Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:41

Nee 1x per week en ik dacht tot en met max de L2 en max 5 wp als de normale wedstrijden er ook weer zijn?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:49

@Yvank: ja, zolang er geen meetmomenten of wedstrijden mogelijk zijn. Tot die tijd gewoon tm M2.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:01

Marjolein schreef:
Betekend dit ook dat je meerdere proeven per week kan rijden?

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken allemaal en hoe snel de verwerking gaat zijn.

Zie hierboven

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:31

ynskek schreef:
Ik zag hem net ook langkomen ja.

Ik heb vrijdag 14 L1 proeven toegestuurd gekregen waar ik nu dus mee bezig ben. Zaten alleen ook al wat oudere tussen... Morgen ochtend gaan ze retour. We waren gister later thuis.

Misschien zit ik er ook wel tussen! :D

Wat een mooie punten allemaal, gefeliciteerd! :))

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:35

PSvanLot schreef:
Nee hoor, er komen geen events meer.
Je kunt gewoon 1x pw inschrijven, geen verplichte data meer en het kan ook niet vol zitten.

Zo kunnen ze iedereen bedienen.

Je krijgt ook direct je punten en proefje terug als het beoordeeld wordt, de KNHS zit daar niet meer tussen. Veel fijner voor ze.

Echt een verbetering ja!

Ik ben heel benieuwd hoe het jullie allemaal gaat bevallen. Ik ben iig wel enthousiast al!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:40

Dat zijn al positieve geluiden! Ik ben heel benieuwd! *D

En wat een goede punten Marianne! Superleuk om zulk commentaar terug te krijgen! *D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:13

Marjolein schreef:
Betekend dit ook dat je meerdere proeven per week kan rijden?

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken allemaal en hoe snel de verwerking gaat zijn.

Nee als het goed is, is het zo ingericht dat je er 1 per week kunt insturen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:14

Yvank_ schreef:
Nee 1x per week en ik dacht tot en met max de L2 en max 5 wp als de normale wedstrijden er ook weer zijn?

Dat is nog niet rond. Voorlopig blijft het zoals het is, we kunnen toch niet op wedstrijd.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:17

Zou jammer zijn, anders heb je straks heel veel ruiters die op +5 blijven steken.. niet iedereen KAN op wedstrijd oa ivm vervoer (Of faalangst, beperking oid..) Dan wordt het weer voor de elitegroep.. Zou leuk zijn als het voor iedereen toegankelijk blijft :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:18

SweetVanille schreef:
Zou jammer zijn, anders heb je straks heel veel ruiters die op +5 blijven steken.. niet iedereen KAN op wedstrijd oa ivm vervoer (Of faalangst, beperking oid..) Dan wordt het weer voor de elitegroep.. Zou leuk zijn als het voor iedereen toegankelijk blijft :)

Het is nu al niet voor iedereen toegankelijk. Er is ook een deel dat niet mee kan doen online. Niks elite.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:25

SweetVanille schreef:

Dit lijkt me enigszins overdreven.

Ik begrijp heel goed dat ze er een gemengd gebeuren van maken. 5 niveau's kunnen stijgen vanuit je eigen rijbaan is naar mijn mening nooit het doel geweest van de KNHS met het opzetten van deze manier van winstpunten behalen.

En nu komt er vast als reactie dat er mensen zijn die op eigen club starten en nooit op een ander gaan.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:26

SweetVanille schreef:

tsja, een vriend van me was profvoetballer en international, maar zn faalangst maakte een einde aan zn carrière. Moeten we dan maar voetbal in de achtertuin gaan toestaan omdat het zo zonde is van zijn talent?

Voor alles is een tegenargument te verzinnen, wees gewoon blij met wat er wel kan :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:29

Ik zou me wel in maximaal 5wp per categorie kunnen vinden.

Ik heb geen eigen vervoer (wil m'n BE wel halen maar heb ook geen trekauto) maar kan heus wel eens iemand regelen om ons naar wedstrijd te brengen.

Als ik dan deels naar locatie kan en deels thuis kan starten wordt het voor mij veel aantrekkelijker om een startkaart te houden!

Ik zou wel begrijpen dat ze er een max aan willen zetten, zodat je niet straks in het M voor het eerst op een locatie start.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:34

PSvanLot schreef:
SweetVanille schreef:

Dit lijkt me enigszins overdreven.

Ik begrijp heel goed dat ze er een gemengd gebeuren van maken. 5 niveau's kunnen stijgen vanuit je eigen rijbaan is naar mijn mening nooit het doel geweest van de KNHS met het opzetten van deze manier van winstpunten behalen.

En nu komt er vast als reactie dat er mensen zijn die op eigen club starten en nooit op een ander gaan.

Tja, ik ben blij met online want mijn paard laadt heel slecht, op mijn club is maar één wedstrijd per jaar (voor de ruiters, that is. Mennen wel meerdere keren in de zomer), en het paard heeft last van head shaking waardoor ik eigenlijk alleen in de late herfst en winter kan starten. Heb wel een paar online wedstrijden gedaan hoor, tot aan begin juni ging het redelijk, daarna kreeg hij écht super veel last.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:35

xSannee schreef:
Ik zou me wel in maximaal 5wp per categorie kunnen vinden.

Ik heb geen eigen vervoer (wil m'n BE wel halen maar heb ook geen trekauto) maar kan heus wel eens iemand regelen om ons naar wedstrijd te brengen.

Als ik dan deels naar locatie kan en deels thuis kan starten wordt het voor mij veel aantrekkelijker om een startkaart te houden!

Ik zou wel begrijpen dat ze er een max aan willen zetten, zodat je niet straks in het M voor het eerst op een locatie start.
dispensatie als je in de B wel gewoon op pad bent geweest en punten hebt gehaald? :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:38

Haha daar ga ik niet over Caritas :P
Het is ook nog niet officieel besloten volgens mij.

Ik snap jou ook wel hoor als ik je verhaal lees!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:42

SweetVanille schreef:

Is dan toch nooit anders geweest :?
Je hoeft toch niet deel te nemen aan wedstrijden als je faalangst hebt of iets dergelijks? Wees blij dat knhs met het online starten tijdelijk enkele ruiters tegemoet kon komen... je kunt het nooit iedereen naar de zin maken helaas :n

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:45

SweetVanille schreef:

Dan regel je af en toe wat of zorg je dat je die dingen aanpakt? Zo niet dan niet, is nooit anders geweest en heeft niks met een "elite groep" te maken? :?

Max 5 winstpunten per categorie kan ik mij ook helemaal in vinden.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:52

bliksemflits schreef:
SweetVanille schreef:

Dan regel je af en toe wat of zorg je dat je die dingen aanpakt? Zo niet dan niet, is nooit anders geweest en heeft niks met een "elite groep" te maken? :?

Max 5 winstpunten per categorie kan ik mij ook helemaal in vinden.

Tja geld komt niet aangewaaid, dat bedoel ik alleen maar met elitegroep, dat niet iedereen de financiele middelen heeft om een zware auto + trailer te bekostigen.
Paardrijden is altijd al een elitesport geweest, dat is nou eenmaal zo.

Vind het wel jammer dat er gelijk weer zoveel aannames gedaan worden Maarja dat is Bokt.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:55

PSvanLot schreef:

Thanks, weet je ook hoe ze het willen inrichten met de verschillende proeven? Blijft dat steeds dezelfde of ook afwisseling?

Paardrijden is gewoon een elite sport. Ik denk dat er in deze tijden heel veel is gedaan voor de dressuurbasissport. Voor de andere disciplines en de hogere klasses is er amper wat geregeld vanuit de KNHS. Dus ik knijp in mijn handjes dat ik gewoon proefjes heb kunnen rijden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:57

WenK schreef:
PSvanLot schreef:
Nee hoor, er komen geen events meer.
Je kunt gewoon 1x pw inschrijven, geen verplichte data meer en het kan ook niet vol zitten.

Zo kunnen ze iedereen bedienen.

Je krijgt ook direct je punten en proefje terug als het beoordeeld wordt, de KNHS zit daar niet meer tussen. Veel fijner voor ze.

Echt een verbetering ja!

Ik ben heel benieuwd hoe het jullie allemaal gaat bevallen. Ik ben iig wel enthousiast al!

Bedankt dat jullie op deze manier al wat informatie delen :D

Ik ben ook echt heééél ben benieuwd naar hoe het nieuwe platform eruit ziet en werkt.

Het is voor mij nog maar voor max 5 punten, maar hoop eigenlijk dat we weer op pad mogen voor ik ze online heb gehaald. Echter ben ik er bang voor gezien hoe corona verloopt.

En stil staan doe ik ook liever niet ivm eigen gezondheid en leeftijd paard. Dusja kans dat ik straks de hele M2 online heb doorlopen. Maargoed het is ook een rare tijd.

MarianneW, wauw, super punten. Gefeliciteerd!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:00

Ik vind het fijn dat we thuis proefjes kunnen doen maar het lijkt me ind niet de bedoeling dat je van B naar M2 gaat via thuisproefjes..
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 30-11-20 22:02, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:01

Je hebt andere initiatieven waar je kunt filmen en online kunt laten beoordelen. Dus als je niet op wedstrijd kan dan kan je dat altijd nog doen. Geen winstpunten nee, maar wel prijzen en beoordelingen

Ik ben juist heel erg voor de max 5 winst online. Het is toch een hele andere vorm waarbij een aantal factoren van een echte wedstrijd ontbreken. Nu is het super fijn dat er voor een klein gedeelte van de leden wat georganiseerd wordt, maar zodra normale wedstrijden weer kunnen ben ik voor de veranderingen.

Je hebt nu ook mensen die online juist niet mee kunnen doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:01

Marjolein schreef:
PSvanLot schreef:

Thanks, weet je ook hoe ze het willen inrichten met de verschillende proeven? Blijft dat steeds dezelfde of ook afwisseling?

Paardrijden is gewoon een elite sport. Ik denk dat er in deze tijden heel veel is gedaan voor de dressuurbasissport. Voor de andere disciplines en de hogere klasses is er amper wat geregeld vanuit de KNHS. Dus ik knijp in mijn handjes dat ik gewoon proefjes heb kunnen rijden.

Daar hebben we het eigenlijk niet over gehad. Ik weet niet hoe ze de proeven gaan inrichten.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:03

Ik hoop ind wel wat afwisseling met proefnr. :D