk programma ik moet downloaden om vraagprogramma`s te kunnen versturen?
Of hebben ze het er gewoon niet op gezet?

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:45

hoe gaat het met het opgeven van wedstrijden in het nieuwe jaar komen? die overgang lijkt mij lastig moet je dan gewoon coupons insturen zoals op startlijsten staat ? terwijl ze dan per 1 jan overgaan naar digitaal????? je moet de wedstrijden van januarie nu al bijna opgeven weet iemand hoe dat zit???

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:52

Ik zou even contact opnemen met de vereniging. Die kunnen je exact vertellen wat hun eisen zijn om op te geven!