Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:04

PSvanLot schreef:
Daar hebben we het eigenlijk niet over gehad. Ik weet niet hoe ze de proeven gaan inrichten.

Wat ik begreep is het voorlopig nog hetzelfde. Mogelijk dat dat in de toekomst wel gaat veranderen, maar daar is idd niet over gesproken.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:13

KNHS geeft op FB inderdaad aan dat de proeven in eerste instantie hetzelfde zijn, maar dat ze daar wel mee gaan wisselen op den duur.

Had dit laatst gelezen, heb het even terug gezocht haha.
Afbeelding

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:32

Ik ben denk ik een van de weinige die het jammer vind dat de proeven weer gaan afwisselen. Vond het super fijn om me op 1 proef te focussen, merkte dat bepaalde lijntjes daardoor echt beter gingen.

Maar sowieso ben ik erg blij dat we een mogelijkheid om te starten en ik ben benieuwd naar het nieuwe platform!! Hopelijk volgende week weer opnemen :7

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:41

Ik vind het wel jammer dat het straks maar tot en met het L2 online kan. Omdat ik toch de indruk heb dat er nu uitgebreider commentaar wordt gegeven. Ik ben het er daarentegen wel mee eens dat het niet zou moeten kunnen dat men thuis van de ene naar de andere klasse rijdt.

Ik heb dat van die 5 wp alleen niet genoemd zien worden door de KNHS of het forum? Iemand die dit weet?

Ik begreep ook dat de meetmomenten mogen blijven na corona. Ik zie dat wel zitten om in de avond te kunnen starten. Kost toch een stuk minder tijd dan een wedstrijd waarbij je op de uitslag moet wachten.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:48

LiselotZorro schreef:
Ik vind het wel jammer dat het straks maar tot en met het L2 online kan. Omdat ik toch de indruk heb dat er nu uitgebreider commentaar wordt gegeven. Ik ben het er daarentegen wel mee eens dat het niet zou moeten kunnen dat men thuis van de ene naar de andere klasse rijdt.

Ik heb dat van die 5 wp alleen niet genoemd zien worden door de KNHS of het forum? Iemand die dit weet?

Ik begreep ook dat de meetmomenten mogen blijven na corona. Ik zie dat wel zitten om in de avond te kunnen starten. Kost toch een stuk minder tijd dan een wedstrijd waarbij je op de uitslag moet wachten.

Klopt, dit is nog niet benoemd door de KNHS. Dus nog niet zeker dat het zo gaat zijn.

Dressuurforum heeft t/m L2 geadviseerd en dat gaat de KNHS wel overnemen vanaf dat er weer echte wedstrijden toegestaan zijn.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:49

Dat had ik inderdaad ook gelezen. Nog even afwachten dan. Wellicht blijft hc starten ook wel mogelijk voor de hogere klassen.
Laatst bijgewerkt door LiselotZorro op 30-11-20 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:50

Ja die meetmomenten mogen van mij wel blijven!

Vind het voor mezelf rijden een stuk relaxter dan voor prijzen haha! Heb ook het idee dat het concurrerende gevoel dan ook minder is.

Ooh dus zolang er geen wedstrijden zijn dan is het nog wel Incl. M1 en M2 ?

LiselotZorro

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:50

Klopt!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:51

Aaah helder! :D

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:57

Ik hoop trouwens dat ze er van maken dat je er minimaal 5 niet online mag halen.

Ik vind concentreren op 1 proef ergens ook wel fijn. Maar afwisselend heeft toch mijn voorkeur.

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 00:51

Ik snap dat issue over alle klasses thuis doorrijden dus niet, oa ivm al tig keer eerder genoemde mogelijkheid om alleen thuis te starten als je paard in pension staat op een wedstrijdlocatie. Maar ook omdat een ruiter met 2x Z ieder ander nieuw paard ook niet alle klassen hoeft te doorlopen maar gewoon kan beginnen waar hij of zij zin in heeft.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 08:28

Morniclum schreef:
Ik snap dat issue over alle klasses thuis doorrijden dus niet, oa ivm al tig keer eerder genoemde mogelijkheid om alleen thuis te starten als je paard in pension staat op een wedstrijdlocatie. Maar ook omdat een ruiter met 2x Z ieder ander nieuw paard ook niet alle klassen hoeft te doorlopen maar gewoon kan beginnen waar hij of zij zin in heeft.

Dit heb ik dus. Maar het is nog wel wat anders of ik een paard thuis Z2 start of op vreemd terrein. Ik snap best dat ze ook willen zien dat je een paard ergens anders ook fijn de baan door krijgt. Ik start de paarden sowieso ook altijd wat L2 en M om te een beetje ervaring te laten opdoen. Ook al hoeft dat niet voor de punten.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 08:33

liespr schreef:
Ik ben denk ik een van de weinige die het jammer vind dat de proeven weer gaan afwisselen. Vond het super fijn om me op 1 proef te focussen, merkte dat bepaalde lijntjes daardoor echt beter gingen.

Maar sowieso ben ik erg blij dat we een mogelijkheid om te starten en ik ben benieuwd naar het nieuwe platform!! Hopelijk volgende week weer opnemen :7

Voor mij hoeft proef wisselen ook niet, begin m eindelijk uit mn hoofd te kennen :') _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 08:45

Marjolein schreef:
Ik hoop trouwens dat ze er van maken dat je er minimaal 5 niet online mag halen.

Misschien moeten we het juist verplicht stellen dat je er per klasse eerst tenminste 5 online thuis haalt! Tenslotte moet je eerst je paard goed thuis voor elkaar hebben voor je ermee op stap gaat en hoe kan dat beter dan door online proefjes in te sturen? Als je de accomodatie niet hebt, dan leg je die maar aan. Je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk...

:') :+

Ik denk -en daar zijn al heel veel argumenten voor gepasseerd- dat 'men' veel banger is voor de online proeven en de effecten dan noodzakelijk is. Dressuur is denk ik ook de enige discipline die je wedstrijdtechnisch goed mee naar huis kunt nemen en daar zou de KNHS (en daar zouden rijverenigingen) hun voordeel echt mee moeten doen. Mijn hoofddiscipline -endurance- kan echt niet thuis ;-)

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:10

Weer een refresh dag vandaag :j
Hopelijk dat vandaag dan toch (eindelijk) de punten komen. Ik vind dat het nu wel tijd wordt :')
Het event van de 19e is al even geleden _O-

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:16

tessie98xx schreef:
Hopelijk dat vandaag dan toch (eindelijk) de punten komen. Ik vind dat het nu wel tijd wordt :')

Jeetje dat is echt lang geleden. Had je vorige week al wel gecheckt waarom je nog geen punten hebt?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:23

Hilli schreef:
Marjolein schreef:

Misschien moeten we het juist verplicht stellen dat je er per klasse eerst tenminste 5 online thuis haalt! Tenslotte moet je eerst je paard goed thuis voor elkaar hebben voor je ermee op stap gaat en hoe kan dat beter dan door online proefjes in te sturen? Als je de accomodatie niet hebt, dan leg je die maar aan. Je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk...

:') :+

Ik denk -en daar zijn al heel veel argumenten voor gepasseerd- dat 'men' veel banger is voor de online proeven en de effecten dan noodzakelijk is. Dressuur is denk ik ook de enige discipline die je wedstrijdtechnisch goed mee naar huis kunt nemen en daar zou de KNHS (en daar zouden rijverenigingen) hun voordeel echt mee moeten doen. Mijn hoofddiscipline -endurance- kan echt niet thuis ;-)

Dat denk ik dus ook.
Er word nu heel erg naar een kleine groep (slechterikken) gekeken bij het aftoppen tot L2.
Want je zou dan in theorie predikanten kunnen halen thuis.
Nou en...... Dan ga je dus uit van een bepaalde groep die predicaten rijdt. Hoe groot is die???? EN dan ga je er van uit dat die mensen onvoldoende intrinsieke motivatie hebben op het op de 'gewone nette' manier te doen.
Zal heus gebeuren. Maar hoe groot is die groep? En willen we ons daar dan aan aanpassen? blijkbaar is het antwoord ja.

Zo ook de motivatie om normaal ergens anders te kunnen sturen met je paard. Is het aan de KNHS om dat op te leggen? En moeten we dan 'ruiter en paard weten goed met vreemde omstandigheden om te gaan' niet ook gewoon opnemen in de criteria? Want dat blijkt nu een ongeschreven regel te zijn. Dat dressuur er niet alleen is om het paard te gymnastiseren en een fijne afstemming met de ruiter te hebben. Maar ook dat dat nog lukt met externe stress factoren.

Vind ik niet perse negatief. Maar ben er dan duidelijk over.
En dan mag het van mij ook meteen goed aanpakken. Kun je dan in die vreemde omgeving ook zonder hulp van A naar B gaan? En zonder hulp opstappen? Want dat vind ik voor praktisch gebruik van een paard veel waardevoller dan te weten of je geen tijd/30 seconden/2 minuten nodig hebt voor je paard zich kan ontspannen in een vreemde ring.

Dat zegt mij dan voor dagelijks gebruik weer niet zo veel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:25

Morniclum schreef:

Andere combinaties? Wedstrijdspanning, tijdsdruk, geen herkansing een andere dag en gewoon doorrijden ook al komt er grote fout.

Dat andere terrein moet iedereen zelf weten, maar het is echt wel wat anders. Paarden die moeite hebben met vreemd terrein zou ik juist wel mee nemen. Ik heb op de 1 of andere manier paarden die of niet anders zijn op ander terrein of die witte hekjes in eigen bak veel enger vonden als op vreemd terrein. :+ dus ik trainde daarop en met huidige start ik veel thuis. Ga alleen weg voor selecties of leuke wedstrijden. Veel hebben toch favorieten verenigingen waar ze heen gaan, dan is die bak na een tijdje ook bekend.

Een proefje opnemen is toch echt anders. Het hoeft niet te verdwijnen, dat absoluut niet en tot de m2 zou ik gewoon nog steeds goed vinden. Maar die combinatie van winst zou ik juist goed vinden.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 01-12-20 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:26

xRoossie95 schreef:
tessie98xx schreef:

Jeetje dat is echt lang geleden. Had je vorige week al wel gecheckt waarom je nog geen punten hebt?

Jaa ze konden hem niet meer vinden. Dus heb vrijdag via Wetransfer opgestuurd en toen is het met spoed naar de jury gegaan

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:21

Oja dat was jij idd. Balen zeg! Hopelijk schiet het een beetje op :j

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:45

Als het allemaal om de predikaten gaat, waarom voeren ze dan niet in dat die alleen te verkrijgen zijn als je kan overleggen dat er ook op wedstrijdlokatie is gestart en niet alleen online? Lijkt me heel simpel.

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:17

Nou de punten zijn binnen *\o/*
180,5 in ons M1 debuut :j
Absoluut niet ontevreden. Er is nog een hoop werk aan de winkel, maar het is toch leuk dat je het met een manegepony tot het M1 schopt *\o/*

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:20

Jeej wat fijn! Is je wachten beloond! :D :+

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:24

tessie98xx schreef:
Nou de punten zijn binnen *\o/*
180,5 in ons M1 debuut :j
Absoluut niet ontevreden. Er is nog een hoop werk aan de winkel, maar het is toch leuk dat je het met een manegepony tot het M1 schopt *\o/*

Super knap, in een nieuwe klasse gelijk winst rijden! *\o/*

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:27

@Pol013: ik ben het helemaal met je eens.

@Tessie98xx: gefeliciteerd!! Lekker begin van een nieuwe klasse.