[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stuf

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:17

hmm ja dat is echt balen en idd weinig aan te doen, hopen dat er ooit miss opeens een knop omgaat bij hem :P

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:07

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:10

Wat een idioot lang parcours voor de lagere klasses en dan ook nog met twee combinaties erin, heel anders dan hier :o Maar wel mooi rondje!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:12

Met combinaties bedoel je dubbels? Vanaf de 85 zit er bij ons standaard een dubbel in. Wel gemiddeld altijd 10 sprongen in een parcours zelfs voor de 65 cm.
In dit parcour begint de barrage vanaf sprong 10 al zie je niet veel verschil want ik gaf niet echt veel gas. Eerste barrage in 15 jaar en als ik gas geef ben ik bang dat de sprongen niet uitkomen en ik er in klap. Dit is me al hard genoeg :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:15

Ik ben gewend dat barrage niet vast zit aan het parcours, dit doet meer denken aan een twee-fasen parcours en ik kon het wel degelijk zien, want de lijnen van het parcours veranderen dan ook ;)
Maar dan nog zitten er twee dubbelsprongen in het parcours, dat mag hier pas vanaf het 1.10m.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:17

Je gaat al een stuk sneller dan de vorige keer, mooi rondje en gefeliciteerd!

Laura :(:) ik zou daar heel gefrustreerd van raken..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:17

Dit is inderdaad in 2 fasen. Hier planten ze altijd gewoon vanalles neer. Omdat dit 1 van de grootste pistes is waar onze regio wedstrijden heeft, hebben we in dit parcour altijd lange lijnen. In kleinere pistes staat het nog een pak technischer ook voor de lage klasses. Onze hoogste klasse is hier 1.05m. Ik heb alleen nog maar op deze plek gestart dus we zullen het over een paar weken eens testen. Mijne moet het niet zo hebben van de kleine bochtjes.. Dan is het een behoorlijk slagschip om te draaien.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:21

Fijn tempo en paard blijft mooi meekijken in parcours!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 06:43

Laura, wat vervelend zeg dat je paard zulke buien kan hebben. Als het buien zijn, valt er niet echt op te trainen. Ik zou er ook niet vrolijk van worden.

Ik heb erg veel geluk met Un Ami. Die leeft echt om te springen en heeft zoveel ervaring. Hier springt hij zijn wissels dus gewoon uit zichzelf of ik dat nu wil of niet.. Thuis op training ben ik ze dan meestal weer kwijt. Thuis is hij echt tam tijdens de springles tenzij we de hoogte wat omhoog gooien. Gisteren was hij lekker wakker en gemotiveerd. Ik had hem zaterdag gewassen en dan weet hij wat er zondag volgt, hij liep nog net niet in draf de trailer op :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:46

Yontheke schreef:
Laura, wat vervelend zeg dat je paard zulke buien kan hebben. Als het buien zijn, valt er niet echt op te trainen. Ik zou er ook niet vrolijk van worden.

Ik heb erg veel geluk met Un Ami. Die leeft echt om te springen en heeft zoveel ervaring. Hier springt hij zijn wissels dus gewoon uit zichzelf of ik dat nu wil of niet.. Thuis op training ben ik ze dan meestal weer kwijt. Thuis is hij echt tam tijdens de springles tenzij we de hoogte wat omhoog gooien. Gisteren was hij lekker wakker en gemotiveerd. Ik had hem zaterdag gewassen en dan weet hij wat er zondag volgt, hij liep nog net niet in draf de trailer op :)

Precies wat jij zegt. Ik vind het knap dat je wat dat betreft nog redelijk positief blijft Laura, maar ik zou er op een gegeven moment ook wel moe van worden. Zeker omdat je waarschijnlijk geen duidelijke oorzaak kunt achterhalen. :n Ik hoop echt dat het iets is wat er toch een beetje af slijt, of waar je toch 'n manier bij vind waarmee je misschien de 'schade' toch zo veel mogelijk kan beperken. :j :(:)

Bij de mijne kwam ik eerst gemiddeld ook niet verder dan hindernis 4/5, maar dat deed ze omdat ze het oprecht spannend vond en niet altijd zo goed begreep wat de bedoeling was. Dat is gewoon een kwestie van doen en volhouden: begin daar nu de vruchten van te plukken. :j

Jouw paardje klinkt echt als een fantastische springpartner, Yontheke! En zo ziet het er ook uit! Heel keurig en gecontroleerd. Top! Denk dat je vast nog een heel eind met elkaar kan komen! :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:25

Haha ik wil ook zo'n paard yontheke :+!

Het valt inderdaad ook niet echt te trainen want er is dus werkelijk geen touw aan vast te knopen wanneer hij wel of niet stopt. Had liever gehad dat t een duidelijke oorzaak was dan konden wij het in ieder geval oefenen..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:44

Lijkt me echt heel vervelend Laura. Zeker als hij het altijd al gedaan heeft en je dus geen oplossing kan bedenken.

Helaas is Ami ook al weer bijna 19,5 dus hoe lang ons avontuur nog gaat duren weet ik niet. Ik ga de volgende keer wel eens 95 cm proberen en hoop eigenlijk tegen de winter eens een keertje de 1,05m te proberen. Normaal ben ik zeker niet van het snel gaan maar hij wordt er ook niet jonger op.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:36

Heee wat een leuk topic!
Ik rij nu sinds begin juni bij mn nieuwe plekje . Rij daar een hengst (v. Padinus) en een ruin (v. Vleut) en af en toe een merrie (v. Diabeau) en met ze allemaal natuurlijk springen !

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:08

Hij heeft er natuurlijk wel wat kilometers opzitten yontheke, dat scheelt ook.

Regel ik dat ik mooi een oefenrondje weer kan doen, regent het weer. Vorige week daar ook al een beste bak water op de kop gehad.

Welkom benthe

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:45

Hij heeft toen hij 9 was 1,45 of 1,50 parcoursen gelopen en van zijn 14 tot zijn 17 nog altijd 1,30m dus hij weet wel waar hij mee bezig is :D

Welkom Benthe.

Niets zo vervelend als in de regen rijden Lithya

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:15

Ziet er goed uit Yontheke :)

Welkom Benthe...

En waardeloos Laura... -O-

Ik ga Cas vanavond weer oppakken na een paar welverdiende dagen vrij. Was ze echt aan toe na een zware week :j

Even spammen:
Mijn lieve impreza staat te koop omdat ik z'n grotere broer heb gekocht. Vind het stiekem wel jammer, wat ik vind het nog steeds een fijne auto <3
Dus voor iemand met een klein budget, die wel graag een sterke trekauto wil :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/417810/suba ... e-trekauto

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:35

Zo, ondanks dat ik gewoon op eigen gelegenheid zou rijden hulp gehad. We waren wat aan het prutsen en beide op ons donder gehad. Toen ging het wel weer simpel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:29

Gomir heb je al foto's van je paarden?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:42

Staat hierboven een foto van de jaarling, verder heb ik niet veel.
Ze vallen niets tegen in het echt iig en de jaarling is sprekend haar broer, maar dan in meisjesuitvoering :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:26

Jij durft wel Gomir. Even paarden kopen via de telefoon :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:32

Zo heb ik Cas ook nooit gezien voor ik der kocht, maar wel gomir op pad gestuurd :))

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:34

Ach, wie niet waagt...:P Gelukkig vallen ze mee :D
Scheelt dat ik ze al eens had gezien (alleen niet in beweging) en dat ik er al een volle broer van onder het zadel heb. Heb er nog niet slecht van geslapen iig ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:39

Oh ja die had ik wel gezien :+
Mooi luxe hoofdje!
Je hebt ze nog niet in het echt gezien dus?

Eind van de maand brengen we Castello weg om te beleren, denk dat hij minder lief zal zijn in het begin dan zijn zus, maar die was wel flink veel in handen geweest.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:46

Heb ze wel via Facebook verkocht :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:52

Ben vandaag natuurlijk direct langs geweest na mijn dienst Jes! Ze vallen gelukkig niet tegen ;)
Dat kan tegenwoordig zo maar Lithya, Eddie is ook over de telefoon (nav facebookbericht) verkocht.